X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rebel Strike - virker godt


Svar
OkottaOkottaSkrevet 06/11-03 18:09 
Måske er jeg bare underlig, men on-foot missionerne synes jeg egentligt er vældig sjove, og det til trods for at de har fået meget kritik rundt omkring - de er vildt simple at spille : Peg og skyd, og lock on på de fjener du har lyst til at locke on på.

Shoot'em up sektionerne er som de plejer at være - sjove og udfordrende, og lækkert nok så virker det som om styringen ikke er helt så twitchy som i f.eks Rogue Leader.

Meget andet ved jeg ikke om spillet endnu, da jeg kun har spillet et par timer på det, men det virker umiddelbart som om det holder.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 07/11-03 00:26 
Nu har jeg brugt yderligere nogle timer med Rebel Strike, og udover at spillet er temmelig godt, så har det osse én af de bedste introer NOGENSINDE!

Utroligt at George Lucas lod Factor 5 gøre det de har gjort - Jeg siger ingenting, men I skal se og ikke mindst HØRE introen; Det er lidt genialt, og hyle morsomt :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RebelheartRebelheartSkrevet 07/11-03 01:32, rettet 07/11-03 01:32 
Rebel Strike har fået meget dårlige anmeldelser rundt omkring så regn ikke med, at det er et spil, du vil beholde efter, at du har gennemført det!

Af de nye spil til GameCuben er det vel egentlig kun F-Zero, som er interessant og som kvalitetsmæssigt lever op til forventningerne?

Med den lange liste af toptitler til Xbox får Nintendo det meget svært. Hvad skal jeg f.eks. med Mario Tennis, når jeg kan spille Top Spin på min Xbox?

Jeg har inden for den sidste måned investeret i 3 spil til Xbox og 0 til GameCube og det forhold ser ikke ud til at ændre sig i den nærmeste fremtid.

GameCuben er en fremragende lille konsol, men hvad hjælper det, når spillene ikke er det?

Undskyld Wagner!
JAAJAASkrevet 07/11-03 01:41 
Er der andre end mig, der godt kunne klare sig uden Rebelhearts usaglige fanboy-sludder?
Le RoofLe RoofSkrevet 07/11-03 01:46, rettet 07/11-03 01:49 
Hmmm...var sjovt nok også ved at skrive noget lignende - og ja
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RebelheartRebelheartSkrevet 07/11-03 01:51 
Det er rigtig, at jeg er en Xboxfanboy, men jeg vil mene, at det jeg her har givet udtryk for, er alment accepteret.

At du ikke vil acceptere det, jeg skriver som værende sagligt, må skyldes, at du er en antiXboxfanboy.

Spis en kiks og se sandheden i øjnene!
RJKRJKSkrevet 07/11-03 02:06 
At Xbox skulle have meget bedre spil end GameCube er ikke et alment accepteret synspunkt. Bestemt ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 07/11-03 02:11 
Rebelheart:
Problemet er, at du som regel er fandens off topic, når du kommer med din fanboy-snak, og det gør det mildest talt irriterende at høre på...
tastasSkrevet 07/11-03 07:27, rettet 07/11-03 07:30 
Det lyder godt med on-foot missionerne Okotta.
Jeg har selv et stærkt øje vendt mod dette spil, da Rogue Leader er et af de spil jeg har spillet mest til GC.
Spillet har jo trods alt de elementer der gør Rogue Leader fedt, og hvis jeg kender mig selv og mig trang til hjernedød skyde action (Serious Sam any), finder jeg sikkert ikke on-foot sektionerne alt for spil ødelæggende.

Med hensyn til dårlige anmeldelser, er jeg nu ikke helt enig Rebelheart. Spillet har da vist et gennemsnit på 77% på gamerankings. Så helt slemt er det da vist ikke.
Nu bruger jeg selv gamespot meget, og de gav spillet 7.8 hvilket på deres skala betyder "Good". Det er nok sikkert at antage, at mange andre sites bruge en lignende skala inddeling, så det er da ok ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JimPPJimPPSkrevet 07/11-03 08:40 
Mange har det med at misforstå karakter skalaen! i det daglige benytter jeg selv 1-6 skalaen. Den er lidt mindre tvetydig, Men 10-skalaen, den elsker folk jo at misforstå, 7/10 er et rigtigt godt spil, der er bare nogle mangler hist og her, evt. noget anmelderen kunne ønske sig bedre. Det er måske derfor at gamespot bl.a. ser sig nødsaget til at tilføje ”good” under deres overall karakter.

Rebelheart-> F-Zero kan nævnes som en af de rigtigt spændene titel, lige nu her. Men du ’glemmer’ vist Viewtiful Joe? – og ja, tag et kig på Nintendo’s release liste, bare de titler der kommer inden jul? Jeg tror ikke slaget er tabt.

Rebel Strike er en af de titler jeg glæder mig meget til, jeg syntes det ser rigtigt godt og lyden må vel være i særklasse?

Ergo: jeg er enig med Okotta (Der var en sætning jeg ikke regnede med at skulle komme til at skrive ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
FanboyFanboySkrevet 07/11-03 08:54 
Var der ikke også noget med at de discs som factor 5 sendte ud til anmelderne var temlig crappy? Og btw. hvor har det fået dårlige karakterer, jeg kan kun finde top karakterer.
FanboyFanboySkrevet 07/11-03 08:56 
JimPP >
Rebelheart-> F-Zero kan nævnes som en af de rigtigt spændene titel, lige nu her. Men du ’glemmer’ vist Viewtiful Joe? – og ja, tag et kig på Nintendo’s release liste, bare de titler der kommer inden jul? Jeg tror ikke slaget er tabt.

Viewtiful Joe er for grimt bare til at komme i betraktning hos Rebelhart, DeT Har j0 grim grafik!11!!!1
KalicolaKalicolaSkrevet 07/11-03 09:45 
Tja.. jeg solgte jo rougeleader, hvilket jeg ærger mig lidt over nu.. Den der ekstra bane hvor man sidder i falken og pløkker tie-fightere var og alt alt for cool.. håber at den er med i rebel strike :-)

Jeg har kun hørt godt om det nye, og hvad er det for noget? kan man spille hele rougeleader igennem i two player? hvor cool er det ikke. Så betyder det jo ikke noget at jeg solgte rougeleader, hvis jeg køber det nye, right ? :-)

Rebelheart kommer bare med noget sædvanligt sludder fordi han bedre kan li x-box *tsk tsk* grow up.

tja, jeg syntes ærligt talt heller ikke at viewtifull joe ser så flot ud, men jeg har heller ikke prøvet det endnu.

Jeg syntes til gengæld for en gangs skyld, at nintendo har en lys fremtid, jeg var lige i tvivl et øjeblik. men kig lige lidt op de kommende spil. Her er hvad jeg finder interessant:

F-zero (ja det ER udkommet, men det skal nævnes alligevel)
mario kart (fuck, en uge er lang tid)
Prince of persia
beyond good and evil
Gladius
Metal Arms
Starcraft Ghost
Mario Party 5
Final Fantasy Crystal Chronicles (alt for mums)
Mario golf
Mario Tennis
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 07/11-03 10:01 
JimPP >
Rebel Strike er en af de titler jeg glæder mig meget til, jeg syntes det ser rigtigt godt og lyden må vel være i særklasse?

Dén havde jeg helt glemt - lyden - men ja, den er fænomenal, og husk at tænde for din subwoofer! :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 07/11-03 10:03 
Darknon >
kan man spille hele rougeleader igennem i two player? hvor cool er det ikke. Så betyder det jo ikke noget at jeg solgte rougeleader, hvis jeg køber det nye, right ? :-)

Man kan "kun" spille Rogue Leader igennem i co-op, i Rebel Strike, men det er vist osse en temmelig god bonus.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 07/11-03 10:04, rettet 07/11-03 10:04 
din liste holder jo ikke helt, darknon. flere af titlerne er multiplatform, og det gælder jo ikke. jeg vil dog stadig give dig ret i, at gamecuben har langt flere spændende titler op til jul end xbox'en har. at rebelheart mener noget andet er jo ikke noget nyt, han går jo gerne mod flertallet bare for at gøre det.

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
OkottaOkottaSkrevet 07/11-03 10:20 
JAA >
Er der andre end mig, der godt kunne klare sig uden Rebelhearts usaglige fanboy-sludder?

Du skal ignorere ham, og lade være med at gi' ham ammunition til sit vrøvleri - han er ligeså irriterende på Usenet.

Lad være med at komme med saglige argumenter til hans indlæg og svar - det er spild af din tid, og han vil vende dem imod dig; Svine dine holdninger til, og forsøge at redde det hele til sidst, med en smiley, når han er kommet så langt ud, og har udstillet sig selv og sine bizarre holdninger, at der ingen vej er tilbage igen for ham.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 07/11-03 10:43 
Dyna: erhm... Jeg vidste ikke at multiplatform-spil var dårlige :-/
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 07/11-03 11:15, rettet 07/11-03 13:07 
dynamitedavo >
din liste holder jo ikke helt, darknon. flere af titlerne er multiplatform, og det gælder jo ikke. jeg vil dog stadig give dig ret i, at gamecuben har langt flere spændende titler op til jul end xbox'en har. at rebelheart mener noget andet er jo ikke noget nyt, han går jo gerne mod flertallet bare for at gøre det.

/dd


hvor er det lige darknon skriver at de titler han glæder sig er nintendo only? og hvorfor er det lige at han ikke må glæde sig over at der er multiplatform titler på vej til gamecuben også, og ikke kun x-box og ps2
Mortal Kombat the mother of all fighting games
DommergaardDommergaardSkrevet 09/11-03 00:31 
Ryger retur? Hvad skal det sige?
RaGeRaGeSkrevet 09/11-03 00:43 
Okotta >
Efter endnu mere tid i selskab med Rebel Strike, kan jeg konkludere éen ting :

Lad være med at købe det - det holder ikke i længden, og har for mange irriterende fejl.

Mit eksemplar ryger retur på mandag.


Gider du så ikke fremover, at lade vær med, at rose et spil til skyerne før du har spillet det i længere tid end 5 minutter.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
tastasSkrevet 09/11-03 11:24, rettet 09/11-03 12:28 
Hvis du kan bruge et par stks. for Rebel Strike fra min tråd må du lige sige til:

Nogle af dem her?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 09/11-03 11:32 
RaGe >
Gider du så ikke fremover, at lade vær med, at rose et spil til skyerne før du har spillet det i længere tid end 5 minutter.

Det er det jeg har bygget alt min kritik overfor Okotta på! Det sker hver EVIG eneste gang!
OkottaOkottaSkrevet 09/11-03 12:16 
Og ingen læser tilsyneladende at jeg efterhånden har brugt flere TIMER på det spil nu - er I så ringe til spil, at I skal ha' en uge til at finde ud af, om spillet er godt eller ej!?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 09/11-03 12:22 
Du skal ikke sende lorten videre :P

Okotta, man kan få et indtryk af et spil efter nogle timer, men man kan ikke bedømme det! Jeg kan sagtens komme og sige at Shenmue 2 er skide ringt, fordi det ikke formåede at fange mig efter et par timer. Men nu hvor jeg har gennemført det og kigger tilbage på det, så er det et tæske fedt spil!

Rebel Strike tror jeg ikke du kan vurdere efter nogle timer, du kan heller ikke skrive en boganmeldelse efter at have læst 1/3 af bogen vel? :)
KalicolaKalicolaSkrevet 09/11-03 12:49 
okotta: kan du ikke lige forklare hvad der er så ringe ved det spil, at det ikke er værd at eje?`Hvad kan du ikke li ved det? bare sådan så jeg kan bedømme om jeg skal købe det.
For The Love Of The Game
DommergaardDommergaardSkrevet 09/11-03 13:28, rettet 09/11-03 13:29 
Okotta >
Måske er jeg bare underlig, men on-foot missionerne synes jeg egentligt er vældig sjove, og det til trods for at de har fået meget kritik rundt omkring - de er vildt simple at spille : Peg og skyd, og lock on på de fjener du har lyst til at locke on på.

Shoot'em up sektionerne er som de plejer at være - sjove og udfordrende, og lækkert nok så virker det som om styringen ikke er helt så twitchy som i f.eks Rogue Leader.

Meget andet ved jeg ikke om spillet endnu, da jeg kun har spillet et par timer på det, men det virker umiddelbart som om det holder.

Vs. ;]

Okotta >
Spillet virker ufærdigt - kameraet går helt sine egne veje, i de senere onfoot missioner, og man er tit nødt til at stå stille, hvis man vil ramme stormtroopers i onfoot missionerne = Det er umuligt ikke at ta' skade.

Missionerne er noglegange latterligt korte - man har tit nærmest ingenting at lave; F.eks i Sarlac Pit, hvor man bare skal hoppe fra skib til skib....gab.

Hele spillets struktur, virker vildt ufokuseret; Man har pludseligt gennemført spillet, og får end credits, når man ALLERMINDST venter det.

Jeg nægter simpelthen at tro, at Factor 5 selv har været tilfredse med dette spil - jeg tror ikke på, at de selv synes spillets underlige kamerastyring på jorden, er optimal på nogen måde.

Og så en personlig ting. Jeg HADER spil - vitterligt HADER spil - hvor jeg skal unlocke de senere missioner, ved at få en form for medalje i de tidligere missioner. Jeg har ikke købt et spil, for at gennemspille gamle missioner 2,3,4 og 5 gange, for at ku' KØBE missioner, som spillet egentligt bare skal åbne for, når jeg HAR gennemført en tidligere mission.

Modsætninger mødes, som altid ;)
tastasSkrevet 09/11-03 13:36 
Nu skriver han så også, at det umiddelbart virker som om det holder.

Senere har han så fundet ud af det ikke gjorde.
Det er der så ikke noget galt i.

Selvfølgelig kan det diskutteres om Okotta skulle have ventet med at oprette tråden til han var sikker i sin menig.

Men det er han jo ikke ene om, mange andre opretter jo også tråde eller kommentere spil i positive/negative vendinger inden de er færdig med spillet, og måske undervejs ændre deres holdning.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
OkottaOkottaSkrevet 09/11-03 22:28 
Glem bare alle de dårlige ting jeg skrev om Rebel Strike.

Spillet holder alligevel, ser det ud til - jeg må ha' været træt og irriteret over noget, da jeg kritiserede det.

Har spillet det en del iaften, og har været totalt i zonen med det - det er sjovt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 09/11-03 22:32 
Hehe... that's the spirit ;)
RaGeRaGeSkrevet 09/11-03 22:49, rettet 09/11-03 22:49 
Okotta >
Glem bare alle de dårlige ting jeg skrev om Rebel Strike.

Spillet holder alligevel, ser det ud til - jeg må ha' været træt og irriteret over noget, da jeg kritiserede det.

Har spillet det en del iaften, og har været totalt i zonen med det - det er sjovt.


Dejlig form for ironi ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RebelheartRebelheartSkrevet 09/11-03 23:20, rettet 09/11-03 23:43 
Det er ikke ironi. Jeg tror faktisk ikke, at Okotta kender til ironi, han bruger det aldrig selv. I kan godt tro på, at alt han skriver, er noget, han mener. Det er netop det faktum, som gør ham så [indsæt selv].

Til Okotta: Jeg holder også meget af dig!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-03 23:31, rettet 09/11-03 23:31 
JimPP >
Rebel Strike er en af de titler jeg glæder mig meget til, jeg syntes det ser rigtigt godt og lyden må vel være i særklasse?

Det håber jeg! Hvem af os har ikke prøvet at sidde i hoved menuen og nyde den fantastiske musik, mens man tager sig selv i at skrue højere og højere og for anlæget, så man til sidst kan høre at naboen banker på væggen og råber "SKRU SÅ NED DIN F...ING STAR WARS FAN!!!" (Ikke at jeg så gjorde det...) :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 09/11-03 23:55 
Det er sjovt du siger det med naboen, for min underbo var oppe og banke på min dør iaften, imens jeg spillede Rebel Strike - og havde skruet lidt højt op for musikken - for at bede mig om at skrue lidt ned ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-03 00:18 
HAHA! Normalt er jeg meget venlig overfor mine naboer, men jeg skulle da lige ha hævn efter hans private onsdags fest til langt ud på natten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 10/11-03 00:22 
Jeg har formået af min nabo gik herover og bad mig om at skrue ned da jeg spillede det der shareware 'rez-wannabe' musikspil til PC. Skal siges jeg bor i en villa med pænt store haver, så det her burde næsten ind under 'Damn proud of' emnet :)
FourDFourDSkrevet 10/11-03 18:13 
jeg hamrer da bare løs på mine trommer nede i kælderen, så skal jeg nok vække hele nabolaget :P

on-topic: jeg fik en rebel strike demo nede i EB games her forleden dag (JEP! en GC demo man kunne få med hjem :D) og det virker ikke så fedt, men hvem ved, måske er det en dårlig demo :p
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/11-03 18:20 
Spillets intro er købet værd.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 10/11-03 18:25 
Overvejer næsten at købe det nu ;]
sonicosonicoSkrevet 12/11-03 14:19 
¤&#/&%"/¤# bare noget lort at det blev udsat et par dage.
havde det bestilt og betalt i god tid hos coolshop, også dukekr det sku ikke op :(
men det skulle komme i morgen :d
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig