X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Damn! down again


Svar
FourDFourDSkrevet 10/12-03 20:51 
I hate it!
Hvordan kan det være?

det er ikke første gang at dette sker!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/12-03 22:49 
Nintendo's going down!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
seebergseebergSkrevet 10/12-03 22:49 
Nu er Nintendo.dk jo nu en gang heller ikke det mest sindsoprivende site.... Den kan undværes ;P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RebelheartRebelheartSkrevet 10/12-03 22:54 
Born2Play >
Nintendo's going down!

Yes.
FourDFourDSkrevet 11/12-03 17:58 
Seeberg >
Nu er Nintendo.dk jo nu en gang heller ikke det mest sindsoprivende site.... Den kan undværes ;P

HØRT! :P
Men ville gerne lige tjekke nogle film ud.
Angående film, er de da ikke helt skøre :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
AsseAsseSkrevet 11/12-03 18:14 
Rebelheart >
Born2Play >
Nintendo's going down!

Yes.

Det mener du jo ikke..
RonaldoRonaldoSkrevet 11/12-03 18:40, rettet 11/12-03 18:45 
Rebelheart >
Born2Play >
Nintendo's going down!

Yes.

Det er vel muligt på et eller andet tidspunkt, men Microsoft ryger før Nintendo gør. Folk kan åbenbart ikke forstå at denne branche er et marathon, og ikke 100-meter sprint. Profit er profit, og så længe der er grønne tal i regnskabet, så kører butikken. Til gengæld hvis man taber x antal milliarder på x antal år, og aldrig får det vendt. Så sker der noget sørgeligt på et tidspunkt. Jeg er meget overbevist om at Sony ikke kommer til at skubbe så mange PSP'er eller PS3'er, de er simpelt hen for dyre, og så er de fyldt med features som 50+% af markedet slet ikke interessere sig for. Jeg tror på den anden side at Nintendo kommer til at gøre det meget bedre næste generation, med mere software-support og en anden holdning.

EDIT:

Det er jo ikke noget nyt at computere går ned, hvad der er sørgeligt er at hele nettet kan stoppe med at fungere, hvis du lægger alle 13 root-dns servere ned. De er selvfølgelig placeret ukendte, sikre steder rundt i verden.
MadsMadsSkrevet 11/12-03 18:55 
FreddiE >
Jeg er meget overbevist om at Sony ikke kommer til at skubbe så mange PSP'er eller PS3'er, de er simpelt hen for dyre, og så er de fyldt med features som 50+% af markedet slet ikke interessere sig for.

Jeg tror markedet er ligeglade med hvilke funktioner den har, så længe det er en ny model af PlayStation mærket. PS2 havde da ingen problemer med at sælge da den stod til 4000,- hvad får dig til at tro PS3 får?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-03 19:25 
Mr.Good >
Det mener du jo ikke..

Jeg mener også at nintendo må være de næste der ryger, når de disker op med sådan en gang ugennemtænkt lort, hvor de ikke engang fatter at levere spil der understøtter den i forvejen alt for dyre BBA.
Gamecuben er sådan set en udemærket maskine, men er det ikke bare i bund og grund en Dreamcast med Mario spil?
Jeg håber sq at de tager sig sammen hvad næste generation angår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 11/12-03 19:42, rettet 11/12-03 19:49 
Barrett >
Jeg tror markedet er ligeglade med hvilke funktioner den har, så længe det er en ny model af PlayStation mærket. PS2 havde da ingen problemer med at sælge da den stod til 4000,- hvad får dig til at tro PS3 får?

Konkurrence fra GC2 og XBX 2.
Det er nok tvivlsomt at Sony får det kæmpe forspring igen som de gjorde i denne gen. Hvis de er i direkte konkurrence med Microsoft og Nintendo, kan de blive tvunget til at skulle ned i pris.
Bare se da Gamecube blev lanceret. Den lå i et prisleje et par hundrede under PS2, mens XBX blev smidt på markedet til 4000. Gik vel ikke andet end en måned før den blev sparket ned til samme leje som konkurrenterne.

Hvis man antager at Nintendo har samme holdning til Gamecube 2 som denne her gang - at de udelukkende vil fokusere på at lave en spillemaskine - vil maskine jo også blive billigere end konkurrenternes. Dette kan tvinge dem til Sony og Microsoft til at sætte prisen på deres maskine ned, og muligvis resultere i det som skete for Microsoft, at de i må kører under deres Break-even punkt.
Og der er grænser for hvor mange år, som Freddie siger, at man kan blive ved med det.
Nok er der afsat noget tid til at få fodfæste i markedet, men ét er i hvert fald sikkert - det tabte skal på et eller andet tidspunkt hentes ind igen.

Selvfølgelig er det svært at vurdere nu, uden der er sluppet informationer om maskinerne ud, men hvis man tager de nuværende konsoller betragtning kan man i hvert fald ikke løbe fra at XBX/PS2/PSX har et større fokus på ekstra funktioner og andet gejl end GC, så derfor kan det nok også forventes at det vel gøre sig gældende ved de respektive efterfølgere.
Og extra funktiner vil alt andet lige betyde større udviklings omkostninger og produktions omkostninger og derfor som følge en højere salgspris.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MadsMadsSkrevet 11/12-03 19:58 
Sådan mener jeg ikke bare du kan stille det op.

Du glemmer også den store fordel som Sony har med mange udviklere bag sin ryg.

Det er trods alt et heterogent marked, så jeg tror ikke at det kommer til at gøre noget hvis Sony ikke får sit forspring. Stort set hele mainstream befolkningen præferer PlayStation. Den kender alle.

Ligegyldigt hvad så er jeg fuldstændig overbevist om at Sony vil få ligeså meget salg af deres PS3, markedet vil fortsat være differentieret, delvist monopol. Hverken Nintendo eller MS Xbox vil blive store nok til at det kan blive differentieret oligopol.

Det er in at eje en PlayStation 2, det kan man ikke ligefrem sige om dens konkurrenter.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RonaldoRonaldoSkrevet 11/12-03 20:48 
Du beskriver Nintendo, bare 10 år tilbage. Du tænker at det bliver automatisk en success, bare fordi det er Sony. Sådan er livet desværre ikke, og PSP vil bekræfte det. Grunden til at GameBoy sælger, er fordi at alle forældre kan give deres børn sådan en uden at gå fallit. Hvilke forældre forærer deres børn et portabelt entertaintment center til 2000+ kroner?

Sony er ekstremt dygtige til at reklamere for deres produkter, men når der er to konkurrenter på marked med måske en mere attraktiv pris, og features der dækker dine behov. PS2 har ikke solgt lige så godt som PSOne, der er god grund til at PS3 ikke sælger lige så godt. Samtidig er Microsoft og Nintendo godt i gang med at æde sig ind i Sony's software support. Deres største hit har fundet vej til Xbox, og der sker mere ofte. Der er ingen garranti, og at Sony bare stjæler marked som det passer dem er meget naivt at tro, de kom selv ind i branchen som underdog, og se hvor de er nu.
tastasSkrevet 11/12-03 21:51, rettet 11/12-03 22:21 
Jeg mener nu fint man kan stille det sådan op.
Det er da givet, er jo mere teknologi du vil proppe i, jo dyrere bliver den.

Nu skal der jo også huskes på, at Nintendo har sin GBA sælger ret imponerende, så jeg vil som sådan ikke sige at Sony er så kæmpe på konsolmarkedet. Så må du selv om hvilken kasser i din model du propper dem ind i ;)
Desuden ser det jo også ud til, at meget ændre sig fra gen til gen på på konsolmarkedet. At dette er tilfældet kan der jo direkte ses ud fra de sidste 2 gen's.
Så nej, jeg mener ikke at Sony nødvendigvis vil sælge i samme tempo ved en samtidig lancering af alle 3 konsoller, og måske endda med en nævneværdig prisdifference dem i mellem.
Selvom om Sony har fået indprintet deres navn godt og grundigt gennem de sidste år.
Der skal jo huske på, at også har et Nintendo godt navn - for 10 år siden var det at spille konsol i mange forbrugeres bevisthed synonym med at spille "Nintendo", i dag er det at spille konsol lig med at spille "Playstation".
Alt dette er sket på kun 10 år. Så når det kan ændres så kraftigt, på så kort tid, kan det vel også ske igen?!

Desuden, sålænge at der ikke er kæmpe røde tal på Nintendo's bundlinie (Og dem kan de også sagtens holde til i en rum tid uden at det er kriminelt), kan jeg simpelthen ikke se noget incitament for at de skulle være i store vanskligheder eller ligefrem være på nippet til at trække sig ud af markedet.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RebelheartRebelheartSkrevet 11/12-03 22:00 
Barrett >
Det er in at eje en PlayStation 2, det kan man ikke ligefrem sige om dens konkurrenter.

Det er en mærkelig verden, vi lever i, hvis ovenstående påstand er sand!
Suk!
RonaldoRonaldoSkrevet 11/12-03 22:13 
Det er mere sørgeligt at der er denne overflod af fanboys, som gør alt for at pimpe deres elskede Xbox. De spil som de hyper er alligevel i bedre inkarnation på PC, og de snakker om Live som var det Microsoft der havde opfundet hjulet. Jeg synts Nintendo levere i det mindst fra deres egen side af, det eneste problem er bare nye franchises og så mængnden af spil. Det er åbenbart blevet smart af fanboys som ikke ejer systemet selv, at bashe Nintendo. Spillene er desværre så undervurderet af det gør helt ondt, F-Zero GX er den klart bedste futuristiske racer nogensinde. Det har dog solgt mindre DOAX og har modtaget halv-lunkne karaktere, fordi anmelderne aldrig unlockede Diamond Cup.
RebelheartRebelheartSkrevet 11/12-03 22:21, rettet 11/12-03 22:23 
Der er efter min mening ikke en overflod af Xbox fanboys.
Uintelligente PS2 fanboys er der til gengæld rigtig mange af på de forskellige fora rundt omkring.

Hvis F-Zero GX er så godt, som du skriver, så må jeg vil hellere se at få fjernet folien på spillet og smidt skiven i min nyafstøvede GameCube! ;-)
tastasSkrevet 11/12-03 22:22 
Det bør du gøre. Det er fremragende!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MadsMadsSkrevet 11/12-03 22:28 
FreddiE >
Du beskriver Nintendo, bare 10 år tilbage. Du tænker at det bliver automatisk en success, bare fordi det er Sony. Sådan er livet desværre ikke, og PSP vil bekræfte det.

Jeg snakker om PS3, og ikke PSP!

Og jeg vil gerne æde min gamle hat (hmm..), på at næste generation vil blive en gentagelse af denne.

Men vi får se :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MadsMadsSkrevet 11/12-03 22:31 
Rebelheart >
Det er en mærkelig verden, vi lever i, hvis ovenstående påstand er sand!
Suk!

Sådan er det jo..? Og jeg sidder ikke og prøver på at forsvare Sony, jeg ser hellere at vi havde SEGA på toppen og Nintendo lidt under ;)). Så kunne MS og Sony for min sags skyld være en landsby i Congo.

- Men jeg ser i stedet bare sandheden i øjnene.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 11/12-03 23:28 
Jeg synes igen "nogle" udtaler sig med halve fakta.

"PS2 har ikke solgt ligeså godt som PS1"

Eh, nej, ikke så mærkeligt, eftersom PS1 har været på markedet fem år længere end PS2? I forhold til sin tid på markedet har PS2 faktisk solgt klart bedre end PS1. Sådan er det.

"PS1 har større fokus på ekstra gejl end GameCube"

Eh, nej? GBA Player, GBA connectivity, BBA for at nævne nogle stykker? Selvfølgelig er der i tidens løb kommet meget gejl til PS1, men det er primært i kraft af dens udbredelse. GameCube er fra starten udtænkt til "mere ekstra gejl". Vel egentligt også mere end Xbox...? (PS2 er selvfølgelig klart "værre" på det punkt)

Jeg tror på Barrett. Og mindes en lignende diskussion fra for tre år siden, om PlayStation 2 eller Dreamcast ville blive dominerende ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 12/12-03 00:22 
med næste generation lige rundt om hjørnet, så tvivler jeg at ps2 opnår 90+ millioner units. det kan så godt være at ps2 har været hurtigere sælgende.

nu når vi snakker næste generation, så vil jeg meget gerne se trådløse controllers isteddet for 10 forskellige extra porte som alligevel aldrig bliver benyttet. fast hukommelse som absolut minimum, mem.cards er på vej ud. selvfølgelig ville smartmediacard og lign. være fede nok til at transportere ens savegames, f.eks. til computeren osv. catridges til medierne ville være en drøm, noget lign. minidisc og blu-ray. slot-in drev, mindre mekaniske dele som kan ødelægges. indbygget ethernet adaptor.
RJKRJKSkrevet 12/12-03 00:53, rettet 12/12-03 01:01 
FreddiE >
med næste generation lige rundt om hjørnet, så tvivler jeg at ps2 opnår 90+ millioner units. det kan så godt være at ps2 har været hurtigere sælgende.

Det er muligt, men nu var det jo ikke lige det, du sagde.

Desuden:

1. Næste generation er ikke "lige rundt om hjørnet". Der går formentligt mindst et år. Det har taget under et år at sælge de sidste 20 millioner PS2'er.

2. De populære konsoller sælger normalt godt ind i "næste generation". PS1 sælger stadig.

3. Her er nogle tal - jeg kunne kun finde dem for Japan, men mon ikke du kan regne med, at de omtrent gælder overalt?

Marts 2000 - da PS2 udkommer - havde PS1 solgt 17,4 millioner eksemplarer.

September 2003 - mere end et år før PS3 udkommer - havde PS2 solgt 14,2 millioner eksemplarer.

Samlet set, på den periode det har taget PS2 at sælge 60 millioner eksemplarer, solgte PS1 små 38 millioner eksemplarer.

Man kan ikke sige, at PS2 har klaret sig dårligere end PS1 hvad angår salg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 12/12-03 07:35 
Barrett >

Og jeg vil gerne æde min gamle hat (hmm..), på at næste generation vil blive en gentagelse af denne.


Så håber jeg sku for din egen skyld at du tager fejl ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig