X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania LoI "impressions"


Svar
Le RoofLe RoofSkrevet 18/11-03 01:18 
OK, så fik jeg genneført det spil :)

Jeg havde egentlig lovet en vis person at skrive nogle impressions, men jeg har desværre været ”lidt” optaget de seneste par dag ;)

Anyways, spillet er både en grafisk og lydmæssig pragtpræstation, som gør dette Castlevania til en af de mere atmosfæriske til dato. IGA har bestemt ikke mistet taget med serien og LoI udviser en del af den samme stemning som findes i f.eks. SotN. Faktisk er det ret fedt at se mange af de velkendte Castlevania monstre i 3D, og se at de stadig ligner sig selv.

Nogle af mekanismer har ændret sig ifht. tidligere spil i serien, og nogle af det RPG elementer, som tidliger var i spillet, er blevet indskrænket. F.eks er der ikke kængere noget level system, så ens attack, eksempelvis, kun stiger ved at erherve sig en ny pisk (eller ved brug af relics, hvilket er midlertidigt). Derudover er der slet ikke tilnærmelsesvist lige så mange items at finde rundt omkring, så at finde diverse relics og orbs i spillet, er et klart must.

Det ligner dog stadig et Castlevnaia spil, og de sædvanlige hjerter og subweapons er stadig til stede.

Et af de, til tider, negative sider i spillet, hvilket også har været omtalt i diverse reviews og forskellige forums, er kamera’et. Kamera vinklen kan virke ret irrieterende i visse situationer, f.eks i et lille rum, hvor kamera’et sidder fikseret i det ene hjørne. Bevæger man sig derover for at smadre et monster, kommer kamera’et ofte ind i en dum vinkel, hvor man ikke kan se monsteret man skal til at slå ud efter.

Castlevania LoI kan dog klart anbefales. Desværre er der bare ikke så meget af det, da spillet kan genneføres på 10 – 12 timer (brugte selv 13,5 timer fordi jeg insisterede på at finde det hele – mangler dog 0,2% + nogle relics).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 18/11-03 01:23 
Tak for ordene :) Lyder meget spændende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/11-03 01:43 
Som jeg har sagt før så er det et godt spil, men der er også after min mening mange mangler (som du selv var inde på, så er kamera vinklerne et problem), for at nævne flere ting som jeg fandt dårlige ved spillet:

Selve rum opdelingen er ikke så fed (for det meste virker rummene meget firkantede), devil may cry stilen var bedre, jeg syntes også at jeg brugte map alt for meget, nogle gange var man lidt i tvivl om hvor dørene var (eller om der var flere).

Jeg syntes ikke at grafikken var så god, men der var enkelte rum som var lækre, jeg savnede noget mere kompleks ala DMC (elsker gamle borge og slotte).

Der var lidt for meget slash slash og for det meste kan det ikke betale sig at gå i kamp med fjenderne fordi man ikke får nogle exp. for det (som du nævnte).

Jeg håbede virkelig at der havde været brugt noget mere tid på selve hovedpersonen, her tænker jeg på udskiftning af tøj hvis noget nyt blev fundet (der bliver bruge meget tid på at lave kostumer i deres sketch art til serien).

som sagt, et godt spil, men det er allerede glemt fra min side, ikke et spil jeg vil spille igen, jeg hører dog stadig noget af musikken fra spilet, good stuff.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Le RoofLe RoofSkrevet 18/11-03 12:41, rettet 18/11-03 15:24 
Jeg gi'r dig da helt ret i at spillet har en del mangler.

Det med at man bruger kortet for meget, er for mit vedkommende, mere fordi jeg syntes man let mister orienteringen, når kamera vinklen vender rundt. Og ja nogle af dørene var meget svære at se uden kort :(

Jeg syntes nu at grafikken var meget detaljeret mange steder. Det der irrieterede mig var at man ikke selv kunne styre hvad man gerne ville se (f.eks. lofterne var ofte ganske flotte, hvilket man nogle gange kunne ane hvis man lavede et double jump de rigtige steder)

Det at de fjernede nogle af RPG elementerne, var bestemt ikke en forbedring i mine øjne. Du har helt ret i at det fjerner meningen med at gå i kamp mod fjenderne igen. Dette glemte jeg bare ofte og gjorde det alligevel (jeg er vist lidt distret)

*****SPOILER*****

Spillet har da replay value, ved at man kan genneføre spillet igen som Joachim Amster, bagefter. At han så ikke har så mange angrebsmuligheder og ikke er helt så gennemført som Leon, er noget andet...

*****SPOILER*****
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/11-03 12:59, rettet 18/11-03 15:20 
Det lyder faktisk som om vi er helt enige :), jeg giver dig også ret i de 8/10 som du har givet den.

Ja, det er ret synd at man skulle double jumpe for at se loftet (det man så kunne se), for nogle af rummene var ganske flotte, det ville være dejligt hvis de havde brugt noget tid på en slags first person view ala ICO.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Per SPer SSkrevet 18/11-03 14:57 
Der er bestemt også et af de spil jeg ser mest frem til. Selvom GBA versionerne har leveret.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/11-03 17:30 
Det kan i hvert fald kun være bedre end 3d-spillene, om end kameraviklerne og stemningen faktisk var helt fin heri.

Et miks af LoI og 3d-udgaverne er måske værd at overveje til næste revision > IGA hører I efter her?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig