X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cyber nostalgiske melodier


Svar
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 13:07 
Jeg skal være "dj" i en halv times tid til en fest i aften, og har besluttet mig for at jeg vil spille melodier fra gamle computerspil. Kriterierne er at de skal være velkendte af den brede offentlighed og vække visse nostalgiske følelser i tilhørerne.

Indtil videre har jeg besluttet mig for følgende sange:

Bubble Bobble intro og melodien (arcade)
Temaet fra Ghostbusters (C64)
Melodier fra Super Mario Brothers (NES)

Men jeg vil gerne have forslag til flere gode, og man er meget velkommen til at e-maile mig gamle melodier der vil hitte.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 21/03-03 13:14, rettet 21/03-03 13:16 
Starlight Zone fra Sonic 1 til Mega Drive
Magical Sound Shower fra Out Run
Revenge of the Shinobi (Mega Drive) skulle også have knald god musik.
SNES udgaven af Parodius paroderer en hel masse meget kendte musikstykker, så det kunne måske betale sig at kigge ind i.

Prøv at lytte lidt til www.gamingfm.com s classic consoles kanal, de spiller en masse gode ting.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/03-03 13:18 
dRxL >
Kriterierne er at de skal være velkendte af den brede offentlighed og vække visse nostalgiske følelser i tilhørerne.

Nu skal jeg ikke være en lyseslukker, men hvis dit publikum virkelig er ganske almindelige mennesker - som i dem der ikke spiller computerspil andet end en sjælden gang imellem, så tror jeg ikke at du skal spille spil melodier.

Hvor velkendt man end synes at temaet fra Pacman er, så er det de færreste 'alm' mennesker der kender det.


Det er selvfølgelig noget andet med melodier, der er kendt et andet fra i forvejen - eks. Ghostbusters, Star Wars, James Bond etc etc.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 13:29 
Bare rolig, det er klokken 3:30 om natten og det er folk jeg kender rimeligt godt.

Kom venligst med flere forslag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/03-03 13:34 
Alle kender Zelda-melodien ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 21/03-03 13:58 
rambo 3(c64)

monty mole (c64)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Le RoofLe RoofSkrevet 21/03-03 14:12, rettet 21/03-03 14:26 
Lidt forslag til DJ dRxL:

Strider (MD, Grandmaster laugh, SFX # 34) – Rigtig ondt grin til at starte det hele med.

Actraiser (Fillmore Act 1)

Turok 2 (Theme)

Tempest 2000 (pick one!) – OK, ikke så kendt, men det er ren techno som rent faktisk lyder ganske godt (…og det kommer fra mig!...jeg hader den slags...)

Castlevania IV (SNES)

Halo (Theme)

Ocean loader 3 (C64) – Særdeles velkendt loading musik som ocean brugte når man loadede mange af deres spil ind på bånd.

Megaman (NES)
Megaman II (NES)
Megaman III (NES)

Street Fighter II (Ken’s stage, SNES versionen)

King of Fighters ’97 (Orochi - The Origin of Mind) – Måske ikke så velkendt, men burde få folk op af stolen :)

Til sidst for at indikere at du er færdig:

Virtual On (Saturn, Track 23, Game Over) => Sega Rally (Saturn, Track 16, Game Over)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 21/03-03 14:29 
Af dem nævnt i de to ovenstående posts er de eneste melodier, JEG ville kunne genkende CV4, Mega Man melodierne og SF2. Og CV og Mega Man skal man nok være lidt inde i konsolspil for at kunne genkende. De fleste, der har spillet videospil i deres ungdom vil dog nok kunne genkende diverse melodier fra SF2 (husk forresten at tjekke McVaffe's Street Fighter 2 remixes på OCR. Især Ryu's Freestyle Dojo)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 14:35 
Ocean loader 3 er bare for lækker =)

Jeg ville også bruge Halo theme hvis jeg kunne (kan jeg nok egentlig godt nu hvor min xbox er chippet) og hvis det bare var lidt mere retro.

Tak for tippene. Jeg mangler egentlig lidt go' amiga musik på min liste, hva' siger du Rune?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Le RoofLe RoofSkrevet 21/03-03 14:37, rettet 21/03-03 14:38 
Ja OK, undskyld Sumez, men jeg kan jo ikke gøre for at du dikke var gammel nok til at spille C64 og høre Ocean loaders :P

Ocean Loader 3 er altså noget som mange mennesker husker....eller også er jeg bare en særling...bestemt også en mulighed :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 21/03-03 14:40, rettet 21/03-03 14:51 
Jeg skulle lige til at sige, at det chokerer mig, at KTC og jeg må være de eneste, der er opvoksede med Amiga herinde?

Generelt er det mest fra Chris Hülsbeck fremragende og i mindre grad Bjön Lynne og Matt Furniss. David Whittaker har også lavet en del godt (bl.a. Speedball, Menace og Xenon, som jeg hører en del).

Personligt ser jeg Turrican II som toppen af toppen. Den vandt faktisk et kendt blads afstemning (Edge?) om bedste game soundtrack nogensinde for et par år siden.

eXotica > Amiga stuff
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 21/03-03 14:42 
Hvorfor er SuperCars II Theme ikke nævnt endnu ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 21/03-03 14:47 
RJK >
Jeg skulle lige til at sige, at det chokerer mig, at KTC og jeg må være de eneste, der er opvoksede med Amiga herinde?

Som mange gange før nævnt, var Amiga det første jeg havde... (ved ikke om GB var før eller efter...)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 21/03-03 14:49 
For dem der ikke kan finde rundt på UnExoticA (den er lidt rodet IMO).

UnExoticA Amiga Tunes > A
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/03-03 14:56 
Jeg er bestemt opvokset med Amiga, men kan ikke tænke på nogen Amigaspils melodier som almindelige folk vil genkende. Jo, det skulle da lige være Monkey Island.
Samme gælder C64. Og jo, LeRoof, jeg har spillet en del C64 i min barndom (men har aldrig selv haft en), men synes ikke noget af musikken har sat sig fast i hovedet på mig. (eller også er det navnene på spillene)

Ok, endnu et forslag. Temaet til Ghouls 'n' Ghosts.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 21/03-03 14:57 
For dem der fulgte med Amigaen op i 90'erne er meget af Team 17's ret godt (Project X etc.). Det er vist også Björn Lynne altsammen ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 14:59 
Jeg har allerede Ghouls'n'Goblins (C64) temaet på min set-liste =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 21/03-03 15:02 
(Ja, jeg skal være irriterende...)

Ghosts 'n Goblins

eller

Ghouls 'n Ghosts

(Men jeg er bare træt af at se alle stave sådanne klassikere forkert...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 15:06 
Ghosts'n'Goblins
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/03-03 15:09 
Der er vist også to forskellige melodier afhængig af hvilken version af spillet, du spiller. Jeg har ikke helt tjek på alle de forskellige udgaver af spillene, men det er vist nok den første udgave af Ghosts 'n Goblins til både arkade og C64, der har et andet hovedtema, der er klassisk, men IMO ikke nær så klassisk som det, der har hængt ved og bruges i Ghouls 'n Ghosts, men vist også i nogen udgaver af Ghosts 'n Goblins.. argh, jeg ved det ikke, RJK har garanteret fuldstændig tjek på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 21/03-03 15:11 
Jeg ved så lidt om Commodore 64, at det er uhyggeligt ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MIKA-LMIKA-LSkrevet 21/03-03 17:14 
Nostalgisk er den måske ikke, men REZ OST sætter gang i de fleste fester.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
TurricanTurricanSkrevet 21/03-03 17:18 
Splashwave fra Outrun er da det vildeste firser dansehit! Ingen fest uden den!

Ud over det:

Megablast fra Xenon II
Ingame musikken fra battle Squadron
Musikken i første bane i Streets of Rage 1

Og skal du have et eller andet til at smide folk hjem på, så smid et af Boss temaerne fra Sol Feace til MegaCD på.
The Gods pause for a moment...
MadsMadsSkrevet 21/03-03 17:51 
Rainbow Island
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/03-03 16:06 
Chocobo Theme (Salsa remix)

Yeah baby - Yeah!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
la0sla0sSkrevet 23/03-03 16:18 
IK+
Hvad sker der?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/03-03 16:42 
*LOL* :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 23/03-03 16:51 
Turrican >
Megablast fra Xenon II

Hmm, er Xenon II en klassiker? Kender slet ikke spillet, men når nu jeg har det, burde jeg måske prøve at spille det >.<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcKMarcKSkrevet 23/03-03 17:08 
Musikken er komponeret af Bomb the Bass og er også blevet udgivet på deres cd Into the Dragon. Spillet i sig selv tror jeg nu ikke, er en klassiker?
asmasmSkrevet 23/03-03 17:14 
Commandos (C64) Rob Hubbard, genialt stykke musik som de fleste kender når de høre det.

Og så kan jeg også anbefale at tage et kig på det geniale tyske band Welle-Erdball der spiller musik i stil med D.A.F, Kraftwerk, Front242 o.s.v baseret c64 (har blandt andet lavet singlen Nyntändo-Schock og har også lavet musik til det nye c64(super cpu) spil Metal Dust)

Welle Erdball
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
SumezSumezSkrevet 23/03-03 17:16 
welle er klart geniale. Jeg er især vild med Es Geht Voran og Wo Kommen All Die Geister Her
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 23/03-03 17:39 
Hvordan gik det til festen dRxl?
dRxLdRxLSkrevet 23/03-03 18:38 
Jeg sov over mig og nåede aldrig rigtig derhen. Det skyldes nok også lidt at jeg holdt op med at tro på det på et tidspunkt.

Men jeg har da en set-liste og nogle afspillere. Og Turrican 2 musiken er lækker at lytte til for mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 23/03-03 18:52 
I disse krigstider må Cannon Fodder temaet da være et hit :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 23/03-03 19:07 
Damn yeah! Hvorfor tænkte jeg ikke på det?
Det er i hvert fald en ægte klassiker fra Amiga-tiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/03-03 21:36 
dRxL >
Og Turrican 2 musiken er lækker at lytte til for mig.

Jeg sagde det jo :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/03-03 00:42 
Giana Sisters er også en klassiker.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 24/03-03 00:48 
Klart. Det er jo også Chris Hüelsbeck :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/03-03 00:55 
Mmm.. Tim Follin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig