X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket Final Fantasy?


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 06/12-03 20:23 
Jeg tør nødigt nævne det, men jeg har aldrig spillet et Final Fantasy (medmindre Crystal Chronicles tæller). Jeg har aldrig været med vild RPG, men jeg har langsomt sat mig ind i genren, dog er jeg stadig forvirret. Hvad fanden skal man med alt det frugt!?

Jeg har købt en PS2, og jeg ville købe et FF-spil, men hvilket?
jaesjaesSkrevet 06/12-03 20:32, rettet 06/12-03 22:03 
Måske du bliver lidt klogere af denne tråd, dunno.

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=5558&start=0
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/12-03 22:02 
Jeg ved ikke rigtigt. 7eren siger vel sig selv, at den skal prøves?

Jeg har bare "hørt" At det var spillene til SNES der var bedre fordi de ikke byggede sig selv på flotte cut scenes, men historie og gameplay!

Jeg ved ikke, men jeg ville købe FFX Platinium! 250 kr,-! Jeg har ikke prøvet det, men syntes det så cool nok ud!


Faktisk er de eneste FF spil jeg har prøvet 8eren og 9eren! Kunne godt lide 8eren dog! Mest stemmningsfulde intro jeg nogensinde har set:) Gennemførte dog langtfra nogen af dem!
Well crucify the insincere tonight...
CalleCalleSkrevet 07/12-03 00:04 
Køb final fantasy Origin til ps1 det kan jo også køres på ps2 så har du nogle af de fedeste Final Fantasy spil.
DarkenDarkenSkrevet 07/12-03 21:13, rettet 07/12-03 21:17 
hmn tja som skrevet er FF7 (PSX) et godt sted at starte,
er du meget til retro ting er FF6 (SNES/PSX) mit bud.

Jeg synes FF8 var/er det mest steneren, jeps det er fedt
nok, især cutscenesne, men det levede bare ikke op til
FF7'eren, mine forventninger var nok lidt for høje ;)


FF 1-2-3 NES --> PSX - FF Origins (1+2, 3 ikke i Euro)
FF 4-5-6 SNES -> PSX - FF Anthrology(4+5 Euro) FF 6 Standalone
FF 7-8-9 PSX
FF 10+ PS2

FF spillene til PS2 er nemme at finde, FF Origins og FF 9 er også,
resten snakker vi om at skulle ud og lede efter brugt
(eller ubrugt men til ebay priser).

(jaja ufuldstændig liste, I know, et par FF spil til gameboy,
den der til GC og så er et par af overstående udgivet til
PC.. og så lige FF Mystic Quest til SNES hvis den tæller
som et FF ;P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CalleCalleSkrevet 07/12-03 21:22 
Jeg kan købe ff 9 helt nyt fra eb games, hvis du er interesseret.
RonaldoRonaldoSkrevet 07/12-03 21:49 
Hva med FFX-2? Det har fået gode reviews.. og jeg tænker lidt på at hvis jeg vil have et optimalt indtryk af serien, så burde det ikke være med forældet GCI, lyd og in-game grafik.
NaieraNaieraSkrevet 07/12-03 22:36 
Det bedste indtryk af serien giver 6 eller 7. Sumez vil selvfølgelig sige 4 ;)

FFX-2 kræver selvfølgelig chip, men det skal du IKKE spille, hvis du vil have et generelt indtryk af serien. Det er MEGET anderledes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/12-03 22:41 
Sumez vil da klart sige 6. Det vil jeg også, hvis vi må tage SNES-spillene med ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 07/12-03 22:43 
Sumez vil sige 4, basta! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/12-03 22:48 
Sumez...?

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 07/12-03 23:22 
Naiera >
FFX-2 kræver selvfølgelig chip, men det skal du IKKE spille, hvis du vil have et generelt indtryk af serien. Det er MEGET anderledes.

Jeg har endelig fået chip, og jeg står og skal importere nogle spil. X-1,2 spillene er ikke medlem af den rigtige serie som jeg har forstået det. Det er dog vel stadig et Final Fantasy? Det virker en smule trælst at skulle spille et gammelt PSOne spil, specielt når man lige har fået åbnet sin PS2 og skal til at købe en masse andre fede nye titler. X-2 har fået nogle flotte karaktere. Jeg tror jeg vil købe det, se hvad det er for noget, og hvis det tænder mig, så grave mig ind i serien.
RJKRJKSkrevet 07/12-03 23:26 
FFX-2 er en efterfølger til FFX. Indenfor den "normale" serie eksisterer efterfølgere ikke - derfor den specielle navngivning.

Deraf er spillet også, så vidt jeg ved, gameplaymæssigt ændret på en del punkter. Det er lidt mere "spil" og lidt mindre "historiefortælling".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 10:54, rettet 08/12-03 11:03 
FreddiE >
FFX-1,2 spillene er ikke medlem af den rigtige serie som jeg har forstået det.

Selvfølgelig er FFX medlem af "den rigtige serie".

Men jeg siger det altså igen: Du skal IKKE spille FFX-2, hvis du vil have et indtryk af hvordan serien er. Spillet er MEGET anderledes i sin opbygning. Du har selvfølgelig ret i at det har fået gode karakterer, men du skal også tage og læse anmeldelserne, der nok skal forklare at det er anderledes i sin opbygning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 08/12-03 15:12, rettet 08/12-03 15:13 
Forstår ikke jer folk der ikke bryder sig om FFVIII !??
Synes da klart det er det bedste af dem alle ?!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 15:15, rettet 08/12-03 15:15 
Du kan slet ikke se store, grumme og gennemgående fejl i spillet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 08/12-03 19:47 
Hold op. Det er da fedt at bruge 50-60% af tiden på at trække magi fra diverse monstre ... eller alternativt at skulle se på GF summons i en uendelighed.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/12-03 20:02, rettet 08/12-03 20:02 
Jeg kunne enormt godt lide FFVIII. Det er sandt at der var en del fejl i, men det gjorde det bestemt ikke til et dårligt spil.
Jeg tror jeg kan lide det så godt som jeg kan, på grund af at det var mit første rigtige møde med FF serien. Sådan tror jeg til gengæld også at der er rigtig mange (mange flere end med VIII) der har det med FFVII. Muligvis ikke herfra, hvor mange af dem der kan lide FF serien, har et ret godt kendskab til de ældre spil, men blandt dem der kun har prøvet PSX spillene.
MadsMadsSkrevet 08/12-03 20:15 
Jeg tror heller ikke der er nogen der mener det er et decideret dårligt spil, det er bare når vi snakker FF-serien så er det altså ikke kapitlet som er oppe og blande sig mellem de bedste.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/12-03 20:18 
Med mindre at man snakker det rent tekniske, så er det vel smag og behag... Og jeg synes det er blandt de bedste :)

Men vi bliver vel næppe enige på det punkt :) Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har nogle gode argumenter for, hvorfor det skulle være en af de bedste i serien... That's just me ;)
CronossCronossSkrevet 08/12-03 20:32 
Naiera >

Selvfølgelig er FFX medlem af "den rigtige serie".


Man kunne jo så have håbet at det modsatte var tilfældet ;)
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 20:35 
KidCaffeine >
Og jeg synes det er blandt de bedste :)

Hvor mange af dem har du spillet?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SquareSquareSkrevet 08/12-03 21:28 
Jeg må altså støtte KidCaffeine. Jeg synes også Final Fantasy VIII er et af de bedste spil i serien. Jeg synes historien er helt i top, og så kan jeg også rigtigt godt lide det futuristiske design.

Jeg har spillet, og gennemført, Final Fantasy VII, VIII, IX, X. Er også begyndt på FFVI, men har ikke gennemført det endnu.
It's only a state of mind.
LessCDTLessCDTSkrevet 08/12-03 21:39, rettet 08/12-03 21:40 
FF VIII er da også meget fedt... Det er alle FF'erne... Men det er som om at FF VIII ikke helt rammer den FF-stemning jeg kan lide. Jeg er personligt heller ikke vil med draw/GF systemet, kunne meget bedre lide VII's system... Men hver har jo sin meníng, og det er som om at det første spil i FF-serien man møder, er det man forelsker sig i...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/12-03 21:48, rettet 08/12-03 21:49 
Jeg har spillet IV, VII, VIII og X... Så ja, det er jo langt fra dem alle sammen, men jeg synes alligevel at jeg har stiftet et nogenlunde bekendtskab med serien. Jeg er ikke interesseret i at der skal fældes dom over mig, fordi jeg ikke har spillet alle spillene i serien, så jeg håber ikke det er det du er på vej mod :)

EDIT: Og skal til at i gang med VI... Dét ser jeg frem til, jeg har aldrig hørt et ondt ord om det :)
DarkenDarkenSkrevet 08/12-03 23:47, rettet 08/12-03 23:48 
KidCaffeine >
EDIT: Og skal til at i gang med VI... Dét ser jeg frem til, jeg har aldrig hørt et ondt ord om det :)

efter du så har klaret det, og tilsluttet os retro fans,
så, hvis du ikke har, skal du prøve Chrono Trigger...
når du så engang har klaret det med de fleste eller alle
slutningerne m.m., vil du aldrig se på et spil på samme
måde... selv når ps3/xbox2/PNES kommer og du får stukket
det nyeste 3d RPG i hånden, vil du lige nyde introen,
indlærings kurven, og så vil du med 100% kigge efter gameplay! ;)

hehe jaja så måske ikke helt.... du skal bare tvinges til
at spille nogle flere retro-spil, så skal det nok komme.

(btw PNES... tja vil have det gamle naming igen! ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/12-03 06:53 
Hov hov, hvad regner du mig for :) Jeg spiller næsten ikke andet end retro. FFVI er uheldigvis bare en af de spil, der har stået og samlet støv i laaaang tid, fordi der er så mange andre spil der lige skal prøves først :)
DarkenDarkenSkrevet 09/12-03 15:44 
hehe ok ok, så er det bare dine prioteter vi skal have arbejdet på =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/12-03 17:25 
Du giver ikke så let op :D
ChronoChronoSkrevet 09/12-03 19:34, rettet 09/12-03 19:53 
Apropos FF8 så har de netop spillet musikken under en standard-danse-konkurrence på DK4!

Men musikken er da også klart en af de virkeligt gode ting ved det spil.

En anden god ting er kortspillet, som faktisk var den primære årsag til at jeg blev ved med at spille spillet. Måtte bare samle alle de kort :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/12-03 19:44 
Haha, ja... Man blev helt afhængig af det :)
HankyHankySkrevet 09/12-03 19:57, rettet 09/12-03 19:58 
JAA >
Hold op. Det er da fedt at bruge 50-60% af tiden på at trække magi fra diverse monstre ... eller alternativt at skulle se på GF summons i en uendelighed.

Jo, gør ikke så meget, når historien er Génial, Grafikken og Miljøerne er smukke og Musikken er brilliant !
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JAAJAASkrevet 09/12-03 20:34 
Ja, så til helvede med gameplayet :)
DarkenDarkenSkrevet 09/12-03 21:00, rettet 09/12-03 21:01 
brugte også en del tid på kortene.
siger ikke FF8 er dårlig, slet ikke
men sammenlignet med andre spil fra
serien, manglede der bare noget.
(*HOST* gameplay *HOST*)

KidCaffeine >
Du giver ikke så let op :D

hehe, bare vent, efter lidt intensivt
retro træning, kommer du til at kunne
sige "kupo!" efter hver sætning! ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/12-03 21:07 
Efter retro træning?! Så er det godt, jeg udfordrer dig gerne til en duel i Street Fighter II eller IK+ :)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/12-03 22:25 
Jeg synes UDEN NOGEN FORM FOR TVIVL af FF 6 er klart det bedste FF spil som der nogensinde er lavet..
SumezSumezSkrevet 09/12-03 22:29 
Naiera >
Sumez vil sige 4, basta! ;)

Der er noget galt med din hukommelse. 4'eren er da blandt de bedste, men jeg mindes aldrig at have udtalt mig SÅ positivt om det.
6'eren er, som Svovlmunk siger det bedste FF, det burde være soleklart for enhver (lad være med overhovedet at forsøge at diskutere dette med mig).

Men hvis det man søger efter er et godt indtryk af serien, vil jeg sige FF5. Det har alle jobs'ne, og alle de elementer der gør FF til FF. Historien er bare slet ikke nær så imponerende som i 6 eller 7.
Hvis man skal give sig i kast med serien, vil jeg anbefale at spille gennem Chrono Trigger først, og så påtage sig 6'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/12-03 22:31 
Chrono >
Apropos FF8 så har de netop spillet musikken under en standard-danse-konkurrence på DK4!

Og i det nylige royale bryllup i Norge. Jeg postede en video med det på det gamle Konsolforum. Ret vildt.

Darken >
siger ikke FF8 er dårlig, slet ikke

Jeg vil gerne gøre det for dig, så. FF8 er dårligt. (lad også være med at diskutere DETTE med mig. Det kan ikke diskuteres. Basta)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/12-03 22:35 
Sumez >
Men hvis det man søger efter er et godt indtryk af serien, vil jeg sige FF5.

Så må det vel være femmeren, jeg husker du har lovpriset...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 09/12-03 22:40 
5'eren har ultimativt det fedeste gameplay i serien, IMO, pga. det geniale job-system. Hvis jeg har lovpriset 4'eren må det være pga. 5-character parties. Kampene i det spil fandt jeg var nogle af de mest interessante i serien. Synd de nu er gået ned ad bakke til parties på nu kun 3 figurer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 09/12-03 23:06 
Sumez >
Jeg vil gerne gøre det for dig, så. FF8 er dårligt. (lad også være med at diskutere DETTE med mig. Det kan ikke diskuteres. Basta)

I forhold til FF serien, JA!, sammenligner med andre spil, såå ved jeg det ikke helt... ville I hvertfald ikke skille mig af med det. Og som skrevet FULDT enig med FF6!!!!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JAAJAASkrevet 10/12-03 02:56, rettet 02/05-05 23:59 
Der må jeg godt nok også ytre min skepsis. Sammenlignet med alle andre PSX spil bliver det da svært at kategorisere FFVIII som dårligt, hvor lidt man end syntes om det.

Jeg ville også gerne kategorisere FFX som et dårligt spil, men objektivt set kan jeg bare ikke.
DarkenDarkenSkrevet 11/12-03 17:59 
KidCaffeine >
Efter retro træning?! Så er det godt, jeg udfordrer dig gerne til en duel i Street Fighter II eller IK+ :)

hvad med en omgang 2 player SoM istedet? =D
(hehe har næsten stadig tommel finger smerter fra dengang SF2 udkom... )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/12-03 18:04, rettet 11/12-03 18:04 
Let's go ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig