X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dvdcrave.com


Svar
BalleBalleSkrevet 24/11-03 23:45 
nogen der har nogle erfaringer med dvdcrave.com?
Kommer det til tiden, skal man betale told? -hvor meget er det så?
/Balle
IqonIqonSkrevet 25/11-03 00:23 
Jeg købte True Crime: Streets of LA til GC fra dem for kort tid siden (for 275 inkl. porto). Forsendelsen tog en uge, og jeg skulle ikke betale moms + afgift (told betales vist ikke for software?). Pakken var afmærket som en gave, men jeg kan jo ikke love de gør det hver gang. Helt sikkert en butik jeg kunne finde på at købe noget fra igen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
ABCDABCDSkrevet 25/11-03 00:51, rettet 25/11-03 00:54 
Jeg har købt Game Cube spil hos dem to gange.

Første gang modtog jeg spillet hurtigt, uden problemer.

Men anden gang sendte de mig et (mis)brugt spil, hvor discen var fuld af ridser.

Ingen af gangene har jeg skullet betale nogen form for gebyr.
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 25/11-03 09:48 
jeg har også købt der fra mange gange , og der har aldri været nogle problemer
these go to eleven....
JmogJmogSkrevet 25/11-03 16:05 
Iqon >
jeg skulle ikke betale moms + afgift (told betales vist ikke for software?). Pakken var afmærket som en gave, men jeg kan jo ikke love de gør det hver gang.

Man betaler skam told for software. Det er computerhardware der er toldfrit (men ikke momsfrit).

"Gave"-afmærkning betyder faktisk intet nutildags. Det er vist et par år siden den slags kunne få en igennem tolden uskadt. Det eneste der har betydning for fortoldningen er om der er angivet værdi/indhold på pakken og hvor den er afsendt fra.
IqonIqonSkrevet 25/11-03 16:33 
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad019/

"Samtidig skal du være opmærksom på, at tolden er forskellig på forskellige varer. Told på tøj er f.eks. 12,4 %, på DVD'er og CD'er er den typisk omkring 4 % og på software er der ingen told."

Jeg ved så ikke om konsol-spil bliver tolket som DVD'er, men det tror jeg da ikke?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
DommergaardDommergaardSkrevet 25/11-03 17:01 
Nej, jeg bestilte 5 spil osv. skulle ikke betale told og skat! Det er et spørgsmål om at være heldig, om man bliver snuppet eller ej!

Men de kan da varmt anbefales, god service!
bootsbootsSkrevet 25/11-03 17:29 
Iqon >
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad019/

"Samtidig skal du være opmærksom på, at tolden er forskellig på forskellige varer. Told på tøj er f.eks. 12,4 %, på DVD'er og CD'er er den typisk omkring 4 % og på software er der ingen told."


Der er både told og moms på software, undtagen når man downloader det: "(edb-programmer mv.), som De køber i lande uden for EU og downloader fra nettet, er toldfrie. Der skal som hovedregel betales moms af ydelsen. Forpligtigelsen påhviler den udenlandske leverandør".

Jeg købte engang Harvest Moon til N64 i USA. Der kom både told og moms oveni (heldigvis betalte sælger, da han var kommet til at skrive en højere værdi, end jeg havde betalt).
MarcusMarcusSkrevet 25/11-03 17:30 
Har også bestitlt og modtaget spil derfra, har modtaget alle uden at få opkrævet moms på nogen af dem (3), dog var det ene lidt slidt, kassen i hvert fald.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig