X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Globale Rødder?


Svar
JimPPJimPPSkrevet 18/03-03 21:23, rettet 18/03-03 21:24 
Okay, her sad jeg så og ventede på ”Et Umage Par” og hvad toner frem på min skærm? Vores statsminister, der bliver ”overfaldet” af en knægt jeg vil vurdere til at være omkring 16 år? knægtens ”våben” består af en lille bøtte rød maling!

”Du har blod på hænderne” konstatere knægten… En mere passende kommentar havde vel egentligt væ... Se hele indlægget


Artikel i Ekstra Bladet
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
123 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
TurricanTurricanSkrevet 19/03-03 14:52 
Globale rødder min bare...

Magen til uprofessionel "organisation" skal man da lede længe efter. Idioterne kan åbenbart ikke gennemskue at de gør sig selv en kæmpe bjørnetjeneste, ved den slags fysiske indgreb. Selv om det er forholdsvis uskyldigt.

Det skulle ikke undre mig om det var Venstres marketings folk der havde ansat dem. Det er lige præcis sådan noget der får hr og fru Danmark til at sætte krydset i den (rigtige) retning. :O)
The Gods pause for a moment...
RitesRitesSkrevet 19/03-03 14:53 
MIKA-L >
Rites >
Jeg kan bare ikke se andre løsninger, desværre.

Nej, men du vil jo så heller ikke prøve at finde en anden, men netop "bare" benytte dig af den forestående, nemlig krig.

Men hov, hvis jeg nu ikke gik ind for krigen, så må jeg jo i følge dig slet ikke blande mig, det må du undskylde. Jeg kan jo godt se det er nemmere at alle dem der vil debattere er enige om der skal være krig, og dem der vil noget andet så bare blander sig langt uden om. Så har I jo også automatisk ret hver gang - smart!


Vi kan da sagtens have en diskussion om det her. Det jeg finder latterligt, åndsforladt, barnligt og tegn på manglende hjerneaktivitet er, når folk smider maling efter politikere og går til demonstration uden rigtigt at noget vigtigt at sige, som man ikke har hørt før.

Jeg kan ikke se en anden løsning. Hvis jeg fandt en, ville det være en helt anden sag.
» a winner is you «
la0sla0sSkrevet 19/03-03 15:42 
Ja Svenning Dalgaard han er bare vild. :)
Angående olien er det jo heller ikke ligefrem panik, så længe der findes en markedspris på olie er det jo ikke svært at skaffe det. Udbydere er der jo nok af, men selvfølgelig er specielle aftaler dejlige at have.

Noget jeg måske synes er ligeså interessant er det faktum at Danmark er det eneste EU land udover briterne der stiller med væbnede styrker. Ikke engang Spanien eller Polen gør det, Spanien har endda styrker dernede men kun til arbejdet EFTER krigen. Og at vi så gør det ude det brede flertal og dermed bryder med næsten resten af EU er da noget af et skel.

Det betyder jo rent udenrigspolitisk at man vælger at følge USA i et og alt, også selvom FN ikke ønsker det. Det er noget af en drejning og det er nok heller ikke med Per Stigs gode vilje.
Interessant er det også at en dansk politiker som Per Skaarup kan udtale sig så snotdum til TV som han gjorde, jeg citerer efter hukommelsen: "Nu er det jo England og USA der i mange situationer har reddet Danmark, så derfor er det en selvfølge at følge dem i hvad de synes er rigtigt". Og ja i 'hvad de synes er rigtigt'. det er da snotdumt at udtale, alene fordi det jo, hvis man giver det lidt tanke-energi er en enorm afgivelse af Dansk suverænitet når man siger, at ens udenrigspolitik bestemmes tildels af USA fordi de beskytter os. Ergo vælger vi ikke selv, og vi kan heller ikke og vil måske ikke forsvare os selv. Det er jo afgivelse af suverænitet, også undrer det en at de under euro afstemningen kaldet euroen suverænitetsafgivelse. Jesus Christ.

Det er påtrods af Fogh og Dansk Folkeparti at jeg ønsker krigen... ikke med dem... men det er sgu et svært valg
Hvad sker der?
SoqratesSoqratesSkrevet 19/03-03 15:57, rettet 19/03-03 16:14 
King Chaos >
Soqrates >
Det burde være klart for alle at Nord Korea er en langt større trussel end Irak jeg mener landet er ved at have gang i et atomvåben program og de har på flere tidspunkter udtalt sig meget aggresivt overfor vesten sendt missiler over japan og det menes at deres nye missiler har en rækkevidde så de kan nå USA.


Jeps, og de er de næste på listen...

Teoretisk set ville det så ikke være langt klogere at angribe den største trussel først. Giver det ikke et billede til de små banan stater med sindsyge diktatorer at hvis man skaffer sig A våben så er man i sikkerhed for på det tidspunkt bliver det uinterresant at angribe landet.

Til Laos : Altså nu tror jeg heller ikke vi troede at DF politikere kunne komme med meget klogere kommentarer, trods alt er det jo et parti infesteret med ............, bare se på den ................. til Mogens camre.

* Var det bedre RJK? *
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/03-03 16:00 
Jeg synes faktisk også at det er underligt at den danske regering har valgt at vi skal være så aktive. Man kan netop godt støtte aktionen uden at deltage direkte i den.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/03-03 20:39 
JimPP >
Okay, her sad jeg så og ventede på ”Et Umage Par” og hvad toner frem på min skærm? Vores statsminister, der bliver ”overfaldet” af en knægt jeg vil vurdere til at være omkring 16 år? knægtens ”våben” består af en lille bøtte rød maling!

Hey - Det er hvad der sker, når man bliver disket i en Popstars audition.

Knægten udtaler senere: "Jeg dannede ROC (Rebels without a clue) alene med det formål, at blive kendt! For så kommer du i Seoghør og Godaften Danmark. Og du får damer. Og du bliver rig *Bling-bling*".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 19/03-03 20:44, rettet 19/03-03 20:44 
Tilsyneladende har malingsaktionen gået verden rundt og dermed alene demonstreret, at det ikke er alle i Danmark der bakker op om regeringens måde at gøre tingene på og at Anders Foghs udtalelser ikke skal ses som alle danskeres udtalelser.

Over 2/3 af Danmarks befolknings mening kan ikke komme igennem, men en uskyldig spand maling kan.

Så har jeg unægteligt svært ved at bliver sur over Globale Rødder...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SoqratesSoqratesSkrevet 19/03-03 20:47 
Hvorfra ved du det har gået verden rundt`, link perhaps?
RJKRJKSkrevet 19/03-03 20:48 
Intet link, men jeg så lige i fjernsynet at "malingsbilledet" blandt andet havde været i arabiske aviser. Så må det have været verden rundt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SaturinoXSaturinoXSkrevet 19/03-03 22:53 
Jeg syntes det var total underligt, at fyre maling på fogh, de skulle hellere tage selv og stå over for sådan et valg som fogh har...
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
BlossomBlossomSkrevet 19/03-03 23:17, rettet 19/03-03 23:18 
>>Sogrates<<
Teoretisk set ville det så ikke være langt klogere at angribe den største trussel først. Giver det ikke et billede til de små banan stater med sindsyge diktatorer at hvis man skaffer sig A våben så er man i sikkerhed for på det tidspunkt bliver det uinterresant at angribe landet.
<<


Nu I har så travlt med at diskutere om hvorvidt det er med A våben i Nordkorea, har i så overhovedet skænket det en tanke, at Saddam Hussein måske også har A våben liggende. Ingen kan vide det modsatte med sikkerhed, og jeg er da ret sikker på at han er temmelig kold overfor hvem han sender sådan et dyr afsted mod. Og så har vi problemet. Hvem smider den næste og hvor??
Nej efter min mening var det sgu for ringe at de ikke tog ham efter golfkrigen da de havde chancen, men dengang var begrundelsen at de ikke vidste hvem / hvad der ville overtage pladsen. Det er jo i og for sig rigtigt nok, men alligevel. USA har jo indtil 11. sep. haft rimeligt styr på IRAK!
Jeg synes det er fint at USA lige tager en omgang med diverse terror - aktive lande, men de skal bare have det hele frem til verdens befolkning istedet for at lade folk gå rundt i uvidenhed. Tidligere i tråden var der også 'en der gættede på at USA allerede har BIN LADEN, men hvem ved. Med Sikkerhed?? INGEN.
Der er så forbandet meget hemmelighedskræmmeri derovrefra..
En anden ting er dog at på grund af den teknologiske udvikling, internet og medier i det hele taget, er verden inden for de sidste 10-20 år blevet MEGET mindre.
Jeg føler faktisk at IRAK er temmelig tæt på mig. En ubehagelig tanke...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 19/03-03 23:21 
SaiYaJiN >
Jeg syntes det var total underligt, at fyre maling på fogh, de skulle hellere tage selv og stå over for sådan et valg som fogh har...

Nej, det kan ikke være let altid at skulle vælge for 5,6 mill. mennesker.
Han vil aldrig kunne gøre alle tilfredse ligegyldig hvad han gør. Uanset hvad sidder han der jo på grund af danskernes krydser..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 19/03-03 23:25 
RJK >
Tilsyneladende har malingsaktionen gået verden rundt og dermed alene demonstreret, at det ikke er alle i Danmark der bakker op om regeringens måde at gøre tingene på og at Anders Foghs udtalelser ikke skal ses som alle danskeres udtalelser.

Over 2/3 af Danmarks befolknings mening kan ikke komme igennem, men en uskyldig spand maling kan.

Så har jeg unægteligt svært ved at bliver sur over Globale Rødder...

Hvis det er sådan vi skal til at se på det, så ville det nok ikke være spændene at gå på gaden længere om et par år.
Den eneste grund til at han får sin mening frem er jo ved at begå en forbrydelse, og det er jo den medierne interreserer sig for, ikke selve meningen.
Nej så kan vi da ligeså godt få diktatur i DK også. Hvis vi alle skal rende rundt og overfalde hinanden for at komme i tv med vores holdninger så er der da ingen der gider være politikere længere..
De er jo trods alt også mennesker med familie, børn, hus, have og en lille vovse..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 19/03-03 23:32 
Ang. A-våben:
Hvorfor tror i egentlig at så ufatteligt mange mennesker dør af kræft i disse år ( og de sidste 10 år ).
Det er da udfaldet af alt det l... oppe fra Thule basen, og det Mega udslip der var fra Tjernobyl dengang i 70'erne.
De har jo i mange år holdt skjult at den strålings/giftssky der var blevet dannet efter eksplosionen var en tur hen over hele det østlige Europa, og inficerede største delen af NordNorges Ren-besætning og alle grøntsags- og kornmarkerne. Det har folk spist, og har fået giftstofferne lagret i kroppen.
Vi er sq mere påvirkede af det skidt og giftstoffer generelt end vi lige regner med..
Det værste der nogensinde er sket er sq opfindelsen af sådan nogle dårligdomme.
Hvad bliver det næste??
Menneskerne udrydder sq sig selv inden drivhuseffekten når at gøre det..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
la0sla0sSkrevet 19/03-03 23:38, rettet 19/03-03 23:39 
alt det der står ovenfor.. altså ikke for at være ubehagelig, men ved du hvad du snakker om/mener du det seriøst?
Hvad sker der?
BlossomBlossomSkrevet 19/03-03 23:55, rettet 20/03-03 00:00 
la0s >
alt det der står ovenfor.. altså ikke for at være ubehagelig, men ved du hvad du snakker om/mener du det seriøst?

Hvad for noget af det??
Hvis du mener Tjernobyl, så ja.. Har skrevet kæmpe opg. om det for et par år siden. ( kan da ikke helt huske detaljerne, men jeg er ihvertfald inde på noget rigtigt.)
Der har også været en masse i fjerneren om det for nogle år siden. Det var vidst værre end først antaget..
Men hvis du mener at jeg siger noget forkert så må du jo rette mig UNI-Boy ...;-D
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
la0sla0sSkrevet 20/03-03 00:11 
næh jeg er ikke ekspert, men så et britisk produceret dokumentar program der var i tjernobyl og helt konspirationsteoretisk og på den måde i tråd med hvad du mener ;). Well det de kom frem til var faktisk at der ikke var særlig farligt i de omkring liggende byer, men at det kun var inde ved selve kernen. Der bliver ikke født flere vanskabte børn der end andre steder længere, men det bliver det stadigvæk gjort til, da det giver en masse økonomisk støtte. Programmet var yderst seriøst, men som sagt jeg er ikke ekspert og ved ikke om det var rigtigt. også selvom jeg er uni boy... kattetøs
Hvad sker der?
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 00:19, rettet 20/03-03 00:19 
la0s >
også selvom jeg er uni boy... kattetøs

OOOh.. *Slaaam*
*G*
OK! Jeg har set noget lign. Også hvor de snakkede om at der ikke var så giftigt derooppe længere ( bla. på grund af at de jo har bygget en kæmpe beton-klump udenom kernen.
Den forurening jeg mener, er den som kom i månederne efter ulykken. Deres tal og udsagn med vanskabte børn osv. ved jeg ikke helt om jeg tror på, men jeg tror ihvertfald på at ulykken har en del af skylden for den store stigning i Kræftsyge...
(I et russisk program for ca. 1 år siden snakkede de dog om at der stadig sev en masse radioaktivt ud fra kerneen på grund af at betonen var porøs og revnet, og smulrede flere steder..)

UNI-Boy... (kom igen)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 20/03-03 00:21 
Blossom >
UNI-Boy... (kom igen)

Så nu er debatten altså stukket ned på et niveau hvor I kommer med "jeg tror nok-ker"?

Fint, så er jeg i hvert fald ude. DeluxScan, det må blive en anden gang vi skal have gang i en (seriøs) snak.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/03-03 00:28, rettet 20/03-03 00:29 
Shutup and play...... slæb en kasse guld øl ind på jeres værelse og spil noget PSO ~ lad politik til dem der har forstand på det
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 20/03-03 00:34 
Blossom >
Startede i ikke denne tråd for at folk kunne komme med deres meninger og synspunkter?

Der er vist ikke rigtig nogen der har svaret direkte på trådens egentlige spørgsmål, hvad man mener om hændelsen. (maling på Fogh) Der er i stedet sket en meget naturlig udvikling til at vi snakkede om hvad vi mener om hele situationen Bush/Fogh/Krig/Verdenssamfund

- hvordan det er blevet til registreringsafgifter og "hør lige hvad jeg skrev lidt om i skolen, men alligevel ikke kan huske" og brudstykker af tvprogrammer der engang er blevet set om A-kraft og personlige spekulationer (gæt) herom jah, det ved jeg ikke....
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RitesRitesSkrevet 20/03-03 08:54 
Hehe... Max off-topic ;)
» a winner is you «
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 09:05 
For måske lige at komme tilbage til emnet, så så jeg det tvklip af overfaldet som er linket et sted i denne tråd.

Det er helt utroligt hvor roligt og proffesionelt han egentlig tager sådan en happening.
Han valser bare videre ned af gangen med tonsvis af journalister flyvende omkring ham.
Uanset om man er enig med ham eller ej, så synes jeg faktisk at han klarer jobbet som Statsminister på en flot og præsentabel måde.

Sådan nogle unge mennesker som f.eks Globale Rødder har da en fuldstændig forskruet måde at komme ud med sine synspunkter på.
De skulle da tage at melde sig ind i et parti i stedet for.
Jeg mener at det er direkte dumt det den unge herre valgte at gøre. Han må mangle et par brikker et eller andet sted, for nok kommer han da ud med sit budskab, men jeg tror da at det bliver overskygget af folks foragt overfor den handling han gjorde.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:11 
Syntes snarere at de skulle melde sig ind i hæren, så de kunne lære ordentlig opførsel og disciplin.

Men det har de sgu ikke rygrad nok til.
» a winner is you «
SaturinoXSaturinoXSkrevet 20/03-03 09:20 
Ja, nu har de bombet 40 Tomahawk Missiler i bagdad..total meningsløst
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 09:24 
la0s >
Noget jeg måske synes er ligeså interessant er det faktum at Danmark er det eneste EU land udover briterne der stiller med væbnede styrker.

... Det er jo afgivelse af suverænitet, også undrer det en at de under euro afstemningen kaldet euroen suverænitetsafgivelse. Jesus Christ.


Hmm.
Jeg er faktisk enig med dig i det hele, men det med at de eneste styrker der bliver stillet til rådighed er DK og GB, kan jo også have noget at gøre med at de andre lande bare har travlt med at SNAKKE om støtte til terror nedkæmpning. Det er faktisk nogle af de andre europæiske lande der har råbt højest hvad angår at støtte USA efter den 11. sep., men DK og GB er så åbenbart de eneste der gør noget ved det. Desuden er det jo også de eneste to lande der endnu ikke er fuldgyldigt med i EU's fælles forsvar, som vi jo stemte imod og fik med i DE FIRE DANSKE FORBEHOLD (bla. forsvar og Euroen).

Hvad angår suverænitet, så mener jeg ikke at man kan undgå at afgive en hvis mængde suverænitet, når man er et lille land som DK. Meget af vores marked osv. afhænger jo af hvad de store lande foretager sig. ( Bare se hvordan i brokker jer over alle de spil der aldrig udgives herovre )
Vi er nødt til at følge verdensmagterne til en hvis grænse. Det gør resten af de europæiske lande jo også.
Hvis det skulle give krig i Europa, hvem skulle så hjælpe os? Meget er vi gode til, men hvor meget kan vi klare i en krig?
Men du har da ret i, at vi ikke skal afgive for meget suverænitet. Euroen er dog efter min mening en manglende ting i det danske samfund. Mange ting ville blive lettere, og så stor en afgivelse af suverænitet er det jo ikke.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 09:29 
Hvad mener du helt præcist med meningsløst??
Kan ikke lige placere din holdning...;-)

Meningsløst at fjerne Saddam?: Ingen ved hvad der sker bagefter..
Meningsløst at bombe?: Krig er i og for sig altid meningsløst. Især når man tænker på alle de civile der bliver dræbt..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:30 
Krig er da ikke altid meningsløst.

Det redder og beskytter liv og befrier folk?

Og tror ikke at det var en meningsløs bombning, nej.
Er ret sikker på at de havde en mening med at bombe det sted.
» a winner is you «
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 09:36 
Krig er da meningsløst.
Den har et formål, det kan jeg være enig med dig i, men man kan da ikke finde nogen mening i måden formålet bliver opnået på.
Tusindvis af mennesker skal nu dø, for at Saddam kan blive fjernet . MÅSKE...
I dette tilfælde er jeg enig i, at der er brug for den krig dernede, men stadigvæk vil jeg kalde den meningsløs på grund af de følger den får.
Se det fra en lille Irakisk drengs øjne.
Han ved ikke om han lever eller dør imorgen...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:39 
Det ved soldaterne heller ikke.

Men nu har jeg heller aldrig kaldt krig for en smuk ting.
Det ligger i menneskets natur. Vi har bare gjort krig meget værre end det engang var.

Vikingerne dræbte børn og voldtog kvinderne fordi de sgu ikke var rigtig kloge. Der var et valg.
Med bomber har krige fået et meget større mennesketab og desværre så ryger der mange uskyldige med.
» a winner is you «
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 09:42, rettet 20/03-03 09:43 
Soldaterne vælger selv...
De ved da hvad de risikerer når de vælger sådan et job..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RitesRitesSkrevet 20/03-03 09:45 
I krigstilstande bliver de ikke præsenteret med et valg.
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 20/03-03 10:10 
i og med de allerede er soldater har de truffet valget på et tidligere tidspunkt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PlaykidPlaykidSkrevet 20/03-03 10:15 
Blossom >
Sådan nogle unge mennesker som f.eks Globale Rødder har da en fuldstændig forskruet måde at komme ud med sine synspunkter på.
De skulle da tage at melde sig ind i et parti i stedet for.
Jeg mener at det er direkte dumt det den unge herre valgte at gøre. Han må mangle et par brikker et eller andet sted, for nok kommer han da ud med sit budskab, men jeg tror da at det bliver overskygget af folks foragt overfor den handling han gjorde.

Jeg synes faktisk de så fuldstændigt hjernevaskede ud, og jeg synes også det var en latterlig ting at gøre.
For mit vedkommende fremstod de som en par idioter, men det var selvfølgelig heller ikke der de ville have opmærksomhed.
Spiller nu: Halo 3
quadquadSkrevet 20/03-03 10:20, rettet 20/03-03 11:17 
Synes det var en glimrendende måde at skabe opmærksomhed på.

Har næsten ikke set billeder fra andre demonstrante ting end det, så det må være lykkedes efter planen.

De kunne også bare have spærret trafikken 10 steder i KBH og skabe kaos en hel dag, og så var der jo nok slet ikke nogen der ville brokke sig ;P
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/03-03 10:23 
Tror det er det div. gymnasier mv. har planer om i dag.. det lød det i al fald.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 10:28 
Wagner >
Synes det var en glimrendende måde at skave opmærksomhed på.


Det er da klart at det skaber opmærksomhed når man laver sådan noget l..., men stadigvæk er det handlingen der er fokus på, og ikke deres holdning.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
quadquadSkrevet 20/03-03 11:18 
Jeg tror ike på der er noget de kan gøre som på nogen måde vil skabe opmærksom til deres holdning. Den kender vi jo godt...
RitesRitesSkrevet 20/03-03 16:06 
Vi har værnepligt. Du har ikke en skid valg.

Medmindre du er kvinde, for some reason.
» a winner is you «
la0sla0sSkrevet 20/03-03 16:47 
Blossom >
la0s >
Noget jeg måske synes er ligeså interessant er det faktum at Danmark er det eneste EU land udover briterne der stiller med væbnede styrker.

... Det er jo afgivelse af suverænitet, også undrer det en at de under euro afstemningen kaldet euroen suverænitetsafgivelse. Jesus Christ.


Hmm.
Jeg er faktisk enig med dig i det hele, men det med at de eneste styrker der bliver stillet til rådighed er DK og GB, kan jo også have noget at gøre med at de andre lande bare har travlt med at SNAKKE om støtte til terror nedkæmpning. Det er faktisk nogle af de andre europæiske lande der har råbt højest hvad angår at støtte USA efter den 11. sep., men DK og GB er så åbenbart de eneste der gør noget ved det. Desuden er det jo også de eneste to lande der endnu ikke er fuldgyldigt med i EU's fælles forsvar, som vi jo stemte imod og fik med i DE FIRE DANSKE FORBEHOLD (bla. forsvar og Euroen).

Jeg er ikke sikker på om jeg skal forstå dette som en indvending. Jeg vil ikke være efter dig, men jeg tror du blander nogle ting sammen. Blandt andet det fælles forsvar og så at Danmark sender styrker med 'solidt mandat' ned til den persiske golf. De landene der råbte højst efter "911", skal jo først og fremmest gøre det (og det var også dybfølt), men man kan trække en lang tråd tilbage til Anden Verdenskrig for at aflæse, hvorfor landene i Europa beslutter som de gør. De lande der er imod dette angreb, ser jo ikke angrebet som nødvendigt i kampen mod terror, eller krigen mod terror som Bush har fået det navngivet. Det har ikke noget med forbeholdene at gøre, da det her foregik i FN regi nærmere end EU, men jo det er interessant.

Blossom >
Hvad angår suverænitet, så mener jeg ikke at man kan undgå at afgive en hvis mængde suverænitet, når man er et lille land som DK. Meget af vores marked osv. afhænger jo af hvad de store lande foretager sig. ( Bare se hvordan i brokker jer over alle de spil der aldrig udgives herovre )
Vi er nødt til at følge verdensmagterne til en hvis grænse. Det gør resten af de europæiske lande jo også.
Hvis det skulle give krig i Europa, hvem skulle så hjælpe os? Meget er vi gode til, men hvor meget kan vi klare i en krig?
Men du har da ret i, at vi ikke skal afgive for meget suverænitet. Euroen er dog efter min mening en manglende ting i det danske samfund. Mange ting ville blive lettere, og så stor en afgivelse af suverænitet er det jo ikke.

Jeg tror igen du misforstår mig, det var en sjov kommentar fra DFP da de har været meget bange for at afgive suverænitet. Nu er det jo heller ikke det som den danske regering officielt siger, men det var abre for at vise hvordan DFP fungerer/tænker. Angående markedet er det jo det der kaldes et frit marked, dvs. at det fungerer frit, men Danmark kan jo sagtens selv fastlægge en økonomisk politik helt modsat de andre, omend det vil være stupidt og farligt, men det kan i teorien gøres... om det så pga det i praksis er selvmord er mangel på suverænitet jo noget andet :)

En stor krig i Europa vil kræve amerikanernes hjælp ingen tvivl, men der er stor forskel fra at have brug for hjælp og sige at man faktisk ikke kan noget selv og vil følge USA i alt for at sikre landets sikkerhed. Jeg siger ikke selv at suverænitetsafgivelse er forkert, på visse punkter kan det jo være brugbart, eksempelvis vedr. euroen (der er jeg enig med dig) eller en anden form for afgivelse af suverænitet måske vedr. grænserne til Tyskland, hvilket jo faktisk var afgivelse af den selvbestemmelse af landets grænser til en vis grad, men det er jo også bare et eksempel. :)
Hvad sker der?
BlossomBlossomSkrevet 20/03-03 16:57 
>>La0s<<
Der har vi den igen UNI-boy.. *G*
Jeg tror faktisk det var nogenlunde det samme jeg mente, men jeg er ikke helt så god til at formulere det helt rigtigt.
Du virker som en temmelig belæst mand. Kan du godt lide politik??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
la0sla0sSkrevet 20/03-03 17:01 
jo jeg interesserer mig skam for politik, men er ikke ekspert.. men jo udenrigspolitik og historie finder jeg meget spændende.. men 'uniboy' ville nok aldrig studere det.
Hvad sker der?
Balsac ®Balsac ®Skrevet 20/03-03 19:39 
Joachim M Andersen >
folketingsmedlem Pernille Rosenkrantz Theil, var hende som inviterede dem ind på borgen.

Nej det var hun ikke. Med mindre du ved noget som aviserne ikke ved, når de skriver at hun ikke ventede gæster den dag.
Joachim M Andersen >
Hun tager ikke afstand fra aktionen. Det viser jo bare at Enhedslisten ikke er andet end et voldeligt, revolutionært parti, der ikke kan forstå demokratiets spilleregler.

Nu sympatiser jeg ikke med Enhedslisten, men du aner da tydeligvis ikke hvad du taler om ? Partiet har netop taget afstand fra hændelsen, så hvor henter du dit belæg for den udtalelse ?
AmbyAmbySkrevet 20/03-03 19:51 
Så vidt jeg har forstået kom de ind på hendes gæstekort.
Folk kan jo dog ikke bare vade ind uden lovlig grund.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/03-03 19:57 
Nej nej. De sagde de havde en aftale med hende! Derfor fik de et gæsteklistermærke på. De blev fulgt ind til Enhedslisten. Der fik en ansat hos enhedslisten af vide at de IKKE havde en aftale med hende af PK-T. Da vedkommende ville følge dem ud, var de allerede på vej ud.. troede vedkommende!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
CronossCronossSkrevet 20/03-03 21:46 
Dette emne er kørt langt ud over det relevante. En lang række indlæg vil blive slettet, og vi gider altså ikke det pjat igen.
Dette er godt nok et off-forum, men derfor skal det ikke udvikle sig som vi har set det gøre i aften.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/03-03 23:36, rettet 20/03-03 23:38 
En masse - for hovedemnet - irrelevante indlæg, som primært hører hjemme i vores besked-funktion, er hermed slettet. De pågældende brugere har fået udsendt en begrundelse.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DotManDotManSkrevet 22/03-03 16:48 
Globale Rødder opførsel er simpelt hen for latterlig og det irritere mig at medierne giver dem så meget opmærksomhed.
Der er ingen triviel om at man af de happenings de laver er kun for at få omtale.

At kaste maling på vores politikker fordi man ikke er enig er simpelthen for latterlig, skulle jeg så kaste hvid maling på Globale Rødder fordi jeg er uenig med deres holdning og hvad de står for og ikke mindst deres opførsel.

Hende BZ/Autonom Hash Junkie fra Enheds Liste, skulle da bare smides ud af folketinget, hun er til anarki så hvad laver hun der.

En ting som også har slået mig, hvorfor er det altid gymnasium elever som er med i sådan noget som Globale Rødder eller fiser rundt i byen og stopper trafikken.

Man ser feks. ikke en Handelsskole som laver sådan nogen hjerne døde ting, og man ser heller ikke en Handelsskole elev med punker hår og piercinger i hele hoved samt gammel slidt tøj som må være fundet i UFF 3 sortering.
NaieraNaieraSkrevet 22/03-03 16:50 
Læs venligst dit indlæg igennem, der er alt for mange fejl til at jeg kan tro på, at du har givet det en chance.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/03-03 16:52 
DotMan >
En ting som også har slået mig, hvorfor er det altid gymnasium elever som er med i sådan noget som Globale Rødder eller fiser rundt i byen og stopper trafikken.

Man ser feks. ikke en Handelsskole som laver sådan nogen hjerne døde ting, og man ser heller ikke en Handelsskole elev med punker hår og piercinger i hele hoved samt gammel slidt tøj som må være fundet i UFF 3 sortering.

Du tager så fejl...

Nej, jeg kender ikke nogen der er med i noget som Globale Rødder, men jeg kender folk der går på HTX (mig), HHX og det almene, og vi har ALLE været ude for at demonstrere op til flere gange i de snart 2 år jeg har været gymnasieelev. Når de i TV2 nyhederne siger at alle gymnasie elever i KBH har været ude at demonstrere, så er "gymnasie" det navn de bruger for ALLE gymnasiale uddannelser. F.eks. var der folk fra min skole, der demonstrerede i går.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
123 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig