X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke Nes-spil er sjældne???


Svar
dchangdchangSkrevet 20/03-03 16:00 
Hey

Jeg har lige været på jagt efter sjældne Nes-spil. Hvilke er de såkaldte sjældne? Og der er jeg nok mest interesseret i platformspil og beatem up-spil.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/03-03 16:35 
...eller man kunne lede efter dem som er sjove at spille...
dchangdchangSkrevet 20/03-03 17:14 
Det er osse det jeg gør. Men jeg vil gerne vide det alligevel. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 20/03-03 19:23 
Jeg kender slet ikke til nogen af udpræget sjældenhed.
Selv de mest "sjældne" NES spil, kommer sjældent over $30 i komplet tilstand på eBay.
Men jeg er da også interesseret i at høre om der faktisk er nogen, der er sjældne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 20/03-03 19:30 
GameSpy lavede engang den her liste over sjældne spil (ikke for SÅ lang tid siden), og der var det her NES spil, der kun var blevet givet ud til vinderne af en bestemt konkurrence. Det var vist nok guldfarvet eller noget...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 20/03-03 19:34 
Det kan nok ikke være The Legend Of Zelda, selvom det er guldfarvet. Jeg får måske Metroid imorgen, glæder mig.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 20/03-03 19:35 
Nej, det var et spil stykket sammen af nogle andre, så der var nogle forskellige discipliner med i det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 20/03-03 19:36, rettet 20/03-03 19:37 
Naiera >
GameSpy lavede engang den her liste over sjældne spil (ikke for SÅ lang tid siden), og der var det her NES spil, der kun var blevet givet ud til vinderne af en bestemt konkurrence. Det var vist nok guldfarvet eller noget...

Den slags synes jeg til gengæld heller ikke er så fedt. Synes det minder lidt om en uoriginal cart, selvom den måske er officiel.
Det skal helst være spil, man har hørt om, før det har interesse som samleobjekt, og gerne et god spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
asmasmSkrevet 20/03-03 20:13 
Sumez >
Selv de mest "sjældne" NES spil, kommer sjældent over $30 i komplet tilstand på eBay.

Kunne være du skulle kigge en ekstra gang på ebay =P , der er faktisk en del spil der kommer over 50$ , og hvis de samtidigt er sealed kan de godt komme over 100-200 og selv 300$

30$... prøv med 300$ =)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
NaieraNaieraSkrevet 20/03-03 20:31 
Sumez er generelt ikke for god til at vurdere hvad priserne er på eBay ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 20/03-03 22:10 
Damn det må være et sjældent spil. 380$ er den på nu.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 21/03-03 00:48 
asm >
Kunne være du skulle kigge en ekstra gang på ebay =P , der er faktisk en del spil der kommer over 50$ , og hvis de samtidigt er sealed kan de godt komme over 100-200 og selv 300$

Ikke nogen af de spil, jeg kunne have lys ttil at købe. Og jeg har godt nok ALDRIG hørt om "Sqoon". Desuden gør det jo altid en kæmpe forskel at de er sealed.

Naiera >
Sumez er generelt ikke for god til at vurdere hvad priserne er på eBay ;)

Omvendt, Naiera har ikke en skid forstand på det ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/03-03 00:52 
Men jeg har alligevel altid ret :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 21/03-03 00:59 
Jeg kan osse spørge på en anden måde så. Hvilke spil er must-have til Nes???
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 01:32, rettet 21/03-03 01:33 
Dem der er sjove at spille, eller gør dig glad når du spiller dem?

Du kan jo evt. downloade dem som emuleringer først og finde ud af hvilke du gerne vil bruge penge på at eje.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 21/03-03 01:35 
Tja det var en god ide. Problemet er nok at jeg er ved at blive for gammel, og jeg så ikke kan huske alle de gode gamle. :-)

Har du evt nogle links? Er normalt ikke den vildeste haj til at finde emu'er og roms.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 21/03-03 01:38 
Reglerne forbyder mig at linke til copyright beskyttet software.
Men lær at bruge google, så er det nemt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 21/03-03 01:40, rettet 21/03-03 01:41 
Ja det tænkte jeg nok at du ikke måtte. :-)

Tja jeg syntes nu jeg har lært at bruge google. Det resulter nu bare altid i en masse popups, og ting der ikke virker. Men det er bare op på hesten igen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 21/03-03 02:19, rettet 21/03-03 02:34 
Her er de spil, JEG synes man bør have til NES (desværre mangler jeg selv en masse). De er ikke specielt svære at skaffe, det kan dog være svært at finde dem komplette, da folk er nogle idioter, og smider deres kasser væk:

Super Mario Brothers 1, 2 og 3
Zelda 1 og 2
Rescue Rangers (bare ét af dem, men 1'eren er en klassiker)
Castlevania 2 og 3 (og 1, I guess)
Final Fantasy (originalen. must have ;))
Mega Man (endnu en original)
Teenage Mutant Ninja/Hero Turtles (1'eren selvfølgelig!)
Metroid

Andre, der kan være interessante:
Contra (hvis du er til den slags)
Solstice (personlig preference, et genialt spil)
Mario & Yoshi
River City Ransom
Mike Tyson's Punch Out
Mega Man 2 og især 3 (og resten, hvis du virkelig er fan)
Faxanadu
Wizards & Warriors
Bionic Commando
Snow Bros.

Og NEJ, det er en SYND at spille Metal Gear på NES. Skal det spilles, skal det være MSX versionen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 21/03-03 10:34 
Oki. Får nok osse Metroid og Double dragon idag, plus Wonderboy In Monsterland til MD. Så jeg får en god weekend. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 21/03-03 10:43 
Jeg er også lige gået i gang med at udvidde min NES samling for nyligt. Skammer mig lidt over kun at have de fem spil jeg fik tilbage dengang 8-bit generationen va aktiv plus to jeg har købt indenfor det sidste år.
(ja, Nintendo-Sumez har ikke nogen sej NES-samling, har næsten alle mine NES-minder fra et par venner der havde alle klassikerne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 21/03-03 10:47 
Jeg er osse først startet nu. Har ikke fået konsollen endnu, men skulle have en fordi jeg fandt The Legend Of Zelda. Og jeg har osse fået et køb igang, mangler bare at få pakken. Men ellers har NES'en været i min besiddelse 2 gange tidligere. Interessen var der bare ikke fuldtid, men det er den nu! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 21/03-03 10:54 
Problemet med NES spil er, som jeg skrev før, at det er svært at opdrive dem med både æske og manual.
Det er også det der gør, at jeg altid har holdt mig lidt tilbage. Det er sgu ikke fedt at have et NES spil uden at have det hele.

.. er der forresten nogen der har en SMB3 manual til overs? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
msxtrdmsxtrdSkrevet 21/03-03 17:17 
Sumez >
det spilles, skal det være MSX versionen.


Helt enig ;)). Har du prøvet også efterfølgeren Metal Gear 2, solid snake? Jeg tror jeg skal snart hive de to spil ned fra hylden samt støve af min msx2 maskine ;). Jeg har dem begge i original, så jeg taler ikke om noget pirateri ;).

Her er noget til folk der vil kigge lidt på Konami's cartridges til MSX1/MSX2.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Vista/2653/konami.html
SumezSumezSkrevet 21/03-03 17:35 
Nu er 2'eren jo kun udgivet på japansk, så hvis man vil have noget ud af den bliver man nødt til at ty til pirateri (men det er jo forsvarligt nok, hvis man har originalversionen, vil jeg mene)
Jeg har desværre ikke selv en MSX, men har spillet begge spillene. De er geniale nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
StarmanStarmanSkrevet 22/03-03 17:54 
Naiera >
GameSpy lavede engang den her liste over sjældne spil (ikke for SÅ lang tid siden), og der var det her NES spil, der kun var blevet givet ud til vinderne af en bestemt konkurrence. Det var vist nok guldfarvet eller noget...

Det er vist denne her der er tale om.

$1800
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig