X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvordan kører man japanske SNES spil?


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 06/11-03 23:02 
Hej!

Jeg overvejer at anskaffe mig en SNES, men det jeg allerhelst vil er at spille japanske spil. Hvordan kan jeg lettest muligt komme til at køre spil fra Japan?

Jeg har hørt at der skulle være en adapter der gjorde det muligt at køre dem på en amerikansk SNES. Er der nogen der har nogen erfaringer med dette? Og er det muligt at lave det samme trick med en europæisk SNES? Det ville nok være en del nemmere.

På forhånd tak.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/11-03 23:09 
Du kan nemt køre JAP spil på en EU SNES. Hvis du skaffer dig en Super Magic Converter er det lige til. Du skal nok regne med at slippe en 100-150,- for en
RJKRJKSkrevet 06/11-03 23:09 
En adaptor er den letteste løsning og den virker generelt fint med JAP-spil på EU-maskine (GENERELT).

Du kører så stadig kun i 50Hz, men det er da spilbart.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GoodtimesGoodtimesSkrevet 15/11-03 23:03 
Dav igen

Et ondt rygte vil vide, at man kan risikere at beskadige (!) sine dyrebare japanske cartridges, hvis man bruger en adapter. Kan det virkelig passe? Samme kilde påstår, at man i stedet skal putte en chip i sin SNES. Men er der ikke noget med, at de japanske spil slet ikke passer ned i en europæisk SNES?

Hjælp?
NaieraNaieraSkrevet 15/11-03 23:14 
Der findes ikke nogle chips til SNES, og det er Amerikanske spil der ikke passer ned i en europæisk SNES.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 15/11-03 23:51 
Et cartridge består af eprommer. De kan som sådan ikke gå i stykker, udover at de med (lang) tid taber deres indhold. Det eneste der kan ske er at batteri save games bliver trashed.

Jeg har ikke haft problemer med at køre JAP-spil på min PAL SNES.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/11-03 01:04 
Jeg kører både JAP og PAL på min SNES (US). De fleste PAL-spil kører upåklageligt i 60Hz.

Den er den ultimative løsning, hvis man er purist. Så er man også fri for alt det switch-fis...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig