X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CD Copy protect - Virker ik på alt HiFi?


Svar
tastasSkrevet 18/11-03 21:09 
Sikke dejlig dag det er i dag.
Min 22 års fødselsdag oprindte endelig i dag. Spændt var jeg på mine gaver, og specielt om jeg nu skulle få det seneste udgivne albun med The Beatles "Let it be...Naked" som udkom i går.
Ganske rigtig, min far som også er inkaneret fan, havde skaffet mig et eksemplar til i dag som jeg fint fik i gave.
Det var med spændte miner at jeg smed skiven i anlægget...
Det gik godt..De første 4 nummer. CD'en stoppede brat.
Nå ja, jeg forsøger igen...Samme resultat ved et tidligere nummer. Jeg tager cd'en ud, og indæstter den igen. Nu kan den kun læse 9 minuter af CD'en. WHAT THE FUCK!
Jeg kigger skummelt på mit dyrtkøbte (synes jeg selv) anlæg og læser med bange anelser på coveret at cd'en er copy protectet, og derfor ikke vil fungere på "All equipment" som de så flot formulerer det.
Ak ja. Skal siges jeg afspiller mine cd'er på en Denon DVD. Det er altså ikke noget noname china shit (Håber jeg i det mindste ikke - så jeg da først blevet taget ved næsen!). Jeg har ikke haft problemer med CD'er før af denne art (for eksempel Carpack North, som også er kopi sikret).

Hvad gør jeg?
Kan der gøres noget...Kan jeg blot sidde og se på mit nye Beatles album med længsels fulde øjne?

Hvis det er påkrævet, at jeg investere i en CD-Afspiller, hvad skal jeg undersøge eller gøre for, at sikre mig, at jeg ikke i fremtiden vil få samme problem.
Jeg går ud fra, at flere og flere cd'er vil blive kopi sikret, og at min oplevelse med denne CD ikke bliver den sidste.

Nogle der (hvis sidste udvej) har nogle Links til nogle gode CD afspiller - helst Denon til under de 2000 bobs?

Håber i kan hjælpe, jeg vil så gerne kunne sætte mig en aften med en god whisky og gennemhøre dette album...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
AsseAsseSkrevet 18/11-03 22:42 
Jeg har ikke så meget forstand på CD'er, men når den er Copy protected kan du vel ikke lægge numrene ind på din PC? For ellers kunne du jo brænde en ny CD.

Men det lyder også meget usandsynligt for mig;)
KoludaKoludaSkrevet 18/11-03 22:46 
Har du prøvet at få forretningen til at tjekke den ?
Det kunne jo være der var noget galt med CDén.
Har oplevet det med et par DVD film nemlig, fik dem byttet og så kørte det uden problemer.
MadsMadsSkrevet 18/11-03 23:06 
tas >
Skal siges jeg afspiller mine cd'er på en Denon DVD. Det er altså ikke noget noname china shit

Det har ikke noget at sige. Det mærke hvor der er flest problemer er, sjovt nok, B&O.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
3of193of19Skrevet 18/11-03 23:15 
Ville kræve pengene tilbage.
Tror heller ikke de kommer til at fortsætte med de der fjollede kopibeskyttelser meget længere; i Frankrig er der for nogen tid siden kommer en don om at hvis en cd ikke virker i ens maskine grundet kopibeskyttelse skal den anses som værende defekt og tages tilbage uden spørgsmål.
Har ikke købt en original cd med kopibeskyttelse siden jeg ikke kunne rippe en af mine cd'er over på Xboxen. Hvis jeg alligevel skal på nettet for at hente albummet ned så jeg kan høre det på min PC/Xbox, kan jeg ligesågodt spare mig besværet...
slartibartfastslartibartfastSkrevet 18/11-03 23:23 
Tillykke!!!!!

jeg har hørt om det en gang før (der var et kort indslag i nyhederne)- kan ikke lige huske hvad det var for en cd, men kunder der havde problemet fik pengene tilbage

Jeg tviler på at du kan gøre noget for at få din afspiller til at læse cden! men da du har en helt lovlig kopi, ser jeg ikke noget galt i at du finder dig noget software der kan lave en kopi(clone cd kan måske), så du kan høre musikken fra en brændt cd.

Ellers er der jo, den noget dyrere løsnig, at købe en ny afspiller - her vil de fleste radio/tv forretninger sikkert være behjælplige med at teste cd'en, så du bliver tilfreds med dit køb

sidste udvej må være at, retunere cd'en. Lidt træls, når det er en gave du er glad for!
MadsMadsSkrevet 18/11-03 23:51, rettet 18/11-03 23:52 
Han er nok ligeglad med at få pengene tilbage, når han nu er Beatles fan (jeg fik selv albummet i går - og her virker det fint ;P) vil han vel gerne have det til at virke.

Er der ingen andre muligheder, ja, så må du overveje om den skal stå i samlingen, eller leveres tilbage.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-03 00:09 
Det kan saftens være cd'en der er noget galt med.

Købte i sin tid "wired-up 2" i fona, og da jeg kom hjem ville hverken min xbox eller mit anlæg afspille de 5 sidste numre. Dagen efter fik jeg den byttet, til en der virker.

Ved ikke om det kan være det samme, da du i starten kunne høre mere af den end du kan nu. Men få buttikken til at teste cd'en inden du gir slip på den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 19/11-03 08:19 
Barrett >
Han er nok ligeglad med at få pengene tilbage, når han nu er Beatles fan (jeg fik selv albummet i går - og her virker det fint ;P) vil han vel gerne have det til at virke.

Det er vist meget præcist udtrykt.

Jeg kan sige så meget at; Pengene tilbage er ikke en option!

Jeg vil prøve at gå ned i butikken med den, og få den ombyttet til en anden kopi.
Om end ikke andet, var der faktisk en ret stor ridse i CD'en som gå fra centrum til kanten.
CD'en virker i min computer...Det dulmer smerten...men men men...Den skal virke i anlægget!

Jeg siger tak for alle jeres hurtige svar - det har givet lidt håb i sindet.

Hvis det kommer så vidt som en ny afspiller...So be it..rather than let it be ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 19/11-03 14:34 
Nu har jeg fået CD'en byttet med samme resultat. Desværre.
Jeg har testet CD'en ved en ven som også har en DVD, og den kunne heller ikke læse den kopi sikret CD.

Ak ja, det må vel betyde at jeg må have mig anskaffet mig en ekstern CD-afspiller ved siden af DVD'en.

Det er nok en safe bet, at dette ikke bliver den sidste CD som er kopi sikret jeg får mine fingre i :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dchangdchangSkrevet 19/11-03 14:36 
Jeg ved at det her ikke er et brugbart svar, men jeg siger fx altid til kunder at de skal lade være med at købe CC-cd'ere i fremtiden. Det kan ikke passe at forbrugerne skal stilles ringere, uden at prisen får et nøk nedad.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 19/11-03 14:49 
Jeg er helt enig, men problemet er bare, når det drejer sig om CD'er som man (af en meget underlig og uforklarlig grund) bare må eje - og derfor også meget gerne vil høre!

Og jeg synes også det er noget svineri.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dchangdchangSkrevet 19/11-03 14:51 
Jeg kan godt se problemet. Det må være træls. Det var da osse en mærkelig cd at sætte CC på. Det plejer altid at være det mest gængse pop-musik der får det på. Så hellere køb en fed pladeafspiller, og så begynde at samle vinyler.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 19/11-03 15:10 
Dog er copycontrol i sig selv da en rigtig god ting, meget bedre end alle de brændte cd'er. Godt at de bliver bekæmpet! Men selvfølgelig ærgeligt at det pga. CC skal gå udover nogle afspillere. Men jeg synes alligevel det er bedre hvis det rent faktisk forhindrer folk i at kopiere dem.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig