X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario Kart 7.9 på IGN


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/11-03 10:13 
Overskriften siger alt, hvad siger I?

Ændrer I radikalt jeres holdning til spillet og lader hypen dø ud eller er I ligesom mig fuldstændig ligeglade? :-)

IGN anmeldelse
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
75 emne(r).
1 2 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/11-03 10:13 
Overskriften siger alt, hvad siger I?

Ændrer I radikalt jeres holdning til spillet og lader hypen dø ud eller er I ligesom mig fuldstændig ligeglade? :-)

IGN anmeldelse
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 12/11-03 10:16 
Jeg skal have det alligevel. Så længe det er nogenlunde så godt som N64 udgaven, er min kammerat og jeg tilfredse. Et eller andet skal den GC jo bruges til ;)

Hvis ikke det er godt nok, kan jeg jo bare skaffe SNES versionen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/11-03 11:10 
:-(

Fik det her spil ikke 39/40 i Famitsu, eller sådan noget?

MK64 review: http://ign64.ign.com/articles/150/150502p1.html

Selvf. Er IGNs holdning jo ligegyldig! Det er jo Mario... Det har det der magic "Nintendo-Shigeru stuff":P
Well crucify the insincere tonight...
PlaykidPlaykidSkrevet 12/11-03 11:49 
Jeg er også ret ligeglad, det her er et af de tilfælde hvor andres mening er ret ligegyldig.

Ligesom Halo 2:)

Det er spil som jeg er mere eller mindre ukendt med hvor jeg lægger vægt på anmeldelsen. Ellers bruger jeg den bare til at danne et indtryk af de funktioner der er i spillet.
Spiller nu: Halo 3
D.B.M.D.B.M.Skrevet 12/11-03 11:52 
Man bliver selvfølgelig en smule skeptisk når spillet kun får 7.9 og så især på IGN, som jeg anser for at være en ret pålidelig kilde, men jeg skal da 100 % sikkert have spillet alligevel og nu er mine forventninger måske ikke sat for højt og bliver således ikke skuffet. Det fedeste ved det hele er næsten at man kan spil Grand Prix i 2-player, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til. Det vækker nogle gode minder fra de glade gamle SNES-dage :o)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-03 11:55 
Hehe forskellen er jo bare at alle mener det samme om halo2 ;) Men alligevel så er det vel en pæn nok karakter...? Spillet er vel i bund og grund et Multiplayer spil, så hvis det bare er singleplayer delen der halter, er det jo ikke noget at tage notits af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 12/11-03 12:00 
Jo, jeg mente bare at dem som har spillet Mario Kart nok forventer noget i samme stil, noget som de ikke bliver skuffet over.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-03 12:03 
Ja ok... det ved jeg ikke lige noget om, andet end at det er et skide sjovt multiplayer spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DommergaardDommergaardSkrevet 12/11-03 12:15 
Egentlig skuffet over at det ikke får mere, men ender nok med at købe det alligevel :)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 12/11-03 12:51 
Har i hørt/set at der afholdes Mario Kart Double Dash konkurrence i EB Games i Odense på fredag kl. 15.00 hvor man kan vinde en GameCube!?

Konkurrence
DommergaardDommergaardSkrevet 12/11-03 13:25 
Hvorfor ikke i Århus? I kunne få så mange smæk! :D
NaieraNaieraSkrevet 12/11-03 13:37 
Tænkte også at Odense var et lidt underligt sted. Hvorfor ikke have tre turneringer? En i Bruun's Galleri i Århus, en i Odense, og så en turnering et eller andet sted i en af de 117 EB'er de har i KBH ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 12/11-03 13:51 
Og hvorfor klokken 15?
Det er jo børn under 12 og bistandsmodtagere der har fri der..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 12/11-03 14:03 
Jeg har lige tilmeldt mig til konkurrencen :)
Jeg smutter så bare fra den sidste time i skolen, men hva', det er jo det værd.
DommergaardDommergaardSkrevet 12/11-03 14:04 
Skuffende... :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/11-03 14:42 
Wagner >
Og hvorfor klokken 15?
Det er jo børn under 12 og bistandsmodtagere der har fri der..

Jeg har fri dér! Øhhh..? :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 12/11-03 14:43 
Jeg har fri 15:05 og skal så ind til Odense på -5 min, ej det er jo ikke fair.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 12/11-03 14:47 
Så vidt jeg kunne forstå på dem inde i EB Games, varer konkurrencen i et par timer og starter bare kl. 15.00, så du skulle da stadig kunne nå det - med mindre du vil cykle derind fra Nyborg selvfølgelig ;o)

Prøv at ring til dem og hør om det ikke passer.
kimmerkimmerSkrevet 12/11-03 14:56 
I mine øjne burde "Double Dash" have fået mindst 8,5. Det er i den grad en værdig opfølger til dens forgænger på N64'en.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
quadquadSkrevet 12/11-03 15:16 
Så ser jeg da lige om jeg ik' skulle smutte derind en time inden det er weekend-lan :)
HulleHulleSkrevet 12/11-03 15:46, rettet 12/11-03 15:48 
Har ganske vist ikke prøvet spillet, men skal da have det på trods af karakterer som ligger under hvad man kunne forvente. Det er allerede forudbestilt.

Mange klagede i sin tid over Mario Kart 64 og spillet scorede da heller ikke over 6,4 på gamespot. Alligevel var det en af de spil jeg brugte allermest tid på under hele maskinens levetid.

Køb det hvis det tænder jer, ikke blot med dette, men med alle spil. Der er ikke noget værrere end at spendere 500 kroner på et højt rated spil som man ikke gidder. Det har jeg gjort alt for tit. I de fleste tilfælde har jeg fået en rigtig god oplevelse med spil som var lavt rated, men som tiltalte mig.

I øvrigt scorer det 9 af 10 her
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SolaegSolaegSkrevet 12/11-03 16:32 
Off topic: Eurogamer, som du linkede til, er da lidt speciel ang. karaktergivning - de giver også Top Spin og Crimson Skies 8/10, men det får Grapped By The Ghoulies pg Brute Force ligeledes...
FourDFourDSkrevet 12/11-03 16:47 
mit problem med DD i andmeldelserne bliver omtalt som "for meget ligesom det gamle" så til dem der syntes at det skulle være ligeså godt som det gamle: det er det sikkert! men man kan jo ikke have, at det næsten ER det gamle!!!!!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DommergaardDommergaardSkrevet 12/11-03 17:25 
Tror stadig på det er et hammer fedt spil! Om f.eks. Zelda: The Wind Waker havde fået 5.0 eller lign. så var der stadig ingen tvivl om at det skulle ejes!

Det er næsten det samme jeg føler ved MKDD!!
OkottaOkottaSkrevet 12/11-03 17:58 
Der lyder til at være for mange ting i vejen med spillet, til at jeg gider købe det selv - jeg "nøjes" med at spille det i multiplayer, når jeg kan det.

En anden ting; Fra IGN's review..

"Also users should be aware that split-screen four-player over LAN will only offer up 30 frames per second action, as opposed to the 60 you'll see if you play on a single TV."

Hvorfor var det lige, at frameraten skulle halveres, bare fordi man spiller i LAN!??

Jeg synes li'som efterhånden, at hvis Nintendo ikke gider ta' onlinedelen alvorligt, og ikke gider gøre det rigtigt - så lad helt være med at prøve på det, for jeg personligt gider ikke deres halv-færdige løsninger.

Tænk engang hvis Halo pludseligt kørte med 15 fps via. XBConnect - eller systemlink - istedetfor 30 fps. Temmeligt åndssvagt ikke? Jo.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 12/11-03 21:00 
hmm... Jeg har læst adskillige andre anmeldelser rundt omkring. Og der bliver det rost meget, dels pga. bane designet. Og mange af anmelderne mener at mk:dd er den efterfølger til super mk som mk64 skulle ha været.

på ign brokker de sig over at våbene har for stor indflydelse på hvem der vinder. Ja gu har de det, det er jo mario kart. hvis jeg ville vinde pga. køre-skills have jeg nok købt grand turismo eller sådan noget uden våben. Desuden kan jeg nu køre mod en som er dårligere end mig, og stadig tabe. Det er efter min mening det som gør det sjovt at spille spil. man vinder og taber.

Jeg tager ikke deres mk:dd anmeldelse for så meget. ja det er synd at man ikke kan kigge bag ud i mario kart, men det er jo små ting. Det er da ikke noget at hive spillet ned på.

Banerne i battle mode er for små og kedelige.. Ja, og det var de altså også i mk64. Der var sådan set kun én bane jeg gad at spille på, og vi har stadig haft det hylende sjovt.

Nogle gange er der altså bare dømt TUDEFJÆS inde på ign

HA!!! de kan sgu ikke ødelægge mit humør...

ps. Spillet er faktisk lidt af en bedrift, at det kører med 60fps med den mængde polygoner på skærmen (characters og karts er sgu ikke helt så lowpoly), og stadig 60fps i multiplayer. SÅDAN SKAL DET SE UD!!! :-)
For The Love Of The Game
DommergaardDommergaardSkrevet 12/11-03 21:09 
Okotta >
"Also users should be aware that **split-screen four-player** over LAN will only offer up 30 frames per second action, as opposed to the 60 you'll see if you play on a single TV."

Når man spiller split-screen vel og mærke! Dér ryger den ned på 30 fps!
RJKRJKSkrevet 12/11-03 21:11, rettet 12/11-03 21:12 
Personligt forstår jeg altså heller ikke, at hvorvidt man spiller LAN eller ej skulle påvirke frameraten? For det er da det de siger, ikke?

Altså:

4 players på én maskine = 60 fps

4 players på to maskiner = 30 fps

(Eller ævler de bare?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RebelheartRebelheartSkrevet 12/11-03 21:28 
Okotta >
Der lyder til at være for mange ting i vejen med spillet, til at jeg gider købe det selv - jeg "nøjes" med at spille det i multiplayer, når jeg kan det.

Jeg har bestemt mig for at "nøjes" med at købe F-Zero GX, da jeg ingen venner har og derfor ikke har nogen at spille multiplayer med og jeg gider ærlig talt ikke at bruge 400 kr på en Broadband Adaptor.
Nintendos manglende officielle onlinesupport er under al kritik!
RonaldoRonaldoSkrevet 12/11-03 21:29 
Jeg svinger lidt i mellem godt og okay. Grafiken er direkte ringe og designet er alt for pusse-nusse og barnligt. Der er er ca. ingen lyseffekter overhovedet, det svinger mellem dårlige og gode textures konstant, og der er nogle ting som er flovt low-poly. Teknisk set er det mindst 10 skridt tilbage fra Super Mario Sunshine, men det spil var jo også flot. Jeg kunne egentlige blive ved, men det positive er så de solide 60 fps i sekundet, og flere particle-effekter som konstant rammer dit syn. Noget deflicker aliasing ting som i SSBM ville have gjort mirakler. Designet og det artistiske er dog den største nedtur imho.

Spillet er jo skide sjovt hvis man er flere, og specielt Grand Prix. Du kan nu være fire gutter på to karts, en der kører og en som styrer våbene. Det er en mega fordel, og så er det skide skægt. Battle Mode banerne er tilgengæld slet ikke så gode som jeg husker de gamle, og Grand Prix er at foretrække.

Jeg har kun haft spillet i to dage, så jeg har selvfølgelig ikke været over det hele, men ind til videre er det sjovt, men også kun det.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/11-03 21:33 
Hvorfor bruger Nintendo ikke SSBM grafikmotoren i alle deres spil?!

SSBM grafik = Love.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 12/11-03 21:58 
Den var sweet!
RonaldoRonaldoSkrevet 12/11-03 21:59 
Nu er det jo begrænset hvad du har af mulighed med den engine. Jeg glæder mig til Valve's source-engine, der er ikke særlige mange grænser hvad angår kreativ frihed. Alle objekter kan du give en vægt, og den måde det kan manipuleres på virker uset realistisk. Det ville ikke være noget problem at skabe gran turismo eller max payne.

Det er heller ikke normalt sådan man laver computerspil, man skræddersyer værktøjerne til selve spillet, og ikke til alt muligt andet. Valve vil dog godt ind på det marked hvor id ligger lunt. Der er massere af spil som baseret på Q3-motoren og det tjener id penge på.
The BruceThe BruceSkrevet 13/11-03 00:09 
Jeg fatter ikke hvordan Valve kan være SÅ meget foran alle andre med deres "nye" engine!! Den sparker benene væk under al andet jeg tidligere har set!!

Det er som om de er sprunget 3/4 generation over, hvad angår den uhørte realisme!! Out of this world if you ask me!!

Jeg ved dog ikke om jeg kan køre Halflife bare tilnærmelsesvis- Jeg har en Pentium 4 2,8 Ghz med 512 RAM og NVidia Geforce 4 Ti4200!! Der kommer vel til at mangle en del effekter uden de allernyeste grafik-vidundere installeret?! :-(
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 13/11-03 08:25, rettet 13/11-03 15:08 
jeg må da også indrømme at være lidt skuffet over ign's anmeldelse. jeg havde set meget frem til mkdd!! det viser sig jo bare at der, som altid, er delte meninger...electronic gaming monthly, som jeg tit læser og som også er pålidelige, giver det 98/100, så mon ikke man bare lige skal prøve det først?!

http://www.egmmag.com/article2/0,4364,1381058,00.asp

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
VictorVictorSkrevet 13/11-03 13:01 
Ligger i postkassen og venter på mig! Uhh jg glæder mig!

:-)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 14/11-03 16:52 
Øv, jeg tabte STORT i Mario Kart: DD turneringen i EB :)

Men de havde en ganske god trøstepræmie:
En Powerade, og en Lionbar og en Zelda Majora's Mask Original Soundtrack CD =D
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/11-03 17:34 
Se bort fra IGN's anmeldelse. Ich bin verliebt in ze game!!!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 14/11-03 17:58 
Har lige spillet det lidt, og er ikke skuffet på nogen måde. Specielt Multiplayer-delen på éen Kart er meget underholdende.

Vender tilbage senere...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/11-03 14:31, rettet 16/11-03 14:33 
Hva' så? Jeg har nu haft et par dage med spillet, og jeg er stadig lige vild!

Dets nye "simpelhed" har ganske enkelt gjort spillet meget mere underholdene.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 16/11-03 16:15, rettet 16/11-03 16:15 
Btw. GameSpot har også lige givet det 7,9 :/

ER det værd at købe? Fordele og ulemper pliiiise ;]
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/11-03 17:15 
Jeg kan faktisk ikke finde på noget ondt at sige? :-)

Nogle få ting:
Det er let i single player. Men banerne er så cool, at man bliver ved med at game. Nogle gange føles det også tilfældigt om man vinder. Last minute shell in the back! Eller et enkelt puf - og man flyver ud over en skrant. Men det er jo alt sammen en del af Mario Kart serien.

Multiplayer er outta this world!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/11-03 17:24 
Ville sige det samme som Bårn2Plai! :)
JoachimMAJoachimMASkrevet 16/11-03 17:54 
Born2Play >
Jeg kan faktisk ikke finde på noget ondt at sige? :-)

Nogle få ting:
Det er let i single player.

Så let er det da heller ikke. Man kan ikke klare 150 cc på første forsøg, som man kunne med Mario Kart 64. Jeg ligger da stadig og kæmper på 150 cc i special cup, selvom det er 2 dage siden jeg fik spillet.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
PlaykidPlaykidSkrevet 16/11-03 17:58 
Jeg har aldrig vist det var forskellige sværdhedsgrader på det gamle Mario Kart, jeg troede bare det gik en lille smule hurtigere.
Spiller nu: Halo 3
AsseAsseSkrevet 16/11-03 18:45 
Det går en del hurtigere på 150 end på 50 (MK64) og det er faktisk en del sværere også..

Noget af det der har irriteret mig i det gamle var at dem der lå bagved kørte hurtigere end dem der lå forrest. Er det stadig sådan?
tastasSkrevet 16/11-03 19:06 
I Gamespot video-review bliver det vist nævnt, at det er fjernet.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 16/11-03 19:14 
Mr.Good >
Noget af det der har irriteret mig i det gamle var at dem der lå bagved kørte hurtigere end dem der lå forrest. Er det stadig sådan?

Yep, kaldes "Catch-up" og er mega irriterende! Men det er der ikke i Double Dash!! ?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/11-03 20:06, rettet 16/11-03 20:06 
En mere præcis betegnelse er vist "rubber band (elastik) AI" og betyder, som navnet antyder, at AI'en tilpasser sig efter spillerens præstation. Det betyder så, at hvis man ligger bagerst, gør modstanderne sig bevidst dårligere og laver flere fejl og vice versa, hvis man ligger forrest og kører skide godt.
Det er en åndssvag teknik, der bruges i mange spil i racing-genren og det var især slemt i Mario Kart 64.
(...)
SideshowSideshowSkrevet 16/11-03 21:22 
Jeg har nu spillet det i to dage. Jeg synes det er langt bedre end Mario Kart 64. Hvilket jeg også syntes var en ufattelig ringe efterfølger til Super Mario Kart.

MEN!! - Hvor er fjeren!? Og hvorfor er der ingen Ghost Valley bane?
>>There's only Juan Pablo Angel<<
75 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig