X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Only NES or Mattel version?


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 20/11-03 13:19 
Jeg har lige modtaget mit NES Ghost 'N Goblins (som skulle være PAL), men da det ikke rigtigt virkede - det så ud som det aktiverede, men der kom ikke noget spil (låste eller noget i den stil). Så jeg kiggede lidt nærmere på spillet, og der står så:

"This Game Pak may only be used with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System."

Hvor der på resten af mine (få) NES spil står at de IKKE må bruges til de to nævnte - selv om den del om man ikke må bruge det til NES når det er NES spil virker underligt. Men som sagen er virker de spil hvor de ikke må bruges til, mens det nye som sagt ikke rigtigt gør.

Selve maskinen er EU scand.

Men hvis nogen har en forklaring - andet end det skulle være i stykker - så vil det være godt.

På forhånd tak for enhver hjælp.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Le RoofLe RoofSkrevet 20/11-03 13:38 
Det lyder som om spillet er købt i UK, hvilket er grunden til at det ikke virker på en "European version" NES. Af en eller anden grund, som jeg ikke fatter, er der region lockout på UK NES ifht. den danske.

Iøvrigt udgav Mattel NES'en i UK, inden Nintendo selv lavede en senere. De to forskellige modeler i UK hedder derfor "Mattel version" og "NES version".
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
The DaneThe DaneSkrevet 20/11-03 15:05 
ok, takker for informationen - så længe det ikke er i stykker, så kan det jo altid ordnes.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 21/11-03 22:27 
Jeg står i samme position nu. Jeg har lige købt en NES, og jeg har nogle spil fra england som ikke vil virke på den.
Kan man få en eller anden converter, eller er der nogle som ved hvordan man mod'er den så man kan spille UK spil på en europæisk NES ?
RJKRJKSkrevet 21/11-03 23:57 
Mon ikke det normale regionsmod også løser dette problem?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/11-03 00:50 
Jo, jeg har fundet en tut til region mod. Det var faktisk ret simpelt at gøre :)

Nu mangler jeg bare en bedre cart. connector.
Nogle som ved hvor meget ca. man skal af med for at få en ny cart. connector?
RJKRJKSkrevet 22/11-03 00:55 
msxtrd har solgt nogle stykker. Var det en 50-100 kroner eller sådan noget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig