X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Crimson Skies - min oplevelse


Svar
OkottaOkottaSkrevet 02/11-03 15:27 
Crimson Skies har lækker grafik, super styring, god lyd, og fed stemning.

Det har osse god dogfighting action, interessant multiplayeraction + god framerate.

Derudover mistænker jeg det for at blive for ensformigt - jvf. hvad folk på Gamefaqs skriver om det - samt nævner flere at der er problemer med spillets save-funktion (igen jvf. Gamefaqs), hvor man pludseligt kan miste sine penge og - endnu værre - ens savegame kan finde på, at putte én tilbage til begyndelsen af hele spillet; That's right - uanset hvor langt man måtte være kommet i spillet, så kan det ske, at man kan få lov til at starte helt forfra, pga. en bug i spillet.

Spillet crashede iøvrigt osse to gange, imens vi spillede det igår - aldrig et godt tegn.

Men jeg havde det dog sjovt imens jeg selv spillede det, og det mest pga. den gode styring og den flotte grafik - men det er dog ikke nok til at jeg ubetinget tør anbefale spillet - og jeg fandt spillets første rigtige boss, ualmindeligt irriterende!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 15:30 
Here we go again!

Forleden dag svinede du det nærmest til, og sagde at det var 5 år gammelt og bestemt ikke var en stor titel osv. Men det går nok :)

Skal også selv have spillet...
jaesjaesSkrevet 02/11-03 23:23 
Svinede og svinede :)

Kunne også godt forestille mig, at det bliver lidt ensformigt. Men det ligger nok mest i genrens natur...

Se, havde der nu været baner hvor man styrede en spilfigur, så havde det været en anden snak.
Hellere et kortere spil, men et varieret gameplay...
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-03 21:56 
Okotta >
Spillet crashede iøvrigt osse to gange, imens vi spillede det igår - aldrig et godt tegn.

Til Okotta:Det crashede flere gange yderligere den følgende dag.

Det er ikke godt nok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DommergaardDommergaardSkrevet 04/11-03 23:41 
Skuffende... :/
3of193of19Skrevet 05/11-03 00:26 
Problemet er dirty disc errors. Hvordan var det igen man fik MS til at udskifte ens Xbox gratis?
MajorPMajorPSkrevet 05/11-03 11:49 
De udskifter den ikke, men smider en ny laser i.

Du skal bare ringe til deres Xbox support i Danmark, og sige du vil have din Xbox repareret. Så kommer der en UPS og henter den - kører den ned til Tyskland, får den repareret og kører tilbage med den - lige i dine arme... Denne procedure tager 5-7 dage.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/11-03 10:19 
Jeg købte spillet i mandags - og er meget meget positiv - god styrring/grafik, singleplayer holder også. Har spillet en hel del (fået slag så det vil noget på live, more training needed)men har ikke oplevet at spillet er chrased.

Kan varmt anbefales.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 10/11-03 17:29 
3of19 >
Problemet er dirty disc errors.

Det tror jeg ikke. Skærmen med DDE kommer ikke frem. Spillet stopper bare pludseligt på en af loadeskærmene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-03 18:06 
Okotta >
- ens savegame kan finde på, at putte én tilbage til begyndelsen af hele spillet; That's right - uanset hvor langt man måtte være kommet i spillet, så kan det ske, at man kan få lov til at starte helt forfra, pga. en bug i spillet.

Har jeg prøvet, det var sq fucking irriterende!
Men ellers er det sq langt det fedeste xbox live spil (min mening).
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 10/11-03 19:19 
Brug et memory card ved siden af, så har du altid en backup af forrige savegame, hvis det næste savegame skulle ødelægge noget.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-03 19:29 
Yes sad jeg netop lige og tænkte på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 10/11-03 20:37 
Enfen >
Brug et memory card ved siden af, så har du altid en backup af forrige savegame, hvis det næste savegame skulle ødelægge noget.

Det må ikke være særligt spændende, at skulle quitte spillet, og kopiere data fra harddisken over på memorykortet, hver gang man har gennemført en mission i f.eks Crimson Skies - men hver mand sine lyster.

Måske der kommer en patch til Crimson Skies, som fixer dette problem/bug - det gjorde der til PC udgaven i sin tid; Patchen - eller nærmere patchene - fixede dog udelukkende andre fejl i spillet, såsom framerate og loadingtider.

Og nej - jeg har ikke noget imod Xbox'en, men det tyder efterhånden på at udviklerne har, med den indstilling de har til spil udvikling på platformen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 10/11-03 23:32 
Det tyder på at "vi", fik ret i vores bange anelser omkring det at patche konsolspil, efter at konsollerne er gået online :/
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/11-03 08:59 
og hvad så?
Patch helvedet var jo at man ikke kunne spille sammen hvis man ikke kørte den samme patch version og at man selv skulle downloade den.
men med live kører alle med den samme version da den automatisk bliver installeret første gang man logger ind.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-03 10:49 
Yes, desuden tror jeg heller ikke på at udviklerne bruger mindre tid på et spil bare fordi det understøtter patches og updates. Mange populære spil som f.eks. Headhunter til DC var jo fuld af bugs selvom udvikleren havde brugt lang tid på det.
Desuden er det sq da sweet at vi kan hente nye baner, gamemodes, characters og lign.

Kort sagt så tror jeg ikke at der på noget tidspunkt kommer et fejlfrit spil, så derfor er det da nice at udviklerne giver sig tid til at opdatere et allerede udgivet spil, da de vel ikke for noget for det... eller gør de?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 11/11-03 11:31 
Konsolkongen >
Yes, desuden tror jeg heller ikke på at udviklerne bruger mindre tid på et spil bare fordi det understøtter patches og updates.

Du har aldrig spillet PC spil? Så mange spil er blevet rushed ud til PC, for derefter næsten med det samme at blive givet en patch, som retter bugs, fejl, crashes m.m.

Det værste ved PC spil, er iøjeblikket ved at gentage sig med mange Xbox spil, og det er faktisk ikke et særligt fedt koncept, når det først er begyndt at rulle.

Jeg har ikke det mindste imod nye baner, gamemodes og characters via. Live, men vi snakker om PATCHES her - fejlrettelser mod crashes og bugs m.m. og det er altså efterhånden blevet reglen mere end undtagelsen, når vi snakker Xbox spil.

Efterhånden er jeg begyndt at gyse, når jeg ser påskriften "Downloadable Content", på bagsiden af Xbox spil æsker, da det har fået en ny og værre betydning for mig - det fortæller mig klart og tydeligt, at spillet bevist kan være rushed.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-03 11:45 
Jeg ved sq ikke lige hvad jeg skal sige til den :)
Du har på den ene side ret, men på den anden side mener jeg at du er en smule for skeptisk, det er jo trods alt ikke ret mange af spilne der kommet paches til.'
Så vidt jeg ved er det:
Midtown Madness 3 (Soundtrack Buggen)
Unreal Championship (Stort set hele live delen)

Og så kommer der vel på et tidspunkt en patch til Crimson Skies der retter det skide save file problem?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 11/11-03 11:49 
Når det er mere end 3 spil, SÅ vil du bekymre dig?

Allerede er det to first party spil, som det drejer sig om - det er bare ikke godtnok.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 11/11-03 12:08 
grillbiller >
og hvad så?
Patch helvedet var jo at man ikke kunne spille sammen hvis man ikke kørte den samme patch version og at man selv skulle downloade den.
men med live kører alle med den samme version da den automatisk bliver installeret første gang man logger ind.

Det er IMO ikke i orden, hvis der er problemer med at save et spil. Fordi, hvad med dem der ikke har Live, skal de snydes for patchen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-03 12:16 
Det kan der være noget om... det er sq lidt skod at de ikke gennemtester det 100%, ihværtfald i single player, det kan være at det er M$'s nye måde at sælge live kits på...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BrummelumBrummelumSkrevet 11/11-03 16:20 
Nu er det altså ikke et problem alle rammes af. Jeg har gennemført det og har ikke haft problemer med at save undervejs.
XBL Gamertag: Brummelum
APHAPHSkrevet 11/11-03 16:34 
Det har jeg heller ikke..
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MajorPMajorPSkrevet 11/11-03 16:44 
Har heller ikke konstateret det problem her...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
JinkJinkSkrevet 13/11-03 20:54 
Min ven har lige fået spillet, fordi jeg havde anbefalet ham det. Det er et spil jeg havde glædet mig i lang tid til, men jeg må sige jeg er blevet skuffet.

Jeg synes det virker ensformigt og lidt kedeligt.
Og hvad sker der online? Der står best live game osv. på æsken, men der er bare næsten ingen der spiller det. Der var højst 4 spil hver gang vi tjekkede. Efter en times spil havde vi 28000 point, mens nummer et overall havde 71000?

Spillet crashed også da den skulle loade.

Det er min mening efter en times spil.
JAAJAASkrevet 13/11-03 21:10 
Nu har jeg også gjort det - gættet en Okotta tråd, før jeg gik ind i den. Jeg går ud fra, at der er et diplom på vej med posten.
OkottaOkottaSkrevet 13/11-03 22:35 
Jeg vil helst ha' et gratis spil, hvis det kan lade sig gøre?

Bare send et Amplitude til mig - så bli'r jeg glad.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RaGeRaGeSkrevet 14/11-03 00:53 
Papa >
Spillet crashed også da den skulle loade.

Det er min mening efter en times spil.

Jeg har også oplevet, at spillet crasher engang imellem, så jeg bliver nød til at restarte spillet. Ellers er jeg fuld tilfreds med spillet og mener bestemt, at det er det bedste XBL spil indtil videre... Nu har jeg selv spillet godt og vel en time offline og online, og er allerede pænt god til spillet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
APHAPHSkrevet 14/11-03 06:26 
RaGe >
Nu har jeg selv spillet godt og vel en time offline og online, og er allerede pænt god til spillet.

Præcis dette er spillets store svaghed. Alle og enhver kan på ingen tid lære og mestre selv de sværeste manøvre til perfektion, og det kræver praktisk talt ingen skills. Hvis man nu selv skulle udføre de forskellige manøvre, istædetfor bare at skulle trykke på to knapper, vil spillet have et langt dyber gameplay.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PlaykidPlaykidSkrevet 14/11-03 08:37 
Jeg har hellere ikke haft nogen problemer de timer jeg brugte på at gennemføre det, eller de 3-4 gange jeg har spillet online.
Jeg synes klart det er et af de bedre online spil, desværre her jeg ikke rigtigt haft tid til at prøve online delen ordenligt.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-03 11:12, rettet 14/11-03 11:13 
Paasch >
Præcis dette er spillets store svaghed. Alle og enhver kan på ingen tid lære og mestre selv de sværeste manøvre til perfektion

Kunsten er jo at aime perfekt... hvilket ikke er helt nemt da der ikke er auto aim på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 14/11-03 14:07, rettet 14/11-03 14:11 
Paasch >
RaGe >
Nu har jeg selv spillet godt og vel en time offline og online, og er allerede pænt god til spillet.

Præcis dette er spillets store svaghed. Alle og enhver kan på ingen tid lære og mestre selv de sværeste manøvre til perfektion, og det kræver praktisk talt ingen skills. Hvis man nu selv skulle udføre de forskellige manøvre, istædetfor bare at skulle trykke på to knapper, vil spillet have et langt dyber gameplay.



Ikke helt rigtig, da der findes folk online som simpelthen kan manøvrere så godt, at de stortset undgår alle skud og desuden sigter som en verdensmester. Jeg mener bestemt, at det her spil kræver skills, da jeg også har fået en del røvfuld indtil videre selvom jeg gjorde mit bedste. Spillet har faktisk en læringskurve, men den er ikke så stor, men man kan improvisere hele tiden f.eks. i Flag Heist/capture The flag, hvor det er nødvendigt at kunne udmanøvrerer sine modspiller eller er man bare dødsens ret så hurtig.

Nu har jeg forresten også været ret skeptisk overfor dette spil i et stykke tid, da jg hørte om skjult lag/delay - men det hele er jo stortset intet problem online og spillet kører som en drøm. Dogfight 16 mand er desuden alt for fedt!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/11-03 14:52 
Konsolkongen >
Kunsten er jo at aime perfekt... hvilket ikke er helt nemt da der ikke er auto aim på.

Men der er et meget stort sigtekorn ;)
I win, you loose
RaGeRaGeSkrevet 14/11-03 14:59, rettet 14/11-03 15:05 
Stadigvæk kræver det noget det øvelse for at kunne sigte perfekt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/11-03 15:00 
Helt sikkert, ellers ville alle jo være mestre.
I win, you loose
RaGeRaGeSkrevet 14/11-03 15:06 
Synes bare alle er efter spillet pga. dets lethed, men der altså en stor læringskurve i spillet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/11-03 15:13 
Folk snakker om det skjulte lag.
Jeg tror at det i hvert fald tildels skyldes at flyet jo brænder efter en hvis skade, så man kan sagtens blive "skudt ned" et stykke tid efter at man rent faktisk blev ramt.

Og så er der jo det fly, der skyder med napalm.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/11-03 15:13, rettet 14/11-03 15:14 
--> til Rage
Ja, specielt mærker man det online, hvor nogen virkelig har fået styr på kontrollen mens andre halter lidt bagefter ;)

Jeg kunne tydeligt mærke det første gang jeg hoppede på.... jeg var ikke lige så god, som jeg selv gik og troede.
I win, you loose
RaGeRaGeSkrevet 14/11-03 15:19, rettet 14/11-03 15:21 
Kunne være vi skulle arrangerer et spil snart i CS, for at forbedre vores elendige aiming ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/11-03 15:22 
Jeg vil godt være med.

Nok den første i spilhistorien, der rent faktisk er gået ned i skill.

Men det er hvad man får ud af at spille mod Konsolkongen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PlaykidPlaykidSkrevet 14/11-03 15:26 
Jeg skal selvfølgelig også være med:)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-03 15:41 
Jeg mener selv jeg aimer godt.
Hvad mener i, MajorP, SeventhSun og RQvsnapz? :P
Spiller nu: Phantasy Star IV
MajorPMajorPSkrevet 14/11-03 15:51 
Held...


;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/11-03 18:02 
Konsolkongen >
Jeg mener selv jeg aimer godt.
Hvad mener i, MajorP, SeventhSun og RQvsnapz? :P

Hey buhh...
Så meget forskel er der heller ikke (jo der er).. :)

Men jo, desto mere man spiller det, desto bedre bliver man til det. Det gælder i hvert fald for de fleste. Det fede ved crimson skies IMO er at skønt man ikke er mester, så er det stadig en fed oplevelse online.
I win, you loose
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 25/11-03 17:30, rettet 25/11-03 17:30 
Jeg har ikke ramt nogen endnu på Live :(
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 25/11-03 18:11 
Det er nok fordi du ikke er særlig dygtig :P
I win, you loose
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 25/11-03 19:59 
fik det også først i dag ;)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
PlaykidPlaykidSkrevet 26/11-03 10:03 
Jeg ligger højre oppe på scorelisten end konsolkongen:D
Spiller nu: Halo 3
JinkJinkSkrevet 30/11-03 19:18 
Hvordan kan I synes spillet er godt? Har nu spillet det i længere tid og jovist det er lidt sjovt, men så heller ikke mere. Jeg ser ingen mening i at spille det fordi er så ensformigt.

Og det er ikke fordi jeg er dårlig, jeg vinder rent faktisk de fleste spil.

Et af det bedre live games? Come on der næsten aldrig nogle spil man kan joine, der er kun 4 baner og voice delen fungerer dårligt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig