X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TV tilslutning newbie spørgsmål


Svar
lilledragelilledrageSkrevet 10/12-03 11:14, rettet 10/12-03 11:14 
Jeg vil købe en konsol ( Yeah! :) ).

Til mit tv er tilsluttet en videobåndoptager (tv'ets antenneindgang) og en dvdspiller (tv'ets scartindgang). Der er ikke andre indgange på tv'et.

Hvordan slutter jeg en konsol til også, uden at skulle hive dvd'en fra hver gang jeg vil spille?


Bedre end nu ville være, hvis også video'en var tilsluttet via scart. Kan alle tre tilsluttes til tv'ets scartindgang?


Min nye pc har et tvkort. Ville det være bedre at tilslutte konsollen til pc skærmen? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Sikkert nemme spørgsmål. Hjælp en newbie til at blive konsolejer.
NaieraNaieraSkrevet 10/12-03 11:22, rettet 10/12-03 11:22 
Du skulle tage og kigge dig om efter en Scart-fordeler af god kvalitet. Personligt ville jeg dog bare vælge en scart-forlænger så man kunne skifte mellem konsol og DVD-afspiller foran TV'et.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/12-03 11:24 
Der findes SCART switchbokse du kan bruge til at have flere enheder tilsluttet samtidig. Der er en del der bruger dem herinde.

Mht. at tilslutte konsollen til PC'en så er det noget jeg selv har valgt at satse på. Jeg synes kun du skal gøre det hvis du har S-Video indgang i kortet, da RF og composite "kryber" for meget med farverne.

Læs evt. mere om tv-ipnut her:

ERFARINGER MED PC KORT MED S-VIDEO IN?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig