X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamecube VGA-box?


Svar
JmogJmogSkrevet 31/10-03 00:06 
Lik-sang har en masse af slagsen, men kvaliteten er jeg lidt tvivlende overfor. Nogen der har prøvet nogen af dem eller skal man bare se at finde sig et componentkabel?

Jeg har tænkt mig at forbinde GC'en med min projektor (100" F-Zero GX, uhhhh), så det skal enten være VGA eller component, hvis det skal være til at se på.
RJKRJKSkrevet 31/10-03 00:21, rettet 31/10-03 00:21 
Man kan nu sagtens spille det med S. Bare man holder sig fra composite :-/

Der er to slags VGA-bokse:

1) Dem der "scan doubler" et normalt fjernsynssignal.

2) Dem der bruger et progressive signal.

Den første slags får du absolut ingenting ud af, og noget lignende er garanteret indbygget i din projektor i forvejen.

Med andre ord skal du sikre dig, at det er component output (=det digitale AV) fra Cuben der bruges og ikke det analoge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 00:36, rettet 31/10-03 00:38 
Jeg har selv et VGA kabel til cuben og har testet den med progressive signal på en projekter og jeg kan sige dig at billedet er excellent!!!, men husk på at det er KUN spil der understøtter pregressive signal som kan bruges, ellers er der intet billede, jeg vil regne med at det er det samme med component kablet siden VGA kablet er et modified component kabel.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 31/10-03 00:49, rettet 31/10-03 00:49 
Kan du bekræfte hvordan det er med PAL/NTSC?

I NTSC-spil skal man jo trykke B for at aktivere progressive, men det er lavet om til B for 60 Hz i PAL-spil.

Fatter den selv at slå om på progressive for PAL-spil, eller virker det bare kun med NTSC-spil?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 31/10-03 00:52 
Det samme gør sig i hvert fald ikke gældende med component. I modsætning til VGA kan det både køre interlaced og progressive.

Hmm, jeg havde slet ikke tænkt på, at de interlacede spil ikke ville have noget billede via VGA. En løsning kunne selvføgelig også være en ordentlig linedoubler, der kan modtage interlaced component og outputte progressive VGA. Det ville også spare endnu et langt og dyrt kabel fra maskinen til projektoren. Der skal vist vindes plads i budgettet først - de er jo ikke helt billige.

Det er component-kabler heller ikke når man skal have 10 meter. Nogen der kan anbefale billige steder at købe den slags?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 00:55 
Jeg har kun prøvet det med NTSC spil, Darklynoon ville købe mit kabel på et tidspunkt, men kunne ikke finde nogen information om hvordan man skiftede til progressive signal på hans PAL cube, er det mon sådan at der ikke er support til det på en pal maskine?... I wonder
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 31/10-03 00:55, rettet 31/10-03 00:55 
Det virker kun med NTSC-spil. Spillene skal være lavet til det og det er PAL-spil ikke. PAL cuben er efter sigende også i stand til at køre NTSC-spil i progressive når man bruger Freeloader.

Progressive på Pal cube
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 01:04 
Jmog >
Det samme gør sig i hvert fald ikke gældende med component. I modsætning til VGA kan det både køre interlaced og progressive.

Er du 100% sikker på det? (ved godt at et modified component RGB kabel udsender 480i), men som standard troede jeg bare at component kabel fra cuben var 480p...

Anyway, lad være med at komme for mange bokse til cuben, for hver led mister du en del kvalitet, Koluda og jeg har rodet en del med VGA bokse og har ikke fundet en eneste der har været god nok, det eneste jeg har set som var perfekt er DC VGA og VGA kablet til cuben, der har været støj på den dyre XRGB2+ og diverse adaptorer til PS2.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 31/10-03 01:26, rettet 31/10-03 01:37 
Star Soldier >
Er du 100% sikker på det? (ved godt at et modified component RGB kabel udsender 480i), men som standard troede jeg bare at component kabel fra cuben var 480p...

Jada. Hvordan skulle amerikanerne ellers kunne få component til deres almindelige Tv? Component fra en PAL cube er jo netop også defaultet til 480i.

Mht. det du siger om forringet kvalitet ved flere led, så er det helt sikkert rigtigt. Ville bestemt heller ikke købe en linedoubler bare for at kunne koble GC'en til projektoren. Det ville primært være til Laserdisc.

Component er så løsningen, men der skal en heftig forlænger til, da det officielle kabel næppe er mere end en meter langt.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 01:33 
Så er det jo "bare" at købe en vga box... (jeg kan så lave det lange VGA kabel hvis du vil) jeg har selv kigget på den jeg linkede til (dengang jeg skulle bruge en), problemet som du selv kom ind på er at det bliver dyrt i den sidste ende :(

Boxie
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 31/10-03 01:39, rettet 31/10-03 01:48 
Jeg har skam allerede et rigtig godt VGA-kabel i den rigtige længde (bruger det til DVD-afspilleren). Det var også derfor jeg ville foretrække den forbindelse til GC'en, så behøver jeg nemlig ikke trække et kabel til gennem hele lejligheden.

Hmm, men boxen der lyder da ellers som noget af det Rune advarede mod. Ordentlige signalkonverteringsbokse plejer også at koste ti gange så meget.
JmogJmogSkrevet 31/10-03 01:47 
På den anden side kan man jo godt køre component via HD15-forbindelsen, så der finder måske slet ingen konvertering sted hvis man sender component ind i boxen (via 3x phono) og videre ud af den via HD15.

Værd at tænke over.
JmogJmogSkrevet 31/10-03 01:49 
RJK >
Man kan nu sagtens spille det med S. Bare man holder sig fra composite :-/

S? Mener du S-video? Det troede jeg faktisk at PAL cuben ikke kunne outputte. Er det en myte?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 01:51 
Det er ikke kun Rune der advarer mod billige boxe, men der er desværre ikke ret meget at gøre (med mindre at man vil betale kassen), selv den som Koluda og jeg testede med var ikke god nok (selvom den koster omkring $250), det kan gå hen og vise sig at normal S-VHS er den bedste løsning, det bruger en af mine venner til at tilslutte cuben til hans projektor.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 31/10-03 01:54 
Menøh, er det ikke kun NTSC maskinerne der kan outputte S-video?

Har i prøvet med nogen af DVDOs Iscan-line doublere?
Le RoofLe RoofSkrevet 31/10-03 01:56 
Nej, der er absolut intet S-VHS/S-video output på PAL Cubes...men du nævnte jo heller ikke at det var en PAL Cube, du snakkede om i dit første indlæg...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 02:01 
Jmog >
Menøh, er det ikke kun NTSC maskinerne der kan outputte S-video?

Har i prøvet med nogen af DVDOs Iscan-line doublere?

He he, hvad ved jeg om PAL maskiner? ;)

DVOs convertere ser gode ud, men jeg ser ingen grund til at købe en da jeg bare kan tilslutte min cube med vga kablet, renere signal bliver det nok ikke.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Le RoofLe RoofSkrevet 31/10-03 02:07, rettet 31/10-03 02:07 
*LoL* - Jeg fandt sgu' også kun, med sikkerhed, ud af at PAL GC'en ikke havde noget S-VHS output, ved en lille fejltagelse til sidste KT... :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 31/10-03 11:44 
Endnu en grund til at have både en PAL og en US-cube. Det er billigere end kablet og man slipper for bøvl med Freeloaderen (som IKKE kører alt).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 31/10-03 15:35, rettet 31/10-03 15:36 
RJK >
Endnu en grund til at have både en PAL og en US-cube.

He he , hvad er grunden til at have pal maskinen da ? ;)
RJKRJKSkrevet 31/10-03 15:58 
At Game Boy Playeren ikke virker på US'en... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 16/11-03 22:23 
En lille update, det ser ud til at VGA kablet virker fint i normal OG progressive mode, så det er da helt sikkert det kabel du skal have (regner med at den kører på en pal cube).

Jmoggie: hvad er det for en DVD afspiller med VGA output du har? og er der andre der kører med samme system (VGA DVD afspiller + projektor).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 18/11-03 15:49 
Har tænkt mig at køre component da jeg så kan slutte alle apparaterne til via det samme kabel.

Min DVD-afspiller er en Nintaus 9769. Kvaliteten er fremragende og jeg kan varmt anbefale afspilleren. VGA-out er en fremragende opfindelse til DVD-afspillere. Det giver mulighed for 1:1 pixel-mapping (da min projektor har samme vertikale opløsning som) hvilket ser hammergodt ud.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/11-03 15:56, rettet 18/11-03 15:56 
Det er ret sjovt at en del af de "ukendte" kinesiske DVD afspillere er sindsyg gode når det kommer til udgange (vga, component og extreme høje opløsninger i progressive signal), til de priser de går for i østen kan det næsten ikke gå galt, selvfølgelig skal man også have noget at køre det på ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 18/11-03 16:03 
Det er "ret sjovt", at jeg tidligere havde en af de her (i visse kredse) opreklamerede Nintaus-afspillere. Indmaden og deraf kvaliteten var identisk med en crappy Denver-afspiller, som kostede det halve...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 18/11-03 17:49, rettet 18/11-03 17:51 
Det er ret ofte hit and miss med de kinesiske afspillere. De fleste af dem er ikke meget værd, men af og til dukker der nogle enkelte op som kan måle sig med de kendte mærker til den halve pris.

Nintaus har mange forskellige afspillere på sortimentet, men kun én der er værd at kaste penge efter. Det skal være 9769-udgaven men den findes også i et par varianter. Den oprindelige model havde specifikationerne i orden med Faroudja chipset, VGA-udgang og en billedkvalitet der overgik alt andet indenfor en 3000-kroners radius.

Den havde desværre nogle fejl med drevet, der medførte Mpeg-glitches under afspilning. Et par pixels i hjørnerne i højre side var også shiftet lidt lavere end resten af billedet.

Metroscan, der distribuerer den i Norden, fik imidlertid fremstillet et særparti til dem selv (indenfor det sidste års tid), hvor drevet var udskiftet med et uden fejl. Det er den afspiller jeg har.

Pixelfejlen i hjørnet er der stadig, men pga. overscan kommer man alligevel aldrig til at se den. Den er iøvrigt kun til stede på VGA-udgangen, men bør absolut ingen effekt have på om man køber den eller ej.

Købte den her
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/11-03 18:58 
Grunden til at jeg nævner kinesiske afspillere er simpelt hen pga. deres udgange, jeg står nemlig og skal bruge en afspiller med VGA output til min nye Projektor, men sig til hvis der er mærkevare med VGA output, så vil jeg kigge nærmere på dem.

Jeg har selv en Panasonic afspiller med RGB output og jeg kan ikke acceptere noget lavere signal.

som jmog siger så er der også en del chipsets i som gør dem attraktive (og hvad ved jeg? ;), men det lyder som om det er noget godt shiite.

Læste lidt om Skyworth afspillerene i går, nogle af dem går for at være noget godt kræs.

En som jeg har kigget på
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
dRxLdRxLSkrevet 18/11-03 20:02 
Nu spørger jeg måske dumt (jeg ved ikke ret meget om DVD afspilning), men når det skal være progressivt og VGA, er det så ikke lige så godt at bruge sin PC'er som afspiller?

Og noget der er lidt mere "on-topic", Starsoldier-> Det GC VGA kabel du skriver om, hvad er det for et?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/11-03 20:17 
Jo, at afspille film igennem PC'en med det rigtige "grafik kort" er det de "seriøse" movie folk bruger (HTPC), men det er ikke den vej jeg vil gå, en dvd afspiller med progressive signal er nemmere og er mere plug and play syntes jeg.

GC VGA kablet jeg har er bare et component kabel stik med et vga kabel påsat, aner ikke hvordan det er wired, men det virker rigtig godt (der er et billede af det på min hjemmeside under sale).

VGA kort movie style
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 19/11-03 18:15, rettet 19/11-03 18:21 
Star Soldier >
Læste lidt om Skyworth afspillerene i går, nogle af dem går for at være noget godt kræs.

Ligesom med Nintaus så er der kun én der er værd at kaste pengene efter - den du linker til. Den er faktisk komplet magen til Nintausen. Chipset, features, udgange - det hele er magen til.

1050p-udgaven af Skyworth har faktisk været mere eller mindre forsvundet fra markedet på det sidste. Den er blevet erstattet at afspillere med dårligere features. Der findes for øvrigt også en udgave der hedder det samme, men som mangler VGA-out. Hivizone.com har også haft en der hed 1050D-udgave med VGA-out.

Vær lige opmærksom på, at der var nogle varmeproblemer med de tidlige udgaver af 1050p. Kan ikke huske præcist hvad det gik ud på, men der var en dims indendi der havde en tendens til at overophede. Det ødelagde dog ikke maskinen permanent og en elektriker (eller en med samme evner) kunne nemt udskifte det defekte komponent.

Sandsynligheden for at nogen stadig ligger inde med de tidlige udgaver er dog ikke særligt stor.

Med fragt osv. er det ikke meget du sparer frem for at købe en Nintaus, som du kan få i Danmark med garanti og det hele. Jeg kan varmt anbefale den.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig