X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fortæl mig om dit nick


Svar
BomberBomberSkrevet 06/12-03 09:10 
Godmorgen folkens (pt)

Fik lige lyst til a høre om folks nick. Om hvorfor de har fået det eller hvorfor de har valgt det. Det er det som i bruger her på P:R jeg mener.

For mit vedkomne:
Bliver jeg kaldt bomber i Åbenrå hvor jeg boede før. Jeg kan ikke helt huske hvorfor de begyndte at kalde mig det. Men nu kalder de fleste mig for bomber i stedet for Benjamin.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
JimPPJimPPSkrevet 06/12-03 09:14, rettet 06/12-03 09:16 
Jeg er blevet begavet med dette unikke navn: Jim Plauv Plougfelt - Prøv sige det hurtigt 10 gange.

Edit: IRL bliver jeg kaldt Jimbo (originalt) og Ploven.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
TKTKSkrevet 06/12-03 09:16 
Kræmer, Kræmi, tja og thierry henry på bold banen ;-)
majjohamajjohaSkrevet 06/12-03 09:17 
Tjoo, mine venner og jeg havde en periode hvor vi meget brugte dobbel bogstaver i navne osv. så blev jeg vel sådan set bare kaldt Matt som er en slags forkortelse af Mathias og da vi elskede dobbel konsonant skulle jeg da have to T'er i navnet så sådan står det altså til.
FourDFourDSkrevet 06/12-03 10:14, rettet 06/12-03 10:29 
Mit navn stammer fra engang hvor jeg "kom til" at sende en rap jeg havde lavet til indehaveren af N-club.dk
Og så lavede de sjov med mig og lavede en nyhed om det, hvor de reprænsenterede min rap (og så seføli også piyanthikos's version af "den knald røde gummi båd" :D) som en trudsel.

Folk fattede ikke at det var en joke, og det har jeg bare heddet ligesiden den dag :P

Men det er også lidt pga. af engang hvor mig og piyanthikos lavede en online MSN sang kamp, hvor Matt var dommer. (samme kamp hvor jeg lavede min rap :P)

BTW. var det faktisk Matt der fandt på det under sang kampen.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
MrCaseMrCaseSkrevet 06/12-03 10:16 
Jeg hedder MrCase. Det har jeg heddet siden jeg gik i 8. klasse engang i sidste årtusinde.

Det stammer fra hovedpersonen i William Gibson's banebrydende roman "Neuromancer", hvor hoved-personen hedder "Case"
Have you considered sucking less?
VictorVictorSkrevet 06/12-03 10:18 
På diverse foraer hedder jeg bare Victor - Sjovt nok fordi jeg hedder Victor :)

I online spil som BF1942 hedder jeg enten Peacemaker eller Alko-Holger. Aner ikke hvorfor...:)
RaGeRaGeSkrevet 06/12-03 10:20, rettet 06/12-03 10:20 
Og så er der nogen som ingen nickname har :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
FourDFourDSkrevet 06/12-03 10:27, rettet 06/12-03 10:27 
Victor >
I online spil som BF1942 hedder jeg enten Peacemaker eller Alko-Holger. Aner ikke hvorfor...:)

Alkoholger.. Og du ved ikke hvorfor? HA! siger faktaposen dig noget? :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HardballerHardballerSkrevet 06/12-03 10:29, rettet 06/12-03 10:29 
Hardballer, tjah.. Fordi jeg engang spillede hardballer, hehe.. på CS hedder jeg
[DK//KBI^//-B(.)(.)BS-], ved ikk hvorfor :D
I hverdagen kalder alle mig Fifi(Vov vov evt.?) Stammer vidst nok tilbage fra da jeg havde en babysitter eller sådan noget, hehe :D
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/12-03 10:34 
Tja, jeg ville ønske at jeg havde en eller anden god historie at fortælle, men det er der desværre ikke :)

'Kid' kommer fra NuBreaks.com's forum, hvor jeg konstant var (og er) den yngste. Det hjælper ikke meget at være 20 år, når de andre er nogle gamle nisser :) Kid alene lyder dog ret tamt, og så synes jeg Caffeine giver det en meget god klang... Dét, kombineret med at jeg drikker en fandens masse kaffe fik det til at passe fint sammen :)
VictorVictorSkrevet 06/12-03 11:17, rettet 06/12-03 11:31 
WilliDaRappa >
Victor >
I online spil som BF1942 hedder jeg enten Peacemaker eller Alko-Holger. Aner ikke hvorfor...:)

Alkoholger.. Og du ved ikke hvorfor? HA! siger faktaposen dig noget? :D

Jaaaa det gør den vel

;P
tastasSkrevet 06/12-03 12:12 
Jeg har haft det originale nick af tas...uhm..*gulp* 9 år nu...Ak ja, man begynder at føle sig gammel.

Jeg fik det back i 7-8 klasse, da jeg startede på at spille Rollespil i den lokale ungdomsklub (AD&D). Vores Dungeon Master havde lavet 8 karakterer i forvejen, og jeg valgt en ung halfling tyv...Han var blevet N´navngivet Tasslehoff aka Tas (Jeg kendte ikke på det tidspunkt Dragonlance serien).
Jeg havde min elskede tyv gennem hele sæsonen, indtil et af de sidste eventyr, hvor jeg lavede en fejl. Det kostede ham desværre livet...Ære være hans minde.
Han er dog aldrig blevet glemt, jeg brugte navnet tas som nick efterfølgende,og ja, gør det stadig den dag i dag ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
seebergseebergSkrevet 06/12-03 13:02 
Jeg hedder Seeberg, fordi det er mit efternavn og, fordi jeg aldrig bliver kaldt mit fornavn (Frederik).

I CS hedder jeg (D)Mein_Pferd_ist_blau. Fordi jeg er voldgod til tysk og fordi tysk er et genialt sprog. Og så er det også sjovt, når folk inderligt tror man er tysker ;P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
quadquadSkrevet 06/12-03 13:07 
Gæt..
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 06/12-03 13:16 
Mit nick stammer fra dengang jeg solgte lidt "medicin" og andet godt til vennerne - det gør jeg nu ikke mere - men det blev hurtigt til, at man lige ringede til dr. mogensen inden man skulle videre i byen. Ahhh ja det var tider:o)
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
ThediazThediazSkrevet 06/12-03 13:30 
Hedder det jeg gør efter en tv-program, kaldet Torsdag i 2´eren. Synes bare at navnet var lidt for fedt, ved ikke hvorfor, tror bare at jeg har den sorteste humor man kan finde... :)
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
KoludaKoludaSkrevet 06/12-03 13:36, rettet 06/12-03 13:37 
Det er bare mit efternavn, alle har kaldt mig KOLUDA da det er nemmere, fordi så er det ikke nogen tvivl om hvilken René det er.
KakarotKakarotSkrevet 06/12-03 13:39, rettet 06/12-03 13:41 
Mit nick kommer fra Manga/Anime serien DragonBall Z..
Jeg ved ik rigtig hvorfor jeg har vælgt dettet navn, men jeg synes bare det lyd fedt. Jeg bruger det til næsten alt, XBL, Xbc, Halo, gamespy osv.
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/12-03 13:39 
Mit navn stammer fra min gamle skole, hvor lærerne blev enige om at statuere et godt eksempel for eleverne, og kun måtte ryge ét sted på skolen, nemlig et sted som hed Munkekælderen. Vi begyndte så at kalde de lærere som røg nede i munkekælderen for Svovlmunke.. det synes vi var ret sjovt, men vi er måske de eneste :P
SaturinoXSaturinoXSkrevet 06/12-03 14:03 
Mit navn kommer af en af mine kammeraters Heavy Band

SatyriCoN og så var jeg så opfindsom at "modificere" på det.
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/12-03 14:10 
Dr. Mogensen >
Mit nick stammer fra dengang jeg solgte lidt "medicin" og andet godt til vennerne - det gør jeg nu ikke mere - men det blev hurtigt til, at man lige ringede til dr. mogensen inden man skulle videre i byen. Ahhh ja det var tider:o)


Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 06/12-03 14:26 
lol den er ikke helt gal:o)
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
MadsMadsSkrevet 06/12-03 15:21 
Det nick jeg bruger for tiden er efternavnet tilhørende Syd Barrett.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
OkottaOkottaSkrevet 06/12-03 15:46 
Alle har da enten læst, eller set, Michael Crichton's Rising Sun, har de ikke? ;-)

Så ved I hvad Okotta betyder.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
bootsbootsSkrevet 06/12-03 16:07 
Da jeg var yngre gik jeg aldrig i andet fodtøj end støvler - både sommer og vinter..... heraf navnet. Nu kan jeg blver edder-rasende, hvis jeg ikke kan komme til at bruge navnet, fordi en anden allerede har det, for jeg synes efterhånden det er blevet MIT navn....
KTCKTCSkrevet 06/12-03 18:00 
Jeg har nogle forskellige...

KTC: Nemt nok er det mine initialer. Dette navn har jeg brugt næsten siden tidernes morgen.

Boggy: Opkaldt efter Worms-figuren, da jeg voldspillede det første Worms sammen med en kammerat

FRAGMAN: Boggy lød ikke så skræmmende, da jeg skulle starte en klan, og siden jeg gerne ville have overnaturlige kræfter som Superman og andre, så var det jo meget nærliggende at kalde sig FRAGMAN, når ens point i mange spil hedder "frags".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 06/12-03 18:06 
Jeg dannede mit navn dengang tilbage hvor jeg kun have en PS2 som next generations konsol.
Samtidigt skulle der være noget orginalt i navnet, så det blev til PS2 playkid:)
Spiller nu: Halo 3
RaGeRaGeSkrevet 06/12-03 18:37, rettet 06/12-03 18:39 
Ok, jeg bruger navnet RaGe fordi det passer bedst til mit temperament og personlighed - Don't be annoying...
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 06/12-03 20:11, rettet 06/12-03 21:51 
jaes: Jeg overvejede at bruge mine initialer, men synes det ser lidt tamt ud, når det kun består af to bogstaver.
Jeg valgte i stedet den del af min mailadresse, som står før snabel-a. Af samme grund står det med småt.
Engentlig er det et tåbeligt nick, da ingen ved hvordan det udtales (j a e s), men efterhånden er det også lidt sjovt - jazz eller jas, byder de fleste på.
Jeg havde ikke tålmodighed til at finde noget bedre :/

Atomic DK: Jeg havde ikke tålmodighed til at finde noget bedre ;), da jeg skulle oprette XBL, men da jeg er glad for Atomic Bomberman-spillet, og synes det er rart, at man kan se hvor folk er fra, så blev det som det blev.
FanboyFanboySkrevet 06/12-03 21:18 
Jeg hedder Fanboy, fordi jeg nok er den største Nintendo fanboy her på forummet.
MrCaseMrCaseSkrevet 06/12-03 21:57, rettet 06/12-03 21:57 
Til Rage:

"He raged at the world, at his family, at his life. But mostly, he just raged"

Citat fra et Magic-kort

:)
Have you considered sucking less?
BobbeBobbeSkrevet 06/12-03 22:34, rettet 06/12-03 22:35 
Da jeg var 3 år gammel, kunne min lillesøster ikke sige mit navn.
Så siden da har jeg heddet Bobbe.

EDIT: I øvrigt underskriver jeg mine stil med pseudonymet J.Bobbe 03 :)
Spiller nu: Wii
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/12-03 23:58 
Mit nick kommer fra en Gammen Dansk reklame "Hvad så GrillBill Kører du med klatten"

men så blev mit tidligere email adresse som brugte samme navn et mål for spam mails..
så har jeg bare udvidet navnet lidt.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RaGeRaGeSkrevet 07/12-03 04:44 
MrCase >
Til Rage:

"He raged at the world, at his family, at his life. But mostly, he just raged"

Citat fra et Magic-kort

:)



Nice >:)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/01-06 12:30 
Genopliver lige en gammel tråd her...

Bliver normalt kaldt "Keller" af gud og hver mand, da mit fornavn er noget så ordinært som "Kristian". Men da "Keller" heller ikke er et særlig ualmindeligt efternavn set på verdensplan(bare tænk på Tyskland/Amerika), ville det ikke være godt som web nic. Jeg ville bare ende med et af disse tåbelige navne, der vidner om at man blot er endnu et nummer i rækken dvs. Keller154747 eller noget i den dur :(

Så i stedet valgte jeg at hugge navnet fra en cool lille 3D-animation, som mange af jer sikkert kender i forvejen :)
"Killer Bean" var allerede optaget på eBay, så det endte med et direkte "rip" af filmens titel ;)

Bræberbønnen!
AV Intelligent Terminal
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/01-06 12:56 
Jeg skulle finde på et nick på en computercafe til et spil Command & Conquer (Ja, det er lang tid siden) og på min skærm stod der sjovt nok Hyundai DeluxScan - så mit er altså oprindeligt navnet på en skærmmodel fra Hyundai :)
Så har det siddet fast lige siden. Dybere er det egentlig ikke.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DommergaardDommergaardSkrevet 03/01-06 14:45 
Mit kommer egentlig bare fra CS, hvor jeg hed Sonic.dk når jeg spillede, såh... det kalder nogle af mine venner mig en gang imellem, men meget sjælendt... ellers hedder jeg jo noget så unikt som Tue, så det bliver jeg jo bare kaldt, da der ikke er så mange i vennekredsen der hedder det!
lkzlkzSkrevet 03/01-06 15:05 
Mit nick stammer fra når man skal indtaste 3 initialer til sin highscore i diverse spil og det er bare en "forkortelse" af mit navn LuKasZ.
McLovin
Alf81Alf81Skrevet 03/01-06 15:09 
Var i min barndom meget glad for serien Alf (den med det behårede rumvæsen). Og da jeg meget tidligt begyndte at gå på grillen/arcade, skrev jeg ALF på hi-scoren, da det med mit efternavn, ikke kunne lade sig at gøre med initialer (C. Mc. C. - Nej vel?) . Tilføjelsen med de 81, er bare mit fødsels år. Return to Melmac!
Ting om dét og pis.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/01-06 16:25 
Heh:

Alternativ stavemåde: "Hyakutake"
KeenKeenSkrevet 03/01-06 17:11, rettet 03/01-06 17:12 
Mit nick startede dengang for mange år siden i 6. eller 7. klasse hvor alle 9. klasserne sjovt nok syntes at jeg lignede Keen fra Commander Keen spillene, og fik derfor navnet "Keen4", hvorfor lige Keen4 ved jeg ikke...

"Knight" kom først til senere da Keen eller Keen4 er for kort til mange e-mail adresser og brugernavne, så derfor gjorde jeg lige mig selv adelig ved at kalde mig Knight Keen på nettet...

Nu omdage er der stadig nogle af mine venner dar kalder mig Keen, eller Katja Kean fordi de synes det er sjovt :P
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/01-06 17:16 
mit nick er en viderudvikling af en sætning fra en "Gammel Dansk.. gør godt" reklame..
"Hvad så Grill Bill.. kører du med klatten??"
i første omgang hed jeg bare GrillBill... men så begyndte at jeg at modtage alt for meget spam mail da jeg også brugte det navn på min email hos rocketmail.com (Nu en del af hotmail) og så legede jeg lidt med navnet.. som så nu hedder "GrillBiller"
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DarkenDarkenSkrevet 03/01-06 17:36 
Blev træt af at blive kaldt Chewie, efter min klasse overhørte en af mine venner's kæreste kommenterede at hun synes jeg mindede om Chewbacca, hed jeg det i pæænt lang tid IRL og på nettet.
Så på et tidspunkt fik jeg nok og hev et char navn fra mine gamle MUD dage frem fra en bog af en af mine ynglings forfattere og fik det presset ned i halsen på de fleste (der er dog stadig stædige folk der ude).
Det har jeg så brugt hvor muligt de sidste 6-7 år.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TLTLSkrevet 04/01-06 04:35 
Jeg bruger kun TL her inde. Det er bare mine initialer, og det har jeg altid kaldt mig her. Det er desuden også grunden til at man kan have et brugernavn her inde på 2 bogstaver i stedet for 3, kudos til RJK for dét :-)

Andre steder på nettet hedder jeg:

Trolar1 (Det navn jeg fik skænket af Århus tekniske skole. Du er hermed døbt ind i uddannelses-systemet, eller noget),

Skunkhead (En misforståelse),

Hunter (Efter spillet af samme navn til amiga),

Snake (MGS),

SolidSnake(MGS.. Som jeg var meget vild med i en periode),
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 04/01-06 06:27 
Jmog er blot en forkortet sammensætning af mit for- og efternavn.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-06 16:07 
"Greaseball" efter en figur i showet StarLight Express, det stod også på køleren af min bil. P:R er det eneste sted jeg bruger det, af ren nostalagi.
Ellers er der "Glider Dragoon" fra GameCorner og LIVE.
På nogen amerikanske tegneserie forumer er det "Dragon Furry".
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/01-06 16:18 
wow.. jeg opdagede først lige nu.. at jeg for snart 2 år siden har postet et svar i denne tråd.. (ca 9pladser over mit seneste svar ) hehe..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
ThediazThediazSkrevet 14/07-09 22:04 
:D kiggede selv efter, jeg skrev sidst i denne tråd i 2003 :O WTF!!
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig