X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario Kart 7.9 på IGN


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/11-03 10:13 
Overskriften siger alt, hvad siger I?

Ændrer I radikalt jeres holdning til spillet og lader hypen dø ud eller er I ligesom mig fuldstændig ligeglade? :-)

IGN anmeldelse
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
75 emne(r).
« < 1 2

Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/11-03 21:56 
Et lille kritikpunkt syntes jeg måske er, at man ikke kan hoppe med bilen, og derefter skride i svingene.
RaGeRaGeSkrevet 16/11-03 22:34 
Det er godt nok tragisk, hvis man ikke kan det i spillet. Det var en af mine hovedingredienser for succes.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HulleHulleSkrevet 16/11-03 22:49, rettet 17/11-03 11:28 
Man kan da skride så tosset man vil. Dog man ikke kan hoppe, er turbo muligheden som optjenes under at skride sidelængs da velkommen.

Mig og en af mine kammerater har gennemført spillet i alle sværhedsgrader på 5 timer, og mener selvfølgelig at det af denne grund er for nemt.

***MINI SPOILER***

Givet, vi mangler det ekstra man får når alt er klaret i 150cc, men det er højst sandsynligt intet problem da sværhedsgraden ikke bliver sadt op.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AsseAsseSkrevet 16/11-03 22:50 
Fox: Jeg tror ikke vi snakker om det samme. De kører ikke bedre (det gør de måske også), men decideret hurtigere! Sådan er det også i multiplayer.

Rage: Ja, også min. Mine venner fattede aldrig hvad jeg lavede selvom jeg forklarede det 100 gange:P
KalicolaKalicolaSkrevet 17/11-03 13:38, rettet 17/11-03 13:38 
Jeg har spillet det hele weekenden (4 player).. ok here goes...

I stedet for at jeg forklarer min røv i laser over, hvorfor jeg syntes alt muligt, får i bare lige en lille liste, over mine meninger (uden forklaringer)

Fedt at man kan unlocke ting :-)
Multiplayer delen er helt i top, og super underholdende, da ALLE kan være med.
gode nye våben (special items)
lækker grafik, yderst behageligt at se på.
masser af characters og karts.

hvor er hoppet?
hvor er fjeren?
hvor er ghost valley?
hvor er "undvig banan skralden"?
hvor er "hæng et skildpaddeskjold bag din vogn som beskyttelse"?
Hvor er Ghost valley?
Hvorfor kan man på ingen måde undgå at få en alt muligt lort i hovedet når man ligger nummer 1?
Hvorfor er battle-banerne så extremt dårlige?
Hvor er Ghost valley?
For The Love Of The Game
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 17/11-03 14:08 
Du vil vist gerne finde Ghost Valley ;)
Sælg mig en Xbox =)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/11-03 14:19 
Jeg skal vist have mig en N64 og Mario Kart 64.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SolaegSolaegSkrevet 17/11-03 14:24, rettet 17/11-03 14:24 
Nej, du skal få dig en SNES og Mario Kart! (Sig nu ikke at du har det)
seebergseebergSkrevet 17/11-03 14:32, rettet 17/11-03 14:33 
Darknon >
Hvorfor kan man på ingen måde undgå at få en alt muligt lort i hovedet når man ligger nummer 1?

Nu ligger landet jo sådan at man kan skyde et skildpaddeskjold bagud, hvis der f.eks er et varmesøgende på vej mod dig.
Og det at man ikke kan gøre noget ved det blå skjold synes jeg da er helt fair... de fleste der ligger bag dig ryger alligevel med i eksplotionen.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
HulleHulleSkrevet 17/11-03 14:53 
Hånden på hjeretet. Mario Kart 64 er min ynglings gennem tiderne, også selvom jeg har spillet det på Snes til døde. Banerne var meget større hvilket IMO var et kæmpe plus.
Forstår ikke hvorfor så mange ser på 64 versionen som den dårligste.

Co-op i den nye og det at man har 2 på en kart er dog en sjov lille ting. Det er stadig et must for fans af serien.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Zzap!Zzap!Skrevet 17/11-03 16:58, rettet 18/11-03 08:49 
Denne post fra Rllmuk forummet summerer ret præcist op hvad jeg føler om MK:DD efter en weekend med det:
MKDD is MK64 with the switchable character bit added on


No, no, no, no, no!

MK:DD is MK64 with switchable characters, better tracks, more shortcuts, more risk, more reward, more unlockables, character specific power ups (like the SNES original), new and improved battle modes, more variety, more mayhem ("Ha! Out of my way, Chain Chomp coming through!"), more chaos ("Aiiiieee! I'm in the quicksand!), more "Hey! I wanted to be Wario!", more laughing, more swearing ("You bastard cunt Peach, I wanted that double pressie"), more......FUN!

FUN. Remember that? Anyone?!

Derudover vil jeg tilføje, at folk der klager over at det går for langsomt, da må være sindssyge eller på lidt for stærke piller? Det er jo ikke meningen at det skal overgå F-Zero GX, vel?!
Musikken er også gennemgående virkelig vellykket, noget af det bedste fra Nintendo ever!
Det kunne måske have været meget godt hvis de havde inkluderet noget af musikken fra de tidligere spil som ekstra bonus, (f.eks. musikken efter et vundet løb i det originale MK, som selvom den er meget simpelt (10-15 akkorder), er en klassiker) men hvad, man kan ikke få alt. :/

Grafikken er virkelig flot, med rock solid 60 fps. højopløselige textures, bumpmapping visse steder (bla. kæmpe Koopa skallen og på Rainbow Road banen), meget "clean" billede dvs. næsten ingen aliasing, og så den fantastiske motion blur der er på skallerne.

Man kan måske med nogen ret indvende, at der måske kunne være drysset lidt flere polygoner ud nogen steder, men så skal man også lige holde sig for øje, at Flipper skal spytte det firdobbelte antal polygoner ud ved 4 player splitscreen, så jeg synes det er ganske acceptabelt og faktisk ikke ringere end mange andre spil der ikke har splitscreen mulighed.

Det kunne tænkes at IGNs lave score har noget at gøre med, at den efter deres mening ikke må være højere end deres score til MK 64, som jo blev givet før der gik totalt inflation i deres karaktergivning? Ikke fordi jeg bekymrer mig synderligt meget om hvad det tabloid site skriver mere, og det har jeg ikke gjort længe.
Edges score fatter jeg derimod ikke en bønne af. Den er jo simpelthen til grin, hvis man sammenligner med nogen af de andre spil de anmelder i samme udgave.
For første gang er jeg VILDT uenig med Edge.
Jeg havde givet MK:DD 8 eller måske endda 9 (nu har jeg kun spillet det et par dage).

Okay, det er måske ikke alt hvad det kunne have været.
Der er ikke helt den dér umiddelbare WOW følelse som mange andre Nintendospil indgyder, men alligevel er det et forbandet meget bedre end konkurrencen, og i det hele taget et helt suverænt spil under alle omstændigheder.

Min rangorden af spillene i serien er sådan her:
Mario Kart org.> Super Circuit> Double Dash!!> MK 64.

Edit: Tilføjelser og rettelser.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 17/11-03 17:34 
Zzap!, jeg vil give dig fuldstændig ret i din rangorden. Afstanden mellem MKDD og MK64 er dog endnu ikke så stor for mig (har kun spillet 5 timer, heraf 3 i multiplay).

Det jeg har set virker meget lovende. Jeg savner at kunne holde items som beskyttelse bag go-kart'en, og at kunne bremse efter at have ramt en bananskrald (har flere gange kørt ind i bananskralden med vilje fordi jeg glemte det). Men det er småting, og alt det nye gør op for savnet.

De nye elementer gør også at spillet virker som lidt mere end bare en opdatering. Og så er det jo stadig sjovt :)

Edge er da godt nok langt ude når de kan give spillet 5/10 - det kan jeg aldrig komme til at tage seriøst!

Men hvis vi skal have gang i noget Mario Kart kontra Mario Kart, kan vi da også bruge denne gamle tråd. Der har jeg også skrevet hvorfor MK64 er bedre end SMK.

SMK kontra MK64
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
The BruceThe BruceSkrevet 17/11-03 19:04 
Zzap!!!!!

Jeg kan kun give dig ret med hensyn til- "FUN"!!!

Jeg har sgu ikke skreget, skabt mig eller i det hele taget sendt så mange ukvemsord efter mine kammerater i multi-player som med MK-DD!! (Klarer du den B2P?! ;-) Sidste gang var med Perfect Dark- tror jeg...

For første gang i lange tider skulle man altid li'e ha' et spil mere..... og så li'e ét til....
Hvis bare "Geist" bliver crazy-spass i "multi", så er jeg sgu' overordnet rigtig godt tilfreds med Nintendo's spil-udvalg i denne her generation!

...men det er bare mig!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
KalicolaKalicolaSkrevet 17/11-03 20:46 
Det med 2 på hver vogn er genialt. Det er smadder godt at spille det i co-op grand prix.. . Og 150kb er svært nok til at der bliver kamp til stregen (imo).

Nu hvor vi snakker om hvad der er bedst, må jeg lige tilføje en ting. Snes udgaven havde noget helt specielt som jeg ikke fatter de andre ikke har med.. Mønter.. der lå mønter på vejen, og jo flere mønter man samlede sammen jo hurtigere kørte man, og så længe at man havde mønter, blev man ikke skubbet omkuld... hvorfor hevlede har det droppet det???

ps. Den nye musik i mk:dd er ikke skide godt :-( title melodien går mig simpelthen på nerverne.. argh...
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 17/11-03 22:53, rettet 18/11-03 11:42 
Jeg ved ikke rigtig med mønterne (til din information så var de også i MK:SS), jeg savner dem ikke, og den store mængde item bokse erstatter dem jo stort set. På den anden side ville jeg ikke undvære dem fra MK org. og MK:SS, men der er spillet jo også designet omkring dem, og du må da indrømme at det er forbandet frustrerende at skulle lede efter mønter, når banen stort set er støvsuget for dem efter et par labs? Det med at hoppe klarer jeg mig også sagtens uden, det ville måske også virke lidt underligt hvis de tungere vogne i DD gav sig til at hoppe?
Banan bremsningen er ikke nødvendig, da en udskridning på en banan alligevel er så hurtigt overstået, at det ville have været langsommere at bremse.

Alt i alt kan man sige at Nintendo har skåret en del af det overflødige fedt af, og at MK:DD er blevet et luftigere og måske bedre spil af det?

Ang. musikken: Tjaa.. titel melodien er jo netop dét, en titel melodi. Dvs. noget der bare lige skal signalere at spillet er loadet, og så hurtigt videre. Det ville være dumt at spilde alt for meget tid på et stykke musik de færreste nogensinde kommer til at høre mere end 10 sekunder af.
Resten af spillets musik er næsten uden undtagelse IMHO suveræn, Donkey Kong banens soundtrack kan vel dårligt nok kaldes en melodi, men den irriterer dog ikke mig. Nogen enkelte af musikstykkerne er lidt mere casual og originale (lidt ala nogen af numrene i SMK) og kræver måske at man lige "stiller ind" på dem, men det giver dem måske større holdbarhed, her tænker jeg på f.eks. Rainbow Road banen.
Born to kill space
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-03 09:37 
måske har du ret. Når man fører gælder det selvfølgelig om at afvige shells med bananer og shells (lykkedes faktisk impornerende godt for mig igår :-) Jeg ku godt li det med mønterne, det gav lidt mere strategi til spillet.

jeg syntes stadig at hoppet skulle blive. Det er et par baner med huller/kraks i banen (dk mountain, og snebanen) hvor at hoppet kunne bruges hvis man kom lidt for langt ind over hullet, istedet ryger man bare i hvis det ene forhjul er udenfor :-( ... og fjeren kunne de ha brugt til adgang til smutveje, i stedet for at man bare hele tiden skal ha en svamp. ligesom med smutvejen i smk ghost bane.

Det er jo sådan at title melodien også bliver brugt i en bane eller 2 så vidt jeg husker, eller var det i replays. nå men alligevel så irriterer de 10 sekunder af melodien mig meget. men hva faen, jeg er her jo endnu :-)
For The Love Of The Game
AsseAsseSkrevet 18/11-03 15:40 
Uha, får det i morgen (fra D.B.M) og så ska der dælme games=)
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/11-03 17:39, rettet 18/11-03 17:43 
Zzap! >

Derudover vil jeg tilføje, at folk der klager over at det går for langsomt, da må være sindssyge eller på lidt for stærke piller? Det er jo ikke meningen at det skal overgå F-Zero GX, vel?!

Ja, det klager jeg så ikke over længere, efter at jeg langt om længe fik fingre i den fulde version. Siden jeg prøvede spillet i maj og august har de forbedret farten utroligt meget og da det var mit eneste forbehold før, kan jeg kun sige at jeg er ovenud tilfreds, ikke mindst fordi serien er en af mine favoritter og denne udgave lever op til mine forventninger og lidt til...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 18/11-03 17:46 
Underligt nok er jeg slet ikke interesseret i Mario Kart:DD, selvom jeg da spillede det en del til både 64 og SNES. Måske fordi jeg ikke er særlig stor tilhænger af split-screen.
Er generelt ret træt af, at Nintendo driver rovdrift på deres egne franchises, ofte uden at tilføje spillene ret meget nyt (hvilket DD vist er et lysende eksempel på).
(...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/11-03 20:03 
Jeg er så flad er grin, dette spil er alt for underholdende. Har lige anskaffet mig det i dag og det er altså guld! Syntes faktisk de har gjort det godt og ikke bare opdateret MK64. Grafiken og lyden/musikken er så lækker, dejlig, cute, NINTENDO!

Der er kommet en hel del nye strategiske elementer og andre er blevet fjernet (bla. skjold bag bil osv.)

Men ellers, nice her på første dagen!
Home is where the hardware is..
majjohamajjohaSkrevet 18/11-03 21:26 
Har lige et spørgsmål, har det nogen forskel på hvordan man vælger personer? F.eks. Bowser og Wario vil de være langsome sammen og kan man på den måde kombinere vægten?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/11-03 21:35 
Ja! Der er forskellige biler, til de forskellige vægtklasser!
Home is where the hardware is..
majjohamajjohaSkrevet 18/11-03 21:36 
Ikke det jeg mente :S
JoachimMAJoachimMASkrevet 18/11-03 23:18 
Du kan ikke kombinere vægten, den største vægt blandt de 2, bestemmer vægtklassen.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RaGeRaGeSkrevet 28/11-03 16:38, rettet 28/11-03 16:39 
Har lige fået Mario Kart DD og må sige, at det er ret underholdende, men den grafik! Jeg får fandme kvalme af den super nuttet Nintendo grafik og så ligner det et N64 spil i høj opløsning - kan det gøres værre?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
75 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig