X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pc skærme?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 30/11-03 19:13 
Har ca. 1000 kr. til at købe en ny PC skærm for og det skal helst være en 19". Hvor kan man købe sådan en fætter, som både er god pris og kvalitets mæssigt til de penge?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/11-10 10:21, rettet 11/11-10 10:21 
Men den kan da ikke drejes?

Og betragtningsvinklen er langt bedre på den første.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/11-10 10:22, rettet 11/11-10 10:26 
Linket er rettet nu. Jeg synes den ser meget sprød ud!

"Med 90 graders skærmrotation kan denne skærm tilpasses til stående eller liggende visning, afhængig af hvad der vises på skærmen".

Men Sonic's skærm er også fed.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/05-11 12:09, rettet 13/05-11 12:10 
Min kæreste søger en monitor til hendes Macbook Pro. Jeg mener at man altså ikke behøver at købe en af Apples sindsyge dyre skærme, og kan sagtens finde en rigtig god skærm til de 4000-5000kr.

Hun er fotograf og arbejder meget med Photoshop billedbehandling og redigering, så den skal være hamrende god til den slags.

Jeg fandt lige hurtigt en Dell:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=bsd&cs=dkbsdt1&sku=294435&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=1&~ck=dellSearch&ST=dell%20u2410&dgc=ST&cid=41183&lid=1069547&acd=1236011191120569

Men jeg er ikke ekspert. Så hvis nogen kunne hjælpe os med at finde frem til en anden skærm som man kan bruge til fotoredigering og billedbehandling må i meget gerne skrive det her i tråden det ville være en stor hjælp.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 13/05-11 13:33 
Min kæreste smed vist 7000 for en Lacie 324 for nogle år siden, for at få en skærm, der var så farveægte som overhovedet muligt, indenfor budgettet.

Jeg tror ikke du skal kigge for meget på Dell og den slags, når det gælder skærmen til lige netop billedbehandling. De er sikkert fine nok til at spille spil og den slags, men farvene skal sgu være mere i orden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/05-11 14:00, rettet 13/05-11 14:08 
Dell laver faktisk nogle ganske udmærkede skærme til halv-proffesionelt brug - deres Ultrasharp-serie, der bruger IPS-teknologi er bestemt ikke rettet mod computspillere.

Selv bruger jeg en Dell Ultrasharp 2311 som jeg er meget tilfreds med. Om den er god nok til det hun skal bruge den til, skal jeg ikke kunne sige - den ligger under budgettet, så du kan få noget der endnu bedre (eller måske en kalibrering oven i).

Jeg tænkte blot at Heroldens påstand ikke skulle stå uanfægtet hen :P

EDIT: Faktisk anbefaler Flatpanels.dk flere af Dells skærme til grafikere, ifølge deres hjemmeside.

Dell u2311 review
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 13/05-11 14:12 
Dell er bare ikke umiddelbart det der dukker op, når jeg tænker prima hardware, men det kan godt være de har oppet sig på skærmfronten. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/05-11 14:24 
Det var det umiddelbart heller ikke for mit vedkommende, inden jeg købte den skærm jeg har nu :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 13/05-11 15:18 
Hmm ok altså skærmen skal bruges til professionelt brug og billedredigering.

Jeg synes at have set nogle skærme fra et mærke kaldet ISO eller sådan noget til billedbehandling hos et andet design firma je besøgte for noget tid siden. Kender i dem?

Altså jeg tror godt hun kan smide end 6000-7000kr hvis det skal være men jeg troede egentlig det kunne gøres billigere end Apples Cinama Skærme, men de koster måske også lidt mere ?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/05-11 17:07, rettet 13/05-11 17:07 
Jeg ville holde mig fra Apples Cinema skærme, og investere i noget andet.

Du tænker nok på Eizo
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-11 18:28 
Den der Eizo-skærm skulle være super fed til gaming :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/10-11 11:10 
Hvor kan man finde den her DELL skærm billigst?

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=bsd&cs=dkbsdt1&sku=59199
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-11 11:22 
Der er lidt forskellige muligheder, men ingen har dem på lager, så jeg ved ikke helt om man kan stole på prisen :/

Her...
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/10-11 12:13 
Takker! Jeg synes den ser voldsom fed ud med tilt til tate og alt muligt godt. Tænker den kunne tilsluttes min XRGB2+ men ved ikke om skærmen er god nok til hurtige 2d spil?
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 09/01-12 14:01, rettet 09/01-12 14:01 
Er der nogen, der kan anbefale en god skærm?
Det skal helst være en komplet løsning - indbyggede højtalere/hovedtelefon-ud, stor nok til at se film/tv og være god til at spille på. Jeg kommer nok kun til at spille på konsoller - ikke på pc. Det behøver ikke være 27'', men ikke under 22''-24''. Jeg er ligeglad med tv-tuner og den slags gøgl og det vigtigste er prisen, da det er en sekundær skærm.

Har kigget på denne - Den er ret stor og opfylder mange af mine krav, men er der andre gode løsninger:

Samsung Syncmaster p2770HD
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig