X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSX 8 slot memory card


Svar
SumezSumezSkrevet 20/03-03 01:33 
Jaeh, sidst Netto havde uofficielle 8 slot memory cards til 50kr snuppede jeg lige et, da jeg desværre har flere PSX spil end der er blokke på mit gamle 2 slot memory card.

Nu er problemet så bare at jeg ikke fatter det nye kort. Jeg kan fylde det første slot op, men så kan jeg ikke finde ud af at få adgang til de andre. Der stod på pakken at man kan trykke select+L/R på memory card management skærmen, og det kan jeg også, når kortet er i plads #1 på maskinen, så skifter tallet på kortet. Men så snart jeg slipper knapperne, hopper det tilbage på slot 1. Hvordan får jeg adgang til de andre slots!?
Kom og hjælp en memory card newbie :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/03-03 01:39 
Den bedste hjælp du får:

Lad være med at bruge det.

Alle den slags jeg har haft, har dræbt mine data på et eller andet tidspunkt.

Vær i det mindste sikker på, at det ikke er komprimeret.

(Ja, jeg ved godt det ikke var det, du ville høre...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 20/03-03 01:58 
Jeg stoler skam heller ikke på det. Skal mest bruge det til backup og de gamle saves jeg helst ikke vil slette men nok heller ikke kommer til at spille på igen (gennemførte spil, etc.)
Mit gamle kort er heller ikke originalt, men trods alt pålideligt, og det vil fortsat være det jeg bruger. Jeg skal bare have lagt nogle saves over på det nye kort, så jeg kan bruge det gamle igen.

Og nej, det var ikke det jeg ville høre. Noget der HAR tjek på hvordan man gør? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/03-03 02:08 
Jeg har selv et der virker på samme måde, men har godt nok glemt det.

Så, nej, jeg sidder åbenbart bare og keder mig ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 20/03-03 09:44, rettet 20/03-03 09:45 
Hvis du har en PS2 og et memorycard til den, kan du lægge dine saves over på det...

Men den metode du bruger burde virke. 'hold SELECT nede og tryk på R1, og slip så SELCET for at skifte side'.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 20/03-03 13:05 
Det gør den altså ikke. Jeg må gøre noget forkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
msxtrdmsxtrdSkrevet 20/03-03 15:56, rettet 20/03-03 15:57 
Min kan cleares med SELECT?START+L2+R2. Måske kan det hjelpe at nulstille den.. Hmm.. Ved så ikke om det kombination virker på denne også.

Men jeg vil nok holde mig væk fra disse, da de har et problem. Nemlig når der er nogle "tunge" gamesaves, som ikke kan komprimeres ret meget, vil den æde for hurtigt den tomme plads. Det ender med at mem card' et går i baglås af manglende plads. Den kan holde de 8Mb under optimale betingelser = data er komprimerbart (gamesaves) eller fylder meget lidt.
Jeg kan huske at jeg har haft underlige oplevelser med 8MB kortet samt andet klon kort. På det andet 1MB kort kunne jeg nemlig ikke få slettet nogle data efter det var fyldt op. Det fik jeg gjort først via et eller andet spil, som havde memory management indbygget, så man kunne slette løs.

Ang. 8MB kortet så skete det tit at den løb tør for plads, og der skulle slettes noget for at få adgang til resten.

Køb en ukomprimeret memory card, evt. en hvor man manualt switcher mellem bankerne med en knap.

Hilsner BB.

http://www.skjoldhammer.dk
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig