X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Max Payne 2 forsinket


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/12-03 15:47 
http://games.msn.dk/pgs/docs/newsItem_dk.asp?icn=75551&ci=60

ikke nok med at vi skal vente en uge mere på spillet end resten af europa, så bliver spillets vejledende udsalgspris til ps2 og xbox intet mindre end 600kr! jeg mangler ord...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/12-03 15:59 
Det giver da ingen mening. Og 599,- når Max Payne 2 samtidig er et af de mest kortlivede spil man kan købe? Sheesh.

Jeg skal dog stadig have det :)
(...)
OkottaOkottaSkrevet 02/12-03 16:34 
Max Payne 2 skal spilles på PC - alt andet vil være tåbeligt.

Men god fornøjelse med jeres overpriced ports :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/12-03 16:38, rettet 02/12-03 16:38 
Tror du selv jeg ville spille det på Xbox, hvis jeg havde en PC der kunne trække det? Nej vel.
(...)
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/12-03 17:25 
Jeg har det og gennemførte det på 5 timer... Udforskede også ret meget... Det er bare så kort at det ikke helt er til at tro...:(
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/12-03 17:32 
Okotta >
Max Payne 2 skal spilles på PC - alt andet vil være tåbeligt.

Men god fornøjelse med jeres overpriced ports :-)

Jeg kan ikke bruge mus/keyboard combo - Så det passer mig fint :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 02/12-03 19:20 
Valkyrie >
Jeg har det og gennemførte det på 5 timer... Udforskede også ret meget... Det er bare så kort at det ikke helt er til at tro...:(

*Gys*. Det er sgu´ næsten rip-off :/
Korte og detaljerede spil, er efter min mening helt fint, men det dér er for langt ude...
ChronoChronoSkrevet 02/12-03 19:30 
Jeg er ligeglad med længden, hvis spillet bare leverer varen i den tid det tager at gennemføre det.

Om det så er tilfældet med Max Payne 2 ved jeg ikke.

Der er lidt old-school over sådan nogle korte spil. Man kan rende igennem dem på ingen tid, men så kan man jo bare gøre det flere gange og virkelig komme til at mestre dem. Sådan noget er lækkert.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RafRafSkrevet 02/12-03 19:55 
Jeg hader kortespil, det hele er hurtigt gennemført og der sker jo ikke noget nyt når man spiller det en anden gang. Defor kan jeg lide kæmpe spil, f.eks. RPG'er...Shenmue nydede jeg hvert minut jeg spilte...Der var hele tiden gang i handlingen og man opdagede nye lokalisationer og mennesker. Super...men nu til temaet igen...
Derfor tror jeg også MP2 ikke vil være så holdbart
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 02/12-03 20:02 
Okotta >
Max Payne 2 skal spilles på PC - alt andet vil være tåbeligt.

Men god fornøjelse med jeres overpriced ports :-)



Okotta hvad laver du egentlig på et konsol-forum?

Tror altså ikke det konsol-spil rigtig er dig længere? - ret mig endelig hvis jeg er forkert på den - men hvis jeg fornemmer dine seneste mange indlæg rigtigt, så tror jeg du vil befinde dig bedre som pc-player only.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
OkottaOkottaSkrevet 02/12-03 20:26, rettet 02/12-03 20:27 
Øh - Max Payne 2 er det *eneste* nye PC spil jeg har spillet, i *meget* lang tid - ellers spiller jeg kun konsol spil.

Jeg har tit troet, at jeg primært *kun* var til PC spil - det var derfor jeg var så glad for Xbox Live på et tidspunkt; Men så blev jeg klogere.

EDIT: Men jeg forstår stadig ikke hvad man vil, med Max Payne 2, på en konsol - spillet ER et PC spil; Det egner sig bare ikke til en konsol, og til en konsol controller.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 02/12-03 20:42 
Enig, spillets forgænger skuffede mig meget på konsol.

Og til længden... Lad nu være med at whine over den mere, for så kort er spillet altså heller ikke. 5 timer? Yeah right... Godt nok er det ikke ligefrem langt, men SÅ kort er det altså heller ikke.

Jeg kan spillet det igen og igen, mest fordi fjendernes AI ofte gør dem mere eller mindre forudsigelige. Og så er der den genial fysik, som gør at jeg aldrig bliver træt af det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 02/12-03 20:48 
Der findes da masser af gode 3. person action-spil på konsol. Hvis de optimerer styringen ordentlig, burde det ikke være et problem.
RJKRJKSkrevet 02/12-03 23:06, rettet 02/12-03 23:08 
KTC er Max Payne-fanatiker og meget sur over, at konsoludgaverne ikke er identiske med pc-versionen ;)

Vi andre overlever, at de har sparet nogle easter eggs og opdelt banerne, så man ikke spilder så meget tid med backtracking ;)

Max Payne er bestemt godt i konsoludgaverne. I hvert fald i Xbox-udgaven (PS2'en har seriøse hastighedsproblemer).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 02/12-03 23:35 
:P
Det er ikke kun det med opdelingen, og easter eggs klandrer jeg det ikke for.
Banerne er kraftigt indskrænkede, og den lukkede struktur tager meget af gameplayet fra spillet, samtidig med at den ikke giver nogen mening.

Så kan vi snakke om styringen, der slet ikke egner sig til controllere og auto-aim, da hele bullettime-featuren bygger på at man har tid til at sigte. Ved auto-aim giver det jo ingen mening...

Jeg siger ikke at spillet er ligefrem dårligt på konsol, men det er bestemt en ringere oplevelse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 02/12-03 23:37 
Sådan er det jo altid med konverteringer, men MP hører i den sammenhæng til i den bedre ende og så er det lidt synd, at klandre netop det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 02/12-03 23:38 
Grafik og lyd er lækkert gengivet på Xbox, men det er også det. Gameplayet lider...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 02/12-03 23:40 
Du ved jeg ikke har spillet pc-originalen, men jeg har spillet MANGE andre konsolkonverteringer af typiske pc-spil. Blandt dem er Max Payne et af få spil, der har bevaret klare kvaliteter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 02/12-03 23:47 
Spillet kan jo stadig være godt på Xbox, samtidig med det er endnu bedre på PC :p
KTCKTCSkrevet 02/12-03 23:49 
Max Payne er ikke noget typisk spil, og siden du ikke har spillet originalen, må du vel give mig ret i, at troværdigheden er på min side her ;)

Og ja, jeg har prøvet at give konsolversionen en chance flere gange, og endda tvunget mig selv til næsten at gennemføre det, for at se alle de områder, som de har skamferet og ofret på hukommelsesbesparelsens alter...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 03/12-03 02:01 
Næeh. Jeg har jo aldrig sagt noget om, at MP Xbox er godt i forhold til MP pc. Bare i forhold til alle mulige andre konverteringer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 03/12-03 10:25 
RJK >
Vi andre overlever, at de har sparet nogle easter eggs og opdelt banerne, så man ikke spilder så meget tid med backtracking ;)

Spilder tid med backtracking fordi banerne er opdelt? Vrøvl - og nu er det godt at man har "opdelt" banerne? Det eneste man har gjort, er at putte mere loadtid ind på banerne, således der er mere irritation på konsoludgaverne.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 03/12-03 10:32 
RJK >
Du ved jeg ikke har spillet pc-originalen, men jeg har spillet MANGE andre konsolkonverteringer af typiske pc-spil. Blandt dem er Max Payne et af få spil, der har bevaret klare kvaliteter.

Du har ikke spillet PC originalen af Max Payne, og heller ikke af Max Payne 2? Right?

Alligevel ved du, at konsoludgaverne af *netop* Max Payne, har "bevaret klare kvaliteter"?

Og du klandrer MIG for at kommentere spil, som jeg ikke har spillet endnu!?

Det er vældigt, at du har spillet MANGE andre konsolkonverteringer, af PC spil, men det har li'som ikke så hulens meget med Max Payne at gøre, vel.

Prøv at spille PC versionen, af MP eller MP2, og høvl derefter én af konsolversionerne igennem - ikke helt den samme gode fornemmelse, af at man har optimal kontrol af karakteren - og hvad med sigtefunktionen? Ikke helt så præcis længere, vel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 03/12-03 11:22 
*suk*

Nu har jeg jo ikke udtalt mig definitivt om et spil, jeg ikke engang har set, som du har for vane. Jeg har udtalt mig om Xbox-versionen og lavet en "lille sammenligning" med pc-originalen, som alle, der har prøvet denne og har et normalt og afslappet forhold til tingene, med rimelig stor sikkerhed vil være enig med mig i.

Jeg har (i modsætnig til dig) ikke siddet og fundet mit svar i en masse anmeldelser, men jeg vil tro at du mange steder vil se, at Max Payne til Xbox betegnes som en god og "tro" port.

Ports er aldrig perfekte og det er aldrig helt den samme fornemmelse. Man sigter generelt ikke ret godt med en controller i forhold til en mus. Det er jo ret elementært og ikke spillets skyld. Men den slags forhindrer jo ikke dig i at råbe op...

Man er nødt til at lave nogle ændringer når deciderede pc-spil skal portes til konsoller og i Max Paynes tilfælde synes jeg, at man har lavet ændringerne fornuftigt. Der er den del loadetider, ja, men det er ikke superirriterende og et generelt problem for pc-ports. Der er utallige eksempler, som er meget værre.

Indse at ports er en hurtig måde at tjene flere penge på. Det er ikke det originale hold der laver dem og der er ingen nærmere stolthed forbundet hermed. Ingen optimering eller perfektionisme. Det handler kun om, at det skal være hurtigt færdigt og minde rimeligt om originalen.

Dermed tør jeg godt fastslå, at Max Payne (i forhold til niveauet) er en god port i Xbox-udgaven. Det er sjovt at spille og hvis man ikke har spillet pc-udgaven, så savner man ikke noget. Det er mere end man kan sige om langt hovedparten af pc-ports.

Jeg synes da bare at du skal spille den pc-original, som du er så glad for. Det generer mig ikke det mindste. Selvfølgelig er det den bedste udgave. Sådan er det altid. Jeg ser bare ingen grund til at flippe ud over en port, som faktisk er en af de bedste...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/12-03 11:56 
Chrono >
Der er lidt old-school over sådan nogle korte spil. Man kan rende igennem dem på ingen tid, men så kan man jo bare gøre det flere gange og virkelig komme til at mestre dem. Sådan noget er lækkert.

Har du det også sådan?! Troede kun jeg var så geeky ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/12-03 12:09 
RJK >
Dermed tør jeg godt fastslå, at Max Payne (i forhold til niveauet) er en god port i Xbox-udgaven. Det er sjovt at spille og hvis man ikke har spillet pc-udgaven, så savner man ikke noget. Det er mere end man kan sige om langt hovedparten af pc-ports.

Må jeg blande mig?

Enig!

Jeg prøvede det meste af Max Payne 1 på PC - men kunne slet ikke forliges med kontrollen. Jeg havde problemer med sidestepping og rullefald (forward jump). Jeg fandt derimod Xbox udgaven langt mere tilfredsstillende på dette punkt. I kender efterhånden allerede min legendariske finmotorik (Fra Jak&Daxter tråd), men det kan da virkelig ikke kun være mig, der har haft fordel af et Joypad?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 03/12-03 13:53 
Det tror jeg næsten, jo. At du er en mongol med en mus og langt bedre kan styre en controller siger jo bare, at du er konsol-spiller og ikke bruger din PC helt så meget til spil, hvis du overhovedet gør det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/12-03 14:12 
Sandt. Haha - Du skulle næsten se mig game. A sight to behold ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/12-03 14:21 
Mus og tastatur-kombinationen vil også altid være det mest optimale for mig i et spil som Max Payne, hvor præcisionsskydning er meget vigtigt. At jeg så p.t. ikke har mulighed for det og derfor er nødt til at tage til takke med Xbox-ports, er en anden sag.
(...)
jaesjaesSkrevet 03/12-03 18:43 
KTC >
Så kan vi snakke om styringen, der slet ikke egner sig til controllere og auto-aim, da hele bullettime-featuren bygger på at man har tid til at sigte. Ved auto-aim giver det jo ingen mening...

Hvis man ikke kan slå auto-aim fra i MP2, så er jeg enig i, at det vil ødelægge styringen lidt...
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-03 20:22 
Jeg vil bare lige sige, at jeg har gennemført spillet til pc på ca 6-7 timer, ja det er urimeligt kort. Men jeg nød hver eneste minut af spillet. Det er så gennemført godt lavet, at det gør helt ondt. Og det spil må bare ejes på den ene eller den anden måde. Til 600kr. nej vel.. vent nogle måneder og købt det på tilbud eller brugt, og sådan er det.

Men i må for alt i verden ikke gå glip af det.

Det minder mig om spillet Conkers bad fur day. et ultra kort spil, men hvor man bare nyder hvert eneste sekund, nice
For The Love Of The Game
DommergaardDommergaardSkrevet 04/12-03 20:27 
Sidder selv og spiller det på PC for tiden, det er fantastisk lavet! Det må i ikke snyde jer selv for ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 04/12-03 20:37, rettet 04/12-03 20:38 
Heldigvis tager pregames.dk kun 415 kr. for spillet:)
Jeg har ikke prøvet hverken 1'eren til PC eller andet format, ej heller 2'eren.
Jeg skal dog ikke kunne sige om jeg ikke går hen og invistere i dem.

Edit:

Pregames.dk
Spiller nu: Halo 3
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-03 21:54 
1'eren er vand ved siden af 2'eren, så lad vær med at poste penge i det. Desuden er der et resume af 1'eren på 2'eren.. fik i det? :-)
For The Love Of The Game
KTCKTCSkrevet 05/12-03 01:21 
Ikke enig. 1'erens pris er idag så lav (på PC), at det ville være at snyde sig selv, hvis man ikke ejer spillet.
Og siden folk brokker sig over længden, så kunne man jo gennemføre den først. Der er masser af referencer og sammenhænge mellem de to spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 06/03-12 09:23, rettet 06/03-12 09:40 
Genopliver lige tråden.

Har købt Max Payne 2 til min PS2 den anden dag.

Kan det virkelig passe at det ikke kan køre i 60hz?

Og kan man ikke lave om på det invert skidt?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-12 10:35 
Ja det kører kun 50Hz :( Invert er det de unge vil ha' :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/03-12 10:53 
Det bliver kastet over skulderen så...!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/07-13 22:10 
Øv altså, jeg snuppede lige det her spil til en 10'er i den lokale genbrugs og tænkte, at jeg ville give det et forsøg. Men det vil bare på ingen måde være med til at skulle lege med 64-bits Windows 7 :(
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 07/07-13 22:13 
Har du prøvet at køre filen i compatibility mode (som Windows XP SP-whatever)?
Det virker hos mig.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/07-13 22:20, rettet 07/07-13 23:42 
Nope, jeg har prøvet en pæn vifte af de ting, man bliver foreslået rundt omkring på nettet. Men intet ser ud til at virke :(

EDIT: Nu lykkedes det mig at få startet spillet ved at sætte skærmen til mit sølle on-board grafik-halløj i stedet for grafikkortet, men grafikken er helt messed up:

Max Payne 2 forsinket
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-13 00:15 
Så, nu virker det sgu! Jeg forsøgte at fixe den smadrede grafik ved at tvinge spillet til at køre i DX9 mode, men det gjorde ingen forskel. Da jeg så havde prøvet et par andre ting med samme mængde held, skiftede jeg tilbage til det "rigtige" grafikkort igen, og så kørte det som en mis :D

Det var åbenbart bare " -dx9", der skulle til.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/07-13 01:25 
KillerBean2>
Max Payne 2 forsinket

De har ladet sig kraftigt inspirere af Killer 7
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-13 01:33 
Tror nærmere, Grasshopper har været kraftigt inspireret af mit on-board grafikkort :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-13 11:35 
Det var alligevel hurtigt gennemført. Men jeg synes ikke, det var urimeligt kort. Kortere end 1'eren, ja. Men jeg synes nu det havde en passende længde.

Min ikke alt for hurtige PC løftede ikke engang et øjenbryn, når jeg kørte spillet med al grafik sat på max. Det synes jeg var lidt sjovt... Indtil jeg kom i tanke om, at det er 10 år siden, det krævede et bæst af en computer. Jeg føler mig gammel! :D
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig