X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rpg'er til PS2?


Svar
Homer00Homer00Skrevet 13/11-03 17:46, rettet 13/11-03 17:47 
Jeg kender ikke vildt meget til PS2'en, og kunne godt tænke mig nogle RPG spil. Jeg kender sådan set kun Final Fantasy og ... Ja, det var vist det.
Must eat - So cheap...
55 emne(r).
« < 1 2

Svar
SephirothSephirothSkrevet 14/11-03 13:46 
RJK >
SaGa-serien er altså generelt ikke ret spændende. Godt nok har jeg selv kun spillet Frontier 2, men jeg føler mig ret sikker i min sag...

SaGa Frontier 2 mener jeg faktisk er et helt udemærket spil, dog med et ret indviklet kampsystem. De håndtegnede baggrunde giver også spillet sin helt egen charme. Unlimited SaGa derimod, er en omgang hø, men jeg måtte eje det alligevel. Det er jo ikke hver dag, der kommer SquareEnix-spil til Europa =)

Jeg må give Cronoss og mange andre ret i, at FFX er et af de svageste spil i serien. Man kan kun hade de to hovedpersoner Tidus og Yuna (specielt efter grine scenen). Historien er egentlig meget god, men spillet er bare alt for lineært - nok pga. det manglende verdenskort, som burde komme tilbage i FF12!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 14/11-03 13:54 
Jeg synes, at der er næsten ligeså meget frihed i FFX, som de andre. Det er i hvert fald ikke det manglende verdenskort, der er skyld i den mindre frihed. Der er jo SERIØST mange steder, man kan lande med flyet, og tag f.eks. det store græsareal Monster Arena befinder sig på. Det er seriøst et stort sted, og er med til gøre at man ikke savner verdenskortet så meget. Selvfølgelig ville jeg have foretrukket den gamle stil, og håber da også den vender tilbage i 12'eren, men det blev altså gjort godt nok i FFX, på trods af alt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 14/11-03 13:57 
Sephiroth >
SaGa Frontier 2 mener jeg faktisk er et helt udemærket spil, dog med et ret indviklet kampsystem. De håndtegnede baggrunde giver også spillet sin helt egen charme.

Spillet er flot, men springene i historie og personer gør det virkelig svært at knytte sig til noget som helst og derfor virker det overfladisk.

Jeg siger på ingen måde, at det ikke kan spilles. Men man skal altså gå op i genren.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 14/11-03 14:03 
SaGa serien er vel lidt hardcore og man fatter ikke, hvorfor spil som dem kan udgives i Europa, når Chrono- og Xeno-serien ikke kan...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 14/11-03 14:20 
Dér blivet vi hurtigt enige! Og man kunne også nævne Front Mission.

Squares EU-politik giver bare ingen-som-helst-mening...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
55 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig