X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Psyvariar 2 på vej


Svar
NaieraNaieraSkrevet 30/11-03 12:46 
Ja, til Dreamcast, blandt andet. Så må vi se om det er en smule bedre end originalen, der krævede alt for meget af spilleren, før det blev nogenlunde underholdende...

It's true!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 30/11-03 13:10 
Fortæl mere om det første psyvariar. Hvilken slags spil er det? Sh'm'up?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 30/11-03 13:13, rettet 30/11-03 13:14 
Ja ;)

ic's anmeldelse er meget rammende. Man skal selv skabe udfordringen, og det har jeg ikke tålmodigheden til...

Godt det kun koster £13 for både Revision og Medium Unit på PAL.
( http://www.xplosiv.net/Products/Product.asp?psj=278 )

Psyvariar @ | insert credit |
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 30/11-03 13:21 
Ad den falske konsol. Godt de er kommet på bedre tanker =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 30/11-03 13:22 
Psyvariar 2 er altså også på vej til en masse andre konsoller, så vidt jeg husker ;)

Bare det her så ville bane vej for ESP Galuda...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 01/12-03 20:14, rettet 01/12-03 20:17 
Og her kan i læse lidt på engelsk om DC Psyvariar 2. Naomi -> DC konverteringer = mums! Alt i alt ser det ud til at 2004 bliver et spændende år for Dreamcasten ;-)

Bare en skam at Psyvariar 2 ikke er DC exclusive.

PS: dRxL, er du stadigvæk oven ud begejstret for Border Down?

Altså her!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 01/12-03 20:32 
Og den officielle Psyvariar 2 hjemmeside er

her!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 18/04-04 16:53 
flottenheimer>
PS: dRxL, er du stadigvæk oven ud begejstret for Border Down?

Ja jeg synes det er ret godt. Især når man skruer op for hastigheden og bare flyver omkring imellem skud i et tempo der ligger på grænsen af hvad man kan kontrollere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 18/04-04 17:09, rettet 18/04-04 17:09 
Jeg puttede det faktisk lige i maskinen i går. Jeg blev dog ikke synderligt meget underholdt. Må være fordi jeg simpelthen kun er til vertikale shooters.

*venter på Night Raid* ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/02-05 21:13, rettet 02/02-05 21:18 
Nu graver jeg den her gamle tråd frem igen. Jeg har lige spillet lidt mere psyvariar 2 her til aften, og er lige ved at bryde sammen og tilstå at jeg synes det er den bedste shooter på dreamcasten.

Vigtigst af alt føler jeg mig utrolig godt underholdt. Måske fordi gameplayet er holdt så dejligt simpelt. Mønstrene er smukke, udfordrende og ikke mindst fair. Endelig er jeg helt vild med spillets boss-designs. De er "massive" på en metalisk ru måde, og ligner på ingen måde "flimsy plastic" som bosserne i andre spil vi kunne nævne ;-)

Andre der synes om det her spil, eller er jeg alene om min glæde ved det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 02/02-05 21:41 
Jeg har endnu ikke spillet det, men har længe været lidt varm på det. At dømme efter videoer fra spillet, burde det i hvert fald falde i min smag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 02/02-05 21:50 
dRxL>
Andre der synes om det her spil, eller er jeg alene om min glæde ved det?

Jeg deler bestemt ikke din entusiasme, men der er rigtig mange der mener at det er noget af det bedste siden skiveskåren brød. Jeg lærer nok aldrig at forstå det, for det er simpelthen for lidt en shooter og for meget en slags puzzle-ting til at jeg gider bruge min tid på det. For mig er shooter-værdien for lav, mens de andre ting man, med lidt god vilje IMO, kan vride ud af spillet sikkert kan underholde nogen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/02-05 21:53 
Hvori består puzzle elementet?
Det er da en rendyrket shooter i mine øjne, de der bullet-mønstre er da lige præcis det der definerer en shooter! =)
Hvor læser du forresten godt om spillet? Er der nogle hemmelige shmup boards jeg burde frekventere?

Jeg glemte forresten at nævne den stemningsfulde grafik og meget ambiente dejlige musik.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 02/02-05 22:07 
Jeg forbinder ikke det, at skulle "kradse" sig op af kuglerne med det at spille en shooter. Det synes jeg er lidt "puzzler"-agtigt.

Jeg læser godt om det hos f.eks. NTSC-UK og Shmups.com. Der er en anmeldelse eller to på førstnævnte side. Hvis du nævner spillet på både det ene og det andet forum, skal alle de hardcore fans nok melde sig prompte. Der er virkelig mange, der er virkelig glade for spillet. Flere af dem mener det er noget af det allerbedste nogensinde. Det er farligt at kritisere serien.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/02-05 22:18, rettet 02/02-05 22:19 
Udover alle de æstetiske ting er jeg helt sikkert meget glad for at gameplayet er holdt så simpelt =) At det så samtidig fungerer og er så fængende er spillets geniale styrke =)

En trance-meditativ oplevelse for mig, så rart, smooth og pick-up-and-play agtigt =)

edit:
Du behøver i øvrigt ikke "kradse dig op af kuglerne", det er kun den ene del af spillet (buzz mode), i den anden mode (shooting mode) er det hele meget ud af landevejen, og rart =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 02/02-05 22:42 
Hvad er der galt med puzzle-elementer i shooters? Hvis der er noget, der er puzzle-agtigt, er det da at lave comboer i Radiant Silvergun.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 02/02-05 23:09, rettet 02/02-05 23:13 
dRxL>
Du behøver i øvrigt ikke "kradse dig op af kuglerne", det er kun den ene del af spillet (buzz mode), i den anden mode (shooting mode) er det hele meget ud af landevejen, og rart =)

Det synes jeg egentlig ikke det var, da jeg spillede i shooting mode...

Sumez>
Hvad er der galt med puzzle-elementer i shooters? Hvis der er noget, der er puzzle-agtigt, er det da at lave comboer i Radiant Silvergun.

Der er jeg så uenig. Jeg synes bestemt der er forskel på at skyde fjender og "kradse" sig op af deres kugler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/02-05 23:19 
dRxL>
Du behøver i øvrigt ikke "kradse dig op af kuglerne"

Hihihi :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 02/02-05 23:25 
Naiera>
dRxL>
Du behøver i øvrigt ikke "kradse dig op af kuglerne", det er kun den ene del af spillet (buzz mode), i den anden mode (shooting mode) er det hele meget ud af landevejen, og rart =)

Det synes jeg egentlig ikke det var, da jeg spillede i shooting mode...

Skal vi så ikke bare lave et kompromis ved at erklære at det er dig der er noget galt med? ;-p

Spøg til side så kunne finde mange inde på shmups.com boardet der følte sig "brændt" af Psyvariar 2.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 02/02-05 23:27, rettet 02/02-05 23:28 
Altså at de ikke synes så godt om det? Ja, det kunne man vel, men jeg synes bare jeg har oplevet, at rigtig mange går totalt i ekstase over det, både på NTSC-UK og Shmups.com.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 02/02-05 23:27 
Sumez>
dRxL>
Du behøver i øvrigt ikke "kradse dig op af kuglerne"

Hihihi :)

Naiera laver den jo sjovere selv:

Naiera>
Jeg synes bestemt der er forskel på at skyde fjender og "kradse" sig op af deres kugler.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 02/02-05 23:36 
I er supersjove...

Hvad synes dem, der synes godt om Psyvariar 2, så om 1'eren? Så har jeg lidt at sammenligne med.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 02/02-05 23:38 
De er også vilde med 1'eren. 2'eren ér altså bare mere af det samme, bare lidt mindre grimt og med andre små afvigelser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/02-05 23:42, rettet 02/02-05 23:44 
Jeg synes ellers jeg har fået det indtryk at Psyvariar 2 har fået rimelig dårlig omtale, hvilket også er gurnden til at jeg ikke har købt det, selvom jeg har været på udkig efter det.
Det er selvfølgelig muligt at jeg bare har taget Naieras ord lidt for bogstaveligt, men det skulle heller ikke undre mig om diverse sider HAR overvurderet spillet.

Men det burde vel være til at få billigt nu..
EDIT: Og der tog jeg vist så fejl :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/02-05 23:49 
Jeg har jo kun spillet 1'eren kort, men det var også med en noget sløj fornemmelse. Det var bare ikke sjovt. Endnu kedeligere end Ikaruga... (wow, jeg må hade 2d-shootere _ligeså meget_ som FPS'er, når jeg kan svine genrens stjernespil på den måde... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 03/02-05 07:43 
Sumez>
Jeg synes ellers jeg har fået det indtryk at Psyvariar 2 har fået rimelig dårlig omtale, hvilket også er gurnden til at jeg ikke har købt det, selvom jeg har været på udkig efter det.

http://www.ntsc-uk.com/review.php?platform=sdc&game=Psyvariar2
http://www.ntsc-uk.com/review.php?platform=ps2&game=Psyvariar2
http://www.classicgaming.com/shmups/reviews/psyvariar2/index.html

Dét kalder jeg ikke dårlig omtale. Men jeg er selvfølgelig uenig. Det skal selvfølgelig tilføjes, at Shmups.com giver nogle vanvittige karakterer (se f.eks. Sanvein! :S), men NTSC-UK KAN altså godt dele slag ud, når de ikke har bestemt sig for at være ultra-fanboys af serien, som med Psyvariar.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/02-05 08:34 
Hvordan nogen kan synes Ikaruga er kedeligt, forstår jeg ikke. Så hvis Psyvariar er det samme, må jeg eje det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 03/02-05 09:08, rettet 03/02-05 09:09 
Samtidig mener du, at Caves spil er kedelige. Sådan er der så meget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/02-05 09:18 
Jeg elsker caves spil, men så fantastiske er de heller ikke. Sådan er der så meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig