X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Eek! Gamecube 2 i 2004!


Svar
3of193of19Skrevet 13/11-03 14:23 
From Gamefront:
"Gamecube 2 erscheint Ende 2004
13.11.03 - Der Gamecube 2 soll in Japan Ende 2004 auf den Markt kommen. Das bestätigte Nintendos Managing Director Yoshihiro Mori gegenüber der Nachrichtenagentur Bloomberg. Falls es möglich ist, soll der Gamecube 2 laut Mori zum selben Zeitpunkt auch in den westlichen Märkten ausgeliefert werden.

Die neue Konsole soll erstmals auf der E3-Messe im Mai 2004 in den USA vorgestellt werden."

Translation:
The targeted launch date for Gamecube 2 is end of 2004 according to what Nintendo's Managing Director Yoshihiro Mori said to news agency Bloomberg.
If possible, the system will be released simultaniously in all markets said Mori.

The system will make it's debut in May 2004 at the E3 show in the USA.

Link...
RaGeRaGeSkrevet 13/11-03 14:26, rettet 13/11-03 14:27 
Fedest! så kan Nintendo endelig få sig et forspring, hvis konsollen kommer til at sælge sig som varmt brød - jeg har allerede lagt penge tilside :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
tastasSkrevet 13/11-03 14:27 
Ehm...Aprilsnar hører til i en anden måned.

Ej, seriøst...Det kan de da ikke mene?!

Det vil jeg rigtig gerne se nogle flere kilder på, for det er sku' for hurtigt de gør det!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 13/11-03 14:28 
ALT for tidligt! Forfanden da, lad os nu nyde GC'en først! Grrr.... :(
RonaldoRonaldoSkrevet 13/11-03 14:32 
Den bliver nok fremvist i 2004, men at den bliver udgivet på marked er meget usandsynligt. Jeg tror personligt selv på 2005.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/11-03 14:36 
wow vildt!

Jeg synes at Wind Waker, Sunshine, Animal Crossing, Super Monkey Ball, Metroid Prime og Eternal Darkness var maskinen værd.

Det er altid trist hvis ens hardware bliver forældet for hurtigt, men hvis Nintendo til gengæld kan få lidt forspring, så er jeg 100% positivt stemt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3of193of19Skrevet 13/11-03 14:36, rettet 13/11-03 14:36 
Hvis Gamefront skriver de har det fra Bloomberg, så er det godt nok for mig.
Meeeeen man skal jo lige huske at Nintendo er berygtet for at forsinke sine konsoller.
DommergaardDommergaardSkrevet 13/11-03 14:36 
Starten af 2005 er passende! Ikke før... det er til grin så hurtigt det går!
RafRafSkrevet 13/11-03 14:38 
What??? Shit man, det har selvfølgig sine fordele med at lancere den tidligere men, lad os få tid til at nyde Gamecube'en :)
RJKRJKSkrevet 13/11-03 15:01, rettet 13/11-03 15:02 
3of19 >
Meeeeen man skal jo lige huske at Nintendo er berygtet for at forsinke sine konsoller.

"Nintendo 64 kommer før PlayStation"

"Nintendo 64 kommer samtidig med PlayStation"

"Nintendo 64 kommer lidt efter PlayStation"

"GameCube kommer samtidig med PlayStation 2"

"GameCube kommer lidt efter PlayStation 2"

Lad os slå lidt koldt vand i blodet. Som 3of19 siger, så holder Nintendos første udtalelser om udgivelsesdatoer normalt ikke. Mildt sagt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 13/11-03 15:02 
Hvis den ikke er bagudkompatibel, så er det efter min mening temmeligt tåbeligt at lancere den allerede nu - men navnet GameCube 2 antyder vel også at den er bagudkompatibel :)

Bloomberg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 15:04, rettet 13/11-03 15:09 
Hvad?! Fedt! Mere Nintendo er altid godt - Meeeen...I think, I see a new Dreamcast!

Edit: Jamen er det ikke "bare" det nye device, de har snakket om? Tror ikke det er en ny konsol.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 13/11-03 15:09 
RJK >
Som 3of19 siger, så holder Nintendos første udtalelser om udgivelsesdatoer normalt ikke. Mildt sagt...

Og for nylig har de udtalt, at den næste konsol kommer før Sony og Microsoft's næste. Så det er sikkert samme historie igen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 13/11-03 15:40, rettet 13/11-03 15:40 
Det ville mildest talt ikke være en god idé for Nintendo at have den mindst kraftige hardware i næste omgang.
RaGeRaGeSkrevet 13/11-03 15:43, rettet 13/11-03 15:50 
Så meget satser Nintendo heller ikke på hardwaren, men nok mere på spillene, selvom det nok ville være fatalt i nogens øjne (bare spekulationer fra min side). PS2'en er egentlig en udemærket maskine iforhold til GCN og Xbox, som nogenlunde kan følge med på det grafiske område, men bare var hardware mæssigt svær at lave spil til i starten. Nintendo er jo også kendt for spillenes kvaliteter og ikke det grafiske altså hvad angår *in-house* udviklingerne.

Det samme gælder altså også for Dreamcasten. Den var den første next-generation konsol og havde en fremragende hardware og havde uanede resourcer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 13/11-03 15:47, rettet 13/11-03 15:48 
Bloomberg >
The company will start selling the next-generation video game machine next year in Japan. It didn't say whether the machine would be hand-held.

Hmm, måske er der slet ikke tale om Gamecube 2, men snarere GameboyNext...
Sony planlægger jo at komme med PSP i slutningen af 2004, så det ville ikke være tosset for Nintendo at gå til modangreb der.
RaGeRaGeSkrevet 13/11-03 15:52, rettet 13/11-03 15:53 
Jeg tror faktisk du er inde på noget rigtigt der. Det ville være en mere logisk forklaring, at udgive en GBA2 istedet for en Gamecube 2, når de nu engang sidder på største delen af markedet for håndholdte konsoller.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 13/11-03 16:00 
Hvis jeg var Nintendo, ville jeg også overveje seriøst at lave en totalt opgraderet Game Boy, for GBA kommer teknisk til at halte klart bagefter PSP, som jeg ser det.

Men Nintendo er jo ikke kendt for at udskifte deres maskiner sålænge de sælger - og det gør GBA jo...

One way or the other: Nintendo går nye veje, hvis det her holder stik :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 13/11-03 16:14 
En bærbar udgave af GameCube'en ville være en super ide. De små diske er vel i cirka samme størrelse som dem PSP'en kommer til at bruge, så størrelsen på maskinen kunne teoretisk set godt blive acceptabel.

Med iQue har de allerede eksperimenteret lidt med noget nano-tech-halløj, så mon ikke de med et års ekstra erfaring vil kunne gøre en GameCube håndholdt.

Den ville overgå PSP'en grafisk, og have et stort udvalg af spil allerede fra launch.

Men jeg drømmer nok bare..
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
tastasSkrevet 13/11-03 16:19 
Kontrol fladen på den håndholde GC skulle i hvert fald være ret omfattende så.

Den skal jo rumme alle de knapper som der på en GC kontroller for at den kan være direkte kompitabel med GC spil. Tror det er svært at lave, samtidig med at den skal være lille.

Det ligger lidt længere ude i fremtiden ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
FourDFourDSkrevet 13/11-03 16:27 
jeg syntes jeg har hørt at det kommer i 2005..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JAAJAASkrevet 13/11-03 17:15 
Chrono >
Med iQue har de allerede eksperimenteret lidt med noget nano-tech-halløj, så mon ikke de med et års ekstra erfaring vil kunne gøre en GameCube håndholdt.

Nano-tech? Øøh, jeg tvivler.
ChronoChronoSkrevet 13/11-03 17:17 
Det er muligvis bare et smart ord, men Nintendo og Sony bruger det tilsyneladende om teknologien i iQue og PSX.

Nintendo 64 Nano-Technology inside
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 13/11-03 17:25, rettet 13/11-03 17:26 
Det er decideret misbrug af begrebet. En nanotek konsol ville være så lille, at den kunne placeres direkte på synsnerven.

Men smart lyder det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-03 17:28 
Men hvor skulle strøm stikket så side? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
psychomantispsychomantisSkrevet 13/11-03 17:46, rettet 13/11-03 17:46 
JAA >
Det er decideret misbrug af begrebet. En nanotek konsol ville være så lille, at den kunne placeres direkte på synsnerven.

Men smart lyder det.

Det er nu ikke helt rigtigt. Nanoteknololgi er teknologi af størrelsordenen nanometer (en milliardentedel meter). Du kan f.eks. forestille dig en chip bestående af kredsløb af den størrelsesorden. Men det betyder ikke at at man ikke kan benytte den slags cips i ting af makrosopisk størrelse som f.eks. en konsol. Så jo computere og konsoller man kan holde om eller stille i stuen kan sagtens indeholde nanoteknologiske ting og sager.
Jeg er ved at skrive speciale i teoretisk faststoffysik og beskriver spin-transport i et system af nanometer størrelse. Dette vil på sigt kunne bruges til at fabrikere meget små chips (det vil sige meget mindre en dem idag) der kan bruges som eksempelvis hukommelsesenheder i fremtidige comutere. Som jo helt sikkert kan laves uhyggeligt små, men ikke nødvendigvis er det.
la0sla0sSkrevet 13/11-03 18:47 
Med al den fare for at lyde gammel, føles det så bare ikke som "yesterday", at vi fik Gamecuben og PS2en. Jeg føler ikke rigtig at maskinerne er "gamle" per se!?!?
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 13/11-03 18:52 
Jeg synes faktisk at PS2 allerede virker lidt forældet rent grafisk.
Blandt andet har den svært ved at vise store "baner" ordentligt, hvis grafikken ikke skal ligne grafik fra "Last Gen".
Cuben måtte gerne leve en rum tid endnu.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/11-03 19:17 
JAA >
Det ville mildest talt ikke være en god idé for Nintendo at have den mindst kraftige hardware i næste omgang.

Jeg mener efterhånden at alle de nye konsoller er så kraftige, at selve det element med kraftigste hardware er underordnet. Ja, det er selvfølgelig godt at have den kraftigste hardware, men det er uden tvivl spillene at jeg ville kigge efter.
MarcusMarcusSkrevet 13/11-03 19:22, rettet 13/11-03 19:23 
Satser på det George Harrison(Ikke fra Beatles) :) sagde i sit interview, at de vil lade GBA'en konkurrere med PSP og nok nærmere med GC forbindelses muligheder og tilbehør.

Synes også hardware er rimelig uvigtig som den retrofan jeg er.
tastasSkrevet 13/11-03 19:31 
Nu er GH fra Beatles jo også død, så nok begrænset hvad han kan udtale sig om mere ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/11-03 19:34 
jaes: Du har jo set JakII? Hvordan kan du undgå at være tilfreds med PS2?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JAAJAASkrevet 13/11-03 20:05, rettet 13/11-03 20:11 
Psychomantis: Det er jeg godt klar over. Jeg forsøgte bare at gøre størrelsesforholdet, hvis man lavede en konsol som iQue med nanoteknologi, tydeligt.

Jeg er overbevist om, at begrebet nanoteknologi omgås ret lemfældigt i den artikel, der linkes til.
MarcusMarcusSkrevet 13/11-03 20:08 
Tas>> Ja det ved jeg :) Tænkte over det tidligere også, sjovt sammentræf med de navne :) Spurgte rent faktisk en om han var død da jeg overvejede om han på en eller anden måde måske var kommet ind i konsol branchen hos Nintendo :)
JAAJAASkrevet 13/11-03 20:08 
Svovlmunk >
Jeg mener efterhånden at alle de nye konsoller er så kraftige, at selve det element med kraftigste hardware er underordnet. Ja, det er selvfølgelig godt at have den kraftigste hardware, men det er uden tvivl spillene at jeg ville kigge efter.

Samme her, men når Nintendo nu ikke formår at ramme det, de brede masser mener er cool, i deres spil, så vil det altså være yderst uheldig også at have ry for at have den "svageste" konsol.
jaesjaesSkrevet 13/11-03 20:18, rettet 13/11-03 20:18 
Born2Play >
jaes: Du har jo set JakII? Hvordan kan du undgå at være tilfreds med PS2?

Der er selvfølgelig positive undtagelser :)

Nej, du har nok ret mht. nyere spil, og bøtten måske er ved at vende, da der heldigvis, er en del nyere, og kommende spil, der er ret flotte.
Normalt taler man jo om generationer inden for hver konsol, og jeg synes at mange af launch-spillene var rimelig sløje rent grafisk (1. genreration), det samme var den næste bølge af spil der udkom. Men PS2 har jo også fået stor kritik for at være svær at udvikle til...
Kill Zone, GT 4 og MGS 3, ser i hvertfald lovende ud, rent grafisk :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/11-03 14:24 
Mærkelig artikel?

Hvad siger I?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 16/11-03 14:35 
Hmm.. øv, så er det nok ikke en håndholdt :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/11-03 14:41 
Codename: Dreamcast 2!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
tastasSkrevet 16/11-03 15:57 
Det kan da godt være en håndholdt.

En supercomputer som rummer 1000 af de chips der skal bruges til konsollen fylder kun det samme som et TV.
Det er da vildt!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 16/11-03 16:21 
Tror på det bliver et vildt dyr! Er bare bange for at Sony vil dominere markedet, igen :(
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig