X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GameCube [us/jap eller pal]


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/03-03 15:51, rettet 18/03-03 15:52 
OK, nu skal jeg snart ha' en GC.

Er der forskel på GCernes output formåen alt efter om det er en US, JAP eller PAL model?

Kan alle GC modellerne (US/JAP/PAL) f.eks. outputte RGB?
(Det var det PAL N64eren ikke kunne, right? = elendig billed kvalitet).
RJK, du er kongen på dette område, svar fra dig modtages med glæde (og du er velkommen til at irettesætte mig, hvis jeg kludrer rundt i RGB/SCART/PAL60 begreberne ... :-) knock yo'self out).

Er der andre forskelle der gør at en, say, JAP model er at foretrække over en PAL model?
(PS: jeg satser på at freeloaderen vil modnes med tiden, så alle regioners spil kan køre problemfrit på alle maskiner).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 18/03-03 15:54 
KUN PAL-maskinen outputter RGB direkte.

Skal du have RGB på en JAP/US-maskine skal du have et modificeret component-kabel, som er pebret (400-700 kroner).

Så stoler du på Freeloader, så vælg helt sikkert en PAL GameCube.

(Medmindre du planlægger at investere i et progressive scan component fjernsyn på et tidspunkt, som PAL'en IKKE understøtter).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/03-03 15:59 
Tak Rune... Så du anbefaler altså en PAL GC frem for en US eller JAP model.

Kan en PAL GC chip-moddes til at køre JAP+US spil?
Hvis ja, virker det så 100%?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/03-03 16:00 
Er det ikke lidt nemmere at købe en Freeloader?

- som der ganske rigtigt har været lidt problemer med i version 1.04 - men såvidt jeg kan se er de udryddet med 1.06b
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 18/03-03 16:03 
flottenheimer >
Kan en PAL GC chip-moddes til at køre JAP+US spil?

For nu, så vidt jeg ved, nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 17:41 
Der er INGEN chip, og det ser ikke ud som om der er nogen på vej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 18/03-03 17:47 
Jeg har muligvis en US GC med Metroid Prime til salg, hvis du er interreseret?
Vote Ficus!
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/03-03 19:33 
Desværre, nu da Rune har fortalt mig, at det kun er PAL maskinen, der har direkte RGB output, så er det den, jeg er ude efter. Bare en skam at man ikke kan få den i orange...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
ThediazThediazSkrevet 19/03-03 08:27 
SeventhSun >
Er det ikke lidt nemmere at købe en Freeloader?

- som der ganske rigtigt har været lidt problemer med i version 1.04 - men såvidt jeg kan se er de udryddet med 1.06b

JA det synes jeg at du skal, jeg har lige købt en. Og den virker perfekt!
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig