X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy 3


Svar
majjohamajjohaSkrevet 03/12-03 13:32 
Jeg har lige modtaget mit amerikanske Final Fantasy 3 og en converter fra Honey Bee, men jeg kan ikke få lortet til at virke nogen der kan hjælpe mig?
NaieraNaieraSkrevet 03/12-03 13:33 
Modificér din SNES, køb en ny converter, og/eller rens spillets connector.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 03/12-03 13:42 
Hvad bør jeg rense den med?
NaieraNaieraSkrevet 03/12-03 13:45, rettet 03/12-03 13:46 
Stærk syre. Så stærk at din finger forsvinder hvis du rører bare en dråbe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 03/12-03 13:52 
Seriøst?
NaieraNaieraSkrevet 03/12-03 13:56, rettet 03/12-03 13:56 
Nej...

Først kunne du prøve at puste. Bagefter kunne du prøve at fjerne det eventuelle skidt med ufedtede fingre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 03/12-03 14:15 
Kan ikke få det til at virke : /
NaieraNaieraSkrevet 03/12-03 14:21 
Problemet er højst sandsynligt din converter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 03/12-03 14:22 
KidCaffein kunne ellers godt få den til at virke til FF2 :S
NaieraNaieraSkrevet 03/12-03 14:27 
Ja, men FF3 får altså en række convertere til at brokke sig...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-19 19:47 
Er der nogen forskel på PS1- og SNES-versionen af FFVI ud over en lille smule loadtider?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/01-19 22:50, rettet 16/01-19 22:52 
Der er nogle FMV-sekvenser smidt ind her og der, og de er egentlig meget charmerende, men de gør ikke noget for historien, og der er meget få af dem.

IMO er load-tiderne en komplet dealbreaker for mig. At der er en lille ventetid hver gang man går ind i menuen eller starter en kampscene, gør at disse handlinger føles langt mere presserende end de normalt ville. I SNES udgaven er kamp altid hurtig-ind-hurtig-ud, overstået på sekunder, hvilket er med til at gøre random encounters langt nemmere at sluge.
Til gengæld har PS1-udgaven en løbe-knap der gør det muligt at løbe allerede fra starten af spillet, uden at have fundet løbeskoene. (jeg synes dog ikke man bevæger sig særligt langsomt som standard)

Derudover er spillene næsten de samme. Der er nogle bugs der er fikset på PS1, der til gengæld introducerer nye bugs. Ikke noget vigtigt. Vanish/Doom er stadig muligt, og den berømte "evade bug" er i begge spil, og blev først fikset i GBA-udgaven.

GBA-udgaven er fuldstændig uden tvivl det bedste alternativ til SNES-spillet. Jeg ved ikke om det er "bedre", men det ændrer lidt på interfacet og tilføjer en del nye ting, som en ny dungeon, nye bosser og andet spændende, samt en ny oversættelse, dialog-portrætter osv.

EDIT: FMV'erne er vist kun en i starten af spillet og en i slutningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 16/01-19 23:07 
Var der ikke noget med, at GameBoy-versionen havde skåret et eller andet, der var for "voksent"? Eller er det i et af de andre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 16/01-19 23:12 
Det måtte jeg lige slå op, og det er vist ikke noget man skal hænge sig ved. Der er nogle scener hvor en person bliver tortureret, som åbenbart er ændret. Men altså, vi snakker nogle ikke-animerede sprites der bumper ind i en anden sprite, så mere grafisk er det ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-19 00:21 
GBA-versionen er ikke rigtig en mulighed da jeg ikke ejer den. Opløsningen er også en del lavere :)

Af dét jeg har spillet af PS1-udgaven så synes jeg ikke loadtiderne har været et problem. De er ikke lige så slemme som i Chrono Trigger i hvert fald :)

PS1'eren har bedreRGB-billede end SNES'en (1chip) har, så det er også en faktor for mig. Alternativt kunne jeg spille det på SNES Classic Mini, som dog ikke står _helt_ ligeså skarpt som PS1'eren, men dog har bedre billede end SNES'en :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 17/01-19 00:22 
Jeg ville vælge minien, hvis jeg skulle spille det igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/01-19 00:26 
Ja, især hvis du allerede har en SNES Mini, så er der ikke rigtig noget at rafle om, synes jeg. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-19 00:32 
Okay tak for input :) Har lige nogle andre RPG'er jeg skal igennem først, før jeg kaster mig over det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig