X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Live - is it safe?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 09/12-03 13:39 
Efter at ha' spillet noget mere på Xbox Live, så synes jeg at kunne konstatere, at det virker noget bedre nu, end for nogle måneder tilbage.

PGR 2 kører rigtigt godt, og jeg har ikke oplevet nævneværdig lag endnu. Kun to gange, har jeg set en bil hoppe lidt, henad vejen.

Midtown Madness 3 kører ligeledes glimrende, og det er meget let at finde servere uden lag overhovedet - faktisk har alle servere jeg har spillet på, været lagfri.

Rainbow Six 3, har jeg kun prøvet ganske kort via. XBL, men osse det kørte godt - jeg kunne endda finde de hersens X-servere og Ubi-servere, så det er rart at se dedikerede servere på XBL nu.

Så mon ikke alle børnesygdommene og det irriterende lag, er et overstået kapitel på Xbox Live?

Jeg prøvede endda at hoste en omgang MM 3, med min 512/128 forbindelse, og ingen klagede over lag - imponerende.

Hvad mener I? Oplever I lag stadigvæk, eller kører det som en drøm?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-03 13:43, rettet 09/12-03 13:46 
Det kører som en drøm. Men selvf. vil der kunne opstå lag hvis en amerikaner med en upload på 64 joiner et spil hvor hosten har 128 ;)
Og jeg har heller ikke hørt klager om lag når jeg hoster i MM3.
Rettelse: jeg har samme upload som dig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PoulPoulSkrevet 09/12-03 14:07, rettet 09/12-03 14:07 
Jeg har oplevet en del lag i Top Spin, så jeg vil ikke ligefrem sige at laggen er væk i XBL.
JinkJinkSkrevet 09/12-03 14:47 
Der er også lag i CSX.

Selv små lag er irriterende i det spil.
BrummelumBrummelumSkrevet 09/12-03 15:15 
Findes der dedikerede servere i CSX?
XBL Gamertag: Brummelum
JinkJinkSkrevet 09/12-03 15:17 
Nej, ikke hvis du mener nogle MS har sat op.
jaesjaesSkrevet 09/12-03 15:39 
Poul >
Jeg har oplevet en del lag i Top Spin, så jeg vil ikke ligefrem sige at laggen er væk i XBL.

Du er åbenbart ikke den eneste :/

Er der også meget lag, hvis man spiller mod danskere?

MS er efterhånden temmelig meget til grin.
Så sæt da abonnementet op med en 10´er om måneden, og sæt nogle dedikerede servere op til ALLE spil, som har brug for det. Eller blød lidt op for muligheden, for at de større websites kan sætte severe op, selvom de skulle tjene en skilling på det.

Jeg har i øvrigt oplevet halvslem lag i MM3, på en fransk server...
APHAPHSkrevet 09/12-03 15:45 
Poul >
Jeg har oplevet en del lag i Top Spin, så jeg vil ikke ligefrem sige at laggen er væk i XBL.

Top Spin er det eneste LIVE spil, jeg har haft virkelig store lag problemer med. Det er meget sjælden at man finder et spil, hvor man kan time ens skud ordenligt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 09/12-03 17:09 
De eneste problemer jeg har er med at man ikke kan joine hinandens spil. Det virker som om der er nogle internet-udbydere der ikke virker sammen.
Bestemte folk jeg ikke kan joine, og som ikke kan joine mig..
Have you considered sucking less?
enfenenfenSkrevet 09/12-03 17:37 
Paasch >
Top Spin er det eneste LIVE spil, jeg har haft virkelig store lag problemer med. Det er meget sjælden at man finder et spil, hvor man kan time ens skud ordenligt.

Ja, jeg har så ikke de store problemer med at time mit Risk Shot, men jo der findes da spillere, hvor det vil lagge. For det meste - indtil nu - kører det fint.

Spillede en kamp igår og der kørte det ikke så heldigt. Det var en Officiel kamp og der kan man åbenbart ikke vælge sin egen modstander, hvis man laver et spil.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 21/12-03 14:23 
Utroligt, men jeg kan hoste spil med 5-6 andre spillere, i PGR 2, med min 512/128 forbindelse.

Folk siger det kørte uden lag - hvordan kan det lade sig gøre? Jeg troede kun at det var ens upload, som betød noget, når man skulle hoste, og min upload er da ikke særlig høj. Spiller download hastigheden osse meget ind, når man selv hoster?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 21/12-03 16:49 
Selvfølgelig gør den det, kommunikation går begge veje. Der er mange måder at bygge et host/client netværk op på, og jeg skal slet ikke gøre mig klog på hvordan det virker i PGR2. Men det kan tænkes at der er lagt mere vægt på inputs host'en modtager i forhold til den data client'erne modtager.
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/12-03 17:02 
Der kan være mange årsager til lag. Jeg har hørt at Cable køre skidt med forskellige ting.

Det er sjovt - Jeg har fået monster lag i spil som flere herinde fra siger de ikke for lag i, og i nogen spil som RtCW så køre det næsten altid så flydende at man skulle tro det var løgn!

Jeg tror heller ikke at netkoderne i spillet er optimeret til alle slags internetløsninger!

Jeg har flere gange fået at vide at jeg skulle tage voices af(dark master, child, women, robot etc) fordi de giver lag!

I USA er det meget mere enkelt, med færre udbydere!

Men jeg synes også Xbox Live er blevet bedre end det var.

Er dog stadig ikke vildt med at man skal ringe rundt for at lukke sin account!

Men det er også først nu det sande potentiale i XBL kommer frem!

At vi skal spille de spil online, som man ikke kan på PC!

Tænker her på Fighters, party og andre spil der bare ikke kan spilles på PC:)... Er selv intresseret i Dead or alive Online! 2eren på DC, var rigtig god>:D
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 21/12-03 17:04 
Valkyrie >
Der kan være mange årsager til lag. Jeg har hørt at Cable køre skidt med forskellige ting.

Mener du KABEL? "Cable" er engelsk og hører ikke hjemme i en dansk sætning, og da ikke med stort forbogstav, så man tror det er et navn af en eller anden art.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 21/12-03 17:07 
Jeg har ikke oplevet lagg på PGR 2 det kører total godt, det syntes jeg generelt, de "Racing" games gør, motoGP1/2,Crimson,PGR2 mm.

Top Spin, har jeg os fået at vide skulle lagge, det har jeg heller ikke oplevet selv.

Rainbow six, kunne jeg lige og lige hoste for 4 mand, med min 64KB/S uploads, dog var der lidt lagg, i perioder.

jeg er tilfreds med de spil jeg spiller nuværende på xbox live.

counter strike skulle også være lag-fri, og "umuligt" at snyde i, men det kan man sikkert godt aligevel..
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
enfenenfenSkrevet 21/12-03 19:37, rettet 21/12-03 19:38 
FreddiE >
Selvfølgelig gør den det, kommunikation går begge veje. Der er mange måder at bygge et host/client netværk op på, og jeg skal slet ikke gøre mig klog på hvordan det virker i PGR2. Men det kan tænkes at der er lagt mere vægt på inputs host'en modtager i forhold til den data client'erne modtager.

Upload er det vigtigste, når man taler om at hoste. Om så det er en stor server eller en lille gameserver.

Lad os bare antage, at PGR2's netkode bygger på information, som klienter sender og hosten skal modtage, så vil det være klienterne, som vil lagge, hvis de har en lav upload - det tvivler jeg meget på er tilfældet.

Når alt kommer til alt, så er både download og upload en vigtig ting i et netværk. En host har til opgave at vidersende informationer til klienterne og derfor er upload det vigtigste for en host.

Angående XBL, så har jeg spillet Top Spin med en kammerat, som hostede med en 1024/128 adsl linie og det kørte godt. Faktisk har jeg ikke oplevet lag i Top Spin særligt ofte. Det forekommer nogle gange, men det er ikke ofte.
What is the Matrix?
RonaldoRonaldoSkrevet 22/12-03 03:25 
Der tager du fejl, det er rigtig at servere ofte skal sende mere information ud, end ind. Men det er dog lige så tit, at der bliver modtaget lige så meget, som der bliver sendt. Filservere har intet at tilfælles med spilservere, hvorfor tror du at de kører på forskellige protokolere?

Det er klart at en spilserver kræver mere upload end download, da den modtager en pakke, duplikere den og sender den ud til alle andre klienter. PGR2 er dog ikke et intenst FPS, og derfor kan "nøjes" med mindre pakker da der simpelthen sker mindre. Ydermere kan man begrænse hvad man vil sende videre af information. Så er der også komprimering af pakker osv. PGR2 kan sagtens have lagt vægt på at det er mindre forbindelser der skal spille sammen, og derved holde pakkerne små, så der bliver sparret på upload'en.

Theoretisk båndbredde kan du desværre ikke bruge til meget, da der altid vil være lag/forsinkelse på forbindelsen. Teknisk og geografisk set, så går mange kilobytes til noget helt andet. Hvis du sidder i bygningen over for serveren, eller om du sidder i japan har meget stor betydning.
enfenenfenSkrevet 22/12-03 13:20, rettet 22/12-03 13:21 
Du behøver ikke forklare mig om ingredienserne i et netværk Jeg arbejder med det til dagligt.

Alle servere har i store træk det samme til fælles. De skal modtage og sende informationer. Du kan selvfølgelig ikke sammenligne en fil/printer server med et spil.

Hvis man sidder tæt på eller længere væk fra serveren, vil Latency komme til at spille en vigtig faktor. Hvis tager eksempelt med Top Spin, så sidder min kammerat og jeg rimeligt tæt på hinanden - 5 km vil jeg skyde på.

Antallet af pakker har også noget at sige. Hvis man sidder på en mindre forbindelse, vil pakkerne blive delt op i flere mindre pakker.

Der er dog ingen tvivl om, at PGR2 har en af de bedste netværkskoder over XBL, hvis ikke den bedste, som jeg længe har set.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig