X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Matrix Revolutions


Svar
Per SPer SSkrevet 31/10-03 20:57, rettet 31/10-03 21:41 
Hvis der er nogen der skal ind og se Matrix Revolutions på mandag i Imperial kl. 9.30 til pressekørslen, så sig lige til.

Denne tråd skal bruges til at kommentere det nyeste og foreløbigt sidste kapitel i Matrix trilogien. Jeg anmelder den for MSN Film og forventer at I kommer med masser af meninger om filmen og den samlede oplevelse før og efter præmieren.

- det bliver... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
106 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/11-03 19:36 
****Spoiler***

Jeg forstår ikke? Var det ikke ligesom der bare blev set bort fra arkitektens snak fra 2'eren?

Og hvorfor slutte fred? Hvorfor ikke bare ødelægge menneskene?

****Spoiler slut***
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/11-03 13:41 
Var det kun mig, der var/er goddamn træt af deres goddamn brug, af goddamn i starten af filmen?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JoachimMAJoachimMASkrevet 08/11-03 14:32 
SPOILER:!

Hvis du har set Animatrix, så ville maskinerne egentlig fra starten af, bare leve i fred. Desuden kan maskinerne heller ikke lyve (hvertfald hvad de siger i slutningen af filmen), så da Neo talte med maskinerne fik han en garanti for at der ville komme fred.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
psychomantispsychomantisSkrevet 08/11-03 14:49 
Jeg elskede den første film, toeren synes jeg også var ganske god og en udmærket efterfølger. Men den sidste? Jeg var skuffet, meget skuffet. Den er både kedelig og ordinær. Det der gjorde den første film så fed var, efter min mening, at den ikke var en normal sci-fi film fyldt med fremtidsmaskiner og folk der råber og skriger platte ting mens de skyder. Jo jo jeg ved godt der er robotter og lignende i den første film (det er jo ret bærende for handlingen...) men de dominerer ikke den visuelle side. I den tredje film er der stort set ikke andet, man sidder med en fornemmelse af at have set det hele før i film som Terminator og Aliens. Fooooor Ziooon. Plat.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/11-03 15:09 
Joachim M Andersen >
SPOILER:!

Hvis du har set Animatrix, så ville maskinerne egentlig fra starten af, bare leve i fred.

Det giver mening, derfor skabte de i trilogien "Rigtige" badguys i form af nogle onde eksil programmer.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JoachimMAJoachimMASkrevet 08/11-03 15:24 
Born2Play >

Det giver mening, derfor skabte de i trilogien "Rigtige" badguys i form af nogle onde eksil programmer.

Ja, jeg kan ikke give dig nogen god forklaring på det. Men i en af Animatrix kortfilmene udtrykker maskinerne at de egentlig bare ønsker fred.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/11-03 15:34, rettet 08/11-03 15:43 
Jeps! Det er "Second renaissance". Der i virkeligheden viser menneskeheden, som den sande starter af krigen.

Jeg var ikke sarkastisk i mit indlæg. Jeg var enig.

Der er helt klart et formål med introduktionen af eksilprogrammerne. Det er med til, at give serien ekstra udviklingsmuligheder – For der er ikke meget suppe at koge på fortællingen om "The One".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 09/11-03 00:50 
Jeg så lige Matrix 1 igår, og det lykkedes mig faktisk at ignorere enhver eksistens af R&R, så den kunne stadigvæk nydes :)
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 09/11-03 06:01 
R&R ?
Giv for guds skyld, i dit korte negative liv, mening !
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 09/11-03 15:15 
Jeg tror ikke jeg kommer ind og ser 3'eren efter alle de skeptiske anmeldelser og splittede meninger. Så vil jeg nok hellere bare sætte 1'eren i DVDen igen, og nyde den som det lille Sci-Fi mesterværk det er.
Og hvorfor skulle man ikke kunne vurdere film enkelstående, og hvorfor skal kvaliteten afhænge af forgængere og efterfølgere? Hvorfor de undskyldninger?
LOTR har bevist at med et professionelt oveblik kan der laves trilogier som virker perfekt uafhængigt af hinanden. Ok, jeg har selvfølgelig ikke set den sidste, men 1'eren var fortræffelig, 2'eren var uovertruffen, så jeg frygter meget lidt for 3'eren.

BTW jeg tror der har været lidt mis-tolkning af Matrix's religiøse tema:
Zion = jødedommen (Zion bjerget hvor moses fik de 10 bud).
Wachowski-brøderne = jøder.
Hvem er Maskinerne så? Tja, hvem som helst der har forfulgt jøderne de sidste 2000 år.
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 09/11-03 15:22 
Dark-Light >
R&R ?
Giv for guds skyld, i dit korte negative liv, mening !

Måske Reloaded og Revolutions? -Især eftersom vi befinder os i en Matrix tråd.
Prøv at opføre dig lidt mere respektabelt og voksent.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/11-03 15:26 
Rites >
Jeg så lige Matrix 1 igår, og det lykkedes mig faktisk at ignorere enhver eksistens af R&R, så den kunne stadigvæk nydes :)

Det var rart at høre. Jeg havde så mange ideer om, hvor serien var på vej hen - og så fik vi denne latterlige afslutning.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JoachimMAJoachimMASkrevet 09/11-03 17:08 
Born2Play >
For der er ikke meget suppe at koge på fortællingen om "The One".

Det Nye Testamente fylder da alligevel en del;)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RitesRitesSkrevet 09/11-03 17:41 
Så er der Animatrix marathon, igen.
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 10/11-03 21:54 
Jeg har lige set revolutions i biffen... Og jeg må sige at den ikke skuffer mig overhovedet. Den er super cool. Jeg kan ikke se hvad i allesammen piver over? Hvad er det for noget at blive sur over, at der viser sig et kors i lyset på et tidspunkt? helt ærligt.

En værdig slutning på en rigtig god trilogi... :-) hats off..
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 10/11-03 22:06, rettet 10/11-03 22:07 
En åndssvag slutningen på en trilogi med en etter, der var så meget bedre end sine efterfølgere, at man skulle tro det var løgn. Revolutions var en OK film. Kampen i Zion var rigtig godt lavet, der var noget Terminator over det hele, og Smith vs. Neo for 117. gang havde sine øjeblikke, men slutningen var fandme for latterlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-03 09:21 
Naiera: eftersom du syntes at slutningen var latterlig, må det jo være fordi at du havde en anden forstilling om hvordan den skulle ende.. kom med den. hvordan skulle den så ende??? :-)

Jeg ku godt li slutningen, men jeg havde tilgengæld heller ikke nogen forstilling om hvordan den skulle ende, så jeg blev ikke skuffet over mine egne forventninger..
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 11/11-03 10:16 
Ved at sige, hvordan man syntes den skulle ende, viser man jo sin personlige mening og fortolkning, så det ville stadig være skod.

Jeg syntes, at det skulle slutte med, at Neo (eller måske en helt udestående) skulle opdage at den verden hvor Zion er, i virkeligheden også er et Matrix - et sikkerhedsnet.

Jeg syntes ikke at så brat en slutning passer til den type film. Der skal være en åben slutning.
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 11/11-03 10:28 
synes nu at slutningen var rimelig åben ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/11-03 10:53 
Rites >
Jeg syntes, at det skulle slutte med, at Neo (eller måske en helt udestående) skulle opdage at den verden hvor Zion er, i virkeligheden også er et Matrix - et sikkerhedsnet.

Enig! Det har jeg tænkt hele tiden, ville have været et lækkert twist.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The BruceThe BruceSkrevet 11/11-03 12:46 
Rites >
Jeg syntes, at det skulle slutte med, at Neo (eller måske en helt udestående) skulle opdage at den verden hvor Zion er, i virkeligheden også er et Matrix - et sikkerhedsnet.

Jeps DET ville sgu' være en fed twist!!

Jeg havde i hvert fald satset på en eller anden "dommedags-slutning"! Det hele virker bare så meningsløst et eller andet sted, når alt ender med at "dufte af blomster"!

... og Animatrix-afsnittene (især "The second renaiseance part 1 & 2") mister også meget af deres virkning, når filmen blot ender i en "vi kan sagtens co-eksistere side om side- konsensus-politik-agtig" slutning!!

Til trods for, at jeg er meget skuffet over de gennemgående tanker, der præger 2 og 3'eren i forhold til 1'eren, så kan jeg alligevel godt sætte pris på de to førstnævnte efter lige at have set "The Fast & The Furious"...... ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
NaieraNaieraSkrevet 11/11-03 13:04, rettet 11/11-03 13:27 
[SPOILER ALERT!]

Maskinerne vinder jo, de bliver bare overtalt til ikke at udslette menneskeheden helt. De bor nede under jorden, og generer overhovedet ikke nogen, men de lever jo kummerligt og de kan godt glemme alt om at se solen, som de jo selv sørgede for i den sidste renæssance Animatrix.

THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The BruceThe BruceSkrevet 11/11-03 13:15 
OK- som du nok kan fornemme har jeg ikke selv set 3'eren, men det med at "co-eksistere" var blot det jeg havde udledt af andres' posts!

Det var da altid noget, at slutningen ikke er så rosenrød igen, men jeg må også have taget mig sammen til selv at se den!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
NaieraNaieraSkrevet 11/11-03 13:17 
Slutningen er ikke helt rosenrød, den sucks bare ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 11/11-03 13:17 
Go spoilers!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 11/11-03 13:23 
Det var vel den eneste realistiske løsning, at der blev fred. Jeg har også fået fortalt at det var menneskerne der først gik til angreb på maskinerne.

Jeg syntes at 3'eren var en mega skuffelse, udover Zion-krigen, som hvilket var noget så smukt udført, så levede den slet ikke oppe til de forventninger 1'eren skabte. Det er lidt som om at man har skrevet med henblik på det visuelle. Flere gange hopper filmen over hvor gærdet er lavest, og slutningen på kampen i mellem de to modsatte perfekte algorithmer var både plat og mangel på kreativitet.
NaieraNaieraSkrevet 11/11-03 13:24 
RJK >
Go spoilers!

Sorry :*(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/11-03 13:42 
FreddiE >
Slutningen på kampen i mellem de to modsatte perfekte algorithmer var både plat og mangel på kreativitet.

Ja! Jeg kunne godt have brugt noget mere "manga-vold" :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 11/11-03 14:17 
Slutningen er da åben nok.

hvis det hele skulle slutte med at the real world bare var et sikkerheds program i the matrix, ville det jo bare være plat. SÅ ville filmen jo være fuldstændig meningsløs..
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 11/11-03 14:19 
Nææ, det kunne jo være at det var dét, Neo han var "The One" for. Han skulle finde ud af, at ikke engang Zion var den rigtige verden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/11-03 14:29, rettet 11/11-03 15:37 
Jeg har fundet en "god" anmeldelse:

Spoilers
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 16/11-03 21:56 
For folk, der ikke har set den, så skal der ikke klikkes ind på det link. Det er en plat og måske lidt morsom side, men den røber for meget i Revolutions.
What is the Matrix?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 16/11-03 21:57 
Damn, jeg er fristet til at trykke på det link :D Jeg har ikke set filmen endnu, men når det er gode gamle Maddox der har skrevet det, véd man at det bliver en fornøjelse at læse...
PlaykidPlaykidSkrevet 16/11-03 22:38 
Arghhh, Hader at trykke på link jeg ved jeg ikke burde klikke på:)

Nu prøver jeg bare at bilde mig selv ind at det ikke passer fordi siden er utroværdig, samtidigt med jeg ikke klikker mig ind op denne tråd mere før jeg har set filmen;)
Spiller nu: Halo 3
RitesRitesSkrevet 17/11-03 06:22 
Slutningen er på ingen måde åben.

Matrix er virkelig styrtdykket i kvalitet med R&R.
» a winner is you «
enfenenfenSkrevet 17/11-03 08:34 
Slutningen er åben er efter min mening - eller kan være det.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 08:34 
Den er overhovedet ikke åben. Utroligt så mange der mener det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 17/11-03 08:43 
Nej du bestemmer jo :)

Det er altså fastslået, at slutningen ikke er åben.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/11-03 08:59, rettet 17/11-03 09:01 
Whiner gør jeg sgu ikke.

Hvorfor vil du ikke acceptere, at slutningen måske er åben, selvom Rites skriver den ikke er?

Kunne det tænkes, at du måske ikke har forstået filmen helt? Jeg skriver ikke, at det er tilfældet, men at det kan være en mulighed.

Nu vil jeg ikke til at skrive min opfattelse af filmen, da det udover, at tage meget lang plads, måske også vil ødelægge det for andre, som endnu ikke har set filmen.

EDIT:
Nå du slettede åbenbart dit indlæg Naiera.

Citerede dette(løst oversat):
"Hvorfor whiner du, når Rites skriver det samme."
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 09:44, rettet 17/11-03 09:49 
Ja, jeg ramte faktisk Slet istedet for Ret (at kigge på læreren og skærmen samtidig ;). Da jeg så først senere, inde under Online, så at du svarede, på noget jeg gik ud fra var den her tråd, gad jeg ikke umiddelbart gøre noget ved det. Det du mener jeg skrev, er nogenlunde rigtigt.

Hvorfor vil du ikke acceptere, at slutningen måske er åben, selvom Rites skriver den ikke er?

Det er selvfølgelig fordi jeg har set filmen, og mener det samme som Rites. Jeg mener ikke at den kan tolkes anderledes, såfremt man har forstået den.

Kunne det tænkes, at du måske ikke har forstået filmen helt? Jeg skriver ikke, at du har gjort det, men at det kan være en mulighed.

Det er selvfølgelig ikke en mulighed. Alt i den film er simpelthen skåret ud i pap, og hvis man, som jeg, har haft Filosofi på så lidt som C niveau, begynder man at længes efter noget Kierkegaard, eller noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 17/11-03 10:10 
Fair nok.

Jeg accepterer dit svar, men jeg er ikke enig :)
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 17/11-03 11:04, rettet 17/11-03 11:04 
Naiera >
(SNIP)
Det er selvfølgelig ikke en mulighed. Alt i den film er simpelthen skåret ud i pap, og hvis man, som jeg, har haft Filosofi på så lidt som C niveau, begynder man at længes efter noget Kierkegaard, eller noget.

Det synes jeg er en påstand af dimensioner. Efter den sidste film er kommet ud, er nettet næsten eksploderet i fortolkninger af triologien. Dels fordi folk ønsker at se noget som måske ikke er der mht til 3'eren - fordi den var en smule skuffende- , men også fordi det er muligt at fortolke vidt (fordi slutninger er så åben som den er :P).

At man så med rette kan sige at man fatter det hele efter 1 eller 2 gennemsyn vha at noget filosofi man har rodet lidt med på hyggeniveau, er over min forstand.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 17/11-03 11:19 
Det er ikke min skyld, at du ikke fatter filmen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 17/11-03 11:24, rettet 17/11-03 11:24 
Det har jeg heller ikke sagt. Men du har ret, der er dele jeg ikke fatter og som jeg bliver nødt til at se igen.
Forskellen er som bare at jeg er mand nok til at indrømme det.
Og så er alt vist sagt hvad der er værd at sige i den sag.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OkottaOkottaSkrevet 17/11-03 11:45 
Dark-Light >
Efter den sidste film er kommet ud, er nettet næsten eksploderet i fortolkninger af triologien. Dels fordi folk ønsker at se noget som måske ikke er der mht til 3'eren - fordi den var en smule skuffende

Det er mere de typiske Matrix fanboys, som popper frem fra træværket for at analysere "deres" trilogi; Den trilogi de ikke vil indrømme kørte af sporet med Reloaded.

Jeg stod mere eller mindre af med The Matrix, da Arkitekten i Reloaded SÅ tydeligt var Freud - men endelig ikke HELT måtte fremstilles som Freud, for så ku' alle de dumme teenagere ikke forstå filmen længere; Så han skulle snakke en masse smart popdialog istedetfor. Suk - tal om at tale ned til dit publikum.

Og hvad med det latterlige rave-party i Reloaded? "Vi bliver godtnok invaderet fra oven, om et par timer, men vi har da altid lige tid til en bette fest"? Come on!

The Matrix var en fremragende film, men med de to andre knækkede filmen (pun intended) helt.

De to brødre skulle droppe deres effekt-liderlighed, og begynde at lave film som Bound igen - så forsvinder alle de irriterende Matrix fanboys sikkert helt af sig selv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 17/11-03 11:56 
Husk nu, alle jer som syntes at filmene stinker.. I køber jo dvd'en alligevel :-)
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 17/11-03 15:59 
Nej. Har ikke Reloaded og køber heller ikke Revolutions.

Tror snarere, at det er dem som finder slutningen åben, som ikke helt har forstået ideen bag The Matrix(1).
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/11-03 16:52 
FreddiE >
Det var vel den eneste realistiske løsning, at der blev fred. Jeg har også fået fortalt at det var menneskerne der først gik til angreb på maskinerne.

Jeg syntes at 3'eren var en mega skuffelse, udover Zion-krigen, som hvilket var noget så smukt udført, så levede den slet ikke oppe til de forventninger 1'eren skabte. Det er lidt som om at man har skrevet med henblik på det visuelle. Flere gange hopper filmen over hvor gærdet er lavest, og slutningen på kampen i mellem de to modsatte perfekte algorithmer var både plat og mangel på kreativitet.

Jeg ved ikke helt! Ja - Det er også den bedste løsning IMO! Og du har ret! Freddie har du ikke set Animatrix?:O GÅ STRAKS IND OG DOWNLOAD de 4 første afsnit... I afsnit 1 og 4 for du det at vide... Det hele hvordan maskinerne opstod og hvem der startede!

Jeg synes Animatrix redder Trilogien lidt!

Men jeg ved ikke hvad jeg skal tro! Matrix var da en manga? Jeg mindes at have læst at Warner og brødrene købte retighederne - Men historien har altid været sådan som den var! Hele historien var færdig før den begyndte!

Det jeg elskede ved den første Matrix - Var den måde effekterne var lavet på! Jeg kunne godt lide at Neo og Morpheus kunne gå helt amok uden våben(men også med), i slowmotion...

Jeg savner lidt nogen gange de scener der var i 1eren! Det var som om at... Hvorfor skulle neo blive super helt konstant... Den der smith scene i skolegården i Reloaded var ret fed - Men næsten for ekstrem:)
Zion krigs scenen var også fantastisk... Kunne godt lide når de der ammo børn skulle have cover af andre soldater:)

Det kunne blive en rigtig god krigsfilm, hvis de lavede en film over den første krig mellem menenskerne og maskinerne - Men nok også lidt skod, fordi man ved hvad det ender med! Lidt ligesom de nye starwarsfilm:)
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 17/11-03 17:00 
Matrix er ikke baseret på en manga svjv. Den låner til gengæld kraftigt fra mange forskellige ting, her i blandt tegneserier. Jeg mener at brødrene har skrevet og tegnet tegneserier og også lavet en del af filmene (til storyboards?) på tegneserieform.

(Det er bare lige svagt som jeg husker ektramaterialet fra den første film)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 17/11-03 17:37 
Til dem der ikke allerede har læst den fremragende fortolkning:

(Ja der er spoilers)

What IS the matrix ??
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
106 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig