X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ThunderForce 5 [PSX] vector eller 2D?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/12-03 22:05 
Jeg elskede ThunderForce III til MD og overvejer nu at importere ThunderForce 5 til PSX.

Er grafikken i ThunderForce 5 baseret på 3D vector (a la R-Type Delta) eller 2D (a la Gradius)? Jeg har ikke kunnet finde nogle screenshots, der gav et tydeligt svar.

Hvis den er baseret på 3D, har den så aldret lige så grimt som R-Type Delta (jeg elsker det spils gameplay, men grafikken er blevet frygtelig at kigge på ... engang var den super cool!)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 22:15 
Det er i hvert fald ikke 2D, men jeg ved ikke hvad du mener med "vector"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/12-03 09:55 
Vector er det engelske ord for vektor. En 3D vektor er en beskrivelse af en linie i et 3D rum. Jeg kunne også have spurgt om grafikken var baseret på 3D polygoner, hvis det gør det lettere at forstå.

Matematikken bag vektor regning kan du bl.a. læse mere om her:
http://members.tripod.com/~Paul_Kirby/vector/VLintro.html
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 09/12-03 13:04, rettet 09/12-03 13:20 
Ja tak, det var bare sammensætningen af ordet "vector" med 3D jeg studsede lidt over, det kunne jo være det var nemmere hvis du bare sagde f*cking 3D grafik ;)

Spillet har samme grafikstil som R-Type Delta. Det er i øvrigt lidt underligt du ikke har kunnet finde noget, da jeg husker at have hentet videoer i god kvalitet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 09/12-03 13:10 
Videoer fundet.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 10/12-03 21:24 
Takker mange gange for linket.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-03 17:56 
PSX-udgaven er også Saturn-udgaven overlegen grafisk set. Der er desuden en helt ny CGI intro med i førstnævnte, der fortæller lidt mere om baggrundshistorien.

Men jeg finder både R-Type Delta og Einhänder langt mere poleret teknisk set. Til gengæld er TFV mere hektisk og 'cool' om man så må sige.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 11/12-03 18:05 
Man an vel sige at Thunder Force opfører sig lidt mere som den typiske vertikale shooter, end R-Type.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/12-03 03:49, rettet 12/12-03 03:52 
Thunder Force er nu et horisontalt shmup ligesom nævnte titler, men jeg ved ikke, om jeg finder det mere traditionelt end R-Type. Hvad vil du umiddelbart sammenligne TF-serien med indenfor typiske horisontale shmups?

Her føler jeg, at bl.a. X2 (PSX) havner i den kategori i stil med Gradius-serien, hvad angår den gradvise opgradering af våben, hastighed osv. Thunder Force V har en smule til fælles med førnævnte, men det er stadig anderledes på flere forskellige områder - f.eks. muligheden og friheden i skiftet mellem primært, sekundært, etc. våben.

Der er i hvert fald noget over Thunder Force V, som gør det specielt i forhold til andre i genren. Jeg synes f.eks. den analoge styring er lige i øjet i forhold til, hvad jeg ellers har oplevet i shmups. Bosserne er kunstnerisk set også meget flotte.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 12/12-03 08:41 
SkyblazeR >
Thunder Force er nu et horisontalt shmup ligesom nævnte titler, men jeg ved ikke, om jeg finder det mere traditionelt end R-Type.

Nu tænker jeg her på tempo og mængden af fjender. Her minder TFIV en del mere om en vertikal shooter end R-Type...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 31/12-03 17:01 
De film vi ser i den komplette gennemførelse, er de fra saturn versionen? Jeg synes at "raster" gennemsigtighedseffekterne afslører det lidt ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 31/12-03 17:16 
Ja, det er Saturn-versionen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig