X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Import mod til jp. PS2 - hvad og hvor?


Svar
3of193of19Skrevet 29/11-03 10:21, rettet 29/11-03 10:21 
Jeg vil nu endelig have moddet min gamle japanske PS2 (gammel model, SCPH 15000 uden expansion bay) så jeg kan spille "import", altså PAL og NTSC US spil på den. Min bofælle fik lige FFX-2 i går og det er for fjollet at slæbe hans PS2 frem og tilbage hele tiden. Og så er Eye Toy Groove jo lige udkommet, mums!

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken chip der skal bruges og hvor jeg kan få den monteret (helst til menneskelige priser)? Er ligeglad med om den spiller alverdens backup og EA pjat, bare den spiller originale import spil, både PS1 og PS2, uden swap.
NaieraNaieraSkrevet 29/11-03 12:42 
Magic 3.1, DMS eller Messiah er det du skal kigge efter, men med mindre du kender de rette personer kommer det til at koste pænt meget, hvis de overhovedet tør installere chips i sådan en gammel maskine.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 29/11-03 13:07 
Sikker på at Magic 3.1, DMS og Messiah virker med en SPCH-15000?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 29/11-03 13:08 
Nej, men han får svært ved at finde andre chips!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 29/11-03 13:15, rettet 29/11-03 13:15 
Det kan du sikkert nok ha' ret i...

Men da jeg, i sin tid, selv ledte efter en chip til min gamle SPCH-10000, fandt jeg hurtigt ud af at næsten ingen chips var kompatible med SPCH-10000, SPCH-15000 og SPCH-18000.
Min eneste løsning var dengang en Novachip V2 (billig, kompatibel og boot'er orginale importspil uden swap).

Men ja, held og lykke med at finde den idag... :(
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 29/11-03 13:33 
Hmm, det her er nok det bedste jeg lige kunne finde...
DMS 3 chip, 23 ledninger O_o.
Dreamcast var så dejlig nem at modde, bare læg skabelonen-chippen på bios chippen, forbind 4 punkter, færdig...

Link...
Le RoofLe RoofSkrevet 29/11-03 14:36 
Ser da nice nok ud. Novachip V2 havde samme antal ledninger...ikke at det bekymrede mig - Star Soldier er jo så fingernem ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SephirothSephirothSkrevet 22/12-03 11:07 
Ok, hvad er så billigst og bedst? Nu gider jeg ikke høre på Mellers Xenosaga pis længere...

Og er der evt. én, der vil lege montør for mig? Én med lidt erfaring, som ved, hvad han laver selvfølgelig...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 11:16 
PCV har nogle fine tilbud, hvis altså de gider kendes ved din PS2.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 22/12-03 11:17 
Tror kun der er Star Soilder herinde der laver PS2 mod´s.

Prøv at få fat i ham...
SephirothSephirothSkrevet 22/12-03 15:38 
DMS-3 og Messiah 2, 800,- inkl. installation - hvilken er bedst?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 16:22 
Bare tag en Magic 3.1 hvis du bare skal spille import. Så har du til Xenosaga. Hvis du absolut vil bruge 800 dask, så er det så vidt jeg husker DMS-3 der kan mest, i det man kan få Xbox-scene lignende software til den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 22/12-03 16:28 
Virker alle PS1/2 import spil med Magic? Jeg har en v.7 PS2...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 22/12-03 16:46 
Ja, hvis der var problemer ville jeg ikke anbefale en Magic, men om den virker på en V.7 kan jeg ikke huske. Så kan det godt være, at du skal have fat i en af de dyre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 22/12-03 18:46 
Så er Xenosaga bestilt, nu er der vist ingen vej tilbage ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig