X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Holder Super Mario 64 stadig?


Svar
PapandPapandSkrevet 13/11-03 22:55 
Købte for et par dage siden Super Mario 64 til min N64'er. Har spillet det meget i mine unge dage, og jeg ville nu se, om det stadig kunne fange mig. Det kunne det ikke...

Banedesignet er helt i top, men både styring og kamera er helt til grin. Kameraet satte sig ofte fast, og jeg hoppede flere gange i blinde. Den lidt kluntede styring gjorde det ikke bedre.

Er det mig der piver, eller er Super Mario 64 virkelig overvurderet?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
quadquadSkrevet 13/11-03 22:59, rettet 13/11-03 23:00 
Synes nu stærkt det virker som om du piver ;p

Men udover kameraet kan Marie 64 stadig fange mig 100%, føler samme glæde nu som da jeg spillede det dengang.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 22:59 
Spillet er gud!

EOD.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 23:25 
Hvis jeg havde en N64, kunne jeg godt finde på at spillet det, og jeg er altså ikke til 3D platformere. Mario 64 har jeg dog ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The BruceThe BruceSkrevet 13/11-03 23:35 
Jeps- Mario 64 holder stadigvæk 100!!!!

Et spil som jeg dog ikke kan sætte pris på efter alle disse år (til trods for at det for mit vedkommende klart er et af de mest spillede spil- EVER!!!) >> Goldeneye!!!

Når man har vænnet sig til Timesplitters 2 (...og frameraten), så er det UMULIGT at gå tilbage til single- men især multi-playerdelen og få bare lidt spas ud af det!!

Hvis I vil bevare jeres nostalgiske øje til Goldeneye, så lad vær' med at undersøge ovennævnte på egen hånd- det er som at finde ud af at éns eget barn i virkeligheden er spion for preuserne...eller nogen i den dur!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MadsMadsSkrevet 13/11-03 23:58, rettet 14/11-03 00:00 
Jeg er enig med dig Snowman, det kan heller ikke fange mig, som det gjorde så godt engang. Sådan er det dog med mange 3d titler, deres levetid er IMO ikke på højde med de udødelige 2d titler. Det kommer selvfølgelig an på hvilken genre vi bevæger os i, men set overall så formår de ikke at have et vedvarende fængende gameplay som de gamle 2d drenge.

EDIT: Der skal dog ikke sås nogen tvivl om at det var et spil der virkelig revolutionerede genren, og det får stadig dyb respekt i min bog. Men det er ikke noget jeg gider spille i dag.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
FanboyFanboySkrevet 14/11-03 07:14 
Mon ikke det hænger sammen med at det lige var en tand mere spændende på den tid fordi at det revolutionerede genren, og havde så god grafik?
JimPPJimPPSkrevet 14/11-03 09:49 
Måske er det bare vores forventninger der er blevet for høje - efter min mening holder spillet stadigt, man skal bare sætte sine forventninger et par år tilbage.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
AndyAndySkrevet 14/11-03 09:54 
Det er det eneste N64 spil jeg har og jeg kan simpelthen ikke blive træt af det - det spil styrer da!
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
DommergaardDommergaardSkrevet 14/11-03 13:08 
Det er self. ikke det samme som da det udkom, men stadig nice!

Mario 64 var ALT for fedt da det kom btw. ;)
jaesjaesSkrevet 14/11-03 13:32, rettet 14/11-03 18:07 
Snowman:
Sjovt, jeg sad faktisk og spillede det i går, og tænkte på, at det er vildt at det stadig holder :)
Jeg vil mene, at hvis det blev udgivet i dag, med bedre grafik, så vil det helt sikkert matche de bedste 3D-paltformere, rent gameplaymæssigt.

Mht. banedesignet, så synes jeg det er helt fint, og tror du er blevet "snydt" af den forældede grafik.
Prøv at forestille dig banerne, med mange flere detaljer (tænker ikke kun på teksturer EDIT: og polygoner) og effekter.

EDIT 2: Hmm, læste det som at du IKKE kunne lide banedesignet :/
Men kammeraet synes jeg heller ikke er dårligt. Væn dig evt. til at bruge højre og venstre C-knap, de steder hvor det driller.

For lige at vende tilbage til banedesignet, så synes jeg det er ret fedt, at nogle af banerne føles lidt 2D-agtige :)
AndyAndySkrevet 14/11-03 14:08 
Sonic.dk >
Det er self. ikke det samme som da det udkom, men stadig nice!

Mario 64 var ALT for fedt da det kom btw. ;)

Ja, det sy's jeg oss'...
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
JoachimMAJoachimMASkrevet 14/11-03 16:18 
Jeg synes stadig det holder - banedesignet er, efter min mening, højder foran Mario Sunshine. Kameraet har aldrig irriteret mig
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
DommergaardDommergaardSkrevet 14/11-03 16:47 
Mario Sunshine skuffede mig lidt :/
DanniDanniSkrevet 14/11-03 22:00 
Det er jo også klart når man har forventet en efterfølger til det bedste spil nogensinde som ville være bedre end netop det for det kan det jo naturligvis ikke være og i mine øjne vil super mario 64 altid være det bedste spil men lad os nu se hvad nintendo har oppe i ærmet for super mario 128
FourDFourDSkrevet 14/11-03 22:56 
Sonic.dk >
Mario Sunshine skuffede mig lidt :/


mario Sunshine skuffede mig MEGET!
bude være meget bedre, og mere i stil med det gamle.
men der er stadig håb forude! måske kan Mario 128 stille vores Mario sult, mn det får vi jo at se..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
nullernullerSkrevet 14/11-03 23:15 
er der nogle der ved hvornår mario 128 skulle udkomme
Nu med Xbox 360
DommergaardDommergaardSkrevet 15/11-03 00:32 
Håber også at de har gjort noget fedt ud af det! De har jo fordoblet 64'et til 128 ;)
millenniummillenniumSkrevet 15/11-03 09:06 
Kameraet i Mario 64 er et problem, men hey... det var også blandt de første platformsspil med fri kontrol i en 3D-verden. Alt begyndelse er svært.
Generelt må jeg også nok sige at Mario64 er blandt de bedste spil jeg nogensinde har spillet. Jeg nåede dog aldrig at gennemfører det 100%, men Bowser blev banket, og siden da har jeg dog ikke haft lyst til at vende tilbage.

Har fornyligt erhvervet mig Sunshine, men er godt lidt forbeholden pga kritikken. Nu må jeg se...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig