X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SMS region lockout?


Svar
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/03-03 13:11 
Har Mastar System noget region lockout???

Eller virker US/Jap spil på den uden converter?
Le RoofLe RoofSkrevet 18/03-03 17:57, rettet 18/03-03 17:58 
Der er ingen region lockout :)
Desuden er US og PAL spillene, æsker osv. 100% identiske. Eneste forskel er ind imellem at PAL manualer står på flere forskellige sprog, mens US kun står på engelsk....og de japanske?.....tjah, gæt selv :)

EDIT: tastefejl
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
msxtrdmsxtrdSkrevet 19/03-03 00:02 
Tak!
msxtrdmsxtrdSkrevet 19/03-03 00:07 
Glemte lige noget. Går det ikke ud over gameplayet når US spil bliver "sløvet" af 50Hz?
Er der nogle der har noget info om man kan switche den i 60Hz mode?
3of193of19Skrevet 19/03-03 09:57, rettet 19/03-03 09:58 
Ikke mere end det går ud over tempoet i PAL spillene. PAL hastigheds-tilpassede spil i 80'erne? Den var god, LOL!
Der er mulighed for at modde et SMS med en 50/60Hz switch, jeg så en der have det til KT5. Jeg regner dog med at maskinen så slår over til NTSC (det gør Mega Drive nemlig), så sørg for at have et NTSC kompatibelt tv.
Le RoofLe RoofSkrevet 19/03-03 13:56, rettet 19/03-03 13:57 
Ja, det var vist mig der havde en switched SMS med til KT5 ;)
Uanset om det US/PAL/JPN spil er det jo ligsom meningen at de skal køre 60Hz, og eftersom der dengang ikke var noget der hed optimering af PAL versionerne, må man ligsom selv finde ud af at modde sin SMS. Heldigvis er der pærelet og jeg har selv gjort det ved min SMS for mange år siden. Det lækre er at man kan skifte mellem 50Hz og 60Hz imens man spiller :)
Mht. moddet skal jeg lige prøve at fremskaffe et link eller selv åbne min SMS. Du skal, så vidt jeg husker, kun skære en enkelt forbindelse over og lodde 3 ledniger til en switch....that's it!
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig