X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor GCN og ikke NGC?


Svar
enfenenfenSkrevet 10/11-03 08:12 
Et lille men ikke helt ubetydeligt spørgsmål.

Hvorfor kalder vi det GCN herinde og ikke NGC, som Gamecube kaldes på nogle andre sites?

Det lyder efter min mening lidt bedere med NGC( Nintendo Gamecube) i forhold til GCN( Gamecube Nintendo).

Det er tidlig morgen og jeg blev bare lige nysgerrig :)
What is the Matrix?
JimPPJimPPSkrevet 10/11-03 08:29 
NGC = Next Generation Console
GCN = Gamecube Nintendo

Ret mig hvis jeg tager fejl.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
enfenenfenSkrevet 10/11-03 08:40 
Hvis det forholder sig sådan, så har jeg bare misforstået forkortelserne.

Er der andre bud? RJK?
What is the Matrix?
rapsacrapsacSkrevet 10/11-03 08:42 
Jeg tror rent faktisk at NGC står for noget så simpelt som Nintendo GameCube. Nintendo selv skriver hele tiden selv GCN og det er vel derfor det mest rigtige.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
PoulPoulSkrevet 10/11-03 08:54 
Hvis NGC er = Next Generation Console, så er det jo et navn Sony og MS også kan bruge om deres konsoller, så den tror jeg ikke helt holder. Det er lidt for generelt.
RJKRJKSkrevet 10/11-03 10:23 
Den simple forklaring:

GCN er den officielle forkortelse jvf. Nintendo, ligesom GameCube (stort c) er den officielle stavemåde. Det fremgår af en pressemeddelelse fra dem.

Der har været snakket om forskellige årsager til, at man ikke valgte NGC. Fx kunne det være at Neo Geo (Pocket) Color bruger samme forkortelse nogle steder. Den med Next Generation Console har jeg ikke hørt før.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 10/11-03 10:38 
Så begynder det at falde på plads.

Jeg har bare lagt mærke til, at nogle steder, da fremgår Nintendo GameCube som NGC. Derfor blev jeg nysgerrig.
What is the Matrix?
JimPPJimPPSkrevet 10/11-03 17:21 
Mener første gang jeg så NGE forkortelsen som Next Generation Console var omkring hypet, ved PS2's amerikanske release, om det officielt betyder Next Generation Console skal jeg ikke gøre mig klog på.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DommergaardDommergaardSkrevet 10/11-03 17:56 
JimPP >
NGC = Next Generation Console

= Nintendo GameCube!
JimPPJimPPSkrevet 10/11-03 19:04 
Det kommer jo an på hvem du spørger ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RebelheartRebelheartSkrevet 10/11-03 22:02 
Jeg nægter at bruge GCN!

GC = GameCube her i min lille verden!
la0sla0sSkrevet 10/11-03 22:09 
og rent sprogligt lyder "cuben" bedst.. færdig slut
Hvad sker der?
JimPPJimPPSkrevet 10/11-03 22:33 
Min kæreste kalden den kassen - hun kan selv være en kasse :S
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Star SoldierStar SoldierSkrevet 10/11-03 22:43 
la0s >
og rent sprogligt lyder "cuben" bedst.. færdig slut

En kammerat kalder den Gaycuben, nok fordi den er jolly gay ~ man bliver nemlig i rigtig godt humør når trylle lydene kommer frem ved opstarten.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
dchangdchangSkrevet 10/11-03 22:52 
Så syntes jeg, fordi du lige nævnte det ord, at Gaystation passer bedre. Altså til en af konkurrenterne. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
la0sla0sSkrevet 10/11-03 22:53 
Indeed it is a nice and jolly good sound mate.
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 11/11-03 01:18 
Faktisk er den helt korrekte, officielle måde at skrive det på NINTENDO GAMECUBE, hvilket jo ser forfærdeligt ud, så Nintendo har allernådigst givet tilladelse til, at man kan bruge GameCube i stedet.
MarcusMarcusSkrevet 11/11-03 09:48, rettet 11/11-03 09:49 
Lexbox mangler vidst.

<EDIT>
&
Screamcast (negativt)
SideshowSideshowSkrevet 11/11-03 15:41 
Rebelheart >
Jeg nægter at bruge GCN!

GC = GameCube her i min lille verden!



Jeg er enig med Rebelheart. Det er klart den nemmeste og mest anskuelige måde.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig