X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

3 gode grunde.


Svar
BomberBomberSkrevet 06/12-03 00:01 
Hej jeg har længe gået og tænkt på at købe en X-box. Så ville jeg lige have nogle gode råd.

Giv mig 3 gode grunde til at købe en x-box

Giv mig 3 gode grunde til at unlade at købe en X-box

Og giv mig nogle links til eller viden om kommende konsoller, som er værd at kigge på.

Det er ikke krav, men blot for at gøre det simpelt.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
yokanabsteryokanabsterSkrevet 06/12-03 01:06, rettet 06/12-03 01:08 
Gode ting:
1.Grafisk og lydmæsigt stærk
2.Xbox live
3.Halo og Kotor + upcoming Halo 2, half life 2, doom 3, fable, bc og en del mmorpg's...

Dårlige ting:
1.Nogle sjangrer mangler nogle spil eks rpg.
2.Den er ikke så lille
3.Hmmmm, ingen eye toy og ingen ea spil online (indtilvidere

Kommende spil:
halo2- http://halo.bungie.org
Fable- www.fablegame.com/
Bc-www.xbox.com/en-us/bc/default.htm
Rare mmorpg nyhed-http://www.raretopia.com/news/2002/10/25.html
soon the world will be one big computer
BomberBomberSkrevet 06/12-03 06:05 
Hvis jeg selv skal sige lidt.

Så synes jeg at de fleste online spil også kommer til PC og jeg kan selv bedst lide at spille på PC og Doom 3 er helt klart at fortrække på PC når det kommer.

Så xbox live siger mig ikke det store, andet at det er OKAY at det er med.

Grafisk og lyd mæssigt stærk det er min PC også.

Dog synes jeg at det er sjovest at spille mod sine venner på TV i stuen. I for eks. fodbold eller kæmpspil. Derfor venter jeg på en ny konsol. Men jeg ved bare ikke om der snart er noget på trapperne.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
SaturinoXSaturinoXSkrevet 06/12-03 06:20 
DU skal købe en xbox fordi:

1. Den har nogle unikke titler.
2. Dens 6 GB Harddisk, som gir dig mulighed for at "Kopiere" musik ned på den.
3. XBL, hvis man er til online gaming mm.
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
tastasSkrevet 06/12-03 12:20, rettet 06/12-03 12:25 
Hvis du har en kraftig PC, bør du måske overveje at anskaffe dig en Gamecube eller Playstation 2 som konsol.

Der er en masse gode spil til X-Box, men mange af dem deler den også med PC'en.

Jeg vil mene, at du ved at købe en GC/PS2 for adgang til en lang række titler som kun er at finde på de platforme, og kombineret med din PC vil du dække en lang række genre og glimrende titler.
Gamecube har i hvert fald en del gode Party spil. Fighter spil er der nok kun rigtig Soul Calibur 2 til GC, mens du ved PS2 kan finde en del gode Fighter spil.
Udbudet af sportsspil er også bedre på PS2'en end GC(Du kan sikkert hurtigt få info om PES3 af nogle her ;).

Du skal vist ikke forvente en ny konsol før om 2 år (end 2005 -> sikkert først i start af 2006).
Og når priserne på konsoller efterhånden er så lave i dag, smider du i hvert fald ikke penge ud på købe én, hvis din frygt er at de har kort levetid tilbage.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RitesRitesSkrevet 06/12-03 12:36 
Andet end Halo2, så har jeg heller ikke megen lyst til at spille fps på konsol, men racing og sportspil etc. online skal klart ske på en Xbox.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 06/12-03 12:45 
SaturinoX >
2. Dens 6 GB Harddisk, som gir dig mulighed for at "Kopiere" musik ned på den.

8.........
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 06/12-03 13:31 
Ok, der stod bare i bladet hos merlin at den havde 6 !
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
KoludaKoludaSkrevet 06/12-03 13:32 
Det er en 10GB seagate HD, men den bruger kun 8 af dem.
NaieraNaieraSkrevet 06/12-03 13:54 
Nej, det er kun i enkelte Xboxe der er 10 GB.

De skriver også i nogle tilbudsaviser at den har 5 GB, SaturinoX...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 06/12-03 14:27 
Alle v1.2 og opefter har 10GB Seagate.
De fleste v1.1 er også med Segate.
Den er faktisk kun v1.0 og de tidligere v1.1 der sidder WD HDér i på 8 GB.
NaieraNaieraSkrevet 06/12-03 14:28 
Smart, Microsoft. Var det så ikke en idé bare at lade lortet bruge de 10 GB?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 06/12-03 14:35 
Det er fordi de åbenbart mener der ikke er brug for dem.
Ellers at folk hellere ville vælge en nyere version så, da der så ville være forskel på dem.

Dem der kører med chip kan dog sagtens bruge de sidste 2 GB ....:)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/12-03 14:38 
Helt seriøst - Hvad har MS gang i?! Flere forskellige drev og harddiske end sokker i mit skab!

Det er helt sikkert for at skære ned på omkostninger, men man fristes til at tænke: "lette lappeløsninger".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/12-03 15:00 
3 gode grunde til IKKE at købe en X-Box:

-Playstation 2 er på markedet
-Gamecube er på markedet
-Gameboy advance er på markedet
BomberBomberSkrevet 06/12-03 17:46 
tas >
Du skal vist ikke forvente en ny konsol før om 2 år (end 2005 -> sikkert først i start af 2006).

Jeg har bare set et billede af PSX (PS3), så jeg gik ud fra at den snart kommer på markedet altså til næste år engang. Men som sagt det var bare et billede så jeg har ingen fakta.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 06/12-03 17:51 
Lad lige gøre dette klart. Microsoft bruger både Seagate og Western Digital, og det lader ikke til at nogen af dem ikke bliver brugt mere. Xboxens filsystem er lagt fast på nogle specifikke partitioner, så de kan ikke bare sådan lige udnytte den sidste plads.
At de forskellige blade skriver 5-6GB hænger sammen med, at det kun er denne mængde, som kan bruges til savegames og musik. Resten er reserveret til "styresystemet" og "ekstra hukommelse (swapdrev)"

Og så til det med PC vs. Xbox. Der er altså ikke flere Xbox-titler til PC end der er PS2-titler til PC, så vidt jeg ved. Så drop nu den skrøne, tak...

3 gode grunde:
1. Markedets kraftigste konsol (muligheder for at lave større og flottere spil)
2. Musik- og savegame-lagring på harddisk betyder, at du ikke behøver købe memorycards
3. God online-del

3 gode grunde til ikke at købe den:
1. PlayStation 2 har større udvalg af titler
2. Den fylder lidt mere end de andre konsoller
3. Kan faktisk ikke komme på flere grunde lige på stående fod ;)

Og hvis du så vil droppe online-delen, er der et væld af muligheder med en chippet maskine...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
psychomantispsychomantisSkrevet 06/12-03 21:41, rettet 06/12-03 21:42 
Bomber >

Jeg har bare set et billede af PSX (PS3), så jeg gik ud fra at den snart kommer på markedet altså til næste år engang. Men som sagt det var bare et billede så jeg har ingen fakta.

PSX er IKKE PS3. Det er en alt-i-en mediemaskine, der kører PS2 spil, har harddisk, kan optage fra fjernsynet o.s.v.
Er lige udkommet i Japan (eller gør det ihvertfald snart)men i en neddroslet version i forhold til det i første omgang annoncerede.
MrCaseMrCaseSkrevet 06/12-03 21:54 
Gode grunde til at købe:

1. Genialt multiplayer (xbox live virker!)
2. Fremragende grafik
3. Nyskabende titler med fokus på gameplay og ikke franchises

Gode grunde imod:

1. Du får ikke de store titler som alle har
2. Ingen in-box dvd playback
3. Kontroller som man enten elsker eller hader
Have you considered sucking less?
jaesjaesSkrevet 06/12-03 22:10 
For:
- Ofte grafisk overlegen
- 5.1 lyd i de fleste spil
- Fleste og bedste FPS´er

Imod:
- Primært "vestlige" titler
- Ikke så mange "anderledes" spil
- Ikke så mange spændende eksklusive titler (det er tilsyneladende ved at vende)
RJKRJKSkrevet 06/12-03 22:23, rettet 06/12-03 22:23 
KTC >
Og så til det med PC vs. Xbox. Der er altså ikke flere Xbox-titler til PC end der er PS2-titler til PC, så vidt jeg ved.

Forholdsmæssigt? Jo, det er der helt bestemt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 07/12-03 01:18, rettet 07/12-03 01:23 
Forholdsmæssigt er jo ikke helt fair, men ser man på de titler, som er kommet efter Xboxens introduktion. Ser det så ikke ud til det.

Af PlayStation-konverteringer kan jeg i flæng nævne, GTA3, Vice City, Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2: Substance, Silent Hill 2+3, Final Fantasy VII, Red Faction, Dino Crisis 1+2, Croc 1+2, Virtua Cop 1+2, Resident Evil 2+3, Wipeout 2097, Overboard.
Okay, der er så nogle gamle travere imellem, men alligevel...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RebelheartRebelheartSkrevet 07/12-03 01:22 
psychomantis >
PSX er IKKE PS3. Det er en alt-i-en mediemaskine, der kører PS2 spil, har harddisk, kan optage fra fjernsynet o.s.v.
Er lige udkommet i Japan (eller gør det ihvertfald snart)men i en neddroslet version i forhold til det i første omgang annoncerede.

Typisk $ony. Det stunt lavede de også med PS2!
RJKRJKSkrevet 07/12-03 12:52 
KTC >
Af PlayStation-konverteringer kan jeg i flæng nævne

Ja, nu skal du vist bare passe på, hvad du roder dig ud i ;)

Fakta er at en helt masse Xbox-spil også kommer til pc. Skulle jeg lave en liste over dem, kunne jeg hurtigt finde flere og meget nyere titler.

Det er ikke en skrøne.

(Virtua Cop 1+2 er oprindeligt Saturn-spil ligesom vist også et par flere på din liste)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 07/12-03 15:18, rettet 07/12-03 15:19 
KTC >
Forholdsmæssigt er jo ikke helt fair, men ser man på de titler, som er kommet efter Xboxens introduktion. Ser det så ikke ud til det.

Af PlayStation-konverteringer kan jeg i flæng nævne, GTA3, Vice City, Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2: Substance, Silent Hill 2+3, Final Fantasy VII, Red Faction, Dino Crisis 1+2, Croc 1+2, Virtua Cop 1+2, Resident Evil 2+3, Wipeout 2097, Overboard.
Okay, der er så nogle gamle travere imellem, men alligevel...

Ok, men mange af de spil var nu ude på enten Saturn eller Playstation først og ikke som på Xboxen, hvor der bliver udgivet den ene port efter den anden af gamle PC spil.

Men du har selvfølgelig ret, at der findes mange af de samme spil på PS2 som på PC og omvendt, men den er nu slem med Xbox. Jeg synes dog, at i visse tilfælde (Crimson Skies, Rainbow Six 3 og det kommende UT2), så kommer der ikke 1:1 ports hele tiden, så Xbox spiller har noget at se frem til. Desuden, så spilles visse titler bedst på en konsol og det er hovedsagligt nok Jump&Run og Action Adventure, så der ser jeg ports til PC som nytteløs og derfor ikke rigtig tæller med ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BomberBomberSkrevet 07/12-03 21:12 
RaGe >
...nok Jump&Run og Action Adventure, så der ser jeg ports til PC som nytteløs og derfor ikke rigtig tæller med ;)

Disse spil samt stratigi spil er da BEDST at spille på PC. Du er meget hurtigere med en mus og du kan lave mange flere bevægelser og trykke hurtigere på en mus.

Jeg kan kun se at Multiplayer spil er gode på Konsol fordi man har en større skærm til for eks. split-screen. Spil som bomberman og bilspil og fodbold spil osv osv dem fortrækker jeg på konsol.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
nullernullerSkrevet 07/12-03 21:19 
jeg kommer med en naiv top 3+

1 LIVE LIVE LIVE LIVE
2 mulighed for eget soundtrack i spil.(/bla. moto gp.og PGR 2. kanon at køre derudaf og lytte til fed techno imens)
3. ingen driver prob, og lign...
3b. spil på dit tv (ofte større end monitoren)
smid spillet i og spil. that is the word!!!!!!
Nu med Xbox 360
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig