X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo-Hvorfor ødelægger i jer selv?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/03-03 22:20 
Et inteview med Perrin Kaplin på cube.ign.com fik mig til at se at Nintendo ikke kan blive med at køre på den her måde. Mens microsoft hyper deres tittler op til højder der ikke er mulige at gennemføre og Nintendo mere prøver at overraske deres fans, taber Nintendo en masse kunder. En ny stor butikskæde i england(ikke dixson) skulle åbenbart tage gamecube salget af hylderne.

Er det ikke også lidt surt at spil som Animal Crossing ikke kommer til europa?? Kommer der ikke meget mistro til Nintendo når de bare ignorere europa konstant? Jeg mener..... Spillet fik overraskende meget succes i usa og mange fans siger det er det bedste de nogensinde har prøvet(tjek gamefaqs review board)!

Det er som om at nintendo bare spiller mr. nice guy, og ikke går ind for at sælge meget billige konsoller. Det kan de bare ikke vinde på, og reklamer for vi næsten ingen af. Den nye metroid reklame jeg så på TV 2, her tidligere idag er den første jeg har set siden launch. Tag et kanal som MTV. Der kommer der en masse spilreklamer! Specialt the sims(PS2) og IGI 2(PC)! Til jul var der også den der Xboxreklame der viste film fra mange kommende spil, men bare aldrig nogen med Nintendo! Nintendo har fået den enorme fordel at komme først online i europa og det ville de ikke udnytte!

Undskyld, hvis jeg er til grin! Det er bare surt at se at Nintendos brugerbase falder bagud! Det gik jo så godt til at starte med, hvor de overhalede gamecube merkant i danmark med mangle flere solgte konsoller.

inteviewet.....
Well crucify the insincere tonight...
tastasSkrevet 19/03-03 22:35 
Ja der er noget om snakken.
Men at Nintendo ikke vil sætte konsollerne længere ned i pris behøves jo ikke nødvendigvis være fordi at de er ignorate over for forbrugerne og den øget konkurrence.
De forsøger jo bare stadig at holde konsol salget på et niveau hvor de forsat vil tjene på et salg.
Og set ud fra den vinkel er det jo fornuftigt nok.
For øvrigt så jeg da på TV3 i efteråret/vinteren reklame for et par Nintendo spil - Mario og Starfox som jeg lige på sidende balle kan huske.

Men jeg tror nu ikke at det går så slemt for GC som alle frygter.
Selvom Dixson's fjerne GC fra sine hylder, er der stadig et kæmpe antal af detail handlere i UK som fører GC.

Men true - GC slaget kommer til at stå sin prøve de kommende måneder hvor Metroid og Zelda kommer frem. Men ud over det kommer GBA SP jo også med sine rabat kuponer - kan være det booster salget lidt.

Og frygt ikke, min fearless soldat, Animal Crossing 2 har Nintendo da vist lovet ville ramme vores hylder :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 19/03-03 22:46 
Jeg tror at Salget blir Boosted når Zelda,PSO,Metriod mm. kommer... de får nok også nogle awards eller lign.
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/03-03 23:25 
Jeg ved ikke rigtig. Det var også det de sagde om Eternal Darkness, Metroid og Mario sunshine i USA, og ja de blev nr 1 i usa men kun i kort tid. Se, hvor meget Devil may cry sælger til PS2 på trods af de dårlige reviews eller getaway!

Se her febuar salget i USA:

February NPD/CSFB Hardware + Software charts

Februar hardwaresalg:

PS2: 484,000 (+8% over Januar salget)
XBOX: 197,000 (+20%)
GCN: 164,000 (+103%)
GBA: 282,000 (+6%)

Solgte konsoller i USA til dato:

PS2: 16,802,000
XBOX: 4,962,000
GCN: 3,828,000
GBA: 12,441,000

Februars Software Salg:


1 PS2 THE GETAWAY
2 PS2 GRAND THEFT AUTO:VICE Take-Two Interactive
3 PS2 THE SIMS Electronic Arts
4 PS2 YU-GI-OH! DUELISTS Konami
5 PS2 DEVIL MAY CRY 2 Capcom
6 PS2 XENOSAGA EPISODE 1 Namco
7 PS2 .HACK: INFECTION Bandai
8 PS2 DRAGON BALL Z:BUDOKAI Infogrames
9 PS2 MADDEN NFL 2003 Electronic Arts
10 PS2 SOCOM:U.S. NAVY SEALS Sony
11 PS2 T.CLANCY'S GHOST RECON Ubi Soft
12 GBA YU-GI-OH! DUNGEON DICE Konam i
13 PS2 NBA LIVE 2003 Electronic Arts
14 PS2 ATV OFF ROAD FURY 2 Sony
15 XBX T.CLANCY'S GHOST RECON Ubi Soft
16 XBX T.CLANCY'S SPLINTER Ubi Soft
17 PS2 DARK CLOUD 2 Sony
18 PS2 LORD OF RINGS: TOW ERS Electronic Arts
19 PS2 MORTAL KOMBAT: DEADLY Midway
20 XBX HALO Microsoft
21 PS2 TIGER W OODS PGA 2003 Electronic Arts
22 PS2 KINGDOM HEARTS Square EA
23 XBX DOA: BEACH VOLLEYBALL Tecmo
24 GCN METROID PRIME Nintendo
25 GCN MARIO PARTY 4 Nintendo

Source: CSFB estimates based on NPD Funworld data.

• Software sales revenue for the month of February was down 5% over last year, with console sales up 3%. New 128-bit console hardware sales were up 34% year over year, driven by a 110% increase in GameCube sales and a 47% increase in Xbox units. 128-bit console software sales were up 29%. For the month of February, Sony’s (6758, ¥4,290,Outperform, TP ¥5,500) The Getaway on the PS2 took the overall top spot followed by Take-Two’s Grand Theft Auto: Vice City for the PS2 and Electronic Arts’ The Sims on the PS2.

• Electronic Arts’ (ERTS, $56.48, Outperform, TP $87.50) U.S. overall sales for the first two months of the quarter were up 31% versus last year. Strength in February, up 36% year over year, came from continued strong sales from January release The Sims on the PS2, as well as catalogue sales of Madden NFL 2003 and NBA Live 2003. Based on our initial channel checks, we expect this weeks’ release MVP Baseball 2003 will drive continued strength through the end of the quarter.

• THQ’s (THQI, $12.50, Outperform, TP $16.50) U.S. sales decreased 15% year over year in the first two months of the quarter, as 30% growth in January was more than offset by a 44% decline in February. The decline can be attributed to tough comparables with the release of WWF Raw and Sonic Advance in February 2002.

• Activision’s (ATVI, $14.67, Outperform, TP $18) U.S. sales declined 31% year over year for January and February, with the weakness coming across all of the company’s products. That said, the company’s only new release this quarter, Tenchu 3, has shown up as #1 in France and #2 in the UK on PS2. Tenchu 3 was released in the U.S. earlier this week.

• For Take-Two’s (TTWO, $20.38, Outperform, TP $34) first month of the April quarter, sales were down approximately 66%, though sales were essential flat month over month. The company’s Greatest Hits titles for the PS2 and Grand Theft Auto: Vice City, which has sold approximately 5 million units in the U.S, continue to drive the company’s sales. The company’s next major release will be Midnight Club 2 for the PS2 on April 8th.

• Midway’s (MWY, $2.95, Underperform, TP $3) U.S. sales in the quarter were up 43% year over year, with the strength by sales of Mortal Kombat.

• Electronic Arts remains our top pick, based on the strength of its management, product portfolio, and financials. At 19.5x our CY’03 estimates we believe the valuation is attractive at these levels. For small cap investors, we believe that Take-Two represents a compelling risk/reward scenario given the strength of their product pipeline and the current valuation."


Ingen tvivl om at det er flot af Nintendo at få en stigning på 100%, når Zelda ikke engang er kommet ud, men som du kan se udkonkurere Splinter Cell, GHost recon og ja selv æld gamle Halo, metroid prime! Det var jo ikke det der er meningen..... Gamecube har meget at indhente og hvis de har håb om anden pladsen skal de få noget mere marketing og begynde at lave de onde forretningsmetoder som MS og Sony
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 20/03-03 00:11 
Gedens Farfar >
Se her febuar salget i USA:

February NPD/CSFB Hardware + Software charts

Februar hardwaresalg:

PS2: 484,000 (+8% over Januar salget)
XBOX: 197,000 (+20%)
GCN: 164,000 (+103%)
GBA: 282,000 (+6%)

Solgte konsoller i USA til dato:

PS2: 16,802,000
XBOX: 4,962,000
GCN: 3,828,000
GBA: 12,441,000

Det er nu ret flot, at de ligger så tæt på Xbox, som jo er en amerikansk konsol, synes jeg.


Gedens Farfar >
... og hvis de har håb om anden pladsen skal de få noget mere marketing og begynde at lave de onde forretningsmetoder som MS og Sony

Det er jeg helt enig i, det var jo bl.a. også med til at dræbe DC.
Heftig markedsføring virker (desværre).
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-03 00:48 
Ja..... Altså Gamecube har wet godt fodfæste nu! Når Zelda kommer skulle tallet også gerne stige, og forhåbentligt vil det også gå godt når Metroid lander den 20 Marts i DK(Imorgen?) og Zelda den 3 Maj, på GCs et års føzdag i Europa!

Nogen der er ved om det er muligt at få fat i en Zelda bonus disc efter den 3 maj?
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 20/03-03 09:17 
Gedens Farfar >
Ingen tvivl om at det er flot af Nintendo at få en stigning på 100%, når Zelda ikke engang er kommet ud, men som du kan se udkonkurere Splinter Cell, GHost recon og ja selv æld gamle Halo, metroid prime! Det var jo ikke det der er meningen..... Gamecube har meget at indhente og hvis de har håb om anden pladsen skal de få noget mere marketing og begynde at lave de onde forretningsmetoder som MS og Sony

Nu er GCN markedet også lidt anderledes. Der er de rigtig store titler, som ofte bliver købt af mange folk på launchen. Så er det klart at der i februar (3 måneder efter launch) ikke er så mange der køber Metroid Prime, de fleste har det allerede.
tastasSkrevet 20/03-03 09:43 
For mig er de sådan set ligegyldigt om Nintendo er #1-2-3.
Og jeg mener da også at det ser ganske fornuftigt ud med de opgjorte tal - selvom Nintendo er #3 i US åbenbart, er det da med et konsol salg tæt på 4 millioner.
Det er da heller ikke at kimse af - taget i betragtning af, at de ikke har sat penge til det, se de er ikke på nogen måde udhulet af at skulle sælge flere og flere for at øge et spilsalg, for derved at trække det tabte ind igen.
Og med et salg på 4 mill. i US alene, plus resten af verden, er der da vist nok med en GC til at berettige den forsatte eksistens.

Satser jeg da på ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/03-03 09:54 
3of19 >
Så er det klart at der i februar (3 måneder efter launch) ikke er så mange der køber Metroid Prime, de fleste har det allerede.

Det hænger jo ikke helt sammen.
For det betyder jo så at der mere end et år efter at Halo udkom stadig er mange der IKKE har det?

Jeg tror at man skal kigge på hardware tallene samtidig.
Hvis man antager at Halo og Metroid Prime er must-have titler, så kunne man forestille sig at alle de folk der købte én af de 2 konsoller, samtidig købte den tilhørende titel.
På den måde sælger Halo helt af sig selv mere end MP.

Men det er jo grov generalisering.
Jeg synes det er problem for Nintendo, hvis Halo er lige så interessant for folk der køber en ny konsol, som MP.

Og mere - man må gå ud fra, at der er også nogle amerikanere, der 'kun' har købt spil i februar måned.
Det overrasker mig, at et forholdvist nyt spil som MP ikke kan sælge så det påvirker min udregning med must-have titler.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
LWSLWSSkrevet 20/03-03 10:11 
Gedens Farfar >
Februar hardwaresalg:

PS2: 484,000 (+8% over Januar salget)
XBOX: 197,000 (+20%)
GCN: 164,000 (+103%)
GBA: 282,000 (+6%)

Umiddelbart kunne det godt se ud som om, der er en masse amerikanere, som har holdt samme købemønster som jeg selv: Køb en Nintendo Gamecube fordi den er vild, for dernæst at klø sig i nakken over hvor spillene så er henne. Efterhånden har jeg så fundet et par stykker, men det er godt nok ikke overvældende mange, der har kunnet holde min interesse.
Ud fra de tal du citerede, har Nintendo jo fået et enormt skub i sejlene, som et eller andet må der være sket. Et forøget hardwaresalg på over 100% varsler rigtig rigtig godt, men kun hvis der så også bliver solgt spil til. Personligt har jeg endnu ikke følt mig nødsaget til at investere i et nyt GC spil, men i stedet bare leget lidt, med de titler jeg har skaffet brugt.

Tror dog nok jeg bliver nødt til at købe FF, når det engang lander på hylderne. Enten det, eller overtale mine redaktøre til, at vi absolut bare må have en anmeldelse i bladet. ;)
AssassinAssassinSkrevet 20/03-03 10:16 
Det er heller ikke helt fair at sammenligne Gamecube-titler med PS2-titler da brugerbasen på PS2 er 5 gange større. Så naturligvis vil de sælge flere spil. Nintendo's problem i USA, og andre steder, er at de ikke har nogen større online-titler. Det er jo ingen hemmelighed at Xbox-live har klaret sig ganske fint siden launch (hvis man kigger på de offentliggjorte tal) og der har Nintendo ganske enkelt ikke noget modtræk. Nintendo har ganske vist mange fine titler på hylden, men mange af dem (fx Metroid Prime, Zelda) koncentrerer sig om single-player, hvilket jeg ikke tror er den bedste markeds-strategi på nuværende tidspunkt. Det varer næppe længe før Nintendo må indse at deres konsol ikke kan hamle op med Xbox og det går sandsynligvis Gamecuben på samme måde som det gik Dreamcasten. Nintendo ejer det håndholdte marked og måske var det en ide at koncentrere sig om det og så gå samme vej som Sega og udvikle deres spil til de 2 andre konsoller. Der vil naturligvis altid være en hardcore-kerne der støtter Nintendo (som Sega), men mainstream-gameren bliver ikke tiltrukket af Nintendo, især grundet det lidt magre spiludvalg. Kvalitet er naturligvis vigtigt, men det har vist sig at kvantitet også spiller en stor faktor. Det er jo næppe den store hemmelighed at når hr. og fru Danmark skal købe en konsol til deres søn, at spiludvalget spiller en stor rolle.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-03 10:32 
Ja, men jeg troede at Nintendo havde forstået at det var nøødvendigt at have en stærk 3 party line up, og der er da også en del Capcom, Namco og Square, og senest 20 spil fra EA(Er dog ikke sikker på deres kvaliteter er noget at råbe hurra for?), men selv Nintendo må da kunne se at de behøver flere udviklere!

Det skal siges at det der har skyltes stigningen med gamecube er at man har kunne få et gratis spil hvis man køber den!
Well crucify the insincere tonight...
tastasSkrevet 20/03-03 11:10 
Assassin >
Det varer næppe længe før Nintendo må indse at deres konsol ikke kan hamle op med Xbox og det går sandsynligvis Gamecuben på samme måde som det gik Dreamcasten.

Men Sega satte også penge til på deres Dreamcast ikke?
Det behøves jo ikke være sådan - for hvorfor stoppe en forretning hvis man tjener penge.

Microsoft skal jo også til at tjene på et tidspunkt (Og tro mig, for min skyld må de gerne vente længe med det endnu - der er mange gode tilbud til vores X-Box - jeg købte selv min Box i én af de der ekstrem nedsatte tilbud).

Og se på spil-salget. Det er jo det MS og Nintendo blandt andet tjener penge på (for begges vedkommende i hvert fald), GC spil salget er jo slet ikke langt fra MS, taget i betragtning af, at de også solgt færre konsoller.
Jeg kan ikke forstå at folk er så nervøse, eller forvente at Nintendo smider håndklædet i ringen - så længe de forsat kan få forretningen til at løbe rundt, og de sælger pænt, er der jo ikke nogen grund til at give op... :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-03 12:07 
Det har altsammen noget at gøre med popularitet....

Tag alle casual gamerne..... hvordan kan kan dragon ball z komme nr. 8 hvad angår salg....?? Det er mianstream gamerne, der aldrig har set en spilside på nettet... Hvis en blad som Playstation magasin(f.eks) giver spillet en god karakter, så er et nok for casual gamerne!

Det er også alvor, fordi Activision, Accliam THQ, SEGA sports og en del store kæder i UK har sat deres produkter til gamecube på køl! Det hele kan snuple sådan uden videre. Ingen Gamecube mere i DK i bog og ide og Fætter BR!

Det er all Casual gamerne der styre markedet, og jeg har på fornemmeren at størstedelen af Xboxgamerne, hellere vil spille Doom 3 end evt. JSRF 2, fordi det ikke har mainstream appeal! Det samme med PS2en. GTA VC og The Getaway sælger som brød mens Space Channel five og Shinobi er en by i Irak.... kun mainstreams, eller for det meste. Tag så Gamecube.... Der sælger de mere hardcore agtige spil som Animal Crossing og Pikmin bedre, fordi de fleste Nintendo fans der er tilbage, består af en mindre kerne med flere hardcore gamers. Udgiv Animal Crossing på PS2, og det vil aldrig sælge godt, men det gjorde det på GC, eller udemærket. Det er det Nintendo mangler! 3 Party support og et stort spilbiblotek er det casual gamerne i USA og Europa ligger mest vægt på, og det er noget Gamecube ikke har meget af.... Desværre!
Well crucify the insincere tonight...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/03-03 13:20 
Mest af alt mangler Nintendo en ændring af deres attitude.
De har får længe troet på at deres gode spil, er argument nok i sig selv.

Men gode spil bare ikke opdaget af mainstream køberne uden videre.
Det kræver reklame - aggressiv markedsføring.


Hvordan kan det lade sig gøre, at Nintendo er den første online next-gen konsol i Danmark, og store dele af Europa, uden at de OVERHOVEDET gør opmærksom på det?

Hvorfor er Nintendos opmærksomhed lige nu 150% på GBA SP?
Nok er den fed, men det er jo ikke nogen ny konsol - hvor meget kampagne kørte Sony lige på PSOne?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
tastasSkrevet 20/03-03 16:33 
Nok fordi at Nintendo ikke gider at bruge en masse penge på at reklamere for online muligheder når der kun er et spil til Launchen, som tilmed er et Sega spil, og desuden kommer til X-Box snart.

Så kan vi jo så diskutere om Nintendo ikke burde have brugt lidt tid på at have lavet nogle spil som kunne have været klar til Launchen.
Det kunne de jo godt, men de har vel ingen intentioner om at skulle gå i åbenkrig om Online markedet, simpelthen fordi at de ikke mener der er penge nok i det.
Det har de så til gengæld heller ikke lagt skjul på, på noget tidspunkt.

Men det er faktisk sjovt med GBA SP.
En af mine venner, som aldrig kunne drømme om at købe en GBA, har besluttet sig for at ville have en SP, og ser frem til Metroid Fusion og Zelda spillene dertil.
Lidt funny :)
Så den appellere måske til den casual gamer mere end den gamle, og til de ældre også - og det er jo også en måde at få Nintendo's navn ud på læberne ved folk som ellers mere sværger til X-box/PS2 eller har den gængse 'Nintendo-kiddy' opfattelse.

Ja der er mange måder at gøre tingene på, og jeg skal da ikke ligge skjul på, at jeg godt kan lide Nintendo's måde at markedsføre sig på, og jeg vil da håbe, at det stadig kan stå sig mål anno 2000.
Men i takt med at konsol markedet er meget ekspanderende, kan det jo godt være, at der vil blive plads til én Niche konsol - som Nintendo's GC vel godt kunne tænke sig at blive.
Anyway, jeg krydser fingre :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RonaldoRonaldoSkrevet 20/03-03 18:51 
Stop alt det der med at Nintendo laver en "Sega", jeg syntes IMO at det er ret sandsynligt Microsoft forlader branchen inden Nintendo gør.

Online gaming bliver et hit, det er bare ikke udbredt endnu. Nintendo understøtter muligheden, med en seperat adaptor, og indtil videre er der et spil ude. Det er jo bedre end ingen ting, og Nintendo/Sony kan meget muligt have gjort det bedste træk. EA og Eidos har lige meldt ud at de ikke vil understøtte Xbox-Live, de har deres eget netværk. Nintendo har lige fået et tættere samarbejde med EA, og mon ikke at vi ser nogle online spil fra EA på GC i fremtiden?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-03 18:59 
FreddiE >
Stop alt det der med at Nintendo laver en "Sega", jeg syntes IMO at det er ret sandsynligt Microsoft forlader branchen inden Nintendo gør.

?! Prøv lige at tænke på hvor mange penge bill gates ligger inde med? Hvis det går dårligt for xboxen kan de altid skyde nogen flere penge i projektet. Og det vil de helt sikkert blive ved med da M$ altid vil prøve at være nr. 1 på markedet.
Så lyder det nok ikke så sandsynligt mere... vel? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
RonaldoRonaldoSkrevet 20/03-03 19:09 
Godt nok har Microsoft mange penge, men de er heller ikke hjernedøde. Får de ikke profit i kassen med Xbox 2, så er det nok ikke så usandsynligt at Microsoft leder efter et alternativ. MS vil aldrig nogensinde blive nr. 1!
tastasSkrevet 20/03-03 19:26, rettet 20/03-03 19:26 
Nu har Microsoft også monopol sager flyvende hen over hovedet konstant.
Hvis de bliver splittet op, bliver deres home/entertainment afdeling skilt ud fra selve Microsoft, og den står for X-Box.
Så er det jo ikke sikker at de har råd til forsat at kalkulere med flere millarder underskud et par år frem.
Ja det er spekulationer, men det er at Nintendo smutter, vist også, ik'? :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/03-03 19:26 
FreddiE >
Online gaming bliver et hit, det er bare ikke udbredt endnu. ...
og Nintendo/Sony kan meget muligt have gjort det bedste træk.

WHAT?

Er du da tosset knægt?
Nintendo er KLART dem der satser mindst på online konsol spil - det har de hele tiden sagt.
Og med 350.000 XBL subscribers i USA her før de gik online i EU kan der vist ikke være tvivl om at MS fører det kapløb stort.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 20/03-03 19:31 
På nær det faktum at der er flere "BB" Adaptors solgt til PS2 (og det er ligemeget om de har haft længere tid, det er et faktum at der er solgt flere NU)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/03-03 20:08 
ok hvor har du set de tal henne?, det har jeg slet ikke set.

Men jeg er jo også rimelig PS2 ignorant ;-)
Det undrer mig lidt, for da XBL rundede 150.000 (eller var det 250.000?) var de da rimelig stolte over at de havde overhalet PS2 BBA på kortere tid.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
asmasmSkrevet 20/03-03 20:27 
Sony har paseret de 500.000 enheder i gennemsalg og regner med at runde 1.000.000 shipped i slutningen af denne måned.

Har linket til en artikel fra game infowire fra den 15 marts
(en interesant ting er at "kun" 52% connecter med broadband)

Sony Doubles Playstation 2 Network Adaptor Shipments....
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
RonaldoRonaldoSkrevet 20/03-03 20:41, rettet 20/03-03 20:44 
SeventhSun >
Nintendo er KLART dem der satser mindst på online konsol spil - det har de hele tiden sagt.
Og med 350.000 XBL subscribers i USA her før de gik online i EU kan der vist ikke være tvivl om at MS fører det kapløb stort.

Nintendo har valgt den samme løsning som Sony, og udviklerne ved godt hvor pengene ligger, det kræver ikke noget skattekort. Der er slet ikke nok titler derude til at sige hvem der fører, når engang FIFA og andre store titler går online, så gir det nok et mere klart billede.
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-03 21:08 
Men freddie-Det er måske rigtgigt at Sony/Nintendo er klogest, men jeg gider ikke betale en massse penge vær måned for at spille Fifa 2003 online!

EA og Eidos tror åbenbart at fordi det er online på en konsol, så kan de bare tage en masse penge for det som om det var et MMORPG!
btw koster det egentlig noget med en GC brodband adapter udover man køber den(skriver sig op til en account, etc?)

Men lad os også kigge på salget fra en anden vinkel:

50 Millioner PS2er=1 million online kits
8 Millioner Xbox= 250.000 live kits

Plus at man skal have ADSL med Xbox! Jeg synes bare ikke det er en helt fair sammenligning pga af de store brugerbaser.

Microsoft giver aldrig op nu! De har aldrig satset så meget på en ting som de har med Xbox! Alene Rare er det 4 dyreste firma de nogensinde har købt!

Men en dag må vi jo erkende at Sony for totalt monopol... De sidder på så meget af markedet! Længe leve casual gamers:)
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/03-03 23:01 
Ok! Mange casual gamers foretrækker PS2. Men glem nu ikke, at maskinen samtidig har den største samling af unikke spiloplevelser på denne side af Dreamcast.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 20/03-03 23:36 
Gedens Farfar >
Men freddie-Det er måske rigtgigt at Sony/Nintendo er klogest, men jeg gider ikke betale en massse penge vær måned for at spille Fifa 2003 online!

Du må da være uviden hvis du tror at Xbox Live er gratis. Det er også et abb, man får bare et år gratis når tilmelder sig, (eller har man betalt for det år?).

EA og Eidos tror åbenbart at fordi det er online på en konsol, så kan de bare tage en masse penge for det som om det var et MMORPG!
btw koster det egentlig noget med en GC brodband adapter udover man køber den(skriver sig op til en account, etc?)

Der er ingen "ekstra" omkostninger ved en Nintendo BBA. Det man betaler for er et abb. for de online-spil du gerne vil spille online, det kunne også være gratis. Men det har stadig intet at gøre med Nintendo, undtagen hvis det selvfølgelig var et af Nintendo's egne online titler.

Men lad os også kigge på salget fra en anden vinkel:

50 Millioner PS2er=1 million online kits
8 Millioner Xbox= 250.000 live kits

Jeg siger stadig at du kan se mere realistiske resultater, når vi engang får flere online titler.

Plus at man skal have ADSL med Xbox! Jeg synes bare ikke det er en helt fair sammenligning pga af de store brugerbaser.

Det er vidst mere Microsoft's skyld.

Microsoft giver aldrig op nu! De har aldrig satset så meget på en ting som de har med Xbox! Alene Rare er det 4 dyreste firma de nogensinde har købt!

Jo de gør, når de har misted nok milliarder. De hoppede lidt arrogant ind i branchen og troede de kunne overtage det hele. Selv om man har mange penge kan det stadig være svært at lave endnu flere.

Men en dag må vi jo erkende at Sony for totalt monopol... De sidder på så meget af markedet! Længe leve casual gamers:)

Lad os nu se når den næste generation kommer, så får alle en fair start.
NaieraNaieraSkrevet 20/03-03 23:40, rettet 20/03-03 23:40 
FreddiE >
Jeg siger stadig at du kan se mere realistiske resultater, når vi engang får flere online titler.

Du kan ikke komme uden om det faktum, at der IKKE er nok online titler til GC, og det er DERFOR der ikke er solgt så mange online tingester til din GC, som til Xbox og PS2. DÉT er problemet, ikke andet. (Ja OK, der er jo også lige det, at Nintendo er ligeglade med Online...)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 20/03-03 23:55 
Jeg mente generelt; vær nu ik' for hurtig ude...

Nintendo er ikke ligeglade med Online, det er jo logisk nok. Hvis der er penge i Online, så vil Nintendo være der med høj kvalitet.
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/03-03 00:04 
Fair nok freddy, men hvis du vil spille Fiffa 2003 eller sådan noget online på playstation 2 skal du betal et vis beløb vær måned ligesom et MMORPG! Det er det jeg ikke kan lide! Jeg har ikke noget imod at betale et års abb. men jeg har noget imod at få en regning vær måned på 10 forskellige onlinespil!

Fed avatar btw:)

Naiera-God pointe... Det med at det ikke sælger så godt, fordi Ninty er ligeglade;)
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 21/03-03 00:41 
Danskerne har aldrig haft "Pay-Per-View" mentalitet. Men det gir' jo mening at betale for det man spiller, du sparer jo hvis du kun har et online spil.

Jeg mener at efter det Xbox Live år udløber, så bliver det et månedligt abb. Men jeg er ikke helt sikker.
NaieraNaieraSkrevet 21/03-03 00:55 
Selvfølgelig bliver det muligt at betale for et år af gangen, og det vil logisk nok ikke blive mere end hvad et Xbox Live Kit koster.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig