X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PES3 contra FIFA 2004


Svar
SideshowSideshowSkrevet 11/11-03 13:50 
Personligt har jeg altid syntes, at PES var bedre end Fifa. Men nu er jeg ikke længere enig. Fifa 2004 har fået et sindsyg godt løft i forhold til forgængeren. Det nye hjørnesparks system er enormt godt lavet. Man kan kontrollere en spiller i boksen og dermed forsøge, at rive sig fri for sin markering. Selve spillet er også blevet 10 gange bedre. Tacklingerne er meget realistisk lavede og fungerer perfekt. Det er nu længere nødvendigt, at ty til latterlige glidende tacklinger konstant i kampen. Det er også blevet meget sværre at score mål. Man får virkelig fornemmelsen af, at man har lavet et genialt opspil, når det lykkes at få den i kassen.

Selv jer PES fanboys, som sikkert ikke engang har prøvet Fifa 2004. Selv I ved jo også godt, at når det handler om de forskellige modes, turneringer osv. Så er Fifa langt bedre end PES. Den nye Career mode er sindsyg godt lavet. Man kan gå helt ned i 3. division i England og forsøge at føre sit hold til toppen. Et dejligt manager skud gør spillet endnu bedre. Man skal træne sine spillere, så de bliver bedre og man har begrænset tid på manager posten, hvis man ikke opfylder visse forventninger.

Fifa 2004 er i mine øjne bedre end PES 3.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
NaieraNaieraSkrevet 11/11-03 14:02, rettet 11/11-03 14:02 
FIFA 2004 er ikke meget bedre end serien plejer at være. Ja, jeg har spillet det rigeligt, og PES 3 er langt, langt bedre. Framerate problemerne er utilgivelige, og selve gameplayet er intetsigende i forhold til PES 3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SideshowSideshowSkrevet 11/11-03 14:10 
Naiera >
og selve gameplayet er intetsigende i forhold til PES 3.

...synes du, hedder det.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
NaieraNaieraSkrevet 11/11-03 14:12 
Det gider jeg da overhovedet ikke til at skrive. Hele tråden bygger jo på personlige meninger, det har du jo selv lagt op til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 11/11-03 14:23, rettet 11/11-03 14:24 
Som skrevet tidligere, så har jeg endnu ikke prøvet PES3, så jeg kan kun skrive min mening om FIFA2004.

Jeg er helt enig i, at hjørnespark og frispark er langt bedre end i FIFA2003. Jeg er også helt enig i, at det er blevet sværere, at bryde igennem forsvaret for derefter at have en god målchance. Dog synes jeg desværre, at det er blevet lidt nemmere at score på langskud udenfor feltet. Hvorfor skyder AI'en ikke udenfor feltet, når de har chancen?

Angående framerate problemer, så er jeg ikke enig med dig Naeira. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du kun hentyder til PS2 eller GameCube udgaven. Er det tilfældet? Jeg har ikke selv oplevet de store problemer med frameraten på Xbox. Det har kun været ved starten af en kamp, når spillerne løber på banen, hvor frameraten er faldende. Det ligner dog en blanding af stutter og lav framerate. Udover førnøvnte, så ligger frameraten pænt stabilt.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 11/11-03 14:31 
Sideshow >
Selv jer PES fanboys, som sikkert ikke engang har prøvet Fifa 2004. Selv I ved jo også godt, at [bla bla bla bla]

Og der blev indlægget pludseligt idiotisk og ligegyldigt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SideshowSideshowSkrevet 11/11-03 14:35 
Okotta > Du gør det ikke idiotisk og ligegyldigt nu?

Enfen > Ang. letheden ved frispark. Så kan man jo sætte hastigheden på powerbaren op.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
ComradeComradeSkrevet 11/11-03 14:38 
PES 3 har sine kvaliteter og FIFA 2004 har sine kvaliteter.

PES 3's kvaliteter ligger i det geniale gameplay og realismen.

FIFA 2004's kvaliteter er licenserede hold/turneringer, bevægelserne af spillerne er flotte samt en bedre manager del.

Sådan ser jeg i hvert fald på det og jeg mener helt klart i sidste ende, at det er gameplayet der absolut er det vigtigste, så derfor er PES3 et bedre spil for mig.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CronossCronossSkrevet 11/11-03 14:47, rettet 11/11-03 14:47 
Det nye karierresystem er utroligt simpelt, der er ikke ret mange muligheder, og PES´s karierredel er klart bedre.

Grafikken er nogenlunde, men på PS2 (Og GameCube) er frameraten så ulidelig at den ofte ødelægger spillet.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at Fifa 2004 er rigtigt godt, men det er overhovedet ikke i samme klasse som PES 1,2,3. Ingen argumenter i denne tråd har fået mig overbevist om andet, og jeg mener bestemt også at jeg selv er en ganske fin indikator for hvor vidt et fodboldspil er godt eller skidt.
ComradeComradeSkrevet 11/11-03 14:53 
Hvis man integrerer det med Total Club manager er det nok lidt større ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
enfenenfenSkrevet 11/11-03 15:02 
Sideshow >
Enfen > Ang. letheden ved frispark. Så kan man jo sætte hastigheden på powerbaren op.

Jeg skrev langskud og ikke frispark :)
What is the Matrix?
SideshowSideshowSkrevet 11/11-03 15:31 
D'oh! }8)

Troede du mente frispark. Det var nemlig alt for nemt i 2003.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
enfenenfenSkrevet 11/11-03 15:56 
Det var det nemlig.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig