X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy: Crystal Chronicles


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-03 11:34 
Jeg faldt lige over spillet Final Fantasy: Crystal Chronicles, ser super cool ud.. og bliver sammenlignet meget med det gode gamle secret of mana spil.. og man kan tilmed spille 4 på en gang uden splitscreen, only problem is.. man skal eje 4 gameboy advanced.. hvad fanden er det for noget pis helt ærligt??? det betyder at man ikke kan spille multiplayer hvis man ikke ejer mindst 2 gameboy advaced... Rend mig i R...... Sådan kan man sgu da ikke udvikle et spil...
Eller har jeg misforstået noget?
En eller anden, gør mig glad og sig, at man ikke behøver gameboy advaned...
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-03 12:22 
Her er controller setup som det ser ud til spillet...

http://www.square-cubed.com/index.php?page=ccinfo&id=4

Hvor er det dog tåbeligt. Hvis jeg nu skal spille med min kæreste, bliver jeg nødt til at købe 2 gameboy advanced. Det er sgu det tåbeligste jeg har hørt i meget lang tid.

og de tager tilmed ikke støm fra cuben,.. næh.. man skal stadig ha en masse batterier... *ryster på hovet*

Hvad mener i drenge (og piger)
For The Love Of The Game
VictorVictorSkrevet 03/11-03 12:22 
Syntes også det ser fedt ud men se her:

N-Club.dk
RJKRJKSkrevet 03/11-03 12:34 
Og jeg skulle lige til at påpege, at folk tydeligvis ikke forstår hvad de snakker om, og så er der såmænd en fornuftig bruger, der forklarer det hele, så jeg slet ikke behøves. Endda med links til P:R og alt.

Tak, tas.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-03 12:47 
Ehm... Jeg forstår ikke nogle af jeres svar, hvad mener i drenge?

victor: i dit link står der jo ingenting om, om det er nødvendigt med en GBA hvis man skal spille multiplayer. Det betyder ikke noget for mig om det hakker.. Det gjorde det gamle secret of mana jo osse :-)

RJK: Ehm... det du siger giver bare nada mening :-) .. hvor vil du hen?
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 03/11-03 12:51, rettet 03/11-03 12:51 
Jeg snakker om nyheden og diskussionen på N-Club.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-03 13:06 
RJK: Nåhh ok... så er jeg med. Det har ikke noget med mit topic at gøre, men det er meget rart at vide...

Jeg spørger lige igen. Er der nogen som ved om det er nødvendigt med en GBA for at spille multiplayer? De fleste sider siger at det ER nødvendigt, men jeg læste inde på ign at det ikke var.. hvad skal man tro på her?
For The Love Of The Game
VictorVictorSkrevet 03/11-03 13:24 
RJK >
Og jeg skulle lige til at påpege, at folk tydeligvis ikke forstår hvad de snakker om, og så er der såmænd en fornuftig bruger, der forklarer det hele, så jeg slet ikke behøves. Endda med links til P:R og alt.

Tak, tas.

Aner ikke noget om diskussionen, da jeg ikke er et tekninsk geni. Ville bare oplyse om at spillet åbenbart hakker ret meget.
RJKRJKSkrevet 03/11-03 13:30 
Nu står der jo, at det kun gælder ved boss battles, så det er næppe et helt uoverskueligt stort problem.

Hvis Square laver en crappy PAL-konvertering som de plejer, så kan vi i øvrigt forvente, at det IKKE hakker så meget som JAP/US-versionerne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/11-03 13:44 
Darknon ->

På dit link kan du jo ret tydeligt se, at hvis I spiller 2 er det "kun" nødvendigt med én GBA.

Det vil sige - hvis du spiller med din kæreste, kan du spille med din controller, mens din kæreste kan nappe GBA'en.

Hvis I skal være flere er det nødvendigt med en GBA pr. person.


Det er selvfølgelig irriterende og dyrt, men tænk på de muligheder det giver.
Hvis hele skærmen blev dækket til hver gang der var én der skulle kigge i sit inventory, blev det nok hurtigt et irriterende spil.

Min eneste bekymring er, at GBA SP trods alt ikke er nær så ergonomisk korrekt udformet som GC controlleren.
Hvis man skal spille i længere tid, kan jeg godt forestille mig at det bliver et problem.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 03/11-03 14:16 
Nej, hvis man skal være flere end én person, så skal man bruge en GBA pr. person. Det vil sige at singleplayer kan kun spilles med joystick, og multiplayer kun med GBA'er.

Slowdown? Jeg har ikke oplevet noget som helst i singleplayer.
BalleBalleSkrevet 03/11-03 14:18 
7th sun : der tager du fejl.
Hvis du ser hans link kan man tydeligt se at med en controller og en GBA, virker GBA'en som radar og ikke som controller, det er kun hvis der ikke er tilsluttet nogen controller at GBA'en kan bruges som en
/Balle
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-03 17:50 
hmm... Der er jo ingen garenti for at mit link er pålideligt, det kan man ikke vide. desuden læste jeg jo på ign at man godt kunne spille multiplayer uden GBA. Der er jo ikke noget at sige til at man bliver forvirret.
Jeg har spillet en helvedes masse secret of mana med 2 venner, og jeg kan godt leve med at vennerne stopper spillet når de skal kaste en magi, og de har det på samme måde.

Men jeg syntes efterhånden at det der GBA link-ting som nintendo har kørende er ved at tage overhånd. Os som ikke har GBA render jo rundt og køber en masse spil som vi ikke kan få fuld udbytte af. Og hvis det med FF:CC er rigtigt, så er de gået over stregen...

Jeg kan sagtens se det smarte i den måde de har gjort det på i FF:CC det er da super cool, men man burde i det mindste have muligheden for at spille uden GBA.
For The Love Of The Game
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/11-03 18:03 
Balle >
7th sun : der tager du fejl.

Kanon!
Jeg lærer lige at læse til i morgen ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
tastasSkrevet 03/11-03 18:27 
RJK >
Og jeg skulle lige til at påpege, at folk tydeligvis ikke forstår hvad de snakker om, og så er der såmænd en fornuftig bruger, der forklarer det hele, så jeg slet ikke behøves. Endda med links til P:R og alt.

Tak, tas.

Ehm...Det var da så lidt ;)

Freddie ->
Nu du har det - et det fedt?
Er det noget som godt kan smides på must-have listen?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
FourDFourDSkrevet 03/11-03 18:59 
Darknon >
Hvis jeg nu skal spille med min kæreste, bliver jeg nødt til at købe 2 gameboy advanced.

livet er hårdt :P
måske har du nogle venner du kan låne en GBA af, engang imellem, ellers må du jo bare spille noget andet med din kærst..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KalicolaKalicolaSkrevet 03/11-03 20:08 
WilliDaRappa: Godt svar... Vi havde jo også lige glemt muligheden for at købe brugte GBA's. Mon ikke også at de er blevet meget billigere når spillet engang ukommer.

Ja vi må bide i det sure æble, men jeg syntes alligevel er det er noget fis, og det mister de helt sikkert også købere på.
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 03/11-03 21:02 
Mon jeg lægger for meget ansvar hos Nintendo, når jeg påstår, at den noget specille spilmetode er sket efter ønske fra dem?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FourDFourDSkrevet 03/11-03 21:38 
darknon >>>

det er ikke helt dumt at købe en til GBA, for du kan jo købe den til din kæreste! og hvis hun kan lide at spille, er det da NOGET af en gave!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JAAJAASkrevet 04/11-03 06:12, rettet 04/11-03 06:12 
Ikke nok med at man skal have en GBA pr. spiller, er det ikke GBA SP'er, skal man også sørge for, at der er ordentligt lys til alle tilsluttede GBA'er, da displayet skal bruges til at skifte udstyr m.m.

Ekstremt handy setup.
RonaldoRonaldoSkrevet 04/11-03 08:46, rettet 04/11-03 08:49 
RJK >
Mon jeg lægger for meget ansvar hos Nintendo, når jeg påstår, at den noget specille spilmetode er sket efter ønske fra dem?

Overhovedet ikke, Yamauchi i sin tid oprettede en fond (Fund Q) til udvikling af originale titler, bl.a connectivity. Så faktisk har Nintendo betalt hele gildet. Square-Enix lavede et helt team (Game Designer's Studio) kun til Nintendo udvikling, og de lever så af denne her "fond". Der kommer nok flere spil, begge partner tjener penge, og Square-Enix har ikke rigtig noget at miste i denne her situation.

Det kan godt være at det er nogle barske krav at stille til en gamer, at man skal have hele fire GBA'er til rådighed. Situationen er dog helt anderledes i Japan, hvor du nok ikke finder en gamer uden en GBA. Nintendo er heller ikke direkte dumme, FF:CC er udelukket designet til det japanske marked, og at PAL-land overhovedet får spillet er overraskende. Det kan være de arbejder på en work-around, men jeg tvivler. Spillet er heller ikke så ringe i singleplayer, jeg fik selv på mystisk vis brugt 25+ timer på min character og selvfølgelig gennemført spillet.
happyEDhappyEDSkrevet 04/11-03 09:12 
Hvorfor ikke bare købe den fedeste konsol nogensinde.... altså GBA, i stedet for at brokke sig over det, alle burde da have sådan en der er så mange fede spil der til ... konsollen over alle konsoller.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KalicolaKalicolaSkrevet 05/11-03 09:18 
Som JAA siger, så bliver man jo nødt til at købe en af de der dyre GBA-SP-ting med indbygget lys i displayet, ellers kan man jo ikke spille når der er lidt mørkt i rummet.. Det sutter, for sådan en koster sgu 1000 idag.

Jeg er helt vild med dere konsept med at bruge GBA's det hele lyder super cool.. men er det virkeligt værd at betale over 2500kr. for at kunne spille bare 2 player i et spil? hvem kunne finde på at gøre det?

-siger én som har i sinde at købe en x-box bare for conker: live and uncut :-)
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig