X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PGR2


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 15:19 
Det er på høje tid med noget hype!

Alt tyder jo på at dette bliver det spil vi har ventet på siden vi købte vores xbox. Dette er grunden til at jeg købte det fjollede rat der står og bliver støvet oppe på loftet fordi der ikke er noget ordenlig online-racing på xboxen.

Jeg glæder mig Pænt(!) meget.

Nu har jeg ikke brugt min xbox i lang tid, pga mangel på tiltalende spil, men nu! nu vender den tilbage!
(jeg har så brugt tiden på Dacing Stage)

Om 15 dage...

Er i med på den?
Have you considered sucking less?
RaGeRaGeSkrevet 13/11-03 15:23 
Jeg så MajorP online med PGR2, så er det ikke allerede ude? Måske besidder han bare en anmeldelses-eksemplar?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SolaegSolaegSkrevet 13/11-03 15:23 
Off topig: Undskyld, men MrCase skal altså omtales i 3. person!
D.B.M.D.B.M.Skrevet 13/11-03 15:27 
RaGe >
Jeg så MajorP online med PGR2, så er det ikke allerede ude? Måske besidder han bare en anmeldelses-eksemplar?

Ifølge MSN's anmeldelse af spillet udkommer det først herhjemme den 28. november.

MSN
APHAPHSkrevet 13/11-03 15:31 
Glæder mig også til af få fingerne i dette spil, som er den udgivelse jeg har set mest frem til iår.
Jeg glæder mig især til at se hvordan online delen fungere, og jeg krydser fingre for at selve spiloplevelsen ikke bliver ødelagt af lamers, som det var tilfældet med Moto GP spillene.

Spillet er foreløbigt blevet anmeldt på TXB (4.9/5): http://www.teamxbox.com/view_reviews.php?id=633

og på MSN (5/6):
http://www.games.msn.dk/pgs/docs/reviewItem_dk.asp?icn=72364&pi=72351

OXM UK: 93/100

Icronticgames 95/100

http://www.icronticgames.com/index.php?location=1&&articleid=696
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 13/11-03 15:33 
D.B.M. >
Ifølge MSN's anmeldelse af spillet udkommer det først herhjemme den 28. november.

Ja det udkommer d. 28 herhjemme, men amerikanerne får det allerede på tirsdag...heldige svin
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 15:47 
Griberg >
Off topig: Undskyld, men MrCase skal altså omtales i 3. person!

Du har helt ret. MrCase er faldet af på den.

;)
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/11-03 16:03 
PGR2 er ikke så fedt i splitscreen.
Jeg så en grafikfejl i én af banerne.
Når man har fuldført ræset har de andre for lang tid til at blive færdige.

Det var vist det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MajorPMajorPSkrevet 13/11-03 16:11 
RaGe >
Jeg så MajorP online med PGR2, så er det ikke allerede ude? Måske besidder han bare en anmeldelses-eksemplar?

Kunne meget vel tænkes =) - og nej Rage - vil ikke spille MotoGP i stedet for PGR 2 ;p
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 16:20 
SeventhSun >
PGR2 er ikke så fedt i splitscreen.
Jeg så en grafikfejl i én af banerne.
Når man har fuldført ræset har de andre for lang tid til at blive færdige.

Det var vist det.


Hvad er det du siger??? ... MrCase havde da troet at du var 100% med på vognen!

...MrCase drømte om at vi to skulle cruise gennem Paris' gader.. sammen... mod verden. ...
*verdens mindste violin spiller for MrCase*
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/11-03 16:23 
så så - det er listen af fejl.

Hele listen af fejl.
Eller - de ting det er værd at sige noget negativt om ...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 16:28 
nååårrh...
*tører øjnene og tager en tudekiks*

Jamen, jamen... det bliver jo glade vinterdage!

Alt det sjov man skulle have haft med MM3 og MC2, men som jo af gode grunde ikke blev til noget, skal nu virkeliggøres!
Have you considered sucking less?
APHAPHSkrevet 13/11-03 16:28, rettet 13/11-03 16:29 
Jeg har en beta (2/3) af spillet, og der er fartfornemmelsen ikke alt for imponerende når man ser bilerne udefra. Er det også sådan i den færdige version af spillet

..selvom det selvfølgelig er ret ligegyldigt, da man ikke bruger den kameravinkel når man spiller spillet.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 16:30 
fartfornemmelse-smartfornæmselse. Snik snak!

Hvis du vil have det, så spil Wip3out! ;)
Have you considered sucking less?
APHAPHSkrevet 13/11-03 16:44 
Du kan med garanti ikke nævne en ordenlig racer der ikke har en god fartfornemmelse :)
Fart er selvfølgelig en vigtig del af denne genre, men desværre "glemmer" rigtigt mange udvikler, at spillene også skal beside et godt gameplay. Listen over racers der har lækker grafik og ingen gameplay -what so ever- er ihvertfald meget lang..men alligevel køber folk lortet :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 16:51 
man fristes jo til at sige det åbenlyse...

fartfornemmelse er ikke det samme som gameplay...

der var da ikke vildt meget fart i pgr1 men masser af lækkert gameplay...
Have you considered sucking less?
APHAPHSkrevet 13/11-03 17:03 
MrCase >
der var da ikke vildt meget fart i pgr1 men masser af lækkert gameplay...

Når jeg siger "god fart fornemmelse" så mener jeg at det føles virklighedstro, og det gør det i PGR. Jeg siger ikke at farten skal være ligesom i f.eks burnout serien, hvor farten er fuldstændigt opskruet, før en racer er god.
Men spil som GT3 og TOCA RD er skræk eksempler på racers der mangler fart.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 17:04 
klart for enhver :)
Have you considered sucking less?
RaGeRaGeSkrevet 13/11-03 17:40, rettet 13/11-03 17:40 
MajorP >
RaGe >
Jeg så MajorP online med PGR2, så er det ikke allerede ude? Måske besidder han bare en anmeldelses-eksemplar?

Kunne meget vel tænkes =) - og nej Rage - vil ikke spille MotoGP i stedet for PGR 2 ;p

Jeg er *GUD* i MotoGP.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 13/11-03 18:18 
SeventhSun >
PGR2 er ikke så fedt i splitscreen.
Jeg så en grafikfejl i én af banerne.
Når man har fuldført ræset har de andre for lang tid til at blive færdige.

Det var vist det.

Fra MSN.
Det lyder også lidt lamt:

"Et kritikpunkt er dog modstandernes AI, som er ren Gran Turismo, da de sjældent forsøger at undgå et sammenstød og de skubber og maser for at komme forbi, den slags er tåbeligt og kan være med til, at ødelægge noget af fornøjelsen ved et ellers gennemarbejdet spil."
MajorPMajorPSkrevet 13/11-03 19:27 
RaGe >
Jeg er *GUD* i MotoGP.

Hvis man er gud når man kører den modsatte vej på banen, så skal det nok passe...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 13/11-03 19:58 
jaes >
"Et kritikpunkt er dog modstandernes AI, som er ren Gran Turismo, da de sjældent forsøger at undgå et sammenstød og de skubber og maser for at komme forbi, den slags er tåbeligt og kan være med til, at ødelægge noget af fornøjelsen ved et ellers gennemarbejdet spil."

Hvis der pludseligt er kommet Gran Turismo AI, ind i PGR 2, så er der sket en nedgradering i AI'en, i forhold til det første PGR.

Det har jeg meget svært ved at tro på, og tror ikke helt Palle Jensen ved hvad han snakker om.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/11-03 20:29 
Jeg vil give Palle fuldstændig ret i sin beskrivelse.

Det sker ofte at modstanderen kører ind i én, nøjagtig som de gjorde i 1'eren.
Og det kan så godt tolkes som om de ikke er klar over man er der - men oftest kører de jo videre mens man selv banker ind i kanten, så jeg tror det er helt bevidst.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RaGeRaGeSkrevet 13/11-03 22:31, rettet 13/11-03 22:33 
MajorP >
RaGe >
Jeg er *GUD* i MotoGP.

Hvis man er gud når man kører den modsatte vej på banen, så skal det nok passe...



Fik at vide, at man skulle spille MotoGP som det gamle Road Rash. Du skal bare opføre dig ordentlig næste gang i MotoGP, ellers flyver der køller ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
APHAPHSkrevet 13/11-03 23:35 
SeventhSun >
Det sker ofte at modstanderen kører ind i én, nøjagtig som de gjorde i 1'eren.
Og det kan så godt tolkes som om de ikke er klar over man er der - men oftest kører de jo videre mens man selv banker ind i kanten, så jeg tror det er helt bevidst.

Selvfølgeligt er det bevidst. Hvis man ikke kører et svig ordenligt, så bliver man straffet for det, da aién forsøger at overhale inden om, hvilket for det meste resultere i at man selv spinder rundt eller ender i autoværnet...så kan man bare lære at køre ordenligt

Det kan ihvertfald ikke samlignes med GT3´s "ai", hvor ai kørene altid kører i en forud bestemt linje.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Per SPer SSkrevet 14/11-03 00:04, rettet 14/11-03 00:08 
Til Jaes og Okotta.

Hvad er det helt præcist I ikke kan forstå i MSN anmeldelsen af PGR2, når I påstår at Palle ikke aner hvad han taler om. Lige præcis alt hvad der er hjul på - er hans ekspertise.

I det her tilfælde taler I mod bedre vidende, da ingen af Jer har prøvet spillet. Styr Jeres bemærkninger og hold Jer til fakta.

Jeg sidder selv med spillet lige nu og sammenligningen holder.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 14/11-03 00:50 
Så spørger jeg kort:

Er AI'en i PGR 2, dårligere end i det første PGR?

Ja eller nej?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 14/11-03 06:16 
I den version jeg har, som er den næst sidste beta, er aien´s måde at køre på, næsten identisk med det første PGR1. Det skulle undre mig meget hvis udviklerne har formået at forringe spillets ai så drastisk.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 14/11-03 07:40 
ja ja ja... frem og tilbage med jer

Og ingen af jer tænker på at i jo aldrig for ai'en at se!

...ja man skal da spille live!

;)
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/11-03 09:28 
Jeg har spillet PGR i noget der ligner 27 timer - gennemført Kudos Challenge (uden snyd).

Jeg har spillet PGR2 i 15 timer ca.
Noget af tiden selvfølgelig på Live, men jeg har på intet tidspunkt opfattet AI'en som værende dårligere end første gang.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 14/11-03 10:18 
Paasch >
I den version jeg har, som er den næst sidste beta, er aien´s måde at køre på, næsten identisk med det første PGR1. Det skulle undre mig meget hvis udviklerne har formået at forringe spillets ai så drastisk.

Det ville osse undre mig meget, men Per S sidder med det færdige spil, så han må ku' fortælle om AI'en i 2'eren, er bedre, værre eller lige så god, som i 1'eren.

Jeg venter stadig på svar..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/11-03 11:37 
ja ja tak for det - så er man ikke god nok længere
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 14/11-03 13:26 
Per S >
Til Jaes og Okotta.

Hvad er det helt præcist I ikke kan forstå i MSN anmeldelsen af PGR2, når I påstår at Palle ikke aner hvad han taler om. Lige præcis alt hvad der er hjul på - er hans ekspertise.

I det her tilfælde taler I mod bedre vidende, da ingen af Jer har prøvet spillet. Styr Jeres bemærkninger og hold Jer til fakta.

Jeg sidder selv med spillet lige nu og sammenligningen holder.

Jeg har så aldrig sagt, at Palle tager fejl. Jeg citerede bare hans anmeldelse, og kommenterede objektivt det han skrev.
Så vær lige rar at læse folks indlæg, før du deler øretæver ud...
enfenenfenSkrevet 14/11-03 14:18 
I PGR var AI'en ikke meget bedre end i Gran Turismo. Jeg oplevede ofte, at AI'en bare bankede op i røven på en, når jeg bremsede ned ved et sving, som om jeg ikke var til stede. Det samme var nogle gange tilfældet på lige strækninger.

PGR er dog stadig kongen over bilspil.

Dette er min mening.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 14/11-03 15:39 
SeventhSun >
ja ja tak for det - så er man ikke god nok længere

Jo jo - selvfølgelig er du god nok :-)

Var bare ikke først sikker på, om det var den fulde og komplette udgave af PGR 2 du havde spillet - er det det? Er det den amerikanske udgave af spillet du har fået fat i?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MajorPMajorPSkrevet 14/11-03 15:54 
For både SeventhSun og jeg, gælder det den færdige PAL udgave. Skal ikke kunne sige det med Per S, men det går jeg da ud fra? :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/11-03 17:57 
Til okatta--->
Jaeh, når det kommer boxed og med wrapping og hele svineriet + dansk manual, så tror jeg ikke der er tale om et betaudgave ;)
I win, you loose
MrCaseMrCaseSkrevet 14/11-03 19:28 
MajorP >
For både SeventhSun og jeg, gælder det den færdige PAL udgave. Skal ikke kunne sige det med Per S, men det går jeg da ud fra? :)

Jeg tror uden sammenligning du er den mest snot-forkælede møgunge, jeg nogen sinde har mødt!

;)

Øv! ...jeg vil os!!!
Have you considered sucking less?
MajorPMajorPSkrevet 14/11-03 19:53 
Tal pænt om SeventhSun ;p
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
Per SPer SSkrevet 14/11-03 22:44, rettet 14/11-03 22:49 
Jeg har haft 3 versioner ialt. Preview, debug, og så den endelige PAL release som køres lige nu.

Mht. til AI.

Uden at udtale mig om min endelige vurdering, så mener >> jeg << at problemet afhænger af den sværhedsgrad man vælger.

Dertil skal det nævnes at jeg yderst sjældent bruger >> meget << tid på bilspil, medmindre de er af en kvalitet som Project Gotham Racing 2.

Desuden har jeg spillet både DC originalen og det forige Project Gotham for lige at bekræfte min baggrundsviden.

Selvom jeg normalt ikke bruger tid på at fordybe mig i bilspil, Burnout 2 og arkaderacere er mere >> min << smag, så sørger gameplayet og Kudos systemet i PGR for at jeg faktisk gider at drøne rundt på den samme bane flere gange - bare for at forbedre min score. Lidt af en sjældenhed.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 16/11-03 19:54 
Enfen >
I PGR var AI'en ikke meget bedre end i Gran Turismo. Jeg oplevede ofte, at AI'en bare bankede op i røven på en, når jeg bremsede ned ved et sving, som om jeg ikke var til stede.

Du må aldrig sammenligne AI'en i PGR med Gran Turismo.

Bilerne banker op i dig, i PGR, netop fordi du ER tilstede på banen = De vil forbi dig, forbi de kæmper imod dig. I PGR kører AI'en aggressivt - det gør den slet ikke i GT.

Og hvad ville du selv gøre, hvis den forankørende bil pludseligt bremser ned? Mon du vil køre op bag i ham? Ja mon ikke. Så hvorfor må AI'en ikke osse gøre det?

I GT ligger bilerne bare og kører "som perler på en snor" gennem banerne, og afviger aldrig fra denne linje - sådan kører bilerne ikke i PGR.

Det er forskellen på god AI og dårlig AI, og hvis det ikke bliver ændret i GT4, så ser det sort ud.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RebelheartRebelheartSkrevet 16/11-03 19:58 
Okotta >
Og hvad ville du selv gøre, hvis den forankørende bil pludseligt bremser ned? Mon du vil køre op bag i ham? Ja mon ikke. Så hvorfor må AI'en ikke osse gøre det?

Jeg håber ikke, at du har kørekort Okotta!
OkottaOkottaSkrevet 16/11-03 20:04 
Hvis den forankørende bil i et bilspil, pludseligt bremser ned, og man gerne vil forbi, så kan man køre op i bagenden af bilen, for at puffe den væk - og det gør AI'en osse i PGR.

Hvis Enfen har kørt dårligt i et sving, og AI'en vil forbi fordi den er tæt på, så vil den puffe til Enfen - simple as that.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MrCaseMrCaseSkrevet 22/11-03 10:13 
... så er der under en uge tilbage ...

Jeg sover ikke så godt om natten mere...

;)
Have you considered sucking less?
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/11-03 11:31 
Okotta >
Tror ikke helt Palle Jensen ved hvad han snakker om.


Hmmm... måske skulle jeg lave det til min tag-line :):):)
APHAPHSkrevet 23/11-03 23:07 
Her er en lille film af en der kører en HEL omgang på Nürnburgringen i en Porsche 911 GT1.

Har desværre ikke selv haft mulighed for at teste filen, da min pc ikke kan afspille WMV filer mere(F*** virus), men filmen skulle efter sigende være vær at dl:)

64MB (ca 7min)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MrCaseMrCaseSkrevet 27/11-03 13:08 
...Sure is exciting now...
Have you considered sucking less?
APHAPHSkrevet 27/11-03 21:23 
Er der nogle der ved hvilken klasse i Kudos World Series man skal køre for at unlocke Nürburgringen?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig