X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Import problem...


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/11-03 02:56 
I dag modtog jeg mine 3 første Dreamcast import spil, alle sammen japanske...

- House of the Dead 2
- Soul Calibur
- Street Fighter 3 Zero

De to første virker perfekt med både Utopia 1.1, Utopia 1.2 og DC-IE. MEN, SF3Z virker hverken med den ene eller den anden af dem. Når jeg prøver at boote med Utopia fryser den under opstarten, når den når 98%. Med DC-IE genstarter den bare under opstarten.

CD'en har inden ridser eller noget, og jeg har ikke prøvet at den ikke ville læse andre spil før. Jeg har købt spillet af Raf herfra, der siger at han selv bruger Utopia til at køre spillet med..

Håber der er nogen der kan hjælpe
3of193of19Skrevet 01/11-03 03:05 
Hmm, er ikke sikker, men kunne det være at Street Fighter Zero 3 ikke er RGB kompatibelt? Nogle NTSC spil virker ikke med RGB og, hvis jeg husker rigtigt, hopper ud i menuem og giver en fejlmelding. Bootdisc hjælper så ikke. Prøv evt at forbinde med en VGA box, et composhit- eller S-video kabel
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/11-03 03:17, rettet 01/11-03 03:21 
Hmm... Det lyder meget sandsynligt

Er der en snedig måde jeg kan sætte det op på, så jeg ikke skal til at skifte kabel hver eneste gang? Som nævnt i en tidligere tråd, er AV udgangen på min DC en smule ustabil, så jeg vil helst ikke skifte kabel på daglig basis, hvis jeg kan slippe :)

EDIT: Hvor stor forskel er der for eksempel på RGB og SVHS og Composite?
3of193of19Skrevet 01/11-03 03:35 
Tror ikke der er noget at stille op på det punkt.

At hoppe fra RGB til compos(h)ite er ikke nogen god oplevelse. S-video er lidt mere udholdelig, men især farverne lider (og rød er temmelig uskarpt).
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/11-03 09:28 
Det var da belastende...

Er det mange spil der har dette 'problem'?
3of193of19Skrevet 01/11-03 09:56 
Det er ikke sååå mange igen, alle PAL spil er RGB compatible. Spil jeg ved ikke virker er: Skies of Arcadia (US version), Street Fighter 3: 3rd Strike (US), Vampire Chronicles (JP), Super Street Fighter 2 X for Matching Service (JP). Der er et par til, men jeg har ikke nogen liste over det. Det er vist overvejende Capcoms 2d spil.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/11-03 10:37, rettet 01/11-03 11:15 
Okay, så er det ikke helt galt alligevel. Ved du tilfældigvis hvordan det står til med Border Down og King of Fighters spillene?

EDIT: Og Mark of the Wolves? :)
RJKRJKSkrevet 01/11-03 11:43 
Både Border Down og MOTW kører RGB. Jeg tør ikke lige sige noget om alle KOF'erne, men nogle gør i hvert fald og jeg gætter på alle.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/11-03 12:17 
Jeg siger tak

Kan det så betale sig at anskaffe en VGA box? Jeg sidder og kigger lidt på nogle forskellige spil, og jeg er endnu ikke stødt på et som ikke understøtter det.

http://www.lik-sang.com/info.php?category=4&products_id=82&

Vil man kunne bruge SVHS udgangen på denne her til at sætte det til sit TV? Der er ikke en egentlig SVHS indgang på mit tv, men jeg har sådan en adapter så man kan sætte det til en SCART indgang
NaieraNaieraSkrevet 01/11-03 12:18, rettet 01/11-03 12:19 
RJK >
men nogle gør i hvert fald og jeg gætter på alle.

Jeg har dem alle og de virker selvfølgelig fint.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig