X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Control


Svar
RitesRitesSkrevet 20/03-03 06:58 
Jeg må sgu give alle anmeldelserne ret. Kontrollen i Metroid Prime er virkelig ikke optimal og jeg skal da stadig vænne mig til den.

-Ellers er det fa'me flot og stort! Glæd jer til imorgen ;)
» a winner is you «
PlaykidPlaykidSkrevet 20/03-03 07:00 
Ja, det gør vi også:)
Spiller nu: Halo 3
ChronoChronoSkrevet 20/03-03 07:09 
Jeg syntes da kontrollen er helt fin. Hvad mener du specielt der skulle være galt? Senere i spillet bliver det måske lidt avanceret med mange knapper der skal bruges på én gang. Men fjenderne angriber ikke så hurtigt at man ikke kan nå hvad man vil, så der er rimelig god balance. Target-lock-systemet fungerer i 99% af tiden optimalt - i en enkelt bossfight havde jeg problemer med at låse, men det var muligvis noget bossen gjorde med vilje.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 20/03-03 08:29 
L er lock-on OG strafe knap.

Mod flere fjender er det problematisk at skulle strafe rundt om en enkelt, når man heller bare vel strafe til højre og venstre i en lige linje.
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 20/03-03 09:00 
Det er da for lækkert bare at kunne låse og så ellers bare danse rundt om fjenden indtil han er død.

Man kan godt strafe i en lige linje selvom man er låst på en fjende, så skal man bare holde lidt tilbage samtidig. Men enig, det er ikke nemt. Jeg er dog meget glad for at L både strafer og låser - Jeg husker en boss hvor jeg måtte strafe, hoppe og skyde charge-weapons samtidig med at jeg var locked. Det ville have været ret hårdt for fingrene med endnu en knap at holde styr på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:12 
Hehe. Jeg ville også strafe, hoppe og skyde. Det var i starten mod første boss.

Endte med at jeg hoppede ud over :P -Fejl i spillet?
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 20/03-03 09:17 
Heh, det var nu ikke den boss - jeg ville bare ikke afsløre noget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:19 
Nej nej...
Men giver dig ret i, at det var ret let at hoppe rundt og skyde mens man strafer.

Bortset fra at jeg smarte nok fik hoppet ud over kanten.
» a winner is you «
SaturinoXSaturinoXSkrevet 20/03-03 09:23, rettet 20/03-03 09:23 
håber i alle vænne jer til styringen, så kan jeg ENDU lettere end jeg plejer, Knalde jer ned i HALO
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:26 
Har ikke Halo.
Det spil interesserer mig ufatteligt lidt :p
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-03 10:34 
Rites >
Har ikke Halo.
Det spil interesserer mig ufatteligt lidt :p

Var din tunge menneske!!!! Du elsker Halo mere end ALT.... Det gør alle...... Halo er meningen med livet, og I VED DET!!!!!
Well crucify the insincere tonight...
quadquadSkrevet 20/03-03 11:21 
Hmm lav jeres egen tråd om jeres Halo?

Hvor meget minder selve spillet egentligt om et fps i styremåde? Nåede ikke at se det til KT5 :(
Efter hvad jeg har set og læst synes jeg det lyder ekstremt underligt... Måske nok bare mig der ikke kan vende mig til det skiftende perspektiv?!
PlaykidPlaykidSkrevet 20/03-03 11:27 
Det er ihvertfald ikke en helt almindelig FPS, så meget kan jeg da sige.
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 20/03-03 13:22 
Nej, det er slet ikke et FPS som Halo, Red Faction, osv.
og jeg kan godt lide systemet med lockon og sådan.
Men jeg er nu enig i at det ville være bedre hvis C-pinden blev brugt til at gå rundt/strafe, og den venstre analog pind til at kigge rundt. Selvom man ikke selv skal sigte præcist, er det alligevel rart at have mulighed for let at kigge sig omkring i et spil, der ses i første person. Især når rummene er så høje og detaljerede som i Prime.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/03-03 13:30, rettet 20/03-03 13:30 
På sin vis kan man sige, at den begrænsede kontrol bidrager til stemningen.

Man har lidt den klaustrofobiske følelse, som jeg også får af Tekki, fordi man har et elendigt udsyn. I Metroid Prime er det samme opnået ved, at det er langsomt at kigge rundt, samt at man kun kan gøre det i begrænset omfang.

Jeg ville foretrække friheden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 20/03-03 13:42 
Ah, men nu er Samus jo ikke en stor, tung kamprobot ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 20/03-03 16:13 
Jeg har spillet for få FPS'er på konsol til at jeg kan sammenligne, det er måske derfor jeg er godt tilfreds med styringen... Men det er da fint nok at kunne se rundt når man holder R nede. Og det er jo ikke fordi det vrimler med fjender så man kan sagtens nå at kigge rundt engang imellem.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-03 18:23 
Hvis det ikke er et FPS, hvordan vil i så definere spillet?
Et 1st person platform? ligsom på GBA???
Spiller nu: Phantasy Star IV
RitesRitesSkrevet 20/03-03 18:24 
Ja.

Ligesom på GBA. Bare 1st person og i 3D.
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-03 18:29 
Ja hvis det bare er ½ så godt som det på GBA, så må det jo være monster-fedt!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/03-03 19:27 
Når jeg siger, det ikke er et FPS, er det mest på grund af lockon-teknikken, der gør at man ikke skal tænke så meget over at sigte i 3D, som i f.eks. Halo. Spillet er stadig actionfyldt og med fokus på udforskning som i de tidligere Metroid spil.
GBA-spillet er udviklet af seriens originale udviklere, Nintendo's in-house Intelligent Systems, og er fungerer derfor næsten fuldstændig som Super Metroid, og jeg synes det holder 100%, men Prime har jo fået de bedste anmeldelser.
Jeg glæder mig til at spille mere af Metroid Prime så jeg kan se om det lever op til den standard.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 20/03-03 20:21 
Jeg kan bedre li' Fusion.

1st person passer ikke til Metroid imo. Men stadig et fedt spil.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig