X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mangler gode råd! (rulleskøjter)


Svar
PaenPaenSkrevet 23/11-03 12:13, rettet 23/11-03 12:14 
så har man investeret i nogle rulleskøjter (in-line selvfølgelig)

og nu skal jeg ligesom lære at stå på dem :)

har i nogle gode råd til en noob på rulleskøjter

jeg vil værdsætte det gutter

(ja jeg ved godt at jeg har lavet en fejl i overskriften)
Lóriens blade falder ikke forgæves
TKTKSkrevet 23/11-03 12:45 
det er en dum årstid at købe dem på. Men jeg var lidt ude af træning da jeg købte mine, men begyndte så at spille hockey med mig selv (og nogen gange venner:-)) og hockey staven er god for man kan nærmest støtte sig op ad den, fx sætte den i jorden hvis maner ved at hjælpe. start med at køre po at bakker, eller lige ud strækninger for hvis du kører ned af bakke kan det være svært at bremse for begyndere! jeg bremser med hjulene ved slide dem med siden, det er bedre end bremseren bag på!

ved ik om det hjælper :-)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 23/11-03 13:23 
Mit bedste råd er: Kør aldrig uden håndledsbeskyttere! :)
(Jeg taler af erfaring, men heldigvis var det lige UNDER håndleddet jeg fik brækket, så der ikke skete noget med alle de små fine knogler i håndleddet)
quadquadSkrevet 23/11-03 18:50 
Kør så meget som muligt et sted hvor underlaget er godt, kør ikke når det er vådt, kør gerne i haller og prøv at køre op af 'Funboxes' osv. - Dette vil gøre dig langt mere sikker på dem og til sidste vil du flyve med i luften og lave de vilde 'graps' ;)
tastasSkrevet 23/11-03 19:05 
ThomasS >
det er en dum årstid at købe dem på.

Det er den gode årstid at købe dem på - de er billige nu!
Godt nok er sæsonen ved at være over, men det afspejler prisen jo også ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 23/11-03 19:13 
Økonomisk set er det et godt tidspunkt du har købt dem på! Hvis altså du har selvdisciplin nok til at gemme helt væk, indtil de ikke har saltet i et pat uger!

Det bedste tekniske råd jeg kan give dig ud over masser af træning er, at du skal bøje i knæene og altid have minimum, men ikke meget mere end, en skulderbredte mellem fødderne!

Her i vinterhalvåret hvor rullerne skal pakkes væk, kan det faktisk være en god hjælp at benytte sig af diverse skøjterhallers "friskøjtning" eller "Offentlig Skøjteløb". Det er sværere end at løbe på inliners men gør til gengæld nemmere at lære at stå på inliners, når den tid kommer :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
crying outcrying outSkrevet 23/11-03 20:02 
har i nogle gode råd til en noob på rulleskøjter

Jeps, Geels bakke i Holte - gerne med medvind... ;)
Jusqu'a ici tout va bien....
RitesRitesSkrevet 23/11-03 22:57 
Lad være med at falde og tag imod alle udfordringer du støder på.
» a winner is you «
PaenPaenSkrevet 24/11-03 16:05 
jeg takker for de gode svar
Lóriens blade falder ikke forgæves
TKTKSkrevet 24/11-03 17:21 
tas >
ThomasS >
det er en dum årstid at købe dem på.

Det er den gode årstid at købe dem på - de er billige nu!
Godt nok er sæsonen ved at være over, men det afspejler prisen jo også ;)

Ja ja selvfølgelig er de billige, men man kan ikke bruge dem så meget nu, som du selv er inde på, så det gælder om at have fået den rigtige størrlse!
quadquadSkrevet 24/11-03 17:33 
Er der andre en mig der dyrker sporten på et lidt mere ekstremt niveau?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/11-03 17:36 
Jeg er kørt en del Street førhen, men det er blevet til for lidt de sidste par år!

Jeg kører Razors Flat Fatty :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
TKTKSkrevet 24/11-03 17:37 
altså skater? Jeg går til ishockey selvfølgelig i KLUBBEN , VOJENS (IK SØNDERJYLAND), og ruller også lidt på ramper (altså ikke med in-liners ;-))
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/11-03 17:39 
Vi smadrede Vojens i lørdags, i Vojens endda, med 1 Division :)

Jeg spiller for Aalborg!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
TKTKSkrevet 24/11-03 17:43 
nå trist, ej jeg syntes de gør det godt under de omstændigheder de har! Men ålborg er sQ gode! :-)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/11-03 17:50 
Jeps vi har smækket dem 2 gange på 2 uger nu :) begge gange med 1 Division altså.
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RitesRitesSkrevet 24/11-03 18:56 
Wagner >
Er der andre en mig der dyrker sporten på et lidt mere ekstremt niveau?

Selvfølgelig. Sådan noget pjattet noget med ture på Langelinje og hockey overlader vi til dem... som ikke kan andet? :)
» a winner is you «
quadquadSkrevet 24/11-03 21:51 
Korrekt :)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 24/11-03 22:00 
Jeg kørte en del på ramper i sin tid :D
Men det..var dengang. Hvis jeg havde nogle flere venner med samme interesse kunne jeg sagtens begynde på det igen, for det er jo alt for fedt.
quadquadSkrevet 24/11-03 22:04 
Ja, det samme problem har jeg også.. Mine venner deler ikke interesseren med mig, så har ikke været i en seriøs hal et par år.

Tror også det ville være alt for pinligt at tage sådan et par på igen ;)
tastasSkrevet 24/11-03 22:05 
Hvad har i forskellige egentlig af skøjter?

Har selv et par Mission hockey skøjter...som jeg ganske rigtigt bruger til...lidt hockey ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 24/11-03 22:09 
Nu er mine jo oldgamle, men jeg terroriserede Odense med med et par in-line Bravoblade (Mener jeg nok de hedder)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/11-03 23:31 
Jeg kører som sagt Razor's Flat Fatty (stunt)

Og en par "Costum Made" Salming som hockeyruller
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RitesRitesSkrevet 25/11-03 06:07 
K2 Natural

Natural
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig