X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamle arcade maskiner.


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 15/11-03 15:01 
Hej er der nogle der hved hvor man kan købe en gammel arcade maskine henne og hvor meget man skal give for sådan en der skal være spil i.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 15/11-03 15:13 
Skriv lige privat til mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 15/11-03 15:20 
Besked sendt.
I love monster land
MarcusMarcusSkrevet 15/11-03 15:34 
Hvorfor skriver folk altid arcade og ikke arkade?
RJKRJKSkrevet 15/11-03 16:09 
Fordi det hedder arcade, måske?

Arkade betyder (kun) buegang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 15/11-03 16:12 
Arcade betyder også buegang - man kan da godt oversætte arcade games med arkadespil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/11-03 16:15, rettet 15/11-03 16:18 
Ja, arcade betyder - også - buegang.

Nej, jeg mener ikke man kan oversætte på den måde. Det kunne jeg sikkert finde mange gode eksempler på, hvis jeg gad ;)

EDIT:

Fx en controller til en konsol. En controller kan i en af sine betydninger oversættes til kontrollør på dansk. Derfor kan man ikke påstå, at en controller (altså et kontrolapparat til en konsol) hedder kontrollør på dansk. Kontroller er ligeså håbløst oversat.

Man kan ikke bare fordanske ordene og så påstå at de findes som en del af dansk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 15/11-03 16:33, rettet 15/11-03 16:33 
Arkade (genren) er en almindelig anerkendt dansk betegnelse for arcade (genren).

Det er ihvertfald den betegnelse de bøger jeg har læst benytter :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/11-03 16:59 
Jeg ved ikke hvorfor du roder genrer ind i det, men...

Nej, jeg mener absolut ikke det er en anerkendt betegnelse i sammenhængen og jeg mener at fremmedordbogen støtter mig.

Arkade er ikke og har aldrig været en almindelig dansk betegnelse for arcade i sammenhængen arcadespil. I hvert fald ved jeg ikke hvilke kredse det skulle være i - jeg forholder mig her primært til de kredse der gør i den slags og for de flestes vedkommende ved man end ikke, hvad "arcade" er. Her er de danske betegnelser ord som tv-spil og morskabsmaskiner.

Der er også mange der skriver joystik og som nævnt kontroller. Det gør det heller ikke til korrekt dansk.

Jeg er kort sagt uenig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 15/11-03 17:08, rettet 15/11-03 17:08 
Nå men back to topic

se her på qxl http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=9997610
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RJKRJKSkrevet 15/11-03 17:31 
Og det er så samme sælger som sidst, så de ting jeg nævnte den gang, gælder stadig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 15/11-03 19:56 
Wonderboy >
Hej er der nogle der hved hvor man kan købe en gammel arcade maskine henne og hvor meget man skal give for sådan en der skal være spil i.

Jeg har også et par stykker stående , hvis det er ?

Men sikkert nemmere at hente dem hos Rune hvis du bor på Fyn eller Jylland.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig