X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo mastery


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/12-03 12:41 
Hej, selvom titlen giver udtryk for det, handler denne tråd ikke kun om gameplay tips og andet ûber gamer gøgl.

Jeg tænkte om I vil bidrage til en super tråd dedikeret til "alt Halo" (spilmekanik, historie, Bungie osv.)?

Jeg kan lægge ud:

Hvad/hvem er 343 Guilty Spark? Hans primære formål var at bekæmpe "The Flood", og han er parat til at gå hele vejen (udslette en hel galakse af levende organismer) for at opnå målet. Det der forvirrer mig er den sidste bane.

Hans interesse for "vores" historie? Hvorfor?

Han overlevede, hvad er mon hans plan?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HulleHulleSkrevet 03/12-03 12:47 
Var hans formål ikke at "The Flood" skulle overleve..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
MadsMadsSkrevet 03/12-03 12:47 
Haha, det er helt utroligt så dyb I >>selv<< gør historien..
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/12-03 13:06 
Hulle >
Var hans formål ikke at "The Flood" skulle overleve..

Han skulle sikre sig, at de ikke spredte sig. Men samtidig er han fascineret af dem.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HulleHulleSkrevet 03/12-03 13:34 
Ja, det er meget sjovt.

Hmm, min fejl så..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
The DaneThe DaneSkrevet 03/12-03 13:44, rettet 03/12-03 13:46 
Tror mere at grunden til den (ikke han) overlevede var pga. der var andre ringe i universet, som kunne bruges til samme formål. Desuden var 'The Flood's formål vel at gå mod 'The covenant' (eller hvad de nu hed).

Bortset fra det tror jeg bare den er en der holder styr på stationen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
yokanabsteryokanabsterSkrevet 04/12-03 22:10, rettet 04/12-03 22:13 
Barrett >
Haha, det er helt utroligt så dyb I >>selv<< gør historien..

Barret historien er da ekstremt dyb, der er udgivet 3 bøger
om den!

Foresten jeg er ved at lave en halo side, en stor en.....
Og jeg vil lige have at i tester et lille forum, ved bare at
poste en massse ting.... der er ikke andet en forumet i kan gå ind på, og så skal det lige siges at designet ikke er helt færdigt, ellers må i godt fortælle hvor meget i hader det ;)!

En meget tidlig version
soon the world will be one big computer
CronossCronossSkrevet 04/12-03 23:25, rettet 04/12-03 23:27 
Bare fordi der er lavet tre bøger gør det da ikke historien dyb!

Der er sgu da også udgivet en masse bøger bygget over universet i Doom, men det er da ikke liige det spil jeg ville mene havde den bedste historie.

Faktum er at historien i Halo er meget tynd, usammenhængende, men dog jævnt spændende. Alt udover dette er noget i selv putter ind i spillet.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 04/12-03 23:47, rettet 05/12-03 00:01 
Jeg troede ikke at folk kunne blive gale over at andre folk
syntes at historien i et spil var god!
Og personligt finder jeg ikke historien tynd og usammenhængende. Historier i spil er altid en smagsag men det er nok en grund til at koloenorm fanskare finde ligepræcis denne historie spændene!?
Jeg forstår ikke hvor nogle folk eks. som barret vil hen med deres indlæg? Hvorfor ikke bare være glad eller ligeglad på andres vegne? Jeg kunne aldrig finde på at skrive en dum kommenatar i et indlæg hvor folk diskuterede et spils historie!
Og cronoos nu skriver du "og faktum er"....
Ja DIT faktum; så lad dog være at lave et statement når du udemærket godt ved at det bare vil ende i den samme ligegyldige diskussion!
soon the world will be one big computer
MadsMadsSkrevet 05/12-03 00:05 
starfish >
Historier i spil er altid en smagsag men det er nok en grund til at koloenorm fanskare finde ligepræcis denne historie spændene!?

Der er nok også en grund til at_nogle_folk køber biografbilletter til alle Hollywood-producerede romantiske komedier, eller at Britney Spears sælger mange CD'er..

Halo er spilmediets pop =)

At mainstreamfolket falder for netop denne titel er vel ikke overraskende, folk som dem kan finde gode historier i alt..
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
The DaneThe DaneSkrevet 05/12-03 08:15 
...og så er der dem, som enten ikke kan se en god historie om den så kom og slog dem i hovedet - eller bare kun ser historien hvis den serveres direkte på et sølvfad.

Jeg tror hellere jeg vil være en af "mainstream" folket så (eller er jeg af tredie art måske).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
yokanabsteryokanabsterSkrevet 05/12-03 15:21 
Barret, du har ret, halo er spilmediets pop, det er de "30 second of fun" som bungie taler om der gør spillet så populært...Men jeg vil ikke betegne mig selv som mainstream, slet ikke.
Jeg syntes selve heller ikke at historien er tynd, den er ikke
så vidstrækende som i eks. ff spillene, men efter min mening er den af tilpas størrelse til at man rigtigt kan fordybe sig i den, men det er saføli bare min mening!
soon the world will be one big computer
CronossCronossSkrevet 05/12-03 16:40 
Seriøst, hvad gør historien dyb???

Sure, der er nogle aliens, en mystisk ring og noget andet gøgl som nok er spoilers, men det er jo fortalt så ekstemt simplificeret at den overhovedet ikke kan kaldes dyb på nogen måde.

Jeg siger jo netop også at den faktisk er ret underholdende, men det var historien i f.eks. The Matrix vel også. Den holder bare overhovedet ikke til en nærmere analyse.
MadsMadsSkrevet 05/12-03 16:51 
The Dane >
...og så er der dem, som enten ikke kan se en god historie om den så kom og slog dem i hovedet - eller bare kun ser historien hvis den serveres direkte på et sølvfad.

Denne historie bliver jo netop serveret på et sølvfad, hvad er det I ikke forstår? =)

Jeg har heller aldrig sagt den ikke var god, den er da tilpas underholdende. Det er det samme som hvis jeg vil se en dum, men underholdende horrorfilm, så lægger jeg også hjernen på hylden og finder popcorn frem.

Jeg siger bare at historien ikke er dyb, men hele den brede fanskare forsøger at gøre den utrolig dyb. Eller også tror de bare den er det, fordi de ikke fulgte med i dansktimerne da de skulle analysere noveller.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
yokanabsteryokanabsterSkrevet 05/12-03 19:33, rettet 05/12-03 19:33 
Det var først da jeg læste bøgerne til halo, at jeg begyndte at syntes om historien var spændene...Men som jeg siger historien er en smagsag, jeg syntes den er fed....
Og historie oplevelsen i spillet er heller ikke overdrevet god, med mindre man følger ekstremt med replikkerne og kan lide den, det er først når man har læst bøgerne at man kan bedømme den samlede historie. Og så kan enlig ikke sige at bøgerne er dårlige hvis i ikke har læst dem, historien i bøgerne er nemligt ikke nogen aliens en ring og noget andet gøgl! Men lad os stoppe her da vi alligevel aldrig bliver enige ik :) !
soon the world will be one big computer
tastasSkrevet 05/12-03 20:11 
Nu er det jo bare en skam, at det så åbenbart er bøger som skal sørge for at historien i spillet er "ordentlig".

Det er jo lidt det samme med Star Wars.
Så dybe er filmene jo heller ikke.
At der så er en masse (dygtige) forfattere o.l. der har videreudviklet universeret med historier eller "fakta", for at give et større indblik er selvfølgelig et plus. Men det er jo kun noget der kommer sig af spillets/filmens succes, og har jo ikke nødvendigvis været noget designerne eller manuskrift forfatterne i første omgang har tænkt på.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/12-03 00:00 
Hvad er en dyb historie overhovdet - Og betyder det at det er godt? Kan man ikke også bare gå ud fra at Tolkien var en mongol der bare lavede et skod univers? Ikke at jeg synes det, men det er vel op til folk selv at sige hvad der gør en historie god!


jeg kan selv rigtig godt lide historien i Halo! Hvis i så Making of Halo videoen, hvor mange fra bungie bliver inteviewet, taler de også om det!

"Our characters have flaws. They are not perfect heros, and really Halos story is about salavation. It's a story about warriors with not allot of options who have their backs up against the wall and ultimately is trying to set themselfs free" - Hurtigt oversat fra Jason Jones.... Anyway.. Så kan jeg godt lide denne drejning i historien.

Først da jeg spillede Halo havde jeg det på samme måde. Juhu.... Så man er en one man army.. Big deal... Men lidt senere blev det sjovere når der kom ligheder fra film som alien. Det er f.eks. en scene hvor der er nogen marines, og en sarge, der opføre sig ligesom dem i Aliens(2eren)! Men lidt senere blev det lidt mere seriøst... Personligt synes jeg det er klamt med de bibelske elementer der er proppet ind! De der covenants er virkelig religiøse! Og det lader ikke til at det bare var endnu en af de der, aliens vil udrydde mennesket, men mere noget menneskerne gjorde galt eller noget i den stil!

På det gamle Halo site tilbage i 99/00, sendte Bungie krypterede emails til deres eget site, som havde små bider af tekst der ikke gjorde mening! Det vidste sig så da Halo blev udgivet at det var historie tekst mellem the covenants. Under hele Halo projektet havde dem der lavede historien til Halo, lavet en bibel. Kendt som "The Halo bible" - Men den blev aldrig udgivet. Den skulle indeholde timelines, og historier og den slags omkring hele universet! Sådan som jeg ser det. Så spiller man som de onde. Man spiller som den onde master chief. Det er som om at være en nazist under anden verdenskrig! .... Det er ihvert fald den drejning jeg forstiller mig at spillet tager! Ok, at sammenligne med nazister er måske i overkanten, men jeg tror ikke at menneskerne er de gode her, og det kan jeg godt lide:-)

Halo er ikke realistisk i den forstand, da det jo er sci-fi. Men bungie gjorde alligevel en del ud af at lave menneskernes teknologi, ikke så langt fra den vi har idag. Stadig køretøjer der bruger hjul! Stadig våben der bruger ammo cases og den slags.

Og IMO er det historien der driver mig meget ved Halo 2. At se jordens fald... At se dem allesammen dø... Bungie siger at de har fokuseret på historien, meget her.

Her er et link hvor man kan læse mere om Halos historie...:)

HBO - Best. Halo. Site. Ever.
Well crucify the insincere tonight...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/12-03 00:40, rettet 07/12-03 00:42 
Valkyrie, lige mine ord...
Jeg ville også have skrevet en lang forklaring, men kan ikke da jeg har travlt med at lave en dansk halo side lige netop pga. at jeg er grebet!
Du kan syntes at historien er tynd, men ikke at den ikke er dyb, for det er den tro mig!
Tror du stadig ikke så gå ind på ovenstående side!
soon the world will be one big computer
PlaykidPlaykidSkrevet 07/12-03 01:26 
Jeg er stort set enig med dig Valkyrie, dog ser jeg mig ikke selv som den onde Master Chief. Jeg ser mig selv som menneskehedens "last stand" og det er virkelig en fed fornemmelse. Men der må jo være en grund til et aliensamfund slå sig sammen om at slå menneskeheden ihjel, hvad har vi gjort?
Spiller nu: Halo 3
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/12-03 09:05 
Ok. Kan vi så blive enige om at Master chief burde opfattes som neutral, sammen med resten af menneskeheden?;)

Der er så mange tegn, så mange ting der ligger så kraftigt op til at menneskerne var grunden til flood -> Universets ødelæggelse. Det alene, ville være logisk nok for andre racer at lave et forbund som "The covenant"!

Og det eneste officiale halo poem er også lavet som en story feature:

"deep in the heart of autumn
were silent spaces for fifty
of the ones that need no name

from this celestial bough
all but one did fall into
the pitiless fires of reach

a soldier's ignominy
to have dreamt while brothers bled

but oh, for the rest of us
his shame was our salvation

- unknown author, late 26th century"

på det gamle Halo.bungie.com website, havde Bungie også proppet små bider af tekst op. Det var transmissions af tekst, så blev sendt mellem skibene. De skriver i det øjeblik at Halo 1 begynder. Reach systemet og 200 millioner mennesker er brændt op i helvede, og Pillar of autumn hopper ud i det mystiske rum og finder alien ringen... Også kender vi historien! Men cortana sad og kommunikerede med de andre skibe, inden at de boardede det!
Nogen fans har stadig bevaret de transmission:

• CPV Reverence (DE H c-7)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.1.7.0317
via x-process 02775.2.32.939444 (process owner BW - AI - Class III)

You slave, toil, bleed and sweat for your food. And we shall eat it.

• CPV Esteem (DE H c-10)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.2.7.1139
via x-process 02988.2.32.738288 (process owner BW - AI - Class III)

You will not know where we have struck until you have fallen.

• CCS Truth and Reconciliation (DE H c-1)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.7.7.1640
via x-process 04019.2.32.273390 (process owner BW - AI - Class III)

What you have begun in anger you shall end in shame.

• CCS Truth and Reconciliation (DE H c-1)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.7.7.1907
via x-process 04022.2.32.872499 (process owner BW - AI - Class III)

None will exist to say whether you were defeated by valor or cruelty.

• CCS Sacred Promise (DE H c-3)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.8.7.0232
via x-process modified (WARNING) (REDIRECTED)

Our conviction is like an arrow already in flight. Your life will only last until it reaches you.

• SCS Pillar of Autumn (?)
o CCS Sacred Promise (DE H c-3)
SENT 04.9.7.0600
via x-process 04087.2.32.742573 (process owner Cortana)

"... He says I came not to send Peace but a Sword ..."

• CCS Truth and Reconciliation (DE H c-1)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.11.7.0000
via x-process 04118.2.32.465603 (process owner BW - AI - Class III)

You have brought nothing to this world, and we will ensure you bring nothing out.

• CAR Contrition (DE H c-5)
o SCS Hermes II
RECEIVED (trans) 04.14.6.1835
via x-process 375.2.686.0632091 (process owner GA - AI - Class II)

Through war we will teach your heresy. Through battle we will teach your frailty. Through death we will teach your fate.

• SCS Pillar of Autumn (?)
o undetermined
SENT xx.15.2.1049
via u-process 011366.x.xx.895999 (process owner Cortana)

I have governed the unwilling. I have walked the edge of the Abyss.

• CAR Penance (DE H c-4: OB)
o ESP 8 Reach
RECEIVED 04.15.6.1428
via p-process 34022.1.8.230390 (process owner Pr Govern via Reach PSN node 21)

You live without discipline and will die without honor.

• CCS Purity of Spirit (DE H c-2: OB)
o ESP 8 Reach
RECEIVED 04.15.6.1432
via p-process 34022.1.8.240601 (process owner - &X2^%xxx*)

It is said remorse is the pain of sin. We feel no remorse.

• SCS Pillar of Autumn (n13a)
o SCS Pillar of Autumn (n1)
SENT 04.20.7.1412
x-process 04494.2.32.143320 (process owner unspecified)

"These are the tygers of wrath."

• CCS Purity of Spirit (DE H c-2)
o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.21.7.0800
via x-process 04498.2.32.200932 (process owner BW - AI - Class III)

This world will be ruled in blood.

• CCS Truth and Reconciliation (DE H c-1)
o ALLCH (SC)
RECEIVED (trans) 04.21.7.0801
via x-process MODIFIED (process owner EXALTED (?))

When no single human brick lies atop another, then will we be satisfied with your destruction.


Det med den sorte prik(•) er det skib der sender en transmission til et andet skib makeret med en hvid prik(o) foransig. Det virker ihvert fald, fra hvad jeg kan se at Pillar of atumn er det eneste menneskeskib. Reach skibene ved jeg ikke helt om er mennesker eller cov. Men Covenant skibene sender ihvert fald beskeder til hinanden, som ikke ligefrem er positive, hvilket også ville være nemt at forstille sig med så forskellige kulture, som forskellen på en Grunt og en Elite! I anden bane, Truth and reconcilliation, hvor man boarder det skib, og befrier Keyes, er også en af dem der sendte en transmission til Pillar of atumn -> "None will exist to say whether you were defeated by valor or cruelty." - Det gør det bare endnu mere spændende for mig ihvert fald, at komme ned på jorden, og se jordens udryddelse.

Jeg kan også godt lide at Master chief er mystisk. Han er nærmest den der freak... En Darth vader der gemmer sig bag masken.

Jeg er da et eller andet sted også af den holdning at det fede ved Halo er at dets musik og grafik er så godt. Det giver verdenen liv ik? Også er det vel naturligt at man kan lide det! Men det er i sidste ende et spørsmål af holdning.
Well crucify the insincere tonight...
PlaykidPlaykidSkrevet 07/12-03 12:34 
Valkyrie >
Ok. Kan vi så blive enige om at Master chief burde opfattes som neutral, sammen med resten af menneskeheden?;)

Det burde de nok gøres, jo. Men det er stadigt svært. MC er jo blevet trænet til at udføre svære missioner sammen med en masse andre Spartan soldater. Han udførre de missioner han får, med det formål at forsvarre menneskeheden. Det er svært at forestille sig at det skulle være menneskeheden der har gjort noget forkert, vi befinder os jo på det lavere teknologiske plan end covierne og ville formentligt ikke starte på nogen krig vi ikke ville kunne vinde. På den anden side, som du selv nævner, må der da være en grund til en masse alienracer slår sig sammen med det formål at udrydde menneskeheden.

Der er så mange tegn, så mange ting der ligger så kraftigt op til at menneskerne var grunden til flood -> Universets ødelæggelse. Det alene, ville være logisk nok for andre racer at lave et forbund som "The covenant"!

Men så er det bare underligt at Kaptain Keys ikke kendte til the flood i "343 Guilty Spark".

• CCS Truth and Reconciliation (DE H c-1)

o SCS Pillar of Autumn
RECEIVED (trans) 04.7.7.1640
via x-process 04019.2.32.273390 (process owner BW - AI - Class III)

What you have begun in anger you shall end in shame.

Endnu en ting der kunne tyde på at det er menneskeden der startede krigen. Men så igen, hvorfor starte en krig man ikke kan vinde?
Jeg synes mest det lyder som et uprovokeret angreb fra covenants side.
Spiller nu: Halo 3
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 07/12-03 14:50 
Med hensyn til the flood, så er jeg enig med Valkyrie. Der er utrolig mange ting der peger i retning af at menneskene er "the forerunners". Hvis man tænker over det, så kunne man jo også forestille sig at "the flood" var et hemmeligt våben, der desværre gik ud af kontrol og derfor måtte gemmes væk på sikkerhedsanlæg som Halo.
I win, you loose
PlaykidPlaykidSkrevet 07/12-03 15:18, rettet 07/12-03 15:18 
Så hvis vi antager at forerunners er mennesker og har bygget "en" ring på ca. 10.000 km. og sat 343 GS til at våge over den.
I slutningen af "343 Guilty Spark", ser man hvis man har reddet nogle marines, at det ikke bliver angrebet af GS's sentinels. De bliver opfattet som ikke fjendtlige.
Først da MC modsætter sig at aktivere Halo bliver GS fjendtligsindet. Her passe det jo meget godt med menneske/forerunner teorien.
Bortset fra at GS tager Master Chief for en anden, en reclaimer, hvem det så end er. Det kunne være forerunnes.
I hvert fald en med højre rang en GS, da han ikke kan aktivere Halo.
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig