X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamecube sælger igennem...


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/12-03 18:19 
"Nintendo GameCube Hits No. 1; Combines with Game Boy Advance to Sell More Than 1 Million Systems During Thanksgiving Week

Nintendo eats up the competition this holiday season.

REDMOND, Wash.--(BUSINESS WIRE)--Dec. 2, 2003--After rocketing up the charts the past several weeks, the Nintendo GameCube(TM) has now reached No. 1 -- it's America's top-selling home video game console, according to direct sales data from the nation's leading retailers.

Nintendo GameCube sold more than half a million systems to consumers during Thanksgiving week, easily surpassing its console competitors. Among all game devices, it trailed only Nintendo's portable Game Boy(R) Advance, which sold almost 600,000 units to U.S. buyers during the week.

"All along, our business plan for this year was to maximize consumer interest and sales during the fourth quarter," says George Harrison, Nintendo of America's senior vice president of marketing and corporate communications. "But frankly, we're overwhelmed by how successful we've been. Our price cut of Nintendo GameCube has ignited sales to the degree that it may turn out to be the best-selling console for the entire month of November. We're tracking to sell more systems in the last eight weeks of the year than we did in the previous 10 months combined."

Nintendo GameCube went from No. 3 to No. 1 in just two months, evidence that the Sept. 25 price drop to an MSRP of $99.99 and the hot new games were just what the public wanted. The library of games available for Nintendo GameCube now stands at more than 320, including America's current hottest game, Mario Kart(R): Double Dash(TM) exclusively for Nintendo GameCube, role-playing and sports games, Pokemon titles for younger players and action and racing games for adults.

Numerous new and upcoming releases that will keep the momentum going include 1080(R): Avalanche, a shred-'em-up snowboarding game; Mario Party(R) 5, the ultimate party game; F-Zero(R) GX, the fastest racing game on the market; Mario Golf(TM): Toadstool Tour, a golf game that appeals equally to novices and experts; Pokemon Channel(TM), the first-ever Pokemon game available for Nintendo GameCube; and Final Fantasy(R): Crystal Chronicles(TM), an upcoming role-playing game that continues the hit franchise.

The worldwide leader and innovator in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co., Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its popular home and portable video game systems. Each year, hundreds of all-new titles for the best-selling Game Boy(R) Advance and Nintendo GameCube(TM) systems extend Nintendo's vast game library and continue the tradition of delivering a rich, diverse mix of quality video games for players of all ages. Since the release of its first home video game system in 1983, Nintendo has sold more than 1.8 billion video games globally, creating enduring industry icons such as Mario(TM) and Donkey Kong(R) and launching popular culture franchise phenomena such as Metroid(TM), Zelda(TM) and Pokemon(R). A wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo's operations in the Western Hemisphere."

Ret godt klaret Nintendo:) Hvis det her salg følger over julen, så kan Nintendo virkelig komme ind i løbet om det amerikanske marked...

Impressive... most impressive...
Well crucify the insincere tonight...
The BruceThe BruceSkrevet 03/12-03 01:51 
Det er f***** godt at se, at Nintendo kan lidt endnu!

500.000 på én uge!!! Det er jo ganske galt!!!
Lad os så håbe at deres marketing kampagne i USA i denne omgang kan få salget til syde og boble op til højtiden!!!!

Dette burde, da også indsnævre XBox-forspringet med en betydeig margin!

Nice goin' og tillykke!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RebelheartRebelheartSkrevet 03/12-03 02:20 
Jeg fatter det ikke.
Der er jo ingen interessante titler på vej til GameCuben.
Folk er mærkelige.
The BruceThe BruceSkrevet 03/12-03 02:40, rettet 03/12-03 02:42 
I USA ligger den jo i et sådan prisleje efterhånden, så f.eks. en masse dedikerede Playstation fans, der måske har haft kig på Gamecube'n (måske blot for en enkel titel to) nu kan købe den og sagtens retfærdiggøre købet med anskaffelsen af Metroid Prime eller lignende!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dpldplSkrevet 03/12-03 03:18 
Rebelheart >
Jeg fatter det ikke.
Der er jo ingen interessante titler på vej til GameCuben.
Folk er mærkelige.

Det er jo din menig. Tro nok de 0,5+ millioner mennesker har en helt anden menig. Og en GC koster vidst ikke meget mere end 99dollar (hvilket er noget omkring 680kr). Også er det jo mange der for råd til at købe den.

Men hvorfor den sælger så meget pågrund af thanksgiving, forståer jeg så ikke.......
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
FanboyFanboySkrevet 03/12-03 07:09 
Rebelheart >
Jeg fatter det ikke.
Der er jo ingen interessante titler på vej til GameCuben.
Folk er mærkelige.

Der er nok en del gamle N64 ejere der kan huske titler som Mario Kart og 1080 på deres N64, hvilket har givet dem lyst og grund til at købe Gamecube, bare et gæt.

Btw. så er det altid dejligt at se at gode gamle Nintendo klarer sig godt!
RonaldoRonaldoSkrevet 03/12-03 07:30 
Husk lige at "interessant" er subjektivt ;)

GameCube bliver langet over disken til 79$ i de fleste store retail-kæder i USA. Der er massere af børn som forventer besøg af julemanden i år, og oven på den dårlige økonomi, så virker ~500 kroner for et moderne spilsystem, som den perfekte løsning for mange forældre.
tastasSkrevet 03/12-03 07:58, rettet 03/12-03 08:06 
Det er da en fin julegave ;)

Selvom der måske i (i visse personers menig) ikke er mange interessante spil på vej, har Gamecube da allerede et godt bagkatalog af eksklusive titler som jeg i hvert fald mener helt sikkert berittiger et køb af en Gamecube til kun ~79-99$!

Ud over det, er der jo også nogle gode multiplatform på vej (PoP/BG&E any?).

Så vidt jeg husker var XBX "foran" med et salg på omkring 1.3 mio. over Gamecube, det bliver interessant at se om hvor meget prisnedsætningen laver om på dette.
Ellers bliver Microsoft jo næsten tvunget til, at gå til modangreb, hvis de begynder at blive pustet i nakken for alvor på deres hjemmemarked.

Meget spændende - der er få markeder hvor der ikke er flere udbyder, og man derfor virkelig kan se effekten af selv små beslutninger fra virksomhedens side af, og det her er et af dem jeg synes er interessant ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RonaldoRonaldoSkrevet 03/12-03 09:18, rettet 03/12-03 09:18 
Xbox er foran i USA, men ikke samlet set "worldwide" i følge de seneste tal. Efter vinter-sæsonen skulle Xbox og GC have indhentet Dreamcast, det tog også sin tid.

Xbox's nuværende "super" bundle til 179$:

http://i.walmart.com/i/p/00/80/55/29/69/0080552969074_500X500.jpg
DommergaardDommergaardSkrevet 03/12-03 10:01 
Godt at høre vores Cube kan lidt endnu! ;)
MarcusMarcusSkrevet 03/12-03 10:16, rettet 03/12-03 10:19 
Sådan Nintendo! :) Tæv dem.

Rebelheart>> Må igen sige at Nintendo i sig selv er en god grund til at købe den.
OkottaOkottaSkrevet 03/12-03 10:45 
FreddiE >
Xbox's nuværende "super" bundle til 179$:

http://i.walmart.com/i/p/00/80/55/29/69/0080552969074_500X500.jpg

Ej hvor direkte pinligt! MS er nødt til at bundle Grabbed by the Ghoulies, for at kunne sælge spillet!

Ikke lige DET man forventede, efter at ha' betalt ca. 375 millioner dollars, for Rare.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SolaegSolaegSkrevet 03/12-03 13:39 
Ja, Halo solgte/sælger heller ikke så godt, så nu er det også kommet i en bundle. Pinligt!
OkottaOkottaSkrevet 03/12-03 15:07 
Jeg tror ikke helt du har forstået det.

Grabbed by the Ghoulies er et helt nyt spil, som man burde forvente kunne klare sig selv i retail - det har det ikke kunnet, fordi anmeldelserne er enige om, at det bare er et middelmådigt spil.

Derfor er MS nu nødt til at bundle det, sammen med Xbox'en - iøvrigt sikkert stadig til dumpingspris - for at kunne sælge spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PoulPoulSkrevet 03/12-03 15:20 
Hmmmm....jeg er ikke fanboy af nogen art, men hvad med Gamecuben? Den er da vist også ved at være nede i det man kalder dumpingpris.
FourDFourDSkrevet 03/12-03 15:35 
Nintendo har haft underskud, og har solgt ret dårligt i nogle år. Hvis de ikke havde sat den ned på den nuværende dumping agtig pris ville den jo ikke sælge så godt. God jule strategi fra nintendo.
Men mange af Nintendos varer sælger helt fantastisk godt!
MKDD sælger godt
FFTA sælger godt
GBA og SP sælger godt
Mario RPG (dog kun i japan) sælger godt
Og sidst men ikke mindst GC sælger godt :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RJKRJKSkrevet 03/12-03 15:44 
Lad os nu bare give Square Enix kreditten for Final Fantasy Tactics Advance, okay?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 03/12-03 20:16 
Okotta >
Jeg tror ikke helt, du har forstået det.

Jeg tror skam godt, at jeg (prøvede) at forstå dig. Du har bare en tendens til at bedømme ud fra din egen erfaring, hvilket måske ikke altid er lige korrekt.
RebelheartRebelheartSkrevet 03/12-03 21:25 
FreddiE >
Husk lige at "interessant" er subjektivt ;)

Det har jeg fortrængt!
The BruceThe BruceSkrevet 18/12-03 00:38 
Nintendo har haft en forrygende November-måned i USA og har solgt 754.000 GC's! Kun overgået af PS2 som selvfølgelig stadig "slagter" de andre stationære konsol-producenters salgstal... eller sådan da- den solgte 850.000!

...eller solgte XBox 490.000 og GBA var helt skør og blev langet over disken i 1.300.000 eksemplarer!

Den er lidt fersk- prøv med salt!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RebelheartRebelheartSkrevet 18/12-03 13:09 
GameCube er meget tæt på døden, det faktum ændrer de tal desværre ikke på!

Hvis GameCube skal overleve, så skal der bedre spil til og umiddelbart ser det ikke ud til, at de kommer. Når Nintendo selv ikke engang kan lave en god GameCube udgave af Mario Kart, så står det meget slemt til.
JoachimMAJoachimMASkrevet 18/12-03 13:41 
Nej, den er ikke meget tæt på døden. Og jo, tallene ændrer Gamecube's tilstand fra at være kritisk, til at være ret god.

Mario Kart har solgt rigtig godt, også selvom du måske ikke kan lide udgaven, så er der mange der kan.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Zzap!Zzap!Skrevet 18/12-03 13:43 
Yeah! It's DOOMED I tells ya! DOOOOOOMED!!!!!!11!!!!

Gamecube ligger på den officielle anden plads, og har gjort det et stykke tid nu.
Prisnedsættelsen har kun hjulpet til at forøge det forspring. Derudover sælger GC software også virkelig godt. For eksempel ligger MK:DD på toppen af US salgslisterne for tiden.

Det er endda før vi tager GBA med i billedet, for så er Nintendo den suverænt mest succesrige konsol producent nogensinde.

Hvis der er nogen der har fejlet, er det microsoft! Selvom de har sparket enorme summer efter xboxen, er den alligevel stadig kun på en synkende tredje plads.
Og helt ærligt, hvornår har der været en virkelig killer-ap udover Halo?
Og værre endnu, hvornår er der udsigt til en?
Halo 2 siger du? Det skulle ikke undre mig om det bliver udsat igen, og der er da også en (ikke helt lille) chance for at det kommer til at skuffe, med de forventninger der er skruet op til det.
Born to kill space
AsseAsseSkrevet 18/12-03 13:44 
Det er sjældent jeg kan tage Rebelheart's udtalelser seriøst. Sorry, men sådan er det..

Du skriver hele (næsten) hele tiden skidt om Nintendo, men du får det til at lyde som om du godt kan lide dem. Efter min opfattelse er du enten anti-nintendo, eller bare meget meget pessimistisk..:/
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/12-03 15:26 
Gutter lad os nu være realistiske.

Jeg ejer både en Xbox og en GameCube.
Jeg har dog altid elsket Nintendo for deres figurer og enestående spil design.

MEN - at det går godt for dem nu, skyldes i høj grad, at de har sat deres maskine ned til spot pris.
Det er normalt ikke noget godt tegn.
Hvor lang tid tog det eks. for PS1 nåede det prisniveau?

Det er omsonst at at diskutere hvad der er killer aps eller ej, for vi har alle forskellige opfattelser.

Til gengæld kan man gå på gameranking.com og se hvor mange toptitler Nintendo har udgivet inden for de sidste 3 mdr.

På en Top 30 ligger Viewtiful Joe nr 13, som den eneste eksklusive GC titel.

Til sammenligning har Xboxen 5 eksklusive titler på samme liste.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RebelheartRebelheartSkrevet 18/12-03 16:04 
Mr.Good >
Det er sjældent jeg kan tage Rebelheart's udtalelser seriøst. Sorry, men sådan er det..

Det forstår jeg så ikke...men glædelig jul til dig alligevel. :-)

Mr.Good >
Du skriver hele (næsten) hele tiden skidt om Nintendo, men du får det til at lyde som om du godt kan lide dem. Efter min opfattelse er du enten anti-nintendo, eller bare meget meget pessimistisk..:/

Jeg kan godt lide min GameCube og har da også ejet de fleste af Nintendo's konsoller. Det jeg er skuffet over, er manglen på interessante titler, Nintendo's behandling af deres europæiske kunder og deres anti-online holdning.
Sådan en opførsel holder ikke i længden, men det har Nintendo jo allerede opdaget.

Jeg er hverken anti-Nintendo eller meget pessimistisk. Jeg lever bare ikke i en drømmeverden!
tastasSkrevet 18/12-03 16:30 
Hvis de stadig tjener lidt, er det jo ligegyldigt at den er billig.

Heller tjene noget, end ikke, som en hvis anden producent har kørt med i et stykke tid ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HankyHankySkrevet 18/12-03 16:54 
X-Boxen ligger jo også på 1399,- med 2 spil !

Trækker du dem fra i butikspris, er X-Box'en nede på næsten 1000,- Der er en prisforskel på ca.200-300 kr. Det kan fx. skyldes at X-Boxen har harddisk, cd-afspiller , og er forberedt til DVD-afspiller. GCN har ingen af disse features, og så er det vel klart nok at den ligger 300,- under !
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
tastasSkrevet 18/12-03 17:41 
Det jeg mente var producenternes indtjening på konsollen.
XBX har jo i et stykke tid kørt en del under sin produktionspris, altså at Microsoft satte penge til pr. solgt XBX (De skal vel hentes ind igen på spil o.l). Om de stadig gør det, skal jeg ikke lige kunne sige, men til deres lave bundle priserne kunne man da godt tro det ;)

Endnu er det ikke muligt at se ved Nintendo om de taber penge, eller stadig tjene på GC med den nye pris. Hvis de stadig tjener lidt på den, er prisnedsættelsen jo ikke helt et udtryk for en desperat handling fra Nintendo's side.

Som du selv siger, den har jo mindre features, så de er næsten nød til at sælge den lidt billigere, hvis den skal sælge ved "mainstream" (fx. forældre), men hvis de ikke sætter penge til på salget, er prisen jo fornuftig nok.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
AsseAsseSkrevet 18/12-03 18:11 
Rebelheart: Heller ikke jeg, bare se på salgstallene..

Og glædelig jul til dig også;)
FourDFourDSkrevet 18/12-03 20:29, rettet 18/12-03 20:29 
Jeg tror ikke på at Gamecube kan dø lige med det samme, for julen gør jo på ingen måde salgstallene dårlige ;)

Jeg husker at nintendo afslørede et nyt produkt, der ville komme i enden af 2004..

De eneste de ville nævne var at det var software.
Og når nintendo ligefrem reklamere med at det er "unikt" er der nok noget af et kvalitets spil i sigte til GC'en :)

Glæ'li' jul all'sammen!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig