X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania - Greatest Hits (musik)


Svar
MarcusMarcusSkrevet 16/11-03 14:29, rettet 16/12-03 20:44 
Jep, jeg vil nu starte en tråd hvor jeg vil høre hvilke Castlevania numre i synes er klassikere. Som absolut trækker soundtracket meget op og som måske giver kuldegysninger også. Alle Castlevania spil er med i den her kategori og sangene skal helst angives med navn og område i ældre spil gerne med navn og bane.

Sad lige og hørte AOS's musik igennem idag og kom frem til følgende "Hits":

Underground Reservoir
Clock Tower

Overvejede også:
Heart of Fire(som også indeholder en lang passage fra CV 1(Bane 5), You're not alone(UR agtig gentagelse)

CV 1: Bane 1(Vampire Killer),2,4,5
CV 2: By dag, By nat, udenfor byen dag, sidste sted inden Dracula
CV 3: (Finder jeg ud af snart) men fx. Clocktower og bane 1.
CV IV: Bl.a. Bane 1, Library, Crypt(det ved kisterne) og mange andre steder jeg snart finder ud af.
CV VK: Har jeg ikke taget stilling til
CV COTM: Start stedet, og måske også nummer 2 sted(som er samme melodi som Art Gallery i LoD(men kan bedre li COTM versionen)
CV HOD: Corridor in the Sky og Jouste's theme, og så også Vampire Killer/Clocktower fra CV I/III
CV GB spillene: Ved ikke om jeg gider prøve at tjekke dem igennem også.
CV 64: Bane 5.
CV LOD: Art Gallery
CV - SOTN: Ved ikke helt, alle sammen ok, men ikke nogen specielt gode.

Vampire Killer, CV - Dracula X Rondo of Blood, Bloodlines, Chronicles, Lament of Innocence & Haunted Castle ved jeg ikke.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/11-03 14:37 
Lidt OT: Men jeg sidder og lytter til "CV Heavy Metal remix"! Baseret på Temaet fra CV 1.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 16/11-03 14:39, rettet 16/11-03 14:40 
Det er også en klassiker melodi :) Kvalitets musik :)
Min egen favorit melodi er nok CV IV: Bane 1(Theme of Simon Belmont), men er ikke helt sikker.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/11-03 01:28 
Hvis du godt kan lide musikken fra Castlevania var det måske en god ide at kigge nærmere på de forskellige soundtracks der er til Soul Edge/Soul calibur serien, det er absolut noget af det flotteste der er lavet til video spil og har samme flair som castlevania (kirke orgel og et orkester feel så det batter, flot musik).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
MarcusMarcusSkrevet 17/11-03 13:28, rettet 17/11-03 15:35 
ok :) Jeg regner med at Soul Calibur 2 bliver købt snart også :)

Gennemførte næsten CV IV igår, blev dog lidt for træt til sidst :) Helt klart mit favorit spil med hensyn til musik :)

<EDIT>
Gennemført :)(selvfølgelig ikke første gang)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/11-03 21:58, rettet 19/11-03 03:13 
Pokkers også Mysterious - du rammer et ømt punkt, hvilket får mig til at gå i dybden :). Nu bliver jeg nødt til at få det hele med...

Dvs. (uha, listen bliver lang, men kunne være længere):

Alt hvad Masanori Adachi og Sotaro Tojima har stået for, er jeg til dato mest imponeret af.

Super Castlevania IV (Super Nintendo)

· Game Over
· Password (smukt udført - næsten på højde med ’Options’-koret i SotN)
· Theme of Simon - Level 1-2
· Map D
· Forest of Monsters - Level 2
· The Caves - Level 3-1
· Forest of Monsters - Level 2
· The Waterfalls - Level 3-1
· Clockwork Mansion - Level 4-2
· Into the Castle - Level 5-1
· The Entrance Hall - Level 6-1
· Chandeliers - Level 6-2
· Treasury Room - Level 9
· Bloody Tears - Level A1
· Beginning - Level A-3
· Room of Close Associates - Death's Room (fed titel!)

Castlevania: Bloodlines (Sega Megadrive/Genesis)

Michiru Yamane (C:SotN) står for et originalt pragtstykke af en lydside. Aldrig har jeg hørt så bombastisk musik fra denne konsols lydchip...

· Reincarnated Soul - Level 1
· The Sinking Old Sanctuary - Level 2 (en af de mest fængende, som kun går igen i C: Legacy Of Darkness)
· Iron Blue Intention - Level 4
· A Prayer of a Tragic Queen - Level 5
· Calling from Heaven - Level 6
· Bloody Tears - Special Power-up
· Vampire Killer - Special Power-up
· Theme of Simon - Dracula's Room (mere slagkraft end i Super Castlevania IV-udgaven)

Castlevania: Symphony Of The Night (PSX)

Generelt set er jeg ikke så vild med Michiru Yamanes (C: Bloodlines) nye stil, så jeg håber hun går tilbage til C:Bloodlines-rødderne, men stadig byder på originale temaer...

· Options
· Moonlight Nocturne - Opening Story
· Wood Carving - Long Library
· The Tragic Prince - Clock Tower (den er måske en anelse for electroguitarisk efter min smag, hvilket ikke passer ind i Castlevania-miljøet)
· Lost Painting - Inverted Castle (det bedste SotN-tema)
· Requiem for the Gods - Royal Chapel
· Dance of Pales - Orlox's Quarters

Castlevania 64 (Nintendo 64)

Masahiko Kimura, Motoaki Furukawa og Mariko Egawa leverer nok den bedste lydside, der findes på N64. Deres musik er grund nok til at røre N64-spillene, som i mine øjne er andre CV-spil overlegen rent stemningsmæssigt.

· Introduction - Opening - Bloodlines
· Prologue
· Watchtower
· Annex - Silent Madness
· Rose
· Mysterious Coffin (kun de første 13 sek. som er den eneste skygge af Bloody Tears-temaet i N64-spillene)
· Underground Tunnel - Invisible Sorrow
· Lamented Rose
· Dungeoun Main Theme
· Malus Reappears
· Tower of Science
· Tower of Execution
· Tower Sorcery
· Toothed Wheel
· Stairway to the Clouds
· Scneider’s Good Ending
· A Night of Peace and Quiet (bonus track på ‘Castlevania: The Original Game Soundtrack’)

Castlevania: Legacy Of Darkness (Nintendo 64)

Alt fra original-udgaven samt de nye...

· Medley of Main Themes - Main Themes (dejligt klassisk sammensatte Castlevania-temaer)
· The Sinking Old Sanctuary - Art Gallery (en nyere version men stort set magen til samme titel i C:Bloodlines)

Castlevania: Circle Of The Moon (Game Boy Advance)

Sotaro Tojima (tre sange), Hiroshi Mitsuoka (tre sange), og resten af Kukeiha Club. Umiddelbart det bedste midi-musik jeg har oplevet igennem GBAens sparsomme lydchip. Hele lydsiden er ret fornuftig, om end der er nogle af Sotaro-sans genbrugte temaer fra SC:IV...

· Catacombs - The Catacombs
· Chapel Tower
· Machine Tower

Castlevania: Harmony Of Dissonance (Game Boy Advance)

Soshiro Hokkai (21 sange) og Michiru Yamane (tre sange) står ikke ligefrem for en mindeværdig lydside her...

· Kunne slet ikke forholde mig til musikken heri.

Castlevania: Aria Of Sorrow (Game Boy Advance)

Michiru Yamane (med-komponister: Takashi Yoshida and Soshiro Hokkai). Hvis den originale C:Bloodlines-stil skinner igennem her, så er der grund til jubel...

· TBA

Castlevania: Lament of Innocence (PlayStation 2)

Håber Michiru Yamane vender tilbage til C:Bloodlines-stilen (igen :)) - og ikke alt det electroguitar-fis...

· TBA
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 19/11-03 14:10 
Interessant :) Jeg vil også gerne ha' det lidt mere systematisk, mangler bare en hjemmeside at tjekke ud fra, i stedet for spillene selv. Det tager langt tid at spille og gennemføre baner :)

Og du mangler vidst at spille CV I, II & III de er lige efter IV efter min mening :)
MarcusMarcusSkrevet 19/11-03 18:35, rettet 06/01-04 17:07 
Titel, Bane

"Castlevania I"
Vampire Killer, 1
Stalker, 2
Walking on the Edge, 4
Heart of Fire, 5
Out of Time, 6

"Castlevania II"
The Silence of Daylight, By/Dag
Bloody Tears, Dag
Monster Dance, Nat
Within These Castle Walls, Slottet

"Castlevania III"
Beginning, 1
Clockwork, 2
Mad Forest, 3
Anxiety, 4-0A
Aquarius, 5-0A

"Haunted Castle"
Clocktower, ?
-ikke færdig

"Castlevania IV"
Theme of Simon, I/2
Forest of Monsters 2
The Waterfalls, 3-1
Clockwork Mansion, 4-2
The Entrance Hall, 6-1
Long Library, ?-? (En af mine favorit cv sange)
Treasury Room, 9

"Castlevania Adventure"
Battle of the Holy, 1

"Castlevania Belmont's Revenge"
Praying Hands, Air Castle

"Castlevania Legends"
Sonia's Theme, intro

"Castlevania Bloodlines"
The Sinking Old Sanctuary, 2
- ikke færdig

"Vampires Kiss"
Slash, 5
- Ikke færdig

"Symphony of the Night"
Dracula's Castle, Castle Entrance
- Ikke færdig

"Castlevania 64"
?, Bane 5

"Castlevania Chronicles"
Umiddelbart ingen.

"Castlevania - Circle of the Moon"
Catacombs - The Catacombs

"Castlevania - Harmony of Dissonance"
Succesor of Fate, Entrance
Chapel of Dissonance, Corridor in the Air

"Castlevania - Aria of Sorrow"
Castle Corridor
Clock Tower
Underground Reservoir
(You're not Alone)(pga. UR agtig gentagelse)

<EDIT>
Flere på vej iøvrigt :)

De 3 GB sange er mest for at tage de bedste numre fra spillene.

Som hovedregel har jeg valgt ikke at skrive remixes fra tidligere spil.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-03 21:57 
Mysterious >
Og du mangler vidst at spille CV I, II & III de er lige efter IV efter min mening :)

Det gør jeg bestemt, selvom om jeg nok ikke er meget for at indrømme det... >;) Men spillene på NES - det første og III - har jeg prøvet en del i BR...dengang man havde 20 sek (eller noget) inden spillene skiftede til et nyt > Double Dragon > Mario Bros. osv. Det var tider!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/11-03 22:06, rettet 19/11-03 22:06 
En mere hovedregel bør vel egentlig være, at man kun skriver de numre op, som man synes om i selve spillene - altså mens man spillede, så det er nemmere at forholde sig til dem? Du har f.eks. ikke C:Bloodlines (ikke angivet i din samling...), men hvis du har prøvet det, er det jo helt fint... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 19/11-03 22:13 
Jeg har spillet det lidt, dog en emuleret version. Ejer det faktisk men har ingen Megadrive. Bloodlines(US versionen) er i min samling, men The New Generation(EU versionen) er ikke. Jeg har spillet alle spillene jeg har taget sange fra, bortset fra en enkelt som er den sang fra Haunted Castle.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-03 01:42, rettet 20/11-03 01:44 
Beklager, jeg tager selvfølgelig min "(ikke angivet i din samling...)"-beskylding til mig igen >;) For en kort stund var jeg absolut sikker på, at jeg var den eneste herinde der havde dette spil, eftersom jeg er den eneste, der har lavet en vurdering. Jeg skriver lige følgende ind i min notesblok-huskeliste: "Anders, lær at kigge under 'SAMLER' og ikke 'VURDER'".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 22/11-03 17:32, rettet 22/11-03 17:33 
Det er selvfølgelig helt iorden :)
Jeg er jo også et forholdvist nyt medlem herinde :)
Er du iøvrigt inde på Classicgaming forummet?

Og hvis jeg kommer til P:R arrangementet er jeg iøvrigt med på den idé at gennemføre alle CV spil i kronologisk rækkefølge :) Castlevania Maraton :)
MarcusMarcusSkrevet 01/02-04 14:44, rettet 28/03-04 18:21 
Så jeg har lige fundet nogle steder at købe nogle af spillenes soundtracks:

Http://www.gamemusic.com
Http://www.animenation.com
Http://www.cdjapan.co.jp

Værsgo =)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 19:29, rettet 19/04-10 19:31 
Castlevania - Greatest Hits (musik)

Den ultimative musikopsamling til serien landede i Japan den 24. marts 2010 med 18 cd'er + dvd (interview med Michiru Yamane, optagelser mv) for "lidt over" 1.000 kr. Det er en Limited Editon, der får nakkehårene til at rejse sig. :O Lagerstatus varierer bl.a. mellem afsendelse inden for 7 dage, i restordre og "2 stk" tilbage. Jeg siger "Go for it!" til dem, der vil betale sig fra det, og det vil man jo naturligvis som vaskeægte Castlevania-fan, råd eller ej (der kan spekuleres over kreditovertræk senere :)).

Akumajo Dracula Best Music Collections BOX / 悪魔城ドラキュラ Best Music Collections BOX / Castlevania Best Music Collections BOX

Castlevania - Greatest Hits (musik)
Castlevania - Greatest Hits (musik)
Castlevania - Greatest Hits (musik)
Castlevania - Greatest Hits (musik)
Castlevania - Greatest Hits (musik)
Castlevania - Greatest Hits (musik)

Komplet oversigt over musikspor:

http://vgmdb.net/album/17063
http://www.squareenixmusic.com/albums/d/draculabox.shtml

Officiel produktoversigt hos Konami med lydprøver og covervisning til alle diske:

http://www.konamistyle.jp/sp/dracula_cd2010/

Google Translate:

--
KONAMI populære indhold
"Castlevania"-serien, næsten dækker den bedste luksus BOX!

Beskrivelse
Genre ▥: Musik cd
Specifikationer ▥: 12cmCD Album (Disc 18) + 1 DVD Awards

Anbefalinger
Seneste arbejde - lige fra de tidlige dage for 20 år siden, "Castlevania"-serien, bedste album dække mest luksuriøse!
- Betydelige! CD18-Disc! Hertil kommer,. Fordelene med DVD Awards vil være at optage en DVD videooptagelse af interviews og værdifulde landskaber og Michiru Yamane's.
BOX - med særlig opbevaring.
Den begrænsede `release` - Konami stil, udsolgte og sjældne board "Castlevania: Kendelse Ecclesia originale soundtrack" indspillet?
- Første CD med "Castlevania" (MSX), "Prelude 漆 黒 Taru Castlevania" (GB) vil blive registreret!
- Sega Saturn version af "Castlevania X" vil blive registreret i Reatorakku!
Castlevania - Den BGM har været ansvarlig for mange år, indspillet af Mr. Serufuarenjiarubamu Michiru Yamane

http://www.konamistyle.jp/ecitem/item62588.html
--

Forhandlere (sender til EU):

http://www.yesasia.com/global/castlevania-dracula-best-music-collection-box-album-dvd-first-press/1021928502-0-0-0-en/info.html (240,75 USD = 1.332,32 DKK inkl. fri fragt, forventes afsendt inden for 7 dage!!!)

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=GFCA-195 (219,90 USD = 1.216,80 DKK + fragt til ca. 350 DKK, pt. 2 stk på lager!!!)

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-o5-49-en-70-3p55.html (214,87 USD = 1.188,94 DKK + fragt til ca. 240-300 DKK, pt. i restordre!!!)

BEMÆRK! Forvent toldpålæg ved køb hos de fleste forhandlere (jeg vil nu personligt anbefale YesAsia, efter en ti år med problemfrie modtagelser - senest Espgaluda II: Black Label og Pioneer-hovedtelefoner).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/04-10 19:48 
Mega nice, hvis jeg bare havde pengene til den ville det være mere nice :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/04-10 19:50 
Den er pænt vild den opsamling.
Ja jeg vil også anbefale Yesasia hvis det skal være. Den store kasse med ESPGaluda II Black Label gled også lige igennem posten hos mig uden problemer. De havde endda nedskrevet værdien på den til at være "12 Kr"

Første gang jeg købte derfra spurgte jeg om de ikke kunne nedskrive værdien og fik en mail tilbage om at "det gjorde de altså ikke for det måtte man ikke", men de gør det åbentbart helt automatisk alligevel.

Jeg har en kammerat der har bestilt film derfra der har samme oplevelse af dem.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 20:30, rettet 19/04-10 20:31 
Darkbeat>
Ja jeg vil også anbefale Yesasia hvis det skal være. Den store kasse med ESPGaluda II Black Label gled også lige igennem posten hos mig uden problemer. De havde endda nedskrevet værdien på den til at være "12 Kr"

De havde noteret min Black Label til 13 kr (med flueben i "Gift" og beskrivelsen "Game"). Mit indtryk er, at de altid nedskriver værdien - husker ikke lige, om de gjorde for flere år tilbage (køber typisk asiatiske film derfra). Kom din også fra Hongkong fra en Mr. Liu? Jeg fattede minus af hvem afsenderen var, da jeg ikke huskede, at det var et alias/synonym = YesAsia... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/04-10 20:44 
Godt nok en nice collection.

1300+ er dog lige overkanten for noget jeg ved aldrig vil blive hørt og bare stå til 'pynt' og samle støv istedet :P

Men flot er den...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/04-10 20:58 
Ja ham Mr. Liu sender mange gaver ud :D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 23:25, rettet 19/04-10 23:26 
Azzkikr>

Tjaeh, det sagde nogen af os også om SFIV Tournament-stick, men købte det alligevel - samler dog ikke ligefrem støv...endnu :)

Min første tanke med den her Castlevania-boks, var at jeg havde lyst til at digitalisere den til 320 kbit/s mp3 (synes FLAC-formatet er i overkanten, og mp4 er jeg mest tilhænger af i retning af video).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/04-10 15:48 
Azzkikr>
Godt nok en nice collection.
1300+ er dog lige overkanten for noget jeg ved aldrig vil blive hørt og bare stå til 'pynt' og samle støv istedet :P
Men flot er den...

Så skal man selvfølgeligt heller ikke købe den : P men jeg har kun 3 castlevania OST og de er virkeligt blevet skamhørt, literally, plasticcoversne er flækket og kan ikke lukkes rigtigt da jeg har haft dem med næsten over alt, Især dengang jeg kun havde discman.
Faktisk forbinder jeg LoI musikken mere med den ene af de ture jeg har haft til egypten, end spillet. :P

Når jeg kan undvære 1300 er boxen så godt som min : D
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 25/04-10 15:59 
Den er fandeme også bare lækker. Jeg elsker musikken i CV-spillene, og kunne rigtig godt overveje at købe den. Men så mange penge har jeg godt nok aldrig brugt på musik før, og jeg har endda en hel del Coil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 25/04-10 19:29, rettet 25/04-10 19:30 
Jeg synes der er lige lovlig meget fyld i boksen.
Det er mere en Complete Selection end en "Best Music"
Ved ca 580 tracks ville man sagtens kunne have barberet det ned til ca en fjerdedel og så sælge den til et mere overskueligt beløb.
Musikken fra Kid Dracula f.eks. er ikke til at holde ud. Og så lyder GBA spillene som 12kbit samplet real-audio. De kunne i det mindste have taget de oprindelige lydfiler inden de blev samplet ned til GBA venlig størrelse. Jeg har ikke noget imod chipmusik overhovedet, bare det lyder ordentligt, hvilket alle de andre tracks i boksen gør.
Men selvfølgelig er boksen jo rigtig god til at skrue ens egen favoritliste sammen.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/04-10 19:46 
Heh, synes også titlen virkede noget misvisende, da det jo nærmere er noget "Complete Collection"-agtigt. På den anden side stemmer det vel meget godt overens med japanernes typiske ikke-helt-vildt-passende engelske titelangivelser. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/04-10 19:55, rettet 25/04-10 22:21 
ja, gudskelov for det : P ville være belastene hvis konami havde valgt de numre de bedst kunne lide.
Så kunne man jo lige så godt bare købe soundtrackne en efter én :P

btw, så spillede jeg Simons Quest day time theme på guitar til min musik B-niveaus eksamen i gym og fik 12 xD
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
3of193of19Skrevet 25/04-10 20:30 
Mener du "Bloody Tears (Road by Daylight)"?.
Ja den er meget nice og vistnok første gang Bloody Tears temaet forekommer i serien.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/04-10 21:36 
ja..
Havde lagt rytme guitar, bas og computer trommer ned på en cd som backing track, fordi jeg var den eneste der skulle op i min klasse( vi gik flere gklasser sammen)
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 25/04-10 22:02 
Sejt! Tager du ikke en guitar med næste gang der er træf, og spiller noget Castlevania? :P

Den eneste grund til at jeg har nogen interesse i denne box er da netop at det ER en complete collection agtig ting. Jeg hader great hits-opsamlinger, og køber aldrig compilations, medmindre de indeholder numre lavet præcis til det formål. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/04-10 22:45, rettet 25/04-10 22:47 
Det bliver måske lidt overkanten at slæbe en guitar med, udover alt det udstyr jeg i forvejen plejer at slæbe med : P

Men kunne prøve at få min roomie med på ideen om at lave en game weekend hvor vi også indrager stuen til det ikke at det kræver så meget overtalse :P
Ikke at det har noget med sagen at gøre.


Forresten så kan man ikke sige Castlevania musik uden at sige Unchosen path

Unchosen paths
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/04-10 23:27, rettet 25/04-10 23:28 
Sumez>
Den eneste grund til at jeg har nogen interesse i denne box er da netop at det ER en complete collection agtig ting.

Jep, også her. Jeg er specielt vild efter at eje SCIV-lyden på cd, som jeg aldrig har fundet soundtrack til. Det er stadig mit foretrukne CV-spil mht lyd - med The Theme Of Simon som største trademark - og måske også min største CV-oplevelse lige efter SOTN (er bagud med NDS-spillene, men har for nylig genoptaget Dawn Of Sorrow efter mit køb af DSi XL/LL...blev træt af elendig skærmkvalitet på gammel DS :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 26/04-10 00:23 
Fleshmangler>
Forresten så kan man ikke sige Castlevania musik uden at sige Unchosen path

Flot produceret, men jeg får spat af den der prætentiøse powermetalguitar :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/04-10 13:04 
Sumez>

Flot produceret, men jeg får spat af den der prætentiøse powermetalguitar :P

Mit største problem med hans lyd er guitaren næsten konstant er alt for digitalt og candyflush agtigt :P

Men det er også meget lettere at lave en god produktion hvis man holder det digitalt.



Jeg har nogle gange smækket Castlevania Chronicles i min playstation bare for at høre første nummer "vampire killer" hvor der er lavet et remix, jeg ved ikke hvad det er ved den version jeg er hel vild med :P men den har siddet på min hjerne i flere år efterhånden :P
Håber ikke de har udeladt den, ved ikke om musikken er blevet ændret siden den originale japanske udgivelse.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 26/04-10 13:12 
Det originale spil brugte ren midi-musik, så det er jeg ret sikker på at den er :) De har jo også givet spillet en komplet grafisk overhaling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/04-10 21:06, rettet 26/04-10 21:07 
Bestil for øvrigt roligt "Castlevania Dracula Best Music Collection Box" fra YesAsia - de sendte min bestilling fra 19. april i dag (passede lige med deres "sendes inden for 7 dage"-tilgængelighed).

http://www.yesasia.com/global/castlevania-dracula-best-music-collection-box-album-dvd-first-press/1021928502-0-0-0-en/info.html
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 08/05-10 14:43 
Vild boks!

Jeg kan ikke helt regne ud, om CVIV-soundtracket, som du efterspørger, er en del af den (mindre) samling du lige har bestilt, men jeg går ud fra at det er det? Ellers er der nemlig denne CD, som jeg har, og har rippet til .flac: http://www.castlevaniadungeon.net/Media/dracbest2.html

Jeg har endnu ikke spillet alle DS-spillene, selvom jeg har dem, da jeg mangler en ven der har en DS, og så har jeg tilladt mig selv at springe "Judgment" over - fordi det mest lyder som en måde at parasitere lidt mere på CV fans -
og "Dracula X Chronicles" over - fordi jeg ikke har en PSP og har SOTN og Rondo -
og efter hvad jeg lige har læst om "Adventure Rebirth" på Castlevania Dungeon lyder det desværre som et spil der ikke rigtig er spiltiden værd.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/05-10 17:26, rettet 08/05-10 17:27 
Marcus>
Jeg kan ikke helt regne ud, om CVIV-soundtracket, som du efterspørger, er en del af den (mindre) samling du lige har bestilt, men jeg går ud fra at det er det?

Det er det skam: "Disc 03: Super Castlevania IV (SNES)" :)
http://www.squareenixmusic.com/albums/d/draculabox.shtml
http://vgmdb.net/album/17063

- Med præcis det samme antal spor (28) som på den cd, du linkede til.

Adventure Rebirth har ellers fået positiv omtale herinde (har ikke selv spillet det endnu):

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=30057&subid=438959#438959
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 08/05-10 17:54 
Okay. Det lyder til det kunne være et forsøg værd alligevel.
SumezSumezSkrevet 08/05-10 22:35 
Glæd dig til både ReBirth og Ecclesia :) Især sidstnævnte er det bedste CV siden SotN, IMO.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-10 23:13 
Enig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig