X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ultimative Killer Apps


Svar
OkottaOkottaSkrevet 13/11-03 19:41 
Hvilket ene spil, fik jer til at købe jeres konsoller ved launchen af disse.

Hvad fik jer til at købe netop dét ene spil, som det første, til en given konsol?

For mit vedkommende ser det således ud :

PlayStation: Gran Turismo (Jeg lånte det af min lillebror, inden jeg selv havde en PlayStation, og syntes spillet var fantastisk)

Nintendo 64: Perfect Dark (Jeg elsker FPS'ere, og spillet så unikt og lækkert ud)

Dream Cast: Soul Calibur 2 (Spillet så utroligt flot ud i butikken - flottere end noget jeg tidligere havde set på konsoller, så det MÅTTE jeg bare spille)

PlayStation 2: SSX (Jeg købte en del spil på launchen, men SSX var klart det bedste)

GameCube: Star Wars: Rogue Leader (Elsker Star Wars og shoot'em ups, og Rogue Leader lignede det ultimative Star Wars spil - hvilket det på mange måder også var og stadig er - og grafikken var, og er stadig, fænomenal)

Xbox: Halo (Elsker som sagt FPS'ere, og Edge gav det 10 + det så fantastisk ud i videoer)

Skal nok lige skynde mig at tilføje, at jeg ikke var med ved launchen af PlayStation og Nintendo 64, men at de spil jeg nævner "bare" var de første jeg købte, da jeg fik de to konsoller :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SolaegSolaegSkrevet 13/11-03 20:21 
Okotta >
Dream Cast: Soul Calibur 2 (Spillet så utroligt flot ud i butikken - flottere end noget jeg tidligere havde set på konsoller, så det MÅTTE jeg bare spille)

Ikke underligt, de plejer nemlig ikke at udgive 2'ern før 1'ern. Det var vel et must buy!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/11-03 20:25 
Jeg har dog aldrig købt en konsol ved launchen, men det som fik mig til at ville have en SNES var dog Super Mario World, Sonic til Megadrive, Mario 64 til N64 og Rogue Leader ved Gamecube. Det der fik mig til at skaffe en PS2 var Gitaroo Man, men underligt nok er der intet spil til xbox der har fået mig til at ville have den :)
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 13/11-03 20:34, rettet 13/11-03 20:35 
Here we goes:o)

Amiga 500: Pirates (Aldrig nogensinde har jeg brugt så meget tid på et enkelt spil som dette. Fik Amigaen og Pirates i Julegave, aldrig har jeg været så glad.)

PlayStation: Gran Turismo (Dette spil var/er stort. Så det hos en af mine kammerater, bagefter måtte jeg bare eje det)

Nintendo 64: Perfect Dark/Goldeneye (Maskinen fik jeg først lang tid efter launch, men disse to spil, var de første jeg købte til den. Specielt Goldeneye er betagende)

PlayStation 2: Midnight Club I (Ikke verdens bedst launch-titel, men jeg måtte bare eje et racer-spil med det samme. Klart min favorit genre)

Xbox: Halo (Dette er tilgengæld verdens bedste launch-titel. Men PGR er nu også meget tæt på.)

GameCube: Super Monkey Ball 2. (Endnu engang var jeg sent ude med købet af en Nintendo-konsol, men dette spil ejer mig. Fik dog hurtigt øjnene op for et'teren, der er en klasse over to'eren.

That's it. Det vil stadigvæk være Pirates, der står som det ultimative spil for mig, det var den barndom der røg dér.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
GatmanGatmanSkrevet 13/11-03 20:41 
Jeg tror kun der er to af mine konsoller, der er blevet købt med ét enkelt spil som katalysator hertil.

Sega Master System: Alex Kidd In Miracle World.

N64: GoldenEye.

Dog er ingen af dem købt ved launch af det nævnte spil.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 20:48 
Jeg tager nogle udvalgte konsoller, da jeg har et mærkeligt forbrug. Men læs og konkludér selv :-)

Nintendo 64

1st buy: Mario64
2nd buy: Zelda
3rd buy: Perfect Dark

Playstation

1st buy: Ridge Racer
2nd buy: Resident Evil
3rd buy: Final Fantasy VII
4,5,6 gang: Replay af klassetitler.

Gamecube
1st buy: Eternal Darkness
2nd buy: Wind Waker
3rd buy: Mario Sunshine
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 13/11-03 20:52 
Dreamcast: JSR!
MadsMadsSkrevet 13/11-03 20:55, rettet 13/11-03 20:57 
Jeg tror ikke nogensinde jeg har købt en konsol pga. ét spil alene. Faktisk er min PS2 den eneste konsol jeg har købt på selve launchdagen.

Måske lidt N64, jeg havde prøvet Mario64, og så købte jeg N64 + Mario64 bundlen. Men ikke med den hensigt at det var eneste grund til jeg købte den.

EDIT: Jeg har købt Mega Drive både for anden og tredje gang, kun med hensigt på at spille Shinobi III hvis det tæller :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JAAJAASkrevet 13/11-03 21:17, rettet 13/11-03 21:26 
ZX81: Ingen. Ville egentlig have en Spectrum, men havde ikke råd :P

Oric 1: The Hobbit

ZX Spectrum: Atic Atac, The Hobbit og Pyjamarama var vel de vigtigste årsager til, at jeg først fik en Spectrum.

Amiga: Buggy Boy/Ports of Call. Så dem hos en kammerat og vidste med det samme, at en ny æra var begyndt. Det første spil jeg selv fik til min amiga var dog Stunt Car Racer. Fik aldrig Buggy boy :P

Saturn: Sega Rally Championship
PlayStation: Ridge Racer Revolution
Nintendo 64: Wave Race
Dreamcast: Sega Rally 2 (KÆMPE skuffelse)
PS2: FFX (Skuffende)
Gamecube: Lidt af hvert
DizzyDizzySkrevet 13/11-03 21:23 
LOL Buggy Boy er også et af de spil jeg var vild med.. Suverænt 3D effekt...

Amiga: Shadow of the Beast

PSX: Alien Trilogy
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
PlaykidPlaykidSkrevet 13/11-03 21:53 
Sega Mega Drive: Løvernes konge:)

N64 - Super Mario 64, faldt senere for GoldenEye og Perfekt Dark 64.

Playstation2 - Intet, men jeg brændte for at få en maskine der havde bedre grafik end de andre.

Game Cube - Pefekt Dark Zero, det udkomme selvfølgelig aldrig til den platform:( Men så er det godt der er mario spil og andet guf.

Xbox - Halo. Jeg sad ustanseligt og gloede på de samme screenshots på skolens computere i frikvaterene i 10 kl. Jeg havde ikke noget særligt godt kendskab til spilsider den gang, så det var mest gamespot.com jeg brugte.
Spiller nu: Halo 3
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/11-03 22:15 
N64: GoldenEye - Blev omtalt som revolution af FPS-genren på konsol og levede op til det!
PS2: Grand Theft Auto 3 - Efter at have læst de tidlige anmeldelser og set de første filmklip, vidste jeg, at jeg måtte eje det!
Xbox: Halo - Jeg kunne ikke modstå den massive hype omkring dette spil og måtte, som den svage sjæl jeg er, give efter for presset.
GameCube: Det var egentlig ikke en specifik titel der "solgte" mig på Cuben, men vidste fra dens annoncering, at jeg skulle eje den, pga. mine positive oplevelser med N64. Min entusiame for konsollen er dog ikke stadig lige stor...

PS2 playkid >
Jeg havde ikke noget særligt godt kendskab til spilsider den gang, så det var mest gamespot.com jeg brugte.

Hey! Hvad skal det sige?! GameSpot er din GUD!
(...)
RafRafSkrevet 13/11-03 22:16 
SEGA Dreamcast fik jeg af mine forældre, jeg var pisse overrasket, vidste ikke hvad der skete :) selvfølgig med Soul Calibur! :P
PlaykidPlaykidSkrevet 13/11-03 22:40 
Hey! Hvad skal det sige?! GameSpot er din GUD!

Gamespot var simpelthen den eneste seriøse side jeg kendte den gang;)
Spiller nu: Halo 3
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/11-03 22:44 
Hvis man, som jeg, er GameSpot-fanboy kunne det bare godt lyde som om du omtalte den negativt ;-)
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig