X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musiken til det nye LOTR spil ???


Svar
KakarotKakarotSkrevet 23/11-03 23:32 
Jeg så traileren til det nye LOTR:The retrn of the king spil, men det musik der kører i baggrunden, er det nogen der kan fortælle mig hvad det nummer hedder??
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
MadsMadsSkrevet 23/11-03 23:58 
Jeg har ikke selv set traileren, men mon ikke det er intronummeret "A Storm is Coming" eller selve det nummer der hedder "Return of the King"?

Du kan nok finde det på RotK soundtracket, selvom jeg godt ved vi er i mindretal, os der rent faktisk køber vores musik..
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 24/11-03 00:12 
Jeg har et andet spørgsmål til samme trailer.

Hvordan kan man oversætte

"Live the movie"

til

"Spil spillet"

...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 24/11-03 00:13 
Live the = Spil

Movie = Spillet...

No problemos me Amigo!
RJKRJKSkrevet 24/11-03 00:16, rettet 24/11-03 00:16 
Ja, jeg kan godt se at meningen med den oprindelige sætning og reklamen som helhed går fuldstændig igennem ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 24/11-03 00:35 
Det ville nok være mere korrekt med noget henad "Udlev filmen" eller noget i den stil. Det lyder ikke lige så fedt, men så igen, "Spil spillet", det giver jo egentlig ingen mening!?

Men det er jo ikke første gang vi ser en fuldstændig sindssyg dansk oversættelse, so what's the big deal? ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 24/11-03 00:41 
Såmænd ikke noget, jeg finder det bare lidt komisk.

Til dem der ikke har set reklamen, så starter den jo med at man ser klip fra filmen, der så langsomt smelter over i spillet til "sloganet" Live The Movie. Hvilket jo gengiver den mening, man har forsøgt at opnå med spillet.

Og så kommer den klodsede danske oversættelse og ligesom spolerer det hele ved at "misforstå" hele pointen med reklamen. Altså at spillet er så tro mod filmen, at det at spille det, er ligesom var man selv med i filmen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SaturinoXSaturinoXSkrevet 24/11-03 00:43 
har også lige fået fifa 2004 til PS2 idag, der står der ca på midten af bag-coveret i venstre side..(igen på midten af coveret men til venstre)

der viser de et engelsk flag og skriver "engelsk text"
og et NORSK flag hvor der står DANSK text. de kan ikk engang fatte vores flag
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
MadsMadsSkrevet 24/11-03 00:52 
RJK >
Og så kommer den klodsede danske oversættelse og ligesom spolerer det hele ved at "misforstå" hele pointen med reklamen. Altså at spillet er så tro mod filmen, at det at spille det, er ligesom var man selv med i filmen.

Udover misforståelsen, så giver det danske "slogan" jo egentlig ingen mening. Altså "Spil spillet". Hvad skal det betyde? Sagt på en anden måde "Det her spil skal du bare spille"? Eller "Den her gang skal du spille LotR ikke se den". Ved godt det lyder latterligt, men det kommer jo bare fra at den danske oversættelse er latterlig. For hvad er meningen? Man har åbenlyst ikke tænkt sig særligt godt om, da man har skulle oversætte reklamen til de danske kanaler, for "sloganet" sender da hverken noget signal eller betydning ud til forbrugerne, som du også selv siger, at den engelske jo fint gør ved at gå hånd i hånd med EAs egne forventninger til opfattelsen af spillet.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 24/11-03 00:55 
Nogle ting skal man nok bare slet ikke prøve på at oversætte...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/11-03 06:56, rettet 24/11-03 06:59 
Anyways, for at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål... ;)

Det er nummeret Summer Overture, der også blev brugt i Requiem for a Dream. Det er på Soundtrack'et dertil, og det er et rigtig lækkert nummer
AmbyAmbySkrevet 24/11-03 08:36 
Er det kun mig der finder det lidt mærkeligt at benytte helt andet musik til en trailer, når nu musikken i filmen er så gennemført ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-03 08:50, rettet 24/11-03 08:50 
For lige at specificere:

Da traileren til The Two Towers - filmen skulle laves, var soundtracket ikke helt færdigt.

Hende der stod for at skaffe musik, kendte til soundtracket til Requiem For A Dream (som også er sindssyg fedt)
De spurgte så om lov til at bruge noget musik fra Requiem, og det fik de lov til.
Melodien man hører er brugt igennem det meste af det soundtrack, men det man hører i traileren, minder nok mest om det nummer der hedder Lux Aerterna.

Nu siger jeg minder om, for musikken passede nemlig ikke helt.
Så folkene bag, gik i studiet og indspillede en ny version, hvor der er noget mere orkester på blandt andet.
Det bliver brugt i det sidste minut og tyve sekunder af traileren hvis jeg ikke husker helt forkert.

Om det så er det samme de har brugt til spillets trailer ved jeg ikke - så godt har jeg ikke hørt efter, men det er vel sandsynligt.

Det kan godt virke lidt underligt, men faktisk er det en helt normal praksis, at bruge andre films musik til en trailer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KakarotKakarotSkrevet 24/11-03 09:29 
Mange tak for hjælpen...
Det er faktisk ikke den rigtig "Summer Overture" men en remix af den.. den er total fed :)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/11-03 09:46 
Er der nogen af jer der har downloadet PC demoen, eller har ROTK?:O... Den der music på Title screen er ret cool:)

Det er et smukt spil! - En af de bedre EAspil:)
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 24/11-03 15:56 
Barrett >
Du kan nok finde det på RotK soundtracket, selvom jeg godt ved vi er i mindretal, os der rent faktisk køber vores musik..

True dat...
:/
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 24/11-03 16:18 
Oversættelse er mere kompliceret end de fleste aner, specielt fordi det er så let på gymnasiet. Det ændrer dog ikke på det faktum, at der findes mange dårlige danske oversættelser, men der findes altså også mange gode.

Det er klart, at et udtryk som 'Live the movie' ikke kan oversættes direkte - se DET ville blivet klodset.

Jeg tror jeg ville have været lidt kreativ og valgt: 'Spil filmen'. Men der er (næsten) altid flere mulige løsninger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig