X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Priser på det som folk sælger.


Svar
BomberBomberSkrevet 04/12-03 14:11 
Er det bare mig eller tror de fleste på dette forum at de kan købe alt for ingen penge.

Jeg synes jeg konstant ser folk der prøver at købe konsoller eller spil til en pris som er fuldstændig urimlig.

Det gælder som regl mest når der er bud på tingene.

For eks. prøvede jeg at sælge min DC med 9 spil og en masse andet. Jeg kunne ingen gang komme op på 900 kr. for det hele. Så prøvede jeg på dba.dk og der fik jeg straks solgt det hele til 1150 kr. excl porto.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
CanonCanonSkrevet 04/12-03 14:17 
De ser vel for meget Rabatten..

Nu er jeg også sikker på at hvis du skulle købe en ny konsol, så vil du gå ned til en rimlig pris!

Sådan er livet...
Bah...
MadsMadsSkrevet 04/12-03 14:18 
Det er fordi folk herinde ved de kan få tingene til de priser, hvorimod det mere er familien Danmark der handler på DBA, og ikke kender til nogle (internationale) sider, og slet ikke er vant til at handle på nettet.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
The DaneThe DaneSkrevet 04/12-03 14:18 
Det kan være der er en anden prisbevidsthed blandt dem som kender til produkterne.

Var det desuden en fast pris eller var det gennem én som søgte en DC?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
APHAPHSkrevet 04/12-03 14:21, rettet 04/12-03 14:24 
Her på det seneste syntes jeg, det har været mere end svært, at få en rimelig pris, for ens spil på P:R. Ved at sælge på QXL får jeg normalt 50 - 100kr mere for samme vare.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BomberBomberSkrevet 04/12-03 14:26 
The Dane >
Var det desuden en fast pris eller var det gennem én som søgte en DC?

Ja i har nok ret...

Du kan læse mit indlæg her.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
JAAJAASkrevet 04/12-03 15:50 
Jeg er egentlig ganske enig, men hvis jeg ikke skal bide mine negle ned til roden over de priser, jeg har solgt nogle af mine ting på P:R, er jeg nødt til at tænke sådan på det, at vi har et lille samfund her, hvor vi ganske vidst sælger billigt, men så køber vi også billigt.

Når det så er sagt, tror jeg nu alligevel, at jeg for fremtiden sælger nogle af de ting, jeg skal af med, andetsteds.
valiantvaliantSkrevet 04/12-03 16:25 
Ingen tvivl om at der handles billigt på PR. nogle gange har jeg krummet tæer over hvad der er blevet budt på mine ting, når jeg ved hvad jeg kan sælge til andre steder.
Har da også lavet nogle gode handler herinde, giver normalt et bud hvis det er noget jeg har lyst til at købe, så er det jo op til sælger hvad han mener.
Bomber:
Mener at den pris du forlangte for din DC. var realistisk, derfor kan budet jo godt være lavere, der er måske ikke flere penge i kassen, man har kig på noget andet eller kan godt vente på det rigtige tilbud.
Jeg købte faktisk et DC sæt som svarede meget til dit sæt, dog uden pistol, men med 17 spil til 700 kr. på DBA online.
MarcusMarcusSkrevet 04/12-03 16:30 
Ja, klart folk herinde er jo meget orienterede omkring priser og næsten alle kender adskillige webshops. Derfor skal priserne være under dem og det er nogen gange MEGET billigt.
BomberBomberSkrevet 04/12-03 16:30, rettet 04/12-03 16:33 
jaja, jeg fik den også solgt til sidst bare ikke i dette forum. Men det er bare synd hvis man ikke kan sælge herinde til en ordenlig pris, tilsidst vil alle sælge et andet sted, også forsvinder markeds-delen jo helt.

Også synes jeg i øverigt at man ikke skal komme med bud som man på forhånd ved er for lave.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
quadquadSkrevet 04/12-03 16:33 
Som JJA også siger har vi jo vores lille community herinde, man sælger billigt, og køber billigt.

Vi kan også købe dyrt og sælge dyrt, men hvad vil forskellen så være fra det andet?
BomberBomberSkrevet 04/12-03 16:39 
Hvis nu man køber billigt og sælger dyrt et andet sted. Kan du så ikke se udviklingen i dette.

Jeg mener bare priserne skal matche andre steder. Så vi ikke mister markeds delen.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
quadquadSkrevet 04/12-03 16:47 
Jeg køber og sælger alt mit her, hvis andre ikke vil være en del af det, så gør det mig heller ikke noget.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/12-03 16:56 
Som oftest foregår handlerne her som en auktion. Normalt så starter man med at byde en urimelig lav pris, hvorefter sælgeren skal komme med en urimelig høj pris. Derefter mødes man et sted på midtvejen.
Problemet er, at sælgeren her oftest afviser køberen hvis prisen er for lav, i stedet for at prøve at få aftalt noget rimeligt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig