X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Matrix Revolutions


Svar
Per SPer SSkrevet 31/10-03 20:57, rettet 31/10-03 21:41 
Hvis der er nogen der skal ind og se Matrix Revolutions på mandag i Imperial kl. 9.30 til pressekørslen, så sig lige til.

Denne tråd skal bruges til at kommentere det nyeste og foreløbigt sidste kapitel i Matrix trilogien. Jeg anmelder den for MSN Film og forventer at I kommer med masser af meninger om filmen og den samlede oplevelse før og efter præmieren.

- det bliver... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
106 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 31/10-03 20:57, rettet 31/10-03 21:41 
Hvis der er nogen der skal ind og se Matrix Revolutions på mandag i Imperial kl. 9.30 til pressekørslen, så sig lige til.

Denne tråd skal bruges til at kommentere det nyeste og foreløbigt sidste kapitel i Matrix trilogien. Jeg anmelder den for MSN Film og forventer at I kommer med masser af meninger om filmen og den samlede oplevelse før og efter præmieren.

- det bliver spændende at se hvor mange hvide kaniner der kan blive plads til i bedømmelsen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 21:26 
Bare lige et spørgsmål vedrørende The Matrix:

Er jeg den eneste der er ved at være træt af at mange brokker sig over Reloaded, uden at de har set den sidste del af filmen, nemlig Revolutions?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
AmbyAmbySkrevet 31/10-03 22:14 
Hmmm ja. Man burde ikke prøve at retfærdiggøre en middelgod film ved at sige at den hænger sammen med den efterfølgende.
Den burde kunne stå på egne ben. (Det synes jeg også den gør)

Skal se Revolutions på Onsdag 18.00. Glæder mig til "Loop" tog teorien.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
3of193of19Skrevet 01/11-03 03:07 
Per S >
Hvis der er nogen der skal ind og se Matrix Revolutions på mandag i Imperial kl. 9.30 til pressekørslen, så sig lige til.

Desværre ikke, medmindre du har en ekstra billet til lille mig :)
Men regner dog emd at se den i løbet af næste uge.
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/11-03 12:21 
Jeg synes at Reloaded var en fed film, men har ikke købt DVDen! Har hørt det var småt med ekstra stuff og scener??

Jeg tror jeg venter til(og hvis) de laver sådan et boxset med alle filmene i, og forhåbentligt også Animatrix;)

Jeg tror den sidste film bliver rigtig fed!

Ud fra traileren ligner det at Mr. Smith og Hr. Neo, kommer i hed kamp...

*Gnidre mine hænder sammen og siger med en Mr. Burns agtig stemme: "Excellent*
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/11-03 20:06 
Jeg kan ikke vente! Glæder mig til at se anmeldelsen.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MadsMadsSkrevet 01/11-03 20:11 
Jeg skal ind og se den dagen derpå, dog ikke i KBH.

Glæder mig, men forventningerne er faldet efter Reloaded, så det kan være at jeg synes Revolutions er bedre, da forventningerne var noget nær højdepunktet inden Reloaded.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Per SPer SSkrevet 04/11-03 23:17, rettet 22/07-05 22:42 
Nu er min anmeldelse af Revolutions klar, så jeg forventer at der løbende kommer kommentarer fra i morgen.

Jeg har bevidst valgt ikke at gå i detaljer med handlingen i teksten fordi det ville afsløre for meget. Kommentarer vedr. handlingen skal tydeligt markeres med SPOILER foran og efter teksten.

Anmeldelse af Revolutions
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/11-03 23:36 
Ah! Efter din anmeldelse at dømme, er Revolutions lige noget for mig ;)
Per SPer SSkrevet 04/11-03 23:41, rettet 04/11-03 23:42 
Tjah. Jeg kan også godt lide action, men læs evt. min anmeldelse igen efter at du har set den og du vil opdage at teksten indeholder "easter eggs" vedr. slutningen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 04/11-03 23:43 
(Har selvfølgelig ikke set den endnu, men har heller ikke tænkt mig at gå i biografen i denne omgang, så jeg kan ligeså godt svare nu)

Lyder til at Revolutions bekræfter, hvad man kraftigt fornemmede med Reloaded. At Warchovsky-brødrene undervejs i trilogien glemte, at det egentligt var de interessante tanker og selve det grundlæggende scifi-element, som fik The Matrix (dvs. den første film) til at skille sig ud. Det var ikke den vilde action, det opfindsomme kamera og computereffekterne. Det var den (potentielt) gode historie.

Synd hvis det viser sig, at endnu en instruktør(er) med usædvanlig flair for det visuelle og opfindsomhed fortaber sig i ren overflade.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The BruceThe BruceSkrevet 04/11-03 23:53, rettet 04/11-03 23:55 
Yes sir- my good man, Rune is saying exactly what were all thinking!!

Jeg har ikke set Matrix- Revolutions men efter at have set Reloaded i biffen må jeg sige, at det var lidt af et antiklimaks! Bevares- visse af effekterne var da så imponerende, at man blot kunne vende hovedet mod sin sidekammerat og udstøde det mere eller mindre intelligente: "Woow!!" (Hygnos fra Kneppos anyone?!)

...men filmen havde, som du siger RJK, ikke rigtigt nogle udbyggende eller eventuelt nogle "semi-afsluttende" udsagn til de meget interessante spørgsmål, der blev rejst i The Matrix... Skuffende!!

Hvis 3'eren bare er mere af det samme, så "count me out"!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
PalsgaardPalsgaardSkrevet 04/11-03 23:57, rettet 05/11-03 00:13 
Jeg er virkelig bekymret efter at have læst anmeldelsen!

The Matrix var og er stadig, for mig, den ultimative film med en perfekt blanding af speciel effects og et hjernevridende plot aldrig set magen!

Men hvis Revolutions fortsætter i den retning Reloaded startede bliver jeg skuffet! Jeg kan simpelthen ikke bære at se så genial en historie, blive skamferet af Hollywoods trang til at sprænge alt i luften...............
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/11-03 19:25, rettet 05/11-03 19:27 
Jeg så den her kl. 15.00, og selvom det langt fra var verdens bedste film, og ikke lever op til 1'eren, endda måske heller ikke til 2'eren, var jeg underholdt igennem hele filmen. Underholdningen i en film betyder alverden for mig - hvis jeg keder mig, går jeg. Og Revolutions kedede mig i den grad ikke.
Ja, jeg synes filmen var noget rodet, såvel handlings- som stilmæssigt, men det ødelagde ikke filmens flow synderligt.
Filmen er skam ikke en klassiker, men jeg synes den er meget seværdig.

4/6
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/11-03 19:44 
Per S >
Men svaret får alligevel lov til at hænge i luften...

Surt, men det kommer ikke bag på mig - Det er jo en pengemaskine af høj kaliber.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
la0sla0sSkrevet 05/11-03 20:43 
Per S, jeg kan ikke huske om du var en af folkene der mente at 2eren kun kunne bedømmes efter 3eren? Lige meget hvad, ville det så ikke være interessant at anmelde 2eren igen? Og muligvis OGSÅ (ikke istedet for) anmelde/analysere 2 og 3 sammen?
Hvad sker der?
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/11-03 00:03 
Jeg synes faktisk at Revolutions er rigtig god, det er godt nok lidt for meget krig, men den er virkelig go synes jeg, samtidig synes at den faktisk gør Reloaded MEGET bedre i det jeg anser dem for at være én film
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
MadsMadsSkrevet 06/11-03 00:04, rettet 06/11-03 00:06 
Er lige kommet hjem fra biografen. Jeg synes klart 3'eren var bedre end 2'eren, men igen (som la0s også hentyder til), så er hele 2'eren et oplæg til 3'eren. I hvert fald efter min mening er den.

Selvom meget af tiden optages af actionsekvenser, så er der altså en masse gode scener. Især til sidst med mange symboliseringer i lyset. Og så er der nogle virkelig flotte kampscener imellem, forestil jer en shmup hvor I sidder i en APU i kampen om Zion? :)

Fortjener de fire sommerfugle som Per S giver den, hvilket jeg ikke synes Reloaded gjorde i sin tid. Men nu skal jeg lige have set dem efter hinanden når Revolutions udkommer på DVD.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
CronossCronossSkrevet 06/11-03 01:54 
Seriøst, Revolutions er nok noget af det værste crap jeg har set længe. Historien er tyndere end rispapir, og er samtidig så usammenhængende som en fuld mand i et S-tog. Da de nævnte lyssekvenser fyldt med de "dybe" symboler (HVORFOR skal alt skæres ud i pap???) tonede frem på skærmen, overvejede jeg seriøst at forlade biografen.

Som actionfilm var den vel jævnt underholdende, men i mine øjne er den klart dårligere end den hæderlige 2´er.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/11-03 07:37, rettet 10/11-03 10:21 
Cronoss >
Da de nævnte lyssekvenser fyldt med de "dybe" symboler (HVORFOR skal alt skæres ud i pap???) tonede frem på skærmen, overvejede jeg seriøst at forlade biografen.

Neeeej! Det lyder latterligt?! Jeg skal se den imorgen, så jeg skal nok kigge godt efter (og grine).

Edit: Får man det direkte fortalt (Sådan læser jeg din tekst?). Personligt, kunne jeg godt lide lommefilosofien i Reloaded, så nu må vi se.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MrCaseMrCaseSkrevet 06/11-03 08:04 
Jeg vil da også lige give mit be-syv(?) med om revolutions.

Jeg synes det var godt. Jeg elskede at det blev så stort. Kampen mellem Neo og Smith er helt fantastisk.

Filmen manglede måske lidt filosofi og charme som de to tidligere har haft.
Have you considered sucking less?
MadsMadsSkrevet 06/11-03 08:19 
Cronoss >
Da de nævnte lyssekvenser fyldt med de "dybe" symboler (HVORFOR skal alt skæres ud i pap???) tonede frem på skærmen, overvejede jeg seriøst at forlade biografen.

***SPOILER***


Hehe, du snakker nok om korset der kommer fra Neo, det synes jeg også var lidt latterligt. Altså selvfølgelig er det set bedre i mange andre film, men jeg synes alligevel at det var godt nok. Hvem siger også "dybe"?


***SPOILER SLUT***
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
CronossCronossSkrevet 06/11-03 09:54 
****Spoiler****

Jeg taler self. om det kors, men også om den gigantiske ledestjerne som kommer ud af ham til sidst. Det er bare SÅ tydeligt hvad man skal tænke:
Matrix/Maskiner = Jødedommen
Arkitekten: Jødiske Gud
Oraklet: Kristne Gud
Neo = Kristus
Trinity: Treenigheden
Smith: En slags atheist.

Det er fint nok når de ikke siger det SÅ åbenlyst, men nu er det bare latterligt.

****Spoiler slut****
AndyAndySkrevet 06/11-03 10:04, rettet 06/11-03 11:57 
Det er da ikke latterligt! jeg har set alle 3 film og jeg syntes at de alle sammen var lige gode - fatter ikke hvorfor alle siger 1'eren er bedst?
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-03 10:22, rettet 06/11-03 10:25 
Ej nu må i da lige styrre jer. Jeg syntes sgu at alle idag efterhånden er alt alt for kritiske. Hvis en film ikke lige er som folk forventer, eller gerne vil ha at den er, så bliver den bare rakket for vildt ned, det går sgu da ikke drenge. Se filmen som den film den er, og lad vær med at tro at den er alt muligt den ikke er, se film uden forventninger, så bliver de 10 gange bedre.

Ja matrix 1 var en rigtig go film, pga. handlingen. 1'eren forklarer handlingen, hvad er der så tilbage til 2eren og 3eren? krigen... og sådan er det. Det er en krigsfilm. vi gider da ikke at skulle igennem handlingen 2 gange mere i de andre film, nu vil vi jo gerne se hvad der sker med neo og "the real world". De kan jo ikke blive ved med alle deres teorier og philosofier, så bliver man bare alt for træt af det.

Jeg syntes at reloaded var super cool, go underholdning. Jeg forventede ikke at den var bedre end 1eren som alt for mange gjorde. Jeg har ikke set 3eren endnu, og jeg forventer heller ikke at den er bedre end de 2 første. Jeg forventer at se hvordan krigen ender, og sådan er det, og det glæder jeg mig til.

Indtil jeg skal i biffen og se den, har jeg haft skyklapper på, og har hverken læst om den, set trailers, eller billeder fra den, så bliver fornøjelsen meget større når man ser den, fordi man ikke har læst en dårlig anmeldelse. Det samme gælder for lord of the rings.

op med humøret drenge.. Det er en action film ok :-)
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 06/11-03 10:40 
Darknon >
Ja matrix 1 var en rigtig go film, pga. handlingen. 1'eren forklarer handlingen, hvad er der så tilbage til 2eren og 3eren?

Det er vist sådan man skulle have tænkt, inden man laver en 2'er og en 3'er...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 06/11-03 10:54, rettet 06/11-03 10:54 
Matrix trilogien er et godt eksempel på hvorfor man frygter sequels. Selvom jeg nu synes 3'eren var ret god, bare slet ikke på højde med 1'eren.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RitesRitesSkrevet 06/11-03 11:05 
Revolutions er nok det værste Hollywood penge nogensinde har købt.

Reloaded og Revolutions har ikke bare gjort grin med den originale, men samtidig ødelagt historien som var så vildt fed (imo), da du selv kunne gætte dig til hvad der sker -istedet for at de skærer det ud i pap og det viser sig, at alle de adskillige teorier jeg selv havde, ville ha' været meget bedre.

Jeg er skuffet. Virkelig skuffet og tror, at jeg skal hjem og se Matrix indtil jeg fuldstændig kan fortrænge, at lort som Reloaded og Revolution kom fra de samme som står bag klassikeren -eller at lortet eksisterer overhovedet.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 06/11-03 11:15 
(Det er så nu vi ikke skal gå tilbage og se, hvad du i sin tid sagde om Reloaded...? ;p)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 06/11-03 11:31, rettet 06/11-03 11:36 
Rites->
"Matrix Reloaded er en fed film.
Den kræver bare at man forstår den første, da Reloaded gør kaninhullet MEGET større.

Kender mange der kan lide og mange der ikke kan og er kommet til den konklusion, at mange ikke har forstået den."


Jeg er ikke ligeså diskret som dig, Rune. ;)
RJKRJKSkrevet 06/11-03 11:47, rettet 06/11-03 11:48 
(Og det blev vist meget værre senere i diskussionen ;))

På afstand vil M2 og M3 da sikkert blive betragtede som udmærkede actionfilm. Jeg har ikke sagt andet. Der er mange udmærkede actionfilm. M1 var mere end det, fordi den tog os nye steder, men først og fremmest fordi den havde en historie. Det har M2 ikke og jeg fornemmer ligesom, at M3 er samme problem. Man kan godt lave udmærkede actionfilm uden en historie, men det er ikke sådan man laver rigtig gode og mindeværdige film.

Tillad mig lige at runde af med at citere Christian Monggaard fra Information, som jeg ofte deler mening med hvad angår film:

"Mens The Matrix formåede at kombinere en udfordrende historie med banebrydende special effects, skød Reloaded i alle retninger, uden rigtigt at ramme noget som helst. ... Historien var hverken stærk eller velformet nok til at holde styr på ambitionerne, og resultatet var bestemt ikke tilfredsstillende. ... Matrix Revolutions bekræfter desværre kun, hvad man havde frygtet. Nemlig at instruktørerne i deres iver efter at ville overgå sig selv, har opnået det stik modsatte. ... Man kunne få den tanke, at de har haft for travlt med at overgå sig selv til at bekymre sig om, hvordan man fortæller en god historie. ... I hvert fald havde jeg ikke just store forventninger til Revolutions efter den delvist mislykkede Reloaded, og alligevel lykkedes det mig at blive skuffet og som Matrix-fan fornærmet over, at noget, der begyndte så godt, kan ende så forbandet skidt."

Jeg tror bare jeg konkluderer, at jeg nok er enig med Monggaard endnu engang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-03 12:15, rettet 06/11-03 12:16 
ehem... *rømmer sig*

Jeg har svært ved at se handlings-problemet med matrix trilogien. I siger at der er minus handling i de 2 sidste. hør nu her.

1eren forklare handlingen, at Neo er ham som muligvis kan redde verden, man får af vide hvad the matrix er, man lærer personerne at kende, og at de er i krig med maskinerne. og det hele bliver fortalt spændende, og der er en dejlig mystik over det hele.

2eren fører vores personer videre i historien, man får mere af vide om dem, især om hvem Neo er, og at skurken er blevet endnu farligere. Og vi ser hvordan de forbereder sig til krigen.

3eren der ser vi formodentligt hvordan krigen udvikler sig, og ser hvad det hele ender med..

Jeg kan ikke se problemet i det, er det ikke sådan vi vil ha det? hvis filmene havde fortsat som 1eren med mystik teorier og en masse spørgsmål, så ville filmene jo aldrig komme videre i historien..

Det samme gælder for ringenes herre, de 3 film fungerer på sammen måde som matrix filmene (film 1 handling, film 2 forberedelser til krigen, film 3 krigen afslutning), men der hører jeg ikke nogle klager. *undrer sig* Jeg snakker kun handling og historie her..

Jeg forstår det ikke...
For The Love Of The Game
MadsMadsSkrevet 06/11-03 12:29 
Darknon, jeg kan godt høre du er den slags der gerne skal have det hele skåret ud i pap, men vi er dem der kan lide alternative slutninger hvor man skal tænke lidt selv.

På den måde er 2'eren og 3'eren bare så meget kedeligere end 1'eren, det hele falder bare ligeså stille på jorden i løbet af de to film. Det er lidt som om at de ikke ved hvor de vil hen med filmen, og derfor bare gør en fremragende fortælling til den gængse happy-ending actionfilm.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RitesRitesSkrevet 06/11-03 12:53 
Ja, jeg syntes at Reloaded gjorde det mere interessant for seeren, da de ud fra det selv kunne komme med teorier om hvordan det hele egentlig var.

Men nu vil jeg så også mene, at Reloaded og Revolutions hænger fuldstændig sammen og hvad der var fedt i Reloaded ødelægges da fuldstændig af Revolutions.

Det må I da for fanden allesammen kunne se. Jeg står desuden stadigvæk bag den opfattelse jeg havde af Matrix 2, før jeg så anden halvdel.
» a winner is you «
MrCaseMrCaseSkrevet 06/11-03 12:56 
problemet er lidt det... at M1 har en meget overskuelig historie. Alle kan være med, og det hele er en meget liniær coming-of-skills historie...

Sagen er bare den at den store historie er Meget mere langhåret end det! Som det så bliver afsløret i M2 og M3. Det bliver vist hvor sci-fi det hele faktisk er!

Det ligger jo i historien allerede fra M1 (skærmene fra the arkitekts værelse). Den, store historie, er måske bare lidt for meget, og i virkeligheden måske ikke så... egnet til hollywood..
Have you considered sucking less?
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-03 13:09 
Teki >
Darknon, jeg kan godt høre du er den slags der gerne skal have det hele skåret ud i pap, men vi er dem der kan lide alternative slutninger hvor man skal tænke lidt selv.

Teki: Gider du lige at forklare hvad det mener med det?
For The Love Of The Game
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/11-03 13:13 
Akk:( Jeg havde også så store forventninger til de to sidste! Jeg troede på et tidspuntk at de ville sparke Starwars og Lotr så langt væk, at det var løgn!

Mit indtryk af Reloaded - Var at det var en god film! Jeg syntes den var ligesom 1eren! Den var lavet ligeså godt med historien! Men jeg kunne bare ikke klare patriotiske Morpheus og alt hans crap nede i Zion:( Det vr virkelig nederen...

Hvis du spørger mig - Tror jeg også at Matrix 1, DELVIST blev så populær fordi, Starwars Episode 1, blev sådan en fiasko! Jeg ved godt matrix kom flere måneder før - Men jeg tror der at folk havde bestemt sig for at finde en ny slags konge af sci-fi! Jeg kan godt huske alle reviewsne af filmen! "Lysår foran Starwars" Etc...

Men jeg synes ikke Reloaded gør det dårligere, hvad angår de fleste ting!

Jeg ber til at New Line og peter Jackson, kan give den gas i den sidste LOTR film - Og ende en trilogi der er smadder god hele vejen igennem! En ting som Starwars(Episode 1, er bare ikke meget værd...) og nu også Matrix(Ser det ud til)!


Btw godt review Per S:)
Well crucify the insincere tonight...
MadsMadsSkrevet 06/11-03 13:41 
Darknon >
Teki: Gider du lige at forklare hvad det mener med det?

Det er bare det indtryk man får fra dine indlæg om handlingen af filmene :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/11-03 14:04, rettet 06/11-03 14:19 
Teki - Puha! Nu er jeg mere rolig. Troede de på bedste dansklærer vis, viklede monoloer om symbolik ind i dialogen.

Det ville have været topmået af elendighed! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
AmbyAmbySkrevet 06/11-03 15:49 
Jeg er meget enig i det RJK skriver og som også påpeges i Information's anmeldelsen (Hvilke i øvrigt giver mig lyst til at følge Monggaard's anmeldelser. Tak for det heads up, Rune)

Som så mange andre har påpeget så synes jeg at Matrix bygger noget op som Reloaded og Revolutions ikke ordentlig formår at følge op på. der rejser sig en masse spørgsmål som man efter solen har rejst sig, ikke rigtig får svar på.

Især starten af Revolutions irriterede mig. Jeg følte lidt at filmen havde svært ved at slæbe sig selv igang. Så selvom filmen tager over direkte efter Reloaded er der stadig en 'start' som skal overstås, hvis I forstår... :)

Revolutions lider af dårlig handling og en endnu ringere dialog. Især visse sætninger falder helt igennem og efterlader salen i ufrivillige latterbrøl ("I believe in you, Neo"). Så personligt kunne jeg bedre lide Reloaded end Revolutions.

Når det er sagt tror jeg at folk nemt kan overkritiserer fordi de er en andelse skuffede i forhold til det de havde gået og drømt om. Mna havde måske håbet på at Reloaded skulle være en genial fortsættelse af Matrix, men da den ikke var det, sagde man at man skruede sine forventninger ned. Det man i virkelighden gjorde var at håbe i sit stille sind at Revolutions skulle brage igennem og redde Reloaded's angivelige fiasko. Da dette - angiveligt - heller ikke skete kommer folks frustration ud gennem lidt for hårde ord ?

Så for at alt ikke skal være negativitet, så agter jeg da at se den igen i biffen. Og skal også nok være den første i køen når den kommer ud som BoxSet. For vi kan jo ikke komme uden om at vi her står med en triologi som virkelig leverer varen. Hvad enten der er eminente etter, den stilrene og flotte toer eller den rå og afsluttende treer.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MadsMadsSkrevet 06/11-03 15:59, rettet 06/11-03 16:00 
Dark-Light >
("I believe in you, Neo")

Hehe, sjovt du lige bringer den frem, den blev der godt nok også grint af i den gruppe jeg var i biffen med.

Synes i det hele taget at dialogen ikke kan tages seriøst, især efter at have set Justin & co. gøre grin med Reloaded til MTV "et-eller-andet" som desuden vidst nok er på Reloaded DVD'en. JT: "Do the robot" Neo "No" JT: "C'mon" Neo: "What if I fail?" - eller noget i den stil i hvert fald ;) Eller der hvor de er inde ved Arkitekten.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-03 16:01 
Hørt...
For The Love Of The Game
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/11-03 20:00 
Hvorfor melder de ikke bare ud med det samme?

"Hør her venner: Vi har et astronomisk budget og flashy teknologi, så lad os for en kort stund glemme substans (og Matrix 1), og lad os falde i svime over lidt lir".

Så er der ikke nogen, der bliver skuffet?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/11-03 21:53 
Jeg har lige set filmen, og jeg synes den er klart bedre end Reloaded.
Jeg synes ikke man skal tage de filmkritikere alt for seriøst. Min erfaring er at de mest går op i historien og intet andet. Jeg synes man skal se en film for hvad den er, og ikke forvente mere end det.
CronossCronossSkrevet 06/11-03 22:53 
Som tidligere sagt: Man kan altså godt forvente sig mere af Matrix. Det er simpelthen for ringe at de har smidt sådan et enormt potentiale væk.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/11-03 23:42 
Det mener jeg så ikke man kan. Det fede koncept er allerede blevet brugt, så alt andet må næsten blive mindre godt :!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/11-03 23:54 
Jeg har læst, den har en patetisk rosenrød slutning - er det sandt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 06/11-03 23:54 
Hvorfor så ødelægge en god film ved at lave to elendige, og kalde dem efterfølgere?
Jeg kan altså ikke forstå hvorfor man ikke mp have forventninger til en trilogi, da de åbentlyst er beregnet til at man skal se trilogien som en helhed.
CronossCronossSkrevet 06/11-03 23:55 
Born2Play >
Jeg har læst, den har en patetisk rosenrød slutning - er det sandt?

****Spoiler***

Ja ;)

***Spoiler slut***
RitesRitesSkrevet 07/11-03 00:16 
Og det var lige præcist en af de helt store no-no's i min bog. Den burde stoppe med at lave folk selv tænke videre.
» a winner is you «
106 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig