X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rpg'er til PS2?


Svar
Homer00Homer00Skrevet 13/11-03 17:46, rettet 13/11-03 17:47 
Jeg kender ikke vildt meget til PS2'en, og kunne godt tænke mig nogle RPG spil. Jeg kender sådan set kun Final Fantasy og ... Ja, det var vist det.
Must eat - So cheap...
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
Homer00Homer00Skrevet 13/11-03 17:46, rettet 13/11-03 17:47 
Jeg kender ikke vildt meget til PS2'en, og kunne godt tænke mig nogle RPG spil. Jeg kender sådan set kun Final Fantasy og ... Ja, det var vist det.
Must eat - So cheap...
AndyAndySkrevet 13/11-03 18:08 
Her er der nogle SuberB PRG's: Unlimited Saga, Dark Chronicle 1 og 2 skriver nogle flere når jeg kommer i tanker om nogle...
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
Homer00Homer00Skrevet 13/11-03 18:13 
Mange tak. Kan du fortælle lidt om dem?
Must eat - So cheap...
CronossCronossSkrevet 13/11-03 18:18, rettet 13/11-03 18:20 
Dark Chronicle er Dark Cloud 2. Dark Chronicle 2 er ikke engang blevet annonceret endnu.

Og der er vidt MEGET delte meninger om hvorvidt Unlimited SaGa blot er lidt hæderligt.

Personligt synes jeg godt om Kingdom Hearts, Dark Chronicle, Grandia 2 (Selvom det i højeste gard kan tilrådes at man spiller DC-versionen hvis man har muligheden), Wizardry og Wild Arms 3 er fremragende spil. Og så er der selvfølgelig Xenosaga :)

Presonligt synes jeg at FFX er ret så meget noget hø, især sammenlignet med de andre spil i serien. Jeg synes generelt at PSX´eren har langt bedre RPG´s, så det kan tilrådes at købe et par gamle klassikere.
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 18:32, rettet 13/11-03 18:33 
Florinda >
Her er der nogle SuberB PRG's: Unlimited Saga, Dark Chronicle 1 og 2 skriver nogle flere når jeg kommer i tanker om nogle...

Unlimited SaGa er overhovedet ikke specielt godt, og DC 1 (Dark Cloud) havde også store fejl.

Xenosaga er, sammen med FFX, det bedste RPG der er udkommet til maskinen.

FFX er selvfølgelig på ingen måde noget hø, og Wild Arms 3 er gjort meget, meget bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 13/11-03 18:38 
Mange af de spændende RPG'er til PS2 er desværre ikke udgivet i Europa (Xenosaga, Disgaea, Suikoden III etc.).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 18:39 
Nu er Disgaea jo også mere et SRPG...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 13/11-03 18:40, rettet 13/11-03 18:48 
Jeg synes også, at FFX er tæt på at være noget hø, men Cronoss og jeg er nok temmelig meget i undertal her, så spørgsmålet er, om du skal lytte til os :D

Dark Chronicle er jeg lige begyndt på, og det virker meget lovende.
Der er en lang tråd om spillet her:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=489&sort=0&start=0

Er enig i at du bør overveje nogle af PSX-spillene.
JAAJAASkrevet 13/11-03 18:41, rettet 13/11-03 18:43 
Må jeg have lov til på det varmeste at anbefale Shadow Hearts til PS2. Jeg spiller det for tiden og er ret begejstret.
CronossCronossSkrevet 13/11-03 18:48, rettet 13/11-03 18:49 
Shadow Hearts er også rigtigt godt ja :)

Spørgsmålet om FFX er noget hø er faktisk meget relevant, og svaret skal nok findes på denne måde: Hvis du kan lide at se film, gå af en MEGET fastlagt rute (Fra en side af skærmen til en anden), og se en meget feminin pubertetsunge rende rundt og fyre lad dialog af - så er FFX et fremragende spil.

Til spillets forsvar skal det dog siges at det ikke kræver ret meget af spilleren, grafikken er fremragende, og hele systemet med Sphere Grid er faktisk overraskende god (Omend det meget let kan misbruges på det groveste til at skabe über-karakterer).
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 18:56, rettet 13/11-03 18:58 
jaes >
Jeg synes også, at FFX er tæt på at være noget hø, men Cronoss og jeg er nok temmelig meget i undertal her, så spørgsmålet er, om du skal lytte til os :D

Helt ærligt, spil det i mere end 10 timer!

Og jeg giver ikke meget for din, Cronoss, mening om FFX, da det jo er tydeligt at du er negativ overfor det, "bare fordi", sådan har det været lige siden du så de første 10 sekunder af spillet hos mig, og det er ligeså tydeligt du bare skulle tage og holde dig til Morrowind. At du så kan lide nogle af PSX FF'erne, og ikke FFX, forstår jeg ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 13/11-03 18:57 
Jeg vil også godt rose Shadow Hearts. Ikke så fancy og nogle steder lidt kikset, men jeg synes helt bestemt det holder. Og ikke så anstrengende som jeg erkender at FFX kan være.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 13/11-03 19:00, rettet 13/11-03 19:12 
Naiera >
Helt ærligt, spil det i mere end 10 timer!

Nej sgu´;)

Hvis et spil ikke er sjovt efter 10 timer, eller ca. 25% af længden, mener jeg ikke, at det kan anbefales.
Homer00Homer00Skrevet 13/11-03 19:00 
Hvad er SRPG?
Must eat - So cheap...
CronossCronossSkrevet 13/11-03 19:04 
Altså Naiera, hvis du ikke kan huske det så ligger dit FFX altså her hos mig. Det er også blevet gennemspillet, men det var sgu kun fordi jeg har tvunget mig selv igennem det. Jeg synes da ikke at det er specielt dårligt hvis man ser det som et selvstændigt spil, men i serien Final Fantasy (Som du af en eller anden grund ikke helt fatter er en af mine yndlingsserier) er det klart et af de dårligste. Der er seriøst ikke meget man kan lave i det spil udover at klare historien, og derfor blev jeg hurtigt træt af det.

Du er åbenbart af den mening at jeg ikke kan lide japanske RPG´s fordi jeg ejer Morrowind, men faktum er jo at de spil jeg ejer flest af faktisk ER japanske rollespil.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/11-03 19:11 
Jeg synes også Shadow Hearts er et OK spil. Men man bliver altså træt..for ikke at sige UTROLIG træt af alle de fancy moves ens characters skal lave FØR de kaster deres spell.
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 19:16, rettet 13/11-03 19:19 
Du har ofte gjort det tydeligt at du foretrækker PC RPG'er og amerikanske konsol RPG'er. FF8 er forresten klart det dårligste i serien, for faen da også. Hvis man mener at FFX er det dårligste i serien, har man nogle underlige præferancer, eller så er man bare ikke ordentligt inde i sagerne.

Jeg husker tydeligt at du har mit FFX, men det lyder ikke så meget som om du er blevet færdig, da det faktisk er MANGE dark aeons at slå til sidst, og også lige en masse andet at lave...

Når jeg skriver at du burde holde dig til Morrowind, er det selvfølgelig ikke ensbetydende med at jeg siger, at du ikke kan lide japanske RPG'er, bare fordi du ejer det spil. Det er noget underligt noget at læse ud af det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 13/11-03 19:18 
Homer00 >
Hvad er SRPG?

Jaa det kunne jeg osse godt tænke mig at vide!
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 19:20, rettet 13/11-03 19:26 
Strategi-RPG. Fokus på store kampe på deciderede "battlefields", istedet for den sædvanlige Chrono Trigger eller Final Fantasy-way.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 13/11-03 19:25 
ahh tak så det er noget lignende baldurs gate.
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 19:27 
Overhovedet ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CalleCalleSkrevet 13/11-03 19:29 
Nå der kommer der ellers osse store kampe som ikke er tur baserede.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/11-03 19:34 
Tja, jeg kan egentlig kun nikke genkendende til Chronoss' mening om FFX. I modsætning til ham havde jeg dog ikke viljestyrken til at gennemføre det, men lagde det på hylden efter omtrent 25 timers spil.
Dermed ikke sagt at spillet ikke havde imponerende kvaliteter, såsom lyd- og billedsiden (minus dialogen), men alt i alt virkede det meget trægt og lineært.
(...)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/11-03 19:35 
Jeg tror han mener noget i retningen af Heroes of might and magic, hvor dine "brikker" bare er dine characters i dit party... men jeg ved det ikke, det er bare et bud :)
correct me if i am wrong... vil egentlig også selv vide det. :)
CronossCronossSkrevet 13/11-03 19:36 
Jeg kan bedre lide Morrowind end japanske RPG´s, men at sige at jeg bedre kan lide amerikanske RPG´s er nok lidt en overdrivelse. Der er ingen tvivl om at de bedste rollespil er amerikanske, men skulle jeg generelt anskaffe mig et nyt spil ville jeg klart kigge efter de japanske først.

Jeg mener også klart at FF8 er det dårligste FF spil, men der var der da i det mindste noget at lave. Jeg ved udemærket godt at der er et par Dark Aeons at slå, men hvis du ikke vil give mig ret i at FFX er det FF spil hvor der er klart MINDST at lave, ja så er det altså dig der ser noget forvirret på sagerne.

Faktum er at FFX på mange måder er et fint spil, men at det også har nogle gevaldige fejl i forhold til sin genre. Alene det faktum at man de første 3 timer spiller ca. 30 minutter af tiden og ser fim i resten, er altså værre end MGS.
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 19:50 
Hvad med den sjove hule, med alle de monstre, i FFX? Der er rigeligt at lave.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 13/11-03 19:54 
Hvis du mener Omega Ruins, så er det jo et af de eneste frie steder i hele spillet.
JAAJAASkrevet 13/11-03 19:56 
Naiera >
At du så kan lide nogle af PSX FF'erne, og ikke FFX, forstår jeg ikke.

Det er han så sandelig ikke alene om.
JAAJAASkrevet 13/11-03 20:01 
Calle >
Nå der kommer der ellers osse store kampe som ikke er tur baserede.

Kampene i SRPG'er er turbaserede og foregår lidt ligesom skak, i og med at man efter tur bevæger sig rundt på et område, der er delt op i firkanter.
AndyAndySkrevet 13/11-03 20:11 
Naiera >
Florinda >
Her er der nogle SuberB PRG's: Unlimited Saga, Dark Chronicle 1 og 2 skriver nogle flere når jeg kommer i tanker om nogle...

Unlimited SaGa er overhovedet ikke specielt godt, og DC 1 (Dark Cloud) havde også store fejl.

Xenosaga er, sammen med FFX, det bedste RPG der er udkommet til maskinen.

FFX er selvfølgelig på ingen måde noget hø, og Wild Arms 3 er gjort meget, meget bedre.

Hehe...Det var jo bare MIIIIN mening!:)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
JAAJAASkrevet 13/11-03 20:14, rettet 13/11-03 20:15 
Der er noget, du har misforstået. Naieras personlige mening er altid = fakta ;)
AndyAndySkrevet 13/11-03 20:16 
Sure!:) LoL...
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 20:16, rettet 13/11-03 20:17 
Når Homer00 skriver, at han ikke kender til PS2 RPG'er, er det ikke helt på sin plads at anbefale ting man selv synes om, som så godt som alle andre mener er noget hø. Det er jo ikke så heldigt for Homer00!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 13/11-03 20:20 
Det skal så siges at jeg faktisk tror at Unlimited SaGa vil tiltale mig en del, men at der er mange der har udtrykt en yderst negativ mening over det. Det skulle minde en del om de klassiske PC-rollespil fra 80´erne, og det er faktisk ret godt :)

Den bedste sammenligning er nok, at hvis man godt kunne lide at skulle vælge en specifik kommando til at gå op ad trapper med i Dragon Warrior 1, så kan man også godt lide Unlimited SaGa :)
RJKRJKSkrevet 13/11-03 20:22 
SaGa-serien er altså generelt ikke ret spændende. Godt nok har jeg selv kun spillet Frontier 2, men jeg føler mig ret sikker i min sag...

BTW er der da masser af frie ting at lave i FFX. De ligger bare altsammen til sidst i spillet, hvilket jeg godt kan være enig i ikke er en optimal løsning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AndyAndySkrevet 13/11-03 20:23 
Naiera >
Når Homer00 skriver, at han ikke kender til PS2 RPG'er, er det ikke helt på sin plads at anbefale ting man selv synes om, som så godt som alle andre mener er noget hø. Det er jo ikke så heldigt for Homer00!

Så slap dog af mand! Jeg kunne jo ikke vide at alle jer andre syntes det er hø'!
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
CronossCronossSkrevet 13/11-03 20:28 
Avoiding Thunder er altså ikke ligefrem en fed ekstra ting ;)
JAAJAASkrevet 13/11-03 20:32 
RJK >
SaGa-serien er altså generelt ikke ret spændende. Godt nok har jeg selv kun spillet Frontier 2, men jeg føler mig ret sikker i min sag...

Det er også det eneste spil i serien, som jeg har prøvet. I modsætning til dig er jeg så ret glad for spillet, men jeg indrømmer også, at min bedømmelse ikke er baseret på en fuld gennemspilning (endnu).
RJKRJKSkrevet 13/11-03 20:38 
Cronoss >
Avoiding Thunder er altså ikke ligefrem en fed ekstra ting ;)

Jeg sagde ikke at det var fede ekstra ting...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SquareSquareSkrevet 13/11-03 20:39 
Jeg ved godt Everquest er et MMORPG, men ville man kalde det et RPG, hvis nogen spurgte efter sådan nogle ?

Ligemeget om det er, eller ikke er, så kan jeg kun anbefale Everquest Online Adventures til Ps2. Det er fedt uden keyboard, men federe med.
It's only a state of mind.
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 20:48 
Florinda >
Så slap dog af mand! Jeg kunne jo ikke vide at alle jer andre syntes det er hø'!

Måske du selv lige skulle slappe af... Du kunne jo bare kigge et par anmeldelser (Dark Cloud og SaGa), for at finde ud af hvad folk mener om dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 13/11-03 20:55 
Jeg vil gerne give RJK og Naiera ret i at Der er masser at gi' sig til i FFX. Men som RJK siger er det meste dog placeret i enden.... Dog er "Monster Arena" ikke nævnt endnu og der er der virkelig noget at give sig til, dette bliver endda muligt at starte på lidt før midten af spillet.

Naiera, har du slået alle Dark Aeons i spillet?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JAAJAASkrevet 13/11-03 21:02 
Naiera >
Måske du selv lige skulle slappe af... Du kunne jo bare kigge et par anmeldelser (Dark Cloud og SaGa), for at finde ud af hvad folk mener om dem.

Jamen det kunne man da!

Game Rankings
Dark Cloud - PS2 Avg Ratio: 77%

Ikke lige frem noget hø, hvis man bruger den fremgangsmetode :)
JAAJAASkrevet 13/11-03 21:06 
Palsgaard >
Dog er "Monster Arena" ikke nævnt endnu og der er der virkelig noget at give sig til, dette bliver endda muligt at starte på lidt før midten af spillet.

Det var et godt stykke på den forkerte side af midten, da jeg spillede det.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 13/11-03 21:07 
De tre gange jeg har været igennem har det altid været før midten, altså tidsmæssigt set ud fra gennemførelsestiden :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JAAJAASkrevet 13/11-03 21:12, rettet 13/11-03 21:13 
Enten er du usandsynligt ringe til den sidste halvdel, eller også virker den første halvdel bare som et ondt år på mig ;)
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 21:16 
Palsgaard >
Dog er "Monster Arena" ikke nævnt endnu og der er der virkelig noget at give sig til, dette bliver endda muligt at starte på lidt før midten af spillet.

Naiera, har du slået alle Dark Aeons i spillet?

Monster Arena var det der sjove sted med monstrene jeg snakkede om...

Nej, jeg er ikke helt færdig med FFX. Jeg måtte videre med livet, da jeg blev færdig med FFX ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/11-03 21:17, rettet 13/11-03 21:23 
JAA >
Ikke lige frem noget hø, hvis man bruger den fremgangsmetode :)

Sjovt, jeg husker karaktererne som lavere, men nu var der jo heller ikke sindssygt meget godt at finde til PS2'en, da DC kom ud...

Og Monster Arena er omkring midten af FFX.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 13/11-03 21:21 
Naiera >
Palsgaard >
Dog er "Monster Arena" ikke nævnt endnu og der er der virkelig noget at give sig til

Monster Arena var det der sjove sted med monstrene jeg snakkede om...


Jeg troede du mente Omega Ruins/Dungeon hedder en af tingene :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
AndyAndySkrevet 14/11-03 10:24 
Naiera >
Florinda >
Så slap dog af mand! Jeg kunne jo ikke vide at alle jer andre syntes det er hø'!

Måske du selv lige skulle slappe af... Du kunne jo bare kigge et par anmeldelser (Dark Cloud og SaGa), for at finde ud af hvad folk mener om dem.

Århh du sku' nødig snakke!...
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig