X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil forbud


Svar
FourDFourDSkrevet 02/11-03 01:13 
hvordan ville i reagere hvis der kom et forbud mod at spille? (altså spillemaskiner, og ALLE former for konsoller, selv computer spil!)!

ville selv være rimlig ked af det, og sur på den nye regel!
og hvis det blev VIRKELIG ulovligt, ville Playright jo ophøre med at eksistere, og ingen ville turde at spille.. imagine it!

[inspirationen til dette indlæg kommer fra dennis jürgensens virkelig gode bog: djævlens hule]
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
majjohamajjohaSkrevet 02/11-03 01:15 
Ville nok hoppe af glæde :P Ej, tror de fleste ville spille selvom man ikke måtte gøre det.. Hva' skulle grunden også være?
FourDFourDSkrevet 02/11-03 01:17 
Matt >
Ville nok hoppe af glæde :P Ej, tror de fleste ville spille selvom man ikke måtte gøre det.. Hva' skulle grunden også være?

grunden kunne for eks. være at der var sket flere ulykker PGA. computer, eller at ledelsen syntes at de fleste computer spil var for voldelige.

og jeg tror også jeg ville spille selvom man ikke måtte.. har man oget valg? :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
majjohamajjohaSkrevet 02/11-03 01:18 
Man kunne selvfølig også sælge tingene men det ville jo være ulovligt også, så? Ihvertfald ville jeg beholde mit og spille med låst dør :)
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 01:37 
Prøv at læse Djævlens Hule af Dennis Jürgensen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 02/11-03 01:40 
Var det til mig?
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 01:41 
Til alle der tænker på hvordan det vil være hvis spil blev forbudt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 02/11-03 01:44 
Okay, hmmm... Tror det ville være ret slemt...
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 01:46 
Bogen er nu meget god ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 02/11-03 05:25 
Det skete faktisk for nyligt i Grækenland. Spillemaskiner blev forbudte, og da dem ,der havde lavet loven, ikke lige havde tænkt over, at der var spillemaskiner, som ikke gik på hasard, kom de også til at høre ind under loven. Det blev altså strafbart at gå ned på den lokale grill og spille Sega Rally, f.eks.

Ved ikke, om de har fået rettet tåbeligheden.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/11-03 09:54 
Det er jo også forbudt at køre for stærkt... :)
FourDFourDSkrevet 02/11-03 11:49 
til naiera om det der med djævlens hule >>>>>

inspirationen (som jeg iøvrigt også har skrevet i indlægget) til dette indlæg kommer fra den bog!

anyway, det er en rigtig god bog :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DizzyDizzySkrevet 02/11-03 11:53 
Her vil jeg da anbefale at læse Ray bradburys "Fahrenheit 451" , som handler om en verden hvor bøger er forbudt, og specielle korps kører rundt og brænder ulovlige bøger... Når man læser bogen kan man blot tænke på at istedet for bøger kunne det være spil, film, tegneserier etc.
Helt igennem suveræn bog..
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RitesRitesSkrevet 02/11-03 12:05 
Jeg ville sørge for at det blev forbudt at gøre alle de ting der var værrere end at spille spil, indtil de droppede reglen helt.

Kan godt være vi ikke må spille. Men der må tilgengæld heller ikke køres bil, cykel, ses film, læses bøger, ryges, drikkes, spille sport osv.
» a winner is you «
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 12:28 
Det ville ikke gøre mig så meget, så ville jeg have større mulighed for at bruge tiden til noget fornuftigt :)

Synes også at Djævlens Hule er en ganske fin bog :)
Har næsten læst alle Dennis Jürgensen's bøger da jeg er af den generation som havde ham som yndlingsforfatter :)
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 12:33, rettet 02/11-03 12:33 
WilliDaRappa >
inspirationen (som jeg iøvrigt også har skrevet i indlægget) til dette indlæg kommer fra den bog!

Det' da løgn. Jeg skulle tage at læse mere end overskriften ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ZaPeZaPeSkrevet 02/11-03 12:50 
Har kun læst en bog af Dennis Jürgensen, Et Grimm't Eventyr. Det var en god bog (læste den i tredje). Men har aldrig taget mig sammen til at læse endnu en af hans bøger...

Er Djævelens Hule ligeså god, som Et Grimm't Eventyr, hvis ikke bedre?
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 12:54 
Prøv også hele Krøniker fra Kvæhl serien... Jeg har ikke læst Grimm't Eventyr men førnævnte og Djævlens Hule er i hvert fald gode bøger. Hår(d) er også rigtig sjov.

Der er egentlig rigtig mange gode bøger skrevet af ham ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VictorVictorSkrevet 02/11-03 13:34 
Har læst hele hans forfatterskab næsten mangeler kun en bog. Specielt kadavermarch og Uhyret i brønden er virkelig gode:)
CalleCalleSkrevet 02/11-03 13:35 
Han har osse lavet en serie over 9 bøger(mener jeg) hvor der er en festlig varulv og en dracula der drikker rød sodavand, den serie er helt vild god, en af bøgerne hedder blodspor i transylvanian.
RJKRJKSkrevet 02/11-03 13:38 
Freddy-bøgerne. Og der er nu vist kun fem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CalleCalleSkrevet 02/11-03 13:57 
Nu har jeg undersøgt det der var syv. og vi har en derhjemme.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/11-03 14:07 
RJK >
Freddy-bøgerne. Og der er nu vist kun fem.

Slim nr. 7! ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 02/11-03 14:09, rettet 02/11-03 14:10 
Calle >
Nu har jeg undersøgt det der var syv.

Aha.

1. Balladen om den forsvundne mumie
2. Brædder til Draculas kiste
3. Bøvsedragernes hemmelighed
4. Blodspor i Transsylvanien
5. Bøvl med bandagerne
X. Freddy & monstrene

Sidstnævnte er en opsamling med alle fem bøger.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FourDFourDSkrevet 02/11-03 15:05 
freddy er edermame også en god serie!
en anden fed serie er drømmetjeneren (dog er der kun 1 i serien indtil videre)!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CalleCalleSkrevet 02/11-03 15:08 
Nå ok, jeg mente bare at kunne huske at vi læste 7 ialt.
RJKRJKSkrevet 02/11-03 15:12 
"Nu har jeg undersøgt det..." = "Jeg tror nu stadig..."

...?

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 16:17, rettet 02/11-03 16:22 
Mener også der er 5 kun :) Har læst dem alle. Men der er også de slim magasiner som Born2Play nævner. Dystopia er også en god bog men har aldrig fået læst den færdig. Men tæt på :)

Og kan også klart anbefale Krøniker fra Kvæhl.

Krøniker fra Kvæhl
RJKRJKSkrevet 02/11-03 16:24, rettet 02/11-03 16:24 
Hør nu lige her. Der er FEM. Jeg har lige linket til forlagets side. Det er ikke noget med at "mene".

Der er ikke "Slim-magasiner". Der er KUN Slim! nr. 7. Det er injoke, som folk der har læst Freddy-bøgerne meget gerne skulle kende til.

Jeres manglende Dennis-viden skræmmer mig ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/11-03 16:40 
Jeps, kun 5! Har læst dem alle i skolen ;)
Tror jeg vil til at læse nogle af hans bøger. Har kun læst Freddy.
RebelheartRebelheartSkrevet 02/11-03 16:51 
Ah ja. Denne omtale af Dennis Jürgensen minder mig om de gamle dage, hvor en meget stor del af min barndom/ungdom gik med at læse bøger. Dengang var det lokale bibliotek mit andet hjem. Man kan godt sige, at jeg var en bognørd dengang.
FourDFourDSkrevet 02/11-03 20:21 
fair nok, der er 5 bøger, tilbage til emnet? :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 20:47 
Jep, har slettet det overflødige indlæg.
jaesjaesSkrevet 02/11-03 22:56, rettet 02/11-03 22:57 
Hehe, jeg har også læse mange af hans bøger, da jeg var knægt (gnækkede morfar).

"Grønne øjne" og "Dystopia" husker jeg som gode.

"Kærlighed ved første hik", kan også anbefales. Den er mange gange bedre end filmen.
RJKRJKSkrevet 02/11-03 23:05, rettet 02/11-03 23:06 
Siden det alligevel er blevet til en Dennis-tråd ;)

Jeg er også opvokset med Jürgensen og har læst alt hans gamle. Indenfor stilen mener jeg han er vores i særklasse bedste forfatter. Alt han har skrevet er faktisk godt, omend det jo ikke er de helt store og dybe sager.

Personligt ser jeg Dystopia som højdepunktet i hans forfatterskab, men også Relief, Kadavermarch, Kvæhl og Djævelens Hule tænker jeg tilbage på med stor kærlighed. Jeg synes også om mange af de kortere ting og novellerne som Stormesteren og MÅske. I den dårlige ende er Sidste Time og Mørkeleg, som hverken fungerer som bøger eller film.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 02/11-03 23:16, rettet 02/11-03 23:17 
Enig, med Bjarne Reuter på en sikker 2. plads.

Bertram-serien og Busters verden, er nok for mig til at give ham 2. pladsen :)

Men de har begge skrevet masser af børne- og ungdomsbøger siden, som jeg ikke har læst...
SolaegSolaegSkrevet 02/11-03 23:20, rettet 02/11-03 23:24 
RJK >
I den dårlige ende er Sidste Time og Mørkeleg, som hverken fungerer som bøger eller film.

Nu har jeg kun set Sidste Time, men jeg synes da ikke, at den er særlig mislykket. Jeg betragter den som et godt gys og, efter min mening, den mest uhyggelige danske film.

Edit: Forresten, så brød jeg mig ikke særligt om Kærlighed ved første hik på bog. Her mener jeg, at filmen var mere vellykket.

PS: Hvorfor skal "citer" og "ret" også stå lige ved siden af hinanden?
CronossCronossSkrevet 02/11-03 23:51 
I stil med Rune mener jeg også at Jürgensen er vores i særklasse bedste forfatter indenfor denne genre.
Højdepunktet for mig er uden tvivl "Relief", som er en helt igennem fremragende serie. Her mener jeg egentligt også at han bliver en lille smule mere dyb end han plejer (Hvilket ikke er specielt meget ;).

Også "Dystopia", "Grønne Øjne" og "Djævelens Hule" er fremragende, men jeg synes bestemt også at både "Monsteret i Kælderen", "Uhyret i Brønden" og i særklasse "Tingen i Cellen" er brilliante.

Selvfølgelig SKAL "Kadavermarch" også nævnes som en af de allerbedste bøger i splattergenren (I hvert fald i DK). Til slut laver jeg en lille fiks liste over de bedste bøger :)

1: Relief (Serie, 5 bind)
2: Kadavermarch
3: Tingen i Cellen/Monsteret i Kælderen
4: Dystopia (Jeg ER altså ikke til den slags LOTR gøgl, selvom jeg sikkert bliver bashet voldsomt for at sætte denne så langt nede på listen ;)
5: Djævlens Hule
6: Grønne Øjne (SKAL med, fordi jeg blev pisse bange dengang jeg læste den).

Er dog lang tid siden jeg har læst andre end "Kadavermarch", "Monsteret i Kælderen" og "Relief", som jeg regelmæssigt kværner igennem.
Læser generelt utroligt meget, iæsr Edgar Allen Poe, samt en hel del postmodernistisk gøgl.
RJKRJKSkrevet 03/11-03 00:03, rettet 03/11-03 00:10 
Anekdote:

Jeg læste (for første gang af mange) Grønne Øjne da den udkom i '85 og var altså omkring syv år.

En af historierne er noget med en syvårig dreng der bor ved siden af en kirke og klokken 0:00 står de døde op af deres grave.

Jeg boede (og bor stadig) ved siden af en kirke. Jeg læste bogen mens jeg var alene hjemme. Lige omkring midnat.

Det var nok det mest skræmte jeg havde været i mit liv.

(Al forbehold for fejlagtige erindrede detaljer - men det lyder da godt ;))

Ellers vil jeg sige omkring Tingen/Monsteret etc. at de tre desværre kun er nogle jeg har læst en enkelt gang og derfor ikke husker så godt. Det var en evig kamp med Hammel Bibliotek om at få dem til at tage bøgerne hjem, når de ikke havde fået perfekte anmeldelser, så nogle af hans bøger missede jeg helt.

Hvis jeg endelig må kritisere Relief, så var det omkring samme tid hvor jeg læste meget King og Koontz og i den sammenhæng synes jeg, at den virkede lidt for meget inspireret af disse. Fordi Jürgensen gik efter at ramme et mere modent publikum, så kom han til at minde om mange andre, ved at give afkald på sin humoristiske charme. Men jeg husker den stadig som fremragende og kunne godt tænke mig at få den genlæst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 03/11-03 00:12, rettet 03/11-03 00:15 
Mange vil nok mene at Tingen/Monsteret/Uhyret slet ikke er blandt hans bedste. Jeg ved ikke helt om det var fordi tidspunktet bare faldt godt i hak for mig da jeg læste bogen (Samme med Grønne Øjne), men de bøger står vitterligt for mig som nogle af hans allerbedste.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad andre engentligt mener om "Relief", jeg tror faktisk ikke at jeg har hørt andre end Rune udtale sig om den før :)

EDIT: Jeg vil give dit ret i at den minder en del om netop Koontz og King, men jeg synes samtidig at "Relief" er klart bedre end noget af det de to forfattere har præsteret. Jeg er personligt glad for King, men jeg mener ikke at han skriver specielt godt. Det er ren underholdning, og det er da også meget få af hans bøger der virkeligt har brændt sig fast på min nethinde. Her er Jürgensen langt bedre, og jeg husker tydeligt hver enkelt af bøgerne samt hvordan de fik mig til at føle.
RJKRJKSkrevet 03/11-03 00:21 
Nu skal jeg jo passe på hvad jeg skriver (fans er der jo mange af), men jeg er heller ikke glad for Kings måde at skrive på. Det er for tungt, langsomt og omstændigt til min smag, selvom jeg fuldt ud anerkender ham og hvad han har gjort er fantastisk for genrer man holder af.

For mig at se er Relief som en lang og lidt mere gennemtænkt Koontz-produktion. Som sagt synes jeg den er fremragende, men jeg kritiserer blot at den er lidt formulariseret og genkendelig i sit indhold. I hvert fald som jeg husker dem (det er jo lige en ti år siden... ;)). De andre Dennis-bøger er mere unikke i deres stil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 03/11-03 00:29 
Jeg mener netop at Relief får sit unikke præg fordi den er så forskellig og langt mere stramt opbygget end andre Jürgensen historier. Original kan man måske ikke kalde selve opbygningen, men den fortæller en fremragende historie på den klassiske King-facon (Skift fra person til person).

Hvor dette normalt blot er til irritation ("Cujo" popper frem i mit hoved), er det i "Relief" faktisk rimeligt fedt. Jeg kan godt lide at spændingen bliver trukket så langt ud, uden at det virker så opsat som det f.eks. gør i mange King-bøger.
MadsMadsSkrevet 03/11-03 00:33 
Jeg favoriserer godt nok Koontz frem for Jürgensen, det eneste af sidstnævnte jeg har læst som efter min mening var godt er Relief serien. Og ja, jeg har læst Dystopia.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MarcusMarcusSkrevet 03/11-03 15:18, rettet 03/11-03 15:20 
Vil nu ikke sige at Dystopia har noget med LOTR at gøre.
Har ikke læst Relief men vil ikke sætte Kadaver March specielt højt på listen. Har læst de nævnte bortset fra Relief men kan nu ikke lige frem lave en top 5/10. DJ er også min foretrukne danske forfatter. Der var altid rift om hans nye bøger på vores skolebibliotek, og endda også de ældre. Epidimien bredte sig :). Forstår ikke helt hvorfor i ikke placerer Freddy serien højt til gengæld.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/11-03 15:30, rettet 03/11-03 15:31 
Kom så gutter - Help me!

Dystopia: [Flink Playright gut giver lidt info]
Relief: [Flink Playright gut giver lidt info]

Jeg ved ikke intet, om de to nævnte bøger/serier?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 03/11-03 16:55 
Relief:
Femdelt serie, der omhandler en række personer. De har hver deres "fobi", en er bange for ulve, en anden for tyrer og så videre.

De første bind lægger ud med at fortælle baggrunden for deres frygt, og skaber muligheden for at deres veje kan krydses. Herefter udvikler bogen sig indtil det naturlige klimaks.

Bogen omhandler især frygt som et centralt tema, og er som sagt delt op på den klassiske King-måde, hvor man mellem afsnit hopper fra person til person. Det er som sagt også en af de eneste serier hvor jeg virkeligt har følt at dette har fungeret.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig